Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"TDS 2016" OOD is a newly established, modern and fast growing organization with main economic activity Ramp;D in natural,medical,agricultural and engineering sciences without biotechnology.The Company owns highly innovative and expert capacity and aims at developing and proposing viable and competitive innovative solutions that meet the highest demands and needs.
This project is focused on and has as its main aim development of product innovation–development of a new and significantly improved product,representing an innovative system for personal three-dimensional diagnostics in dentistry.
The innovation,developed under the project, will create market advantages and will increase the competitiveness of "TDS 2016" on the global/European market.
The project implementation leads to development of a product falling within the scope of priority directions "personalized medicine,diagnostics and individual therapy,medical and pharmaceutical forms and resources","production of tools,equipment,consumables for medical and dental diagnostics and therapy,and/or participation in supra-national production chain"and"green economy" under the thematic area Industry for a healthy life and biotechnology of ISIS.
The project will be implemented by means of a set of interrelated and upgradable activities, which are acceptable under the procedure, providing the prerequisites necessary for developing the innovative product, namely:
1.Carrying out applied research, testing and measurements (incl. creation of programs and methodologies) related to the development of the innovative product;
2.Creation and testing of prototypes and pilot lines;
3.Protection of intellectual property at national and international level;
4.Visualization of the project.
This project falls within the priorities of the current procedure-Regional prioritization and specialization according to ISIS, participation of team members of the candidate in the EU Framework Programs and support for eco-innovations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 3бр.,наемане на помещение;придобиване на ДMА-3Д скенер тип 1 - 1 брой, 3Д скенер тип 2 - 1 брой, Система за 3Д сканиране - 1 брой,мобилни работни станции-2 бр.): Като част от дейността ще бъде: -нает на трудов договор (ТД) квалифициран персонал за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания-3бр.експерти -наето помещение,необходимо за извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания-1бр. -закупени ДМА,необходими за изпълнение на дейността Дейността обхваща реализация на следните етапи,свързани с разработване на иновацията: 1:Извършване на приложно научно изследване,тестване,изпитвания и измервания(в т.ч. създаване на програми и методики),насочени към анализ на триизмерна цифрова информация посредством различни 3Д скенери с оглед дефиниране на подход при разработване на компонент софтуер на иновативната система от гл.т. на точност,постигане на широка приложимост за работа с 3Д скенери с различни технически характеристики,в т.ч. различна точност и скорост на работа,предназначени за сканиране на лице.Изследването обхваща събиране на 3Д информация от минимум 10 пациента посредством планирани за закупуване 3д скенери-тип 1 и тип 2, както и сканиране на зъби чрез системата за 3Д сканиране и анализ на събраната 3Д цифрова информация,в т.ч. на възможността за наслагване на генерираните изображения и приложимост за целите на денталната диагностика. 2:Извършване на приложно научно изследване чрез сканиране на цяло лице посредством различни видове усторазширители,тестване,изпитвания и измервания (в т.ч. създаване на програми и методики),с цел анализ на недостатъците на съществуващите усторазширителни решения от гл.т.на проектиране и служещи за определяне на задание за разработване на компонент усторазширител на иновацията и механизмът му за целите на разработването на иновативната система. 3:Дефиниране на детайлни задания за компоненти усторазширител и софтуер на иновацията като предпоставка за създаване на прототип Планираните инвестиции в ДМА ще допринесат за изпълнението на дейността и проекта с оглед създаване на абсолютно необходимите технологични предпоставки за разработване на иновацията,в т.ч. за извършването на научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания,свързани с разработването: -3Д скенер тип 1 и тип 2-по 1бр.-са скенери с различни технически характеристики,създаващи предпоставки за сканиране на лице и необходими за целите на разработване на иновацията с оглед създаване на необходимите предпоставки за сканиране на усмихнато лице с отворени устни и стиснати зъби (изображение 1) и сканиране на лице с усторазтворител и стистнати зъби (изобр. 2) с цел генериране на 3д модел на лице на пациент в нормална усмивка и 3Д модел на лице на пациент с отворени меки тъкани и сканирани зъби от 4ти до 5ти зъб. -Система за 3Д сканиране-1бр.-създаваща предпоставки за сканиране на малки обекти,респ. на зъби и меки тъкани и необходима за генериране на 3Д модел на зъбите на пациента (изображение 3). -Мобилни работни станции-2бр.-създаващи необходимите технологични предпоставки за работа на квалифицираните експерти,в т.ч. за безпроблемна обработка и анализ на генерирани от 3Д скенерите и системата изображения. Планираните инвестиции са необходими за осъществяване на процеса по извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания,както и за последващото създаване и тестване на прототип. Стъпки за изпълнение: 1.Сключване на ТД с квалифицирани експерти 1,2,3-със старта на изпълнение на проекта.Период на заетост:23 месеца,относим период към настоящата дейност-11 месеца. 2. Избор на помещение и сключване на договор за наем (3ти мес.). Период на договора за наем - 21 месеца (с оглед необходимостта от помещението и за целите на дейността по създаване и тестване на прототипи и пилотни линии).Относим период/разход към настоящата дейност-9 месеца. 3.Избор на изпълнител за доставка на ДМА(от 2ри до 4ти месец) 4.Сключване на договор/и с избран/ите изпълнител/и, доставка на ДМА,подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4ти до 6ти месец) 140 256.35 151 549.41
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде изпълнена чрез нает квалифициран персонал -3 бр., наемане на допълнителен квалифициран персонал 3 бр. експерти, наемане на помещение 1 бр.; придобиване на ДMА 3Д скенер тип 1-1бр.,3Д скенер тип 2-1бр., Система за 3Д сканиране-1бр.,3Д принтер-1бр.,Мобилни работни станции-2бр.; ДНА-Софтуер за инженерно проектиране-1бр.;материали): Необходими за реализацията на дейността са: -наетият квалифициран персонал в рамките на дейност 1-експерти 1,2,3 общо 3бр.експерти, които са необходими за изпълнението и на настоящата дейност по създаване и тестване на прототип на иновацията -наемане на допълнителен квалифициран персонал-експерти 5,6 и 7 (общо 3бр.), които са необходими за изпълнението на настоящата дейност -придобитите в рамките на реализацията на дейност 1 ДМА(необходими както за изпълнение на дейност 1, така и за реализация на настоящата дейност 2):3Д скенер тип 1-1бр.,3Д скенер тип 2-1бр.,Система за 3Д сканиране-1бр.,мобилни работни станции-2 бр., както и придобиване на 3д принтер-1бр. -придобиване на ДНА-софтуер за инженерно проектиране-1бр. -разходи за материали, необходими за създаване на прототип на компонент усторазширител -наето помещение,необходимо за създаване и тестване на прототипи-1бр.-също така наето в рамките на изпълнението на дейност1. С оглед на обстоятелството, че подкрепяната по проекта иновация ще бъде разработена изцяло от кандидата без използване на външни услуги при реализацията на настоящата дейност за създаване и тестване на прототипи,необходими са инвестиции в 3Д принтер -1брой-създаващ необходимите технологични предпоставки за създаване на прототип на усторазтворителя,като компонент на разработваната иновация. В това число - необходими са и разходи за материали, влагани в 3д принтера, представляващи фотополимерна смола или еквивалентен материал, приложим за орална употреба в денталната медицина. Инвестицията в Софтуер за инженерно проектиране-1бр., представляващ специализиран софтуерен продукт за инженерно проектиране,допринася за реализацията на настоящата проектна дейност и проекта като цяло с оглед създаване на необходимите програмни предпоставки за проектиране и разработване на прототип на усторазтворителя, в т.ч. за генериране на експортируеми файлове към планирания за закупуване 3д принтер. Планираните за придобиване в рамките на проектна дейност 1 мобилни работни станции ще осигурят необходимите предпоставки за безпроблемно функциониране на софтуера за инженерно проектиране, както и ще създадат условия за работа на екипа по проекта, вт.ч. на наетия допълнителен квалифициран персонал по реализация на настоящата дейност.3д скенерите и системата за 3д сканиране също са необходими за целия период на реализация на дейността, т.к.създават предпоставки за създаване и тестване на прототипи на компонентите на иновацията и създаване и тестване на прототип на самата иновация. Дейността обхваща реализация на следните етапи: 1.Създаване на прототип на компонент софтуер на разработваната иновация и тестване на прототипа 2.Създаване на прототип на компонент усторазширител на разработваната иновация и тестване на прототипа 3.Създаване на прототип на иновативната система, съставена от взаимосвързани компоненти усторазширител и софтуер и тестване на прототипа на иновацията Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Стартиране на работата на квалифициран персонал-експерти 1,2,3(нает на ТД в рамките на дейност 1) по дейност 2,период на заетост 12 мес. в рамките на настоящата дейност-от 13ти до 24ти месец; 2.Подбор и наемане на ТД на допълнителен квалифициран персонал, необходим за изпълнение на дейността(11-12 месец)- експерти 5,6 и 7 с период на заетост 13-24ти месец вкл.-12мес. 3.Стартиране на ползването на наетото в рамките на дейност 1помещение под наем за целите на изпълнението на настоящата дейност 2-с относим период на ползване на помещението, необходимо за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии/разход към настоящата дейност-от 13ти до 24ти месец-12мес.; 4.Избор на изпълнител за доставка на ДМА, ДНА,Материали(от 2ри до 4ти м.) 5.Сключване на договор/и с избран/ите изпълнител/и, доставка на ДМА, ДНА, материали,подписване на приемо-предавателни протоколи (4т-6ти месец) 6.Стартиране ползването на придобитите ДМА в рамките на Дейност 1 за целите на изпълнението на настоящата дейност-от 13ти до 24ти мес. 200 191.60 178 754.21
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн) (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната външна услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по защита на интелектуална собственост на разработваната по проекта иновация. Дейността е свързана с разходи за услуги, в т.ч. разходи за наемане на представител по интелектуална собственост и такси за регистрация на интелектуална собственост. Дейността обхваща: 1.Националната заявка – извършване на предварително патентно проучване, с цел заключение по отношение нивото на разработваната по проекта иновация и патентоспособността й. Изготвяне на описание за целите на осигуряване на патентна защита и проучване за нивото на техниката в разглежданата област. Изготвяне на описание, патентни претенции, чертежи, реферат и др. приложими документи за целите на защитата на интелектуалната собственост. Изготвяне и подаване на завка за патент/полезен модел и заплащане на държавни такси, в т.ч. за публикация и експертиза на заявката. 2. Международна заявка за патент /РСТ/ - следва да се подаде не по-късно от 12-ия месец от датата на първото подаване на заявка. Външните услуги в рамките на етап подаване на международна заявка следва да обхващат минимум подаване на молба, в.т.ч. заплащане на такси в Патентно Ведомство, включващи държавна такса за подаване и обработване на подадените документи и държавна такса за издаване на приоритетно свидетелство, което се издава от Патентно Ведомство на Република България. Във връзка с международната зявка е необходимо заплащане на следните такси - такса за заявяване; такса за предварително проучване, 3. Заявка за европейска заявка за патент – след публикацията на международна заявка за патент /РСТ/, съгласно процедурата по откриване на национални/регионални фази за патентоване, следва да се подаде заявка за европейски патент. При подаването на заявка за европейски патент следва да бъдат заплатени такси за заявяване, за посочване на най-малко 7 бр. Европейски страни, за предварително проучване, публикация и експертиза, както и заплащане на годишни такси за поддържане на заявката в сила, попадащи в рамките на периода на реализация на настоящия проект с оглед спазване на правилата за допустимост на разходите по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Необходими стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Реализация на планираните мерки, свързани с осигуряване на защита на интелектуалната собственост на разработваната в рамките на настоящия проект иновация - от 2ри до 24ти месец. С оглед на планираната защита на иновацията чрез патент е преценено, че издаването на свидетелство за патент за изобретение не е реалистично да се реализира в рамките на изпълнението на проекта, поради което в рамките на дейността са планирани единствено разходи, свързани със заявяване, проверка на формални изисквания, проучване и експертиза, за публикуване на заявката, както и за представител по интелектуална собственост. 21 000.00 3 252.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация.Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт, ако такъв е наличен към момента на изпълнение на проекта, подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, при наличие на уеб сайт в момента на сключване на административния договор, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери и доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение. 364.00 307.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).