Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the implementation of measures to increase energy efficiency, the construction of an accessible architectural environment and the implementation of prescribed as mandatory activities for the maintenance of the constructions of the constructions in four community centers on the territory of Sofia Municipality, as follows:
- People's Community Center "Svetlina 1940" with address: Sofia, district "Triaditsa", street "Tulcha" No. 20
EE measures: Replacement of windows, Thermal insul. of external walls, Thermal insul. of a roof, Thermal insul. of the floor, Reconstruction of lighting and lighting fixtures with LED
Construction of a photovoltaic installation for lighting.
- People's Community Center "Kultura 1927" with address: Negovan village, Sofia municipality, "Vasil Levski" street № 35
EE measures: Thermal insul. of walls, Replacement of windows, Thermal insul. of a roof, Delivery and installation of split air conditioners, Reconstruction of electrical installation.
- Narodno Chitalishte "St. St. Cyril and Methodius 1924" with address: Sofia, "Krasna Polyana" district, "Vazkresenie" Blvd. No. 62-64
EE measures: Thermal insul. of external walls, Replacement of windows, Thermal insul. of a roof, Lighting replacement.
- People's Community Center "Hristo Botev 1907" with address: district "Novi Iskar", street "Iskarsko defile" No. 277
EE measures: Thermal insul. of external walls, Replacement of old windows, Delivery and installation of heat pump inverter units, Lighting replacement.
The planned ESM will lead to the following savings:
- renewed area of public buildings: 6,241.40 sq. m.
- Reduction of the annual consumption of primary energy – 1,379,344 MWh/year.
- Estimated annual reductions in CO2 emissions – 295.47
Activities to ensure an accessible architectural environment are also included in the PII, as well as mandatory activities prescribed as mandatory in the technical passports attached to this apllication.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление. информация и публичност: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение и координация на дейностите по инвестиционното предложение Столична община ще определи екип по реда на зОП за изпълнение на инвестицията чрез изцяло външно възлагане. Членовете на екипа за изпълнение на инвестицията ще подпишат: Декларация за запознаване с определението за нередност, измама и корупция съгласно приложение и Декларация за липса на конфликт на интереси съгласно приложение. Екипът за изпълнение ще включва минимум ръководител, експерт за финансово отчитане, юрист и технически експерт. Екипът за изпълнение осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори; Общината ще поддържа и предоставя информация за размера на невъзстановимия данък върху добавена стойност, който се включва като допустим разход по инвестицията; Представят в ИС за Механизма финансово-технически отчет (ФТО) със съдържание и в срокове, съгласно изискванията за изпълнение; Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители (вкл. банковата идентификация на сметка), както и за всички участници в обединение и за изпълнители или подизпълнители по договор, както и задължение да потвърждава наличието и достоверността на информацията, изискваща се съгласно чл. 22, параграф 2, б. „г“ от Регламент (ЕС) 2021/241. Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията; Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във ФТО.; Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията, до цялата документация, включително електронни документи, които се съхраняват в Столична община и са необходими за осъществяване на проверките от национални и европейски контролни, разследващи и одитни органи, включително на служителите на Министерството на финансите, Изпълнителна агенция „Одит на средствата от ЕС“, Европейската комисия, Европейската сметна палата, Европейската прокуратура и Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ), и техните упълномощени представители, за да упражнят те в пълна степен съответната си компетентност.; Предоставят чрез информационната система за ПВУ всички доклади на одитните и контролните органи, издадени в резултат на извършени по инвестицията одитни ангажименти и проверки, както и пълна информация за предприетите корективни действия в срок до три работни дни от получаването им и други. 42 540.46 0.00
Строително-монтажни работи (СМР) за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, ако са посочени в енергийното обследване, в т. ч. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, СМР предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата и други СМР за сметка на кандидата: Дейността предвижда изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност в 4 сгради за читалища, намиращи се на територията на Столична община, а иммено: -Народно Читалище "Светлина 1940" с адрес: гр. София, р-н "Триадица", ул. "Тулча" № 20, с мерки за ЕЕ: Подмяна на дограма; Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Реконструиране на осветлението и подмяна на осветителните тела с LED; Изграждане на фотоволтаична инсталация за осветление. -Народно Читалище "Култура 1927" с адрес: с. Негован, район "Нови Искър", Столична община, ул. "Васил Левски" № 35 с мерки за ЕЕ: Топлоизолация на стени; Подмяна на дограма; Топлоизолация на покрив; Доставка и монтаж на сплит климатици; Реконструкция на ел.инсталация. -Народно Читалище "Св.Св. Кирил и Методий 1924" с адрес: гр. София, р-н „Красна поляна“, бул. “Възкресение“ № 62-64, с мерки за ЕЕ: Топлинно изолиране на външни стени; Подмяна на дограма; Топлинно изолиране на покрив; Подмяна на осветление. -Народно Читалище "Христо Ботев 1907" с адрес: гр. Нови Искър, район "Нови Искър" кв. Курило, ул. "Искърско дефиле" № 277, с мерки за ЕЕ: Топлинно изолиране на външни стени; Подмяна на стара дограма; Доставка и монтаж на термопомпени инверторни агрегати; Подмяна на осветление. Заедно с мерките енергоспестяващите мерки са предвидени изграждането на съоръжения за постигането на достъпна архитектурна среда, както и задължителни мероприатия, чиято цел е да приведът сградите на читалищата към съвременните норми за обитание и осъществяване на нормалната дейност на култирните учреждения. 2 667 894.64 0.00
Авторски надзор и изготвяне на технически и работни проекти, съгласно ЗУТ: Авторски надзор: Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на инвестиционния проект, да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проекта. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, като спазва изискванията на ЗУТ и Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи. Авторският надзор има следните задължения: - упражнява авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - участва при съставянето на всички изискващи се актове и протоколи по време на строителството; - не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по време на строителството на обекта, а при необходимост, спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; - осъществява контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с договора за изпълнение на строителството, както и други дейности, предмет на договора; - прави предписания и дава технически решения за точното спазване на проекта и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - осигурява възможност на Възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия; - съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещо до промяна в количествено-стойностните сметки; - при необходимост изготвя екзекутивната документация на строежа; - участва в работата на приемателната комисия за въвеждане на обекта в експлоатация; - дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по Закона за устройство на територията. Изготвяне на технически и работни проекти, съгласно ЗУТ Отделните части на инвестиционния проект трябва да се изработят по реда и условията на Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Проектното решение трябва да отговаря на изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ. Инвестиционният проект трябва да предвижда изпълнението на всички видове строително-монтажни работи и дейности, необходими за реализацията на обекта, в т.ч. подробно и точно изяснени в количествено и качествено отношение строително-монтажни работи, материали, обзавеждане и изделия. В инвестиционния проект трябва да се предвидят висококачествени и синхронизирани с БДС материали, оборудване и изделия, осигурени със съответните сертификати, декларации за произход и разрешения за влагане в строителството, съгласно изискванията на Закона на техническите изисквания към продукти и подзаконовите нормативни актове към него. Обяснителните записки следва да изясняват и обосновават приетите технически решения, да цитират нормативните документи, използвани при проектирането и строителството, инструкциите за изпълнение, изпитания и експлоатация. Проектното решение да бъде икономически целесъобразно и да гарантира минимални експлоатационни разходи. При изработването на инвестиционния проект, изпълнителят се задължава да се съобрази изцяло с изготвения Доклад за обследване за енергийна ефективност на сградата, Технически паспорт, техническото задание и действащата нормативна уредба. Инвестиционният проект да се оформи съгласно изискванията на чл. 139, ал. 3 от ЗУТ и да се изготви в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инв. проект. 149 029.92 0.00
Оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ, строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ, изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР и въвеждането на обектите в експлоатация: След изготвяне на проектната документация и съгласуването й с експлоатационните дружества за същата ще се изготви оценка за съответствие, съгласно ЗУТ. Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта; 9. изискванията за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и ограничаване на последствията от тях за човешкото здраве и околната среда по глава седма, раздел I от Закона за опазване на околната среда. Всички документи - графични и текстови, на инвестиционния проект се подписват и подпечатват от съответния квалифициран специалист и от управителя на фирмата Консултант, извършила оценката за съответствие. Комплексният доклад за оценка на съответствието се подписва от управителя на фирмата Консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. Строителният надзор изпълнява обхвата от дейности, съобразно изискванията на ЗУТ и Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и упражнява строителен надзор върху строежа, чрез екип от правоспособни физически лица. Строителният надзор носи отговорност за законосъобразното започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, контрол по влаганите в строежа строителни продукти, координация на строителния процес издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация/разрешение за ползване и изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите по чл.169, ал.1, и ал.3, чл.169а, ал.1 и чл.169 б, ал.1 на ЗУТ, както и при спазване на приложимите норми, нормативи и правила, включително по ЗООС, ЗУО, ЗЗБУТ и техните подзаконови нормативни актове. След приключване на строителните дейности ще бъде изготвена независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор. 179 039.04 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, разходи за изготвяне на архитектурно заснемане и технически паспорт: Обследването за енергийна ефективност се изготвя съгласно ЗУТ, ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г. за обследване на енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. При обследването за енергийна ефективност следва да се спазят етапите, съгласно чл.13 на Наредба №.Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г., като резултатите от обследването следва да се отразят в доклад и резюме в съответствие с изискванията на чл. 14 от Наредбата. В доклада следва да се посочат формирани алтернативни пакети от енергоспестяващи мерки със съответстваща технико-икономическа и екологична оценка и сравнителен анализ на тези пакети. В резюмето следва да бъде посочен икономически най – ефективният пакет, за постигане на съответния клас, за който се съставя прогнозна КСС с индикативна стойност. Обследването за енергийна ефективност следва да бъде придружено със сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден при условията и реда на глава четвърта на Наредба №. Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. от лице по чл. 43, ал. 1 или ал. 2 от ЗЕЕ по образец. За целите на кандидатстване по настоящата процедура са изготвени актуализации на всички всички обследвания за енергийна ефективност за читалищата. Възложено е изработването на архитектурни заснемане с прилежаща обяснителна записка. Актуализирани са паспортите на читалищата с цел отразяване на актуалното състояние, нов сертификат за енергийна ефективност и необходими енергоспестяващи мерки 36 316.80 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).