Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Zarena AD is a leading Bulgarian company for production of leather handbags and haberdashery
The main problems facing the management of the company can be summarized as follows:
• High energy intensity of production as a result of outdated machinery and technology
• Low productivity, which do not allow development of production capacity of the company
Zarena AD seeks to build and maintain its image as a socially responsible company and pursuing a policy aimed at reducing energy consumption and increasing energy efficiency.
Consequently, the activities of this project proposal target at environmental sustainability of the company, and reduction of the negative impact on the environment through:
• Investment in new energy-efficient high-performance machines and specialized equipment in order to implement the energy saving measures recommended in an energy efficiency investigation report : cutting machines, technological line for fusing of details, technological line for sewing bags.
 •  Consulting services needed for:  Introduction and certification of energy management system in accordance with ISO 50001, automated system for monitoring energy consumption, and performing an energy audit ( investigation of Zarena AD’s energy efficiency ).
The implementation of the project activities will significantly improve the competitiveness of the company in the following areas:
• Improving resource efficiency - reducing the energy costs, and the materials cost due technological waste and obsolete products, which will allow to reduce the product overall cost, and offer a flexible pricing policy
• Improving market position – the increased production capacity of the new equipment will enable the company to raise supply  series, and thereby expand its market share and well as improving the market positions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 1 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Машини за кроене: Кроячна преса с променлив ход на рамото – 1 бр., Динамична машина за кроене с автоматично разграфяване на материала и лентов конвейер – 1 бр, Динамична кроячна преса с автоматично разграфяване на материала- 1 бр, Канторезачка- 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ Първият етап в процеса на производството на чанти е разкрояване на кожата. За целта в предприятието се използват различни по тип и производителност щанци и кроячни преси, които са от старо поколение и значителна степен на амортизация предвид дългия експлоатационен живот, между 25 и 40 години. Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от спешни ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Не на последно място е и проблемът с осигуряване на резервни части на мястото на дефектиралите Като част от дейността ще бъде закупено съвременно енергийно ефективно оборудване за кроене на кожа, което се характеризира с висока степен на автоматизация и производителност. Оборудването отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Зарена АД: • Кроячна преса с променлив ход на рамото –1 бр • Динамична машина за кроене с автоматично разграфяване на материала и лентов конвейер – 1 бр • Динамична кроячна преса с автоматично разграфяване на материала- 1 бр, • Канторезачка- 1 бр. Новите машини за разкрояване и рязане са енергоефективни и високо производителни. Високата производителност се дължи на големия работен блок, големия ход на рамото и съвременни системи за настройка на силата на рязане предвид характеристиките на материала. Динамичните кроячни машини разполагат с независими глави за рязане. Оборудвани са с електронен шпиндел и пневматичен нож. Наличния софтуер към машините осъществява автоматично разкрояване на материала при минимално количество отпадък. Новите машини са оборудвани с модерни, високотехнологични задвижващи електромотори и силови възли. В тази връзка Специфичен разход на енергия постигнат от новото оборудване е 0.217 kWh/ m2 разкроена продукция Новите Машини за разкрояване и рязане на кожа са високоефективни и надеждни. Характеризират се с висока производителност и малък процент на брак, както и високо качество на изпълняваните операции. Производителността на новите машини е 106 368 m2/год Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на Машини за кроене: Кроячна преса с променлив ход на рамото – 1 бр., Динамична машина за кроене с автоматично разграфяване на материала и лентов конвейер – 1 бр, Динамична кроячна преса с автоматично разграфяване на материала- 1 бр, Канторезачка- 1 бр-2 до 5 месец Процедурата за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител-5 -6 месец 3. Доставка на оборудването-6 до 10 месец Участъкът, в който ще бъде монтирано оборудването закупено по проекта, отговаря на изискванията на производителя за монтаж и не е необходимо допълнително преустройство, за да се пригоди за целта. Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа -10-11 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК- 11 месец. 1 240 450.00 1 240 450.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 2 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Автоматична машина за нанасяне на лепило- 2бр., Машина за настолно пръскане на лепило-5 бр,. Термо преса за подлепване- 1бр., Машина за шлайфане и полиране на ръбове- 3 бр., Машина за топъл въздух с пара- 2бр., Машина за топъл печат- 1бр.) : Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 2 Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ В технологичния участък за предварителна обработка на скроените детайли от кожа се осъществяват процесите на подлепване, шлайфане, обдухване с горещ въздух и топъл печат. Операциите се извършват на високо енергоемки и силно амортизирани машини. Натоварването е максимално, поради което машините работят в режими, различен от оптималния. Специфичния разход на енергия за производство на единица продукция е 0.667 kWh/ m2 Като част от дейността ще бъде закупена съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли, която да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Зарена АД: Автоматична машина за нанасяне на лепило- 2 бр., Машина за настолно пръскане на лепило-5 бр. Термо преса за подлепване- 1бр. Машина за шлайфане и полиране на ръбове- 3 бр. Машина за топъл въздух с пара- 2бр. Машина за топъл печат- 1бр. Новото оборудване за подлепване на детайли е енергоефективно и високо производително. Специфичен разход на енергия за е 0.36 kWh/ m2 за произведена продукция Високата производителност се дължи на автоматизацията на машините, честотно регулиране на двигателите и почти незначителни загуби на топлина през околните повърхности. Машините за нанасяне на лепило са снабдени с вентилатор, който подава горещ въздух към материала за по-бързо съхнене. Променливата скорост на транспортьора и дозиране на впръсканото количество лепило са гаранция за качествено нанасяне на слоя. Управлението на машините за настолно пръскане на лепило е по ниво или чрез пневматичен педал, позволявайки по този начин автоматично разпръскване на лепилото. Термопресата за подлепване позволява подлепяне на отделни елементи/части от изделието без да е необходимо да се загрява целия материал. Електронен контрол на температурата позволява надеждно присъединяване към плата. Машините за топъл въздух с пара са с регулируема консумацията на пара при процеса на изглаждане. Машината за автоматично принтиране позволява принтиране с висока резолюция и точност при нисък разход на енергия. Снабдена е с програматор, който позволява автоматично осъществяване на процеса. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на Автоматична машина за нанасяне на лепило- 2бр., Машина за настолно пръскане на лепило-5 бр,. Термо преса за подлепване- 1бр., Машина за шлайфане и полиране на ръбове- 3 бр., Машина за топъл въздух с пара- 2бр., Машина за топъл печат- 1бр-2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -5-6 месец 3. Доставка на оборудването -6 до 10 месец Участъкът, в който ще бъде монтирано оборудването закупено по проекта, отговаря на изискванията на производителя за монтаж и не е необходимо допълнително преустройство, за да се пригоди за целта. Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -10-11 месец Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 11 месец 250 415.00 250 415.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 3 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на машини за технологична линия за ушиване на чанти.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти“ (Едноиглова шевна машина с висока колона- 1бр., Едноиглова машина с цилиндрично рамо 78 mm и вертикалнен грайфер – 13 бр., Едноиглова машина с цилиндрично рамо 50 мм и хоризонтален грайфер- 6 бр., Едноиглова права шевна машина – 2 бр., Шевен автомат за програмируеми съединителни и декоративни шевове с голямо работно поле- 2 бр., Шевен автомат за програмируеми съединителни и декоративни шевове с малко работно поле- 1бр.) Ушиването на кожените детайли се извършва в технологичен участък Сглобяване. Наличните шевни машини с които се извършва скачването на отделните елементи до получаване на готово изделие са с ниска степен на автоматизация и бавнооборотни. Оборудването е морално остаряла, силно амортизирано и с високи разходи за поддръжка и ремонт поради чести аварии и повреди. Резултат от тези експлоатационни условия е реализация на бракова продукция – некачествени шевове, нужда от поправки на вече обработени изделия. Като част от дейността ще бъдат закупено оборудване за ушиване на чанти, което да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Зарена С новото оборудване се внедряват иновативни технологични решения при процеса на ушиване на чанти: Едноиглова шевна машина с висока колона е високопроизводителна машина за ушиване на труднодостъпни детайли. Едноиглова машина с цилиндрично рамо 78mm и вертикален грайфер е за ушиване на много плътни материали, чрез съединяване на ръбове при ниско напрежение. Това води до висока производителност и качество на шева. Едноиглова машина с цилиндрично рамо 50 mm и вертикален грайфер е за ушиване на плътни детайли до три слоя. Снабдена е с XL совалка, която осигурява идеален шев при изключително плътни материали. Едноиглова права шевна машина е високопроизводителна машина за съединяване на детайли или изрязване на ръбове. Директното задвижване на машината с вградена “direct-drive” система и DAC контрол върху процеса осигуряват постигането на максимален въртящ момент и ниска консумация на енергия. Шевен автомат за програмируеми съединители и декоративни шевове с голямо работно поле е с висока производителност не само поради възможността за бърза промяна на скоростта на шиене в началото/края на процеса, но и поради високата скорост на изрязване. Машината е снабдена с елемент за проверка на напрежението на конеца при шиене. Посредством работния плот, според дебелината на детайла могат да бъдат настройвани ширината и степента на стегнатост на шева. Шевен автомат за програмируеми съединители и декоративни шевове с малко работно поле позволява голяма стъпка на осъществения шев при максимални обороти на шевната машина. Честотното регулиране на двигателя намалява консумацията на енергия с около 60% спрямо стандартната технология Новото оборудване е с висока производителност и ниска консумация на енергия при производство на единица продукция със Специфичен разход на енергия: 0.046 kWh/m2 Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за -2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -5-6 месец 3. Доставка на оборудването -6 до 11 месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -11-12 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Подписване на приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 12 месец 945 800.00 945 800.00
Консултантски услуги за Енергиен одит: Като част от дейността, бе извършена услуга за изготвяне на Енергиен одит на Зарена АД отговаряща на нуждите на предприятието. Дейността бе изпълнена в периода след обявяване и преди подаване на проектното предложение по настоящата процедура. За подобряване енергийната ефективност на компанията бе необходима специализирана помощ за изготвяне на енергиен одит, който да посочи енергийно-ефективни мерки за намаляване енергоемкостта на компанията. Необходимостта от изготвяне на енергиен одит – обследване за енергийна ефективност на Зарена АД е свързана с адекватната подготовка на проект „Повишаване енергийната и производствената ефективност на Зарена АД ”. Мерките в енергийния одит са насочени към устойчиво, екологично развитие на Зарена АД и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез прилагането на енергоспестяващи и високопроизводителни технологии. Въвеждането на такива мерки ще направи производството на "Зарена"АД по-ресурсно ефективно и по-екологосъобразно. Едновременно с това тези мерки ще допринесат и за разширяване на производството и засилване на конкурентоспособността му чрез намаляване на производствените разходи за единица продукт. Енергийният одит бе извършен от „Ексергия Макс“ ЕООД лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с лиценз от АУЕР №00048 / 05.12.2015 Обследването за енергийна ефективност бе изготвено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. При идентифициране на мерките всяка една от предложените за изпълнение мерки бе с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител – 10.05-25.05 2. Сключване на договор с избрания изпълнител- 01.06.2016 3. Изготвяне на доклад за Енергиен одит – 01.06.2016- 07.07.2016 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 19 600.00 19 600.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му. Зарена АД желае да гарантира, че отговаря на заявената енергийна политика и желае да демонстрира това на другите, чрез внедряването на система за енергиен мениджмънт ISO 50001. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне организацята да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. Изпълнителят на консултантската услуга по внедряването заедно с отговорния екип определен от ръководителя на компанията ще разработи наръчник с процедури и документи за внедряване на ISO 50001 След тестовото прилагане на системата за енергиен мениджмънт ще бъде извършена сертфикация на системата от компетентен сертфициращ орган ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. - Планиране: провеждане на енергиен преглед и установяване на базовата линия, показателите на енергийните характеристики, целите и плановете за действие, необходими за постигане на резултати, които ще подобрят енергийните характеристики в съответствие с енергийната политика на организацията; - Изпълнение: въвеждане в действие на плановете за управление на енергията; - Проверка: мониторинг и измерване на процесите и ключовите характеристики на дейностите, които определят енергийните характеристики по отношение на енергийната политика и целите, и дават сведения за резултатите; - Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за управление на енергията (СУЕ). Дейността "Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001." се състои от две отделни поддейности, които поради характера си не могат да бъдат изпълнявани от един изпълнител: Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 – 2-3 месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 -3-4 месец 3. Внедряване на ISO 50001 в предприятието– 4-10 месец 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 5. Избор на изпълнители за услуга за Сертфициране на ISO 50001- 10-11 месец 7. Сертфициране на ISO 50001 – 11-12 месец 8. Получаване на сертификат за въведено ISO 50001- 12-13 месец 20 000.00 19 600.00
Консултантски услуги за изготвяне на финансов одит: Като част от дейността, ще бъде извършена извършена услуга за изготвяне одит на проекта на Зарена АД. В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза е необходимо да бъде извършен одит на проекта. Одита на проекта ще бъде извършен след приключване на изпълнението на проекта но не по-късно от крайния срок за подаване на финален отчет. Изпълнителят, лице Регистриран одитор член на ИДЕС, ще извърши окончателен финансов одит на проекта „Повишаване енергийната и производствената ефективност на Зарена АД и на свързаните с него финансови документи. Одиторският доклад, ще бъде изготвен съгласно приложение „Ц” към оперативното ръководство за изпълнение на дейностите по настоящата процедура за БФП. Одиторът ще провери дали разходите описани във Финансовия отчет са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Одиторът ще предостави на Бенефициента Доклад, изготвен на база на предварително съгласувани процедури. Допустимостта на разходите се определя като правилно и точно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока и условията, заложени в Административния договор Зарена АД ще предостави на одитора пълен достъп до цялата документация и информация, съгласно изискванията на Договарящият орган Одиторският доклад ще бъде предоставен на Договарящият орган, заедно с финалния финансов отчет. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за услуга по извършване на одит на проекта – 10-11месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга 11-12- месец 3. Извършване на одит - до един месец след приключване на проекта 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 2 000.00 1 800.00
Внедряване на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението за изпълнение на ЕСМ 4 (Дейността ще бъде извършена чрез Закупуване на материали - измервателни прибори, наем на сървър и абонамент за специализиран софтуер): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 4 „Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението“ Системата е необходима от една страна за да надгради и засили ефекта от прилагането на енергийно ефективната мярка по внедряване на новите машини за разкрояване на материали, предвидена в доклада за енергийно обследване на Зарена ,и от друга да допринасе за въвеждане и спазване на съответствията с изискванията на системата за енергиен мениджмънт ISO 50001. В тази връзка СИСТЕМАТА ВЪЗДЕЙСТВА В КОМБИНАЦИЯ С ОСТАНАЛИТЕ МЕРКИ И СЕ ПРИЛАГА КАТО МЯРКА ДОПЪЛВАЩА ЕФЕКТА ОТ ДРУГИТЕ МЕРКИ С цел рационално използване на енергията в процеса на производство към новозакупените машини по ЕСМ 1 ще бъде въведено мониторинг на енергопотреблението. Зарена предприема да извърши внедряване на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението със собствени средства в случай, че бъде подпомогната за изпълнението на цялостния проект. Внедряването на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението не би могла да се извърши без подкрепата по изпълнение на дейностите по настоящия проект, тъй като системата е предвидена да обхване машините за разкрояване на материали в изпълнение на ЕСМ 1 препоръчана в доклада за енергийно обследване на Зарена. До този момент в предприятието не е решен въпросът с разпределение на натоварването между отделните машини в зависимост от консумираната енергия от тях. Няма система за мониторинг на потреблението на енергия. За да бъде рационално изградена системата за мониторинг са необходими най-малко: -наличие на средства за измерване на енергийните потоци; -система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия -наличие на квалифициран персонал; -ефективност на вземаните решения С цел икономичност и ефикасност на управление на средствата на компанията, най-рационалния начин за изпълнението на дейността, с постигане на високо ефективни резултати е следният: 1)Закупуване на измервателни средства и прибори необходими за измерване и събиране на информация за потребление на енергията: - мрежови анализатори -3 бр - колектор – 1 бр. 2) Абонамент за достъп до специализиран софтуер за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергията 3) Наемане на сървър за изграждане на база данни и съхранение на информацията Мрежовите анализатори представляват прибори или контролери, измерващи различни параметри на електрическия ток. Техния брой е свързан с броя на точките за измерване Мрежовите анализатори се свързват към определен модул за събиране на данни, наречен колектор. Колекторът извършва първична обработка на данните и ги буферира за последващо предаване към наетия сървър. По този начин дори временно прекъсване на връзката между колекторът, и наетият сървър не води до загуба на данни. За комуникацията между мрежовите анализатори и колекторите се използва протокол за предаване на данни Събраните от колектора данни се препращат към наетия сървър, който ги верифицира и съхранява в база от данни. На сървъра работи и web-базирано приложение, предоставящо достъп до различни справки върху събраните данни. Системата позволява мониторинг на енергопотреблението в реално време като едновременно с това генерира база данни с подробна информация за моментното състояние посредством графики, обобщени справки и статистики. Тя следва да има възможност да бъде надграждана при необходимост и да отговаря на изискванията на стандарт EN ISO 50001. Предприятието разполага с квалифициран персонал от енергетици, които да анализират събраната информация в процеса на мониторинга и да осъществяват превантивна дейност при прекомерен разход на енергия по отношение на обработваните материали от новите машини за разкрояване. На база получената информация от системата за мониторинг на енергопотреблението могат да се вземат управленски решения за повишаване ефективността и намаляване енергийните разходите при експлоатация новото оборудване 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).