Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Within the project, a social enterprise will be established at the PROWAY AGENCY, with main activity in the field of events, marketing, advertising and PR of public events.The social enterprise will operate according to the Rules of Procedure of the social enterprise, elaborated during the project, through the 14 newly appointed persons, representatives of the target groups, who will be disadvantaged on the labor market and other socially excluded persons. Twelve months of employment will be provided in the social enterprise, for representative of the target groups. The workplaces for the newcomers will be provided, with the necessary equipment and furniture. To ensure a smooth transition to employment, psychological assistance and motivation will be organized for persons from vulnerable groups, as well as training on key competence 6 "Public and civic competences" for 10 elected representatives of the target group (4 persons on the territory of Sofia and 6 persons on the territory of the town of Samokov). PRO WAY AGENCY will ensure two tutors for the target group, for the period of 6 months. Training on key competence 7: "Entrepreneurship and Entrepreneurship" is foreseen for 4 employees, with management functions in the social enterprise. Sustainable employment will be ensured for a period of 12 months within the project, for all 14 representatives of the target groups,  and withholding at least 7 persons for a period of 6 months, after the end of the project. As part of the implementation of the project activities, social marketing and promotion of the social economy and social entrepreneurship will be carried out.
As a result of the implementation of the project, access to employment will be facilitated and support for the social inclusion of vulnerable groups will be ensured, by creating suitable conditions for their professional integration in the sphere of the social economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост;: В изпълнение на тази дейност ще бъдат идентифицирани 10 лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, за които в песледствие ще бъде осигурена заетост в АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ. Те ще бъдат разпределени в две групи (респективно 6 лица в гр.Самоков и 4 лица в гр.София) и с тях ще за започне работа с цел психологическо подпомагане и мотивиране. Психологическата подкрепа е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. Психологическото подпомагане се реализира чрез консултиране и различни мотивиращи дейности, съобразно индивидуалните потребности на представителите на целевата група. Подпомагането има за цел повишаване на социалния опит на лицата, придобиване на умения за активно и самоутвърждаващо поведение и развиване на социално-адаптивни умения и способности, мотивиране и подпомагане за професионално развитие. Изпълнението на дейността ще включва: 1. Планиране и организиране на дейностите за психологично подпомагане: - Идентифициране на равнището, компетентността, особеностите, предпочитанията и уменията на 10 представителя на целевата група. Проучване на лицата от целевата група относно техните особености и потребности от развитие на социални умения и определяне на списък от умения и компетенции, които са най-важни за тяхното професионално и личностно развитие. 2. Планиране и реализиране на дейността съобразно индивидуалните особености и нужди: - Извършване на диагностика на степента на развитие на социалните умения и установяване на потребностите от обучение. При изготвянето на психологическа оценка ще се прилагат структурирани тестови методики за определяне и анализ на когнитивните и поведенчески особености на потребителя. Изготвя се профил на лицата. - За всяко лице се изготвя индивидуален план за работа, съобразно потребностите, възможностите и особеностите му. Планът е съобразен с потребностите на лицето от конкретни дейности за подкрепа. Акцентира се върху възможността за развитие, а не върху съществуващите дефицити . Въз основа на извършената оценка се планират краткосрочни и дългосрочни цели, в зависимост от възможностите на лицето, за развитие на потенциала (здравен, социален, емоционален, интелектуален). Изпълнението на дългосрочните цели, заложени в плана, при необходимост се преразглеждат и актуализират текущо. 3. Разработване на методологията и инструментариума за провеждане на обучение за развитие на умения и компетенции. Психологическата подкрепа и мотивиране ще отговаря на нуждите на потребителите и ще е насочена към затруднения в общуването, нивото на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност, трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност , затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Основните теми на дейностите за психологична подкрепа и мотивиране са следните: - Ефективна комуникация: обучение в социални и комуникативни умения; идентифициране и преодоляване на бариерите на общуване; - Асертивен тренинг: изграждане на самоутвърждаващо поведение; оценка на поведенчески модели и подобряване на такива; умения за разрешаване на конфликти; изграждане на активност и инициативност; - Психо-корекционни занятия за коригиране и повишаване на самооценката, за развитие на адекватно отношение към собствената си личност и емпатия; - Оказване на емоционална подкрепа и разрешаване на проблеми; - Развитие на умения за преодоляване на стреса; - Мотивиране за промяна: Консултиране при изграждане на умения за социална адаптация; Мотивиране на целевата група за трудова дейност и формиране на нагласа за учене през целия живот; Мотивиране и подпомагане потребителите за професионално развитие. За осигуряване изпълнението на дейността са предвидени средства в Раздел II "Единна ставка". 0.00 0.00
Предоставяне на обучения на избраните представители на целевата група: В рамките на дейността ще бъде предоставено обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ на 10 избрани представителя на целевата група (4 лица на територията на гр.София и 6 лица на територията на гр.Самоков). Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ и спецификата на дейността и - организиране на събития, реклама и ПР услуги, както и към длъжността, която се предвижда да заемат идентифицираните представители на целевата група, а именно: "Организатор, конференции и събития". Целта на тази дейност е да се предостави специализирано обучение на наетите лица, във връзка с развитието на техните обществени и граждански компетенции. Обучителните дейности ще бъдат насочени към ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ съгласно Европейската квалификационна рамка. В рамките на обучението, наетите лица ще развият специални умения за общуване, работа в екип, управление на конфликти, дисциплина, изпълнителност, поемане на отговорност, разпределяне на времето и др. Целта е след обучението им лицата да бъдат по-подготвени за реализация на трудовия пазар и да разполагат с ценна компетентност, която не биха придобили без специално обучение в тази насока. Повишаването на квалификацията на новонаетите лица е инвестиция в човешки капитал, която има траен резултат, тъй като придобитите компетенции ще бъдат от полза за тяхното кариерното развитие. В рамките на дейността ще се проведе обучение със следните параметри: - хорариум: 40 часа; - брой на обучаваните лица: 10; - териториално разпределение на обучаваните лица: 4 лица на територията на гр.София и 6 лица на територията на гр.Самоков; - документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за преминато обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности", съгласно Европейската квалификационна рамка. В рамките на изпълнението на дейността участниците ще придобият различни социални умения като: - общуване и работа в група; - работа в екип; - управление и решаване на конфликти; - организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); - формиране на трудови навици, лична дисциплина, поемане на отговорност; - управление на времето; - дейности, които поощряват автономността и независимостта. 0.00 0.00
Осигуряване на наставник от АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ за новонаети лица. : В рамките на дейността ще бъдат осигурени 2бр. наставници от дружеството, респективно по един в офисите в градовете София и Самоков. Наставниците ще въвеждат, подпомагат и подкрепят за 6-месечен период новоназначени лица, на длъжност: "Организатор, конференции и събития". Наставниците ще предоставят информация и ще ги координират действията на новоназначените лица в областта на организация на събития (техническо обезпечаване - озвучаване, осветление, сцени, подиуми и инвентар, дейности по организация, работа с партньори - кетъринг и места за събития, маркетинг и ПР на организирани събития). Основен метод за осъществяяване на дейността е обяснение, предаване на опит, практическа демонстрация за използване на предвиденото оборудване. Наставниците ще изградят с новоназначените лица добра комуникация, ангажираност и доверие, също така ще насърчават новоназначените лица да развият у себе си организация и целеполагане, стимулиране проява на силни страни и екипна ефективност. Наставничеството ще продължи 6 месеца от момента на назначаване на представителите на целевата група в АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ. Наставниците ще подпомагат новоназначените лица в процеса на усвояване на специфични техники за работа със специализирано оборудване: - Сцена - Подиум - Осветление - осветителни тела/прожектори, стойки:конструкции за прожекторите, насочваемо LED осветление за сцена - Озвучаване - тонколони, мишпулт/смесител, микрофон, звуков монитор - Техническо оборудване за събития - окабеляване, помощни маси, инвентар - Видео и фотозаснемане - HD видеокамера/фотоапарат, дрон с мобилна видеокамера, софтуер за обработка и монтаж на видео. Предвидените наставници ще отговорят респективно за офиса в гр.София - 4 представитела на целевата група; за офиса в гр.Самоков - за 6 представителя на целевата група. 0.00 4 324.56
Закупуване на оборудване, свързано с дейността на социалното предприятие и новосъздадените работни места.: Закупуването на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар е необходимо за създаването на новите работни места за представителите от целевата група. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ за срок, не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад. В случай на непредвидени обстоятелства ще бъде съобразено, че съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура срокът спира и продължава да тече след отпадането им. Предвид спецификата на работа и сферата на дейност на дружеството - организация на събития, реклама и ПР, както и с оглед осигуряване на устойчива заетост на новоназначените представители на целевата група в АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ, се налага закупуване и доставка на следното оборудване: - Подвижна, демонтираща се сцена - модулна, размери - 9 м. ширина, 4 м. дължина; - Подиум - модулен, размери - 7 м. ширина, 4 м. дължина; - Осветление - 8 осветителни тела/прожектори, стойки: конструкции за прожекторите, насочваемо LED осветление за сцена - 4 бр., система за управление на осветлението; - Озвучаване - четири тонколони, мишпулт/смесител, 4 микрофона, звуков монитор; - Техническо оборудване за събития - окабеляване, помощни маси, инвентар; - Видео и фотозаснемане - HD видеокамера/фотоапарат (6000), дрон с мобилна видеокамера, тип GoPRO (3000) или еквивалентно, софтуер за обработка и монтаж на видео (1000); При остойностяването на оборудването са следвани принципите за икономичност и ефикасност на вложените средства. За осигуряване изпълнението на дейността са предвидени средства в Раздел II "Единна ставка". 0.00 0.00
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на новосъздаденото социално предприятие към АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ: С цел повишаване адаптивността към променящите се условия на живот и работа и в съответствие с установените нужди на новосъздаденото социално предприятие към АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ, за офисите в гр.София и гр.Самоков ще бъдат идентифицирани и подбрани представители от целевата група за длъжностите - 2421 5025 Мениджър, ключови клиенти - 1 човек; - 2421 5027 Мениджър, проекти - 1 човек; - 2431 6002 Експерт, маркетинг - 1 човек - 2432 6001 Експерт, връзки с обществеността - 1 човек. Така предвидените четири лица ще преминат през обучение по ключови компетентности. Ключовите компетенции представляват комбинация от знания, умения и нагласи, от решаващо значение за развитието на човека, социалното включване, конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Ключовите компетенции играят особено важна роля за овластяване на хората уязвими от безработица и социално изключване. Основната цел на дейността е повишаване на ключовите компетенции на заети лица в социалното предприятие, чрез въвеждане на принципите за учене през целия живот за запазване на дългосрочната им заетост. Усъвършенстване на знанията и уменията на обучаваните лица по проекта чрез обучения по ключови компетенции (КК) за по-успешното им представяне. Повишаване на ефективността и конкурентноспособността на заетите лица в съответствие с целите за развитие на социалното предприятие. Повишаване на мотивацията и ангажираността на заетите лица от целевата група по проекта в резултат на инвестицията в обучения. Усъвършенстване на системата за обучение и развитие на човешките ресурси и създаване на условия за устойчива заетост на лицата от целевата група по проекта, чрез надграждане на ключови компетенции. Дейността предвижда провеждане на обучение по КК7: "Инициативност и предприемачество" , за 4 заети лица на управленски позиции от социалното предприятие. Целта на обучението е повишаване и разширяване на компетенциите на мениджърски кадри за управлението на хора и процеси. Обучението трябва да създаде условия обучените лица, на база на натрупаните знания и умения, да подпомагат процеса на продължаващо обучение и развитие на служителите, за ефективно изпълнение на трудовите им задачи. Обучението ще съдържа два модула, включващи както теоретични познания, така и практически упражнения за затвърдяване на придобитите знания и умения. Модул 1 - обогатяване на знанията и уменията за управление на социалното предприятие. Модул 2 - участниците ще придобият умения за прилагане на съвременните управленски подходи. За осигуряване изпълнението на дейността са предвидени средства в Раздел II "Единна ставка". 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца. : В дейността ще бъдат включени единствено новонаети лица от целевата група, както следва: - НКПД 3332 3001 "Организатор, конференции и събития" - 10 човека; - НКПД 2421 5025 Мениджър, ключови клиенти - 1 човек; - НКПД 2421 5027 Мениджър, проекти - 1 човек; - НКПД 2431 6002 Експерт, маркетинг - 1 човек; - НКПД 2432 6001 Експерт, връзки с обществеността - 1 човек. АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ ще осигури заетост за период от 12 месеца на лица от допустима целева група – лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (неактивни и безработни лица). Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение, като ще бъдат разпределени както следва: 8 лица в офиса в гр.София и 6 лица в офиса в гр.Самоков. Дейността ще стартира с процедура за подбор на 14 лица измежду представителите на целевата група за гореописаните позиции. Привличането, подбора и назначаването на подходящите кандидати за заемане на новите работни места по проекта е комплексна дейност, която ще включва: I. Подготовка, която се състои от следните етапи: 1. Определяне на изискванията към кандидатите - нормативни изисквания за заемане на длъжността - КТ и специфична нормативна база - други изисквания за изпълнение на съответната длъжност съобразно потребностите на работното място; 2. Разработване на система от показатели и критерии за оценяване на кандидатите; 3. Организиране на процедурите за приемане на документацията на кандидатите - в рамките на този етап ще бъдат публикувани обявите за работа в: АЗ, медийни издания, социалните мрежи, сайтове за работа. Чрез тях, системата от критерии и конкретни изисквания към кандидатите за заемане на работните места ще се обявят предварително, за да имат възможност кандидатите да се запознаят с нея и чрез собствена самооценка да преценят шансовете си за успех. Тяхното прецизно формулиране има определящо значение за оценяването на качествата на кандидатите и за приемане на работа на тези, които са показали най-добри резултати. Също така при обявяване на вакантните длъжности в организацията наред със законовите положения, ще се отчете и политиката на самата организацията за предоставяне на равни възможности и равен шанс на всички. II. Осъществяване на процедурата, която се състои от следните етапи: 1. Първоначална селекция по документи - Допускане до интервю; 2. Провеждане на интервю. III. Вземане на решение за направа на предложение. IV. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните кандидати. V. Създаване на собствена база данни с потенциални служители. По този начин при нужда от нови назначения организацията ще може да се свърже с потенциални служители за най-кратко време. В нея ще се съдържат данни за кандидатствалите, но не приети на работа служители. Дейността по подбора на подходящите кандидати се предвижда с продължителност до 2 проектни месеца, като след подбора ще бъде пристъпено към изпълнение на дейности 1, 2 и 5. След тяхното финализиране, на работа в социално предприятие ще бъдат назначени 14-те лица, считано от началото на 4-ти проектен месец. За изпълнение на дейността сме определили по-дълъг срок - 15 месеца, за да имаме достатъчно време за намиране на подходящи кандидати от целевата група, както и да организираме и осъществим мотивационната дейност 1 и обучителните дейности 2 и 5 от настоящия проект. За подбраните 14 лица от целевата група - Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица /безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в т.ч. безработни младежи до 29 годишна възраст включително, продължително безработни лица за период по-дълъг от 12 месеца, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация/ ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца. 0.00 146 456.53
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: В рамките на дейността следва да се реализират мерки, свързани с организиране и/или участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки услуги. За целите на изпълнението ще се използват различни комуникационни канали – интернет, електронни, печатни издания и др. Дейността цели създаване на „нов социален диалог” между бизнеса и различни контрагенти, свързани с тяхната дейност - общество, работодатели, неправителствен сектор и други заинтересовани страни, като важна предпоставка за ефективното функциониране на икономиката. Чрез възможностите на социалните мрежи ще се допринесе за засилване на социалната отговорност и „влиянието върху обществото”. Представянето на информация във Facebook страници ще осигури отлична възможност за промотиране на извършваните услугите, максимално популяризиране на социалната икономика и предприемачество, за да вдъхнови и други да се присъединят към социалната икономика, особено тези в риск от социално изключване. Социалният маркетинг ще е много важна част от успешното развитие на социалното предприятие. Дейността предвижда да бъде приложена комбинация от подходи, гъвкави и ефективни техники за ефективно присъствие на социалното предприятие в социалните мрежи. Това ще повиши репутацията и ще утвърди добрия имидж на социалното предприятие, ще покаже нов тип организационно поведение, етика и култура, лоялност към персонала и задържане на човешки ресурси в организацията. Предвид особеностите за маркетиране в сектора на услугите, внимание заслужават факторите, които за целите на социалния маркетинг на предприятието ще влияят благоприятно, а именно: 1. Служителите с техните личностни качества като толерантност, дискретност, самодисциплина, общителност, професионална компетентност. Именно усещането за “професионализъм” представлява един от най-съществените елементи в маркетинг–микса, който нерядко е подценяван . 2. Достъпност на качествена услуга за обществото - организиране и провеждане на публични събития. Ще се работи в посока изграждане на нов модел за правене на социален бизнес, при който всички страни да постигат целите си. Така ще се насърчава преосмислянето на бизнес философията от гледна точка на съвременните реалности и предприемане действия към изграждане на социални и етични норми в практиката. Социалният маркетинг ще позволи много по бързо развитие на социалното предприятие и ще се фокусира в следните пазарни категории: 1. Потенциален пазар – това е потенциално възможен пазар, измерен чрез прогнозен обем за конкретния регион. 2. Обслужван пазар – съвкупността от услуги, които обслужват определена част от реалния пазар 3. Пазарен сегмент от обслужвания пазар – процентно определяне на пазарния дял на социалното предприятие. Целта на социалния маркетинг и популяризиране на социалната икономика е популяризиране на успешните каузи и модели на социалното предприемачество от България и ЕС, социалната икономика като модел за активизиране на социалния капитал и социално включване на хората в риск, да се създаде партньорство за развитие и подкрепа на социалното предприемачество, ще се дискутират предизвикателствата пред социалното предприемачество и ще се търсят решения за преодоляването им. Всички планирани действия ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014¬2020 г. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).