Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Startup Company "CONTIPSO" LTD. was established with the main idea to develop and implement Innovative three component, multilingual, web-based hybrid platform for development, operation and distribution of interactive e-learning content and new services in the field of e-learning and knowledge management.
The three main modules in the platform are:
Module 1 "e-Learning content management platform"
Module 2 "Tools for creating e-content"
Module 3 "Online store for selling of interactive electronic (educational) content"
The project is planned to satisfy the needs of creation, distribution, development and acquisition of relevant information and knowledge on these target groups:
1. Electronic content creators
2. Training organizations
3. Users of electronic content (learners)

For implementation of this project a team of highly qualified professionals has been created, the team, who, through planned activities:
  * Performance of applied Ramp;D, testing, trialing and creation of program and methodology
  * Creation and testing a platform's prototype 
  * Development of economic and financial evaluation
  * Development of a technical evaluation 
  * Developing a marketing plan for market realization
  * Project visualization (Development of 2 informational signs)
will achieve the ultimate goal of the project, namely three component, multilingual, web-based hybrid platform for development, operation and distribution of interactive e-learning content and new services in the field of e-learning and knowledge management, to which users representatives of the target groups worldwide will have 24/7/365 access.
The first stage of the platform (within the first three years) aim conservative 1% market share, which equates to 203,000 active users of the platform.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания, създаване на програма и методика: Настоящата дейност е фундаментална за реализацията на проекта като в нея са заложени както логистични дейности по осигуряването на необходимите ресурси (хора, помещения и технически средства), така и научно-приложни дейности по проектирането, създаването и тестването на базовия модел на платформата. Дейността обхваща основно извършване на приложни научни изследвания и разработване на подробно техническа спецификация за реализация на платформата, създаване на програма и методика за работа, както и разработка на базова дизайн концепция на платформата и проектиране на базата данни. В рамките на дейността ще бъде създаден базов модел на платформата със следните основни модули: ПЛАТФОРМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ЕЛЕКТРОННО (УЧЕБНО) СЪДЪРЖАНИЕ За разлика от съществуващите софтуери за електронно обучение, представената в проекта платформа е облачно базирана и не изисква инсталация, локализация и настройка. Потребителите се регистрират в онлайн платформата и получават типова конфигурация, която могат да променят спрямо своите изисквания. Ще бъдат предоставена библиотека със шаблони, снимки и образи. Основните функционални подсистеми са: Записване, Заплащане, Регистър на дейности, Електронен дневник, Сертификати, Роли/нива на достъп, Постижения/напредък, Индивидуален път за учене, Профил на компетенциите, Тестове, Задания, Въпросници, Форум, Чат, Съобщения, Виртуална класна стая, Анкети, Въпроси, Гласувания, Статистика, Доклади и отчети, Обратна връзка, Архивиране, Възстановяване, Учебни пътеки и Възможност за персонализация, Портфолиа, Поддомейни, SSL сертификати и Проверка за уникалност на текста. ИНСТРУМЕНТИ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЕЛЕКТРОННО СЪДЪРЖАНИЕ Този модул ще даде улеснена възможност на широк кръг потребители да създават интерактивно електронно съдържание с адаптивен дизайн. Потребителите се регистрират в облака и получават достъп до редица инструменти, ръководства, библиотеки и шаблони за изграждане на интерактивно учебно съдържание като развлекателни и образователни (сериозни) игри, мултимедийни обучителни елементи, създаване на интерактивно видео, обучителни анимации, курсови презентации, тестове, въпросници, времеви линии, флаш карти и т.н. Цялото уеб базирано приложение е интегрирано и предвижда експорт на създаденото съдържание към модула за управление на електронно съдържание и към модула за продажба на електронно (учебно) съдържание. Основните функционални подсистеми са: Уеб базиран инструмент за създаване на Интерактивна презентация/колажи, Интерактивно видео, Времеви линии, Снимки с посочване, Флаш карти, Сериозни игри (Състезания, Логически, Настолни Спелинг и Игри за запомняне) и Геймификация. ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН ЗА ПРОДАЖБА НА ИНТЕРАКТИВНО ЕЛЕКТРОННО (УЧЕБНО) СЪДЪРЖАНИЕ Служи да свърже организаторите на обучения със създателите на съдържание. Функционалността на този модул ще позволява генерирането на заявки, запитвания за създаването на електронно съдържание и демонстрация на вече изготвено такова. Модула ще има система за разплащане между заявителите и изпълнителите, която ще се контролира от администраторите на платформата. Качеството ще се гарантира чрез рейтингова система, която ще оценява създателите и изготвеното от тях съдържание. Основните функционални подсистеми са: Търсене на: Материал, Цял курс, Водещ, Дизайн; Предлагане на:Готови материали, Готов курс, Водещ, Готови дизайни/шаблони; Контрол на качеството: Рейтинг, Докладване на съдържание; Коментари; Портфолио на заявителите и изпълнителите; Автоматична проверка на уникалност на текст; Разплащане: Цени/отстъпки, Потребителска кошница, Промоции, Абонаменти, Разсрочено, Ваучери и Кодове за отстъпка. Целта на тази дейност е да положи основите на бъдещата платформа, да структурира и изгради базата данни, да бъде създадена бета версия на платформата, необходима за извършване на изследвания, тествания, изпитвания и да подготви разработката за извършване на следващата дейност "Създаване и тестване на прототип на платформата". 251 675.83 210 476.98
Създаване и тестване на прототип на платформата: В следствие на реализацията на предходната дейност ще бъдат извършени приложни научни изследвания, тествания, изпитвания, създаване на програма и методика и разработен предпрототипен софтуерен продукт, които позволяват реализацията на настоящата дейност, а именно създаване и тестване на прототип на платформата. В рамките на дейността в процес на редица итерационни цикли включващи програмиране - дизайн - тестване - програмиране ще бъде разработена финалната версия на платформата с предвидената функционалност и ще бъде финализиран дизайна на платформата. На този етап вече оформения в работен вариант иновативен софтуер ще бъде тестван в реална операционна среда. Другото основно направление, което ще бъде развивано в рамките на дейността е осигуряването на голяма библиотека от изображения, видео образи и видео ситуации и аудио звуци. Анализите показват, че ресурсите от електронни учебни шаблони, темплейти, изображения, звуци и видео материали са един от ключовите показатели за осигуряване на конкурентоспособност и иновативност на системите за електронно обучение. За да могат да се възползват от тази функционалност генераторите на съдържание ще имат шаблони и примерни елементи. За да могат да създават собствено мултимедийно съдържание те ще имат на разположение библиотека с готови за използване (с СС лиценз) 500 снимки, 200 образа (герои заснети /фото и видео/ в различни пози, с различни изражения и с различно облекло /за различни професии/), 20 кратки ситуационни видеа и 200 звукови файла. В изпълнението на тази дейност ще бъдат включени 6 от експерти по проекта (Експерт, проектиране компютърни системи и мрежи, Мениджър, софтуерни приложения, Програмист, уеб сайтове, Ръководител, информационни и комуникационни технологии и системи за управление, Графичен дизайнер и Специалист обучение, софтуерни приложения) със следните основни дейности: - Осигуряване на методически указания на екипа от програмисти - PHP програмиране - реализиране на необходимата функционалност, чрез кодиране на PHP - Java Script програмиране - Тестови изпитвания и техническо документиране на програмирането - HTML дизайн - кодиране на платформата в HTML, използвайки избрания вариант за дизайн - Организиране на разработка на performance тестове - Разработка на финален дизайн и графичен интерфейс на платформата - Определяне на финалната цветова схема, организация на съдържанието и др. - Изработва на лога и икони - Заснемане на видео и фото обучителни елементи (ситуации, мотиви, предмети и хора). - Извличане на фото и видео обучителлни елементи заснети на Грийн Бокс - Обработка на текстов, снимков и видео материал със специализиран софтуер и хардуер - Изготвяне на дизайн на прототипа - Изработва дизайн на темплейтите за обучително съдържание - Тестване на платформата в ролята на „Обучител“ - Тестване на платформата в ролята на „Автор на учебно съдържание“ - Анализ на удобността на потребителския интерфейс на платформата - Откриване, документиране и репортване на грешки в системата - Изготвяне на документацията и инструкциите за използването на платформата - Разработка на примерно електронно учебно съдържание - Проверка за съвместимост на платформата с различни браузери - Проверка на поведението на системата при натоварване с голям брой потребители - Тестове за съответствие на функционалността според спецификацията - Документирането на отделните етапи от реализацията на проекта - Проследяване и осигуряване на реализацията на проекта като екоиновация Целта на тази дейност е да осигури напълно функциониращ прототип на системата и разработени мултимедийни ресурси за изграждане на интерактивни курсове. 87 495.60 125 351.05
Изработване на икономическа оценка и финансова оценка : В рамките на тази дейност трябва да се извърши оценка икономическата приложимост и жизнеспособност на разработваната по проекта иновативна платформа, изследване и анализ на съотношението между прогнозни разходи и очаквани резултати. Поради невъзможността в рамките на проекта да бъде финансиран експерт с компетенции различни от областта на разработваната иновация (в случая ИКТ) е необходимо тази дейност да бъде възложена на външен изпълнител. От външния изпълнител ще се изисква да бъде разработена икономическа оценка и финансова оценка , които да обхваща: - Финансова оценка: нетна настояща стойност; вътрешна норма на възвращаемост; индекс на рентабилност; срок на откупуване. - Икономическа оценка: икономически анализ на приходните и разходните парични потоци, свързани с дейността на организацията по разработване и внедряване на иновативния продукт. - Оценка на въздействието на проекта върху общата конкурентноспособност на организацията като цяло; анализ на търсене и предлагане; анализ на необходимите инвестиции; реалистичен вариант на проекта; оптимистичен вариант на проекта; песимистичен вариант на проекта; 26 000.00 25 800.00
Изработване на техническа оценка: Основната цел на техническата оценка на един софтуер е да се засекат максимален брой софтуерни дефекти, които впоследствие да се коригират. Тестването не гарантира, че крайният продукт ще функционира правилно във всякакви условия, но може да установи конкретно в кои случаи има проблем. Процесът за установяване на проблем често преминава през преглед на сорс-кода на програмата, както и стартирането й в различни среди. Най-общо ролята на техническата оценка може да се разграничи на: - редуциране риска от проблеми - намаляване в дългосрочен план на разходите, свързани с грешки - допринасяне за качеството на софтуера - помага за постигане на съответствие със стандартите: Други ползи от техническата оценка са: - тестването може да увеличи доверието в качеството на софтуера, ако установи незначителни или никакви грешки; - при наличието на дефекти качеството на продукта се увеличава при отстраняването на дефектите; - извлечените поуки от предишни грешки подобряват бъдещите резултати. При разработването на софтуер е твърде вероятно в етапа на техническа оценка на разработвания продукт да бъдат допуснати пропуски, тъй като вътрешното тестване се извършва от екипи които са въвлечени в разработката и за които е почти невъзможно да извършат обективни и обхватни тестове. Поради тази причина планираме тази дейност да бъде възложена на независима външна софтуерна компания с опит при разработката и техническата оценка на софтуер. Към външния изпълнител ще бъдат поставени следните изисквания за проведените тестове, които да бъдат част от последващата оценка: - Тестване на изпълнението (Стрес Тест) - тества се скоростта на изпълнение в конкретна среда. Работи се с големи по обем данни, също се симулира работа в стресова среда.- - - Инсталационно тестване - показва дали системата е правилно инсталирана спрямо клиентския хардуер. - Регресивно тестване - показва дали има съществуващи бъгове при добавянето на нов код. Ако програмата допреди е работила коректно и изведнъж започнат да се появяват проблеми, се използва регресивното тестване за откриване на проблема. - Разрушително тестване - използва се, за да се види, дали програмата работи коректно в условия на грешка. Умишлено се причинява грешка, след което се наблюдава поведението на софтуера. - Тестване за достъпност - използва се, за да се провери дали всякакви среди са подходящи за програмата и дали всеки потребител би могъл да ползва програмата. - Тест по сигурността - важен тест, който предотвратява бъдещи опити за злонамерени действия срещу програмата. 27 000.00 26 900.00
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация: Маркетинговата иновация е приложение на маркетинговите принципи в полето на иновацията, с цел редуциране на риска, променливи и оптимизирани налични ресурси. Иновативния маркетинг развива философията ,която се просмуква в цялостния иновационен процес,от създаването на подходящ климат за развитие на идеи до еволюция на въздействието на разпространение на пазара на иновацията. Важността на маркетинга при развитието на иновативен продукт е много голяма. Новите продукти заемат 40% от общите продажби на бизнеса. Причините, които допринасят за този факт са: - Технологично предимство - Промяна на клиентските искания - Клиентско усещане - Редуциране на жизнения цикъл на продукта - Увеличаване на глобалната конкуренция Научните изследвания показват, че на всеки 10 нови идеи за иновативни продукти, около 4 достигат до процеса на развиване,1.5 достигат до пазара и само 1 се продава. Науката за продуктивно развитие и управленска асоциация заключава ,че на всеки 11 нови идеи, 3 достигат до продукция,1.3 навлизат на пазара и само 1 има комерсиален успех. Основната причина най-често да се приписва провал на новия продукт е недостатъчното маркетингово проучване, последвано от технически проблеми и слабо планиране. Главния фактор за успех е да се фокусира не само върху иновацията, а и върху как клиентите ще го научат,и евентуално използват. Поради тази причина,проектирането на подходящ маркетингов план е същността на успеха на иновативна идея. Маркетинговия план е документ, който обяснява задоволително маркетинговата стратегия, чрез която компанията следва реда за достигане на целите, които си е поставила. Той описва текущото състояние на бизнеса, неговите цели за продукция и продажби, и рефлектира върху това как компанията би трябвало да постигне задачите си. Поради невъзможността в рамките на проекта да бъде финансиран експерт с компетенции различни от областта на разработваната иновация (в случая ИКТ) е необходимо тази дейност да бъде възложена на външен изпълнител. От външния изпълнител ще се изисква да бъде разработен подробен маркетингов план за пазарна реализация, които да обхваща: - Пазарен анализ - Конкурентен анализ - Анализ на продукта - Анализ на вътрешната и външна среда (SWOT, PEST) - Обекти - Стратегии (продукт, позициониране, ценообразуване, дистрибуция, промотиране) - План за действие и изпълнение - оценка на резултата - Обобщаващ доклад 28 000.00 27 800.00
Визуализация на проекта (Изработване на 2 информационни табели): С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 2 информационни табели (временна и постоянна), като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационите табели ще бъдат разположени в наетото за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и създаване на прототипа помещение. В рамките на дейността ще бъдат изработени и (с логото на ЕС и ОПИК) за визуализация върху закупеното по проекта оборудване, които ще бъдат изработени за собствена сметка. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 20142020. 700.00 670.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).