Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Biomashinostroene AD is established in 1986 and is specialized in designing and manufacturing of technological equipment from stainless steel for the food, pharmacy and chemical industries.

As a main restraint for their growth Biomashinostoene points out the lack of integrated informational system for product data management while conducting the main engineering processes. This leads to delays in compiling the technical documentation, insufficient coordination between the sections and possibility of making technical mistakes.

This investment project plans to introduce engineering data management system with possibility for 3D designing, which will provide the needed tools for designing, simulation, technical communication and data management, as well as optimization of the engineering and other processes in the firm. Furthermore, they will obtain backup software and five powerful working stations for the leading constructors, necessary for operating with the specialized PDM system.

The main goal of the project is to further develop the management capacity at Biomashinostroene AD and to foster their growth by optimizing the engineering processes in the enterprise, which will encourage the use of ICT.

The specific goals of the project are:
Introducing a specialized engineering data management system with possibility for 3D designing;
Obtaining backup software and five working stations for the leading constructors which will contribute to the introduction of the ICT based engineering data management system.

As a result of the successful implementation of the planned activities, the Biomashinostroene capacity for strengthened presence on the more competitive external markets will increase. This will be feasible thanks to the introduced engineering data management system with possibility for 3D designing and the optimized business processes for fostering their management capacity and growth.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (чрез закупуване на специализирана система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, бюджетно подперо 27.1 от т. 5 Бюджет): Дейността насърчава използването на информационни и комуникационни технологии в Биомашиностроене АД и предвижда придобиване и въвеждане на система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, която ще оптимизира инженерните процеси и ще повиши управленския капацитет и растеж на предприятието. Специализираната PDM (product data management, управление на продуктови данни) система ще представлява цялостно решение за управление на инженерните процеси, включващи проектиране, подготовка на чертожна документация, създаване, валидиране, обмен на информация и управление на инженерни проекти. Софтуерната система ще автоматизира задачите, оптимизира бизнес процесите и съкрати сроковете за изпълнение и вероятността от технически грешки, като представи средства за проектиране, симулация, техническа комуникация и управление на данните. Предвидената за закупуване Специализирана система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране ще бъде с включени лицензии и операционна система и ще позволи на Биомашиностроне да: - управлява инженерните данни, като се създават, редактират и записват в базата всякакъв тип документи, включително и CAD файлове; - има достъп до централизирана база данни с регламентиран достъп, възможност за търсене и проследяване на референциите между документите; - участва в управлението на документопотока чрез одобрение или връщане на документи, като се създават, редактират и записват в базата не-CAD документи (текстове, таблици, изображения и др); - синхронизира работа върху обща база данни между географски-отдалечени обекти; - получава вътрешен или отдалечен достъп за общо управление и разглеждане на базата данни; - автоматизира създаването на спецификации: автоматично генериране на пълни и асоциативни спецификации на изделията; - получава базов анализ на флуиди, с които да се изчислява траекторията на преминаващите през всякакви детайли или сглобени единици вода или въздушни потоци; - работи с файлове от типовете .sldprt, .sldasm, .slddrw, като предлага възможност за директна работа с градивните компоненти от структурата на 3D моделите, включително и тяхната редакция; - обменя инженерни данни с не-CAD потребители (клиенти, партньори); - оптимизира избора на използваните материали, геометричната форма и консумацията на енергия; Нуждата от придобиване на гореописаните възможности е подробно описана в т. 11.3 от настоящия формуляр. След придобиване на системата тя ще бъде въведена в дейностите на Биомашиностроене чрез цялостно внедряване и регламентиране на структурата на базата данни, групите потребители и права, описание на карти на документите, схеми на работните процеси, номериране на документацията и управление на версиите. Ще бъде създадена мрежова среда за работа със системата, която ще бъде интегрирана към наличната в предприятието ERP система. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, фирмата ще осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Кратка информация за проекта ще бъде включена и на уеб-сайта на фирмата (http://www.biomashin.com) в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 м.) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на специализирана система и интеграция към наличната ERP система (4-15 м.) 5. Обучение на инженерния и мениджърския състав за работа със системата (5-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.). 391 500.00 400 900.00
Инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (закупуване на архивиращ софтуер и работни станции, бюджетни подпера 26.1 и 28.1 от т. 5 Бюджет): За въвеждането и оптималното функциониране на системата за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране в Биомашиностроене са необходими допълнителни инвестиции в архивиращ софтуер и 5 бр. работни станции за водещите конструктори. Това се налага поради следните причини: 1. Закупуване на архивиращ софтуер: Към настоящия момент архивирането на данните се прави от различни програми, като не всички от тях позволяват да се автоматизира процеса и имат ограничени функционалности. Изключително важно е системата за управление и нейната база данни да бъдат защитени от повреди, сривове и злонамерен софтуер. Важно условие е и системата да е постоянно онлайн, за да не прекъсва бизнес процесите. Тези изисквания могат да бъдат изпълнени чрез придобиване на качествен архивиращ софтуер, който да гарантира съхранението и възстановяването на всякакъв вид информация от всякакви източници. Софтуерът за архивиране ще позволи да се стартират задачи за архивиране по предварително зададен график на файлови сървъри, виртуални инфраструктури, сървъри за оторизация и бази данни; да се архивира върху лентови устройства за запис, за да е възможно създаване на „офлайн“ копие на основните данни; да свързва със SAN и NAS дискови масиви; да може бързо да извежда данните от архивните копия. Предвиденият за закупуване архивиращ софтуер ще има следните характеристики: - пълно възстановяване на виртуални машини върху оригиналния или различен хост; - възстановяване на индивидуални файлове, приложения и виртуални машини директно от моменти снимки от различни дискови масиви; - създаване на синтетичен пълен архив чрез създаване на постоянни частични архиви; - вградена функция за дедупликация; - улеснено мигриране на данните с нулева загуба на данни; - архивиране и възстановяване директно от SAN и NAS дискови масиви. 2. Закупуване на работни станции: Конструкторите обработват поръчките една по една, което значи, че работните им станции не поемат много голямо натоварване (не повече от 10 000 – 30 000 отделни части). С въвеждането на системата за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране и реорганизирането на работния процес за конструкторите, разликата в необходимата мощност няма да е голяма. За водещите конструктори това не е така, тъй като ще е необходимо да работят с много по-големи модели, които ще обединяват целия проект в една обща работна повърхност. Такива модели са от порядъка на 800 000 – 1 000 000 отделни части. Това се налага, за да могат водещите конструктори да имат реален поглед над проекта, да управляват промените и да контролират изпълнението на задачите. С увеличението на броя части се увеличава и броя на допълнителните спомагателни дейности и изчисления, които трябва да извършват работните станции, за да осигурят безпроблемна и ефективна работа на екипите. Сегашните машини не могат едновременно да поемат такова натоварване и да не спират други важни процеси като комуникацията и обработката на други документи. Това налага и закупуването на по-мощни работни станции, които да отговорят на изискванията на системата и натоварването при реалните работни условия. Те ще притежават следните характеристики: - памет минимум 16 GB; - специализирана видеокарта за работа с CAD софтуерни продукти; - възможност за работа едновременно с два монитора. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, ще се осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип (1 м.) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран/и изпълнител/и (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на архивиращ софтуер и работни станции (4-15 м.) 5. Интегриране на активите към системата за управление и обучение за работа с тях (10-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.). 24 500.00 14 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).