Организация и управление: Дейността организация и управление на проекта има за цел да осигури успешното изпълнение на настоящия проект, както и спазването на принципите за добро стопанско управление.
Дейността обхваща целия период на изпълнение на проекта. В нея са заложени всички стъпки, които ще осъществим при ръководенето на изпълнението на проекта, включително цялостното организиране на задачите, разпределението на отговорностите между екипа на проекта, обвързано с времевия график и наличните ресурси, управлението на отношенията с Договарящия орган (ДО) и изпълнителите. Много важна част от осъществяването на тази дейност е мониторингът на изпълнението с цел постигане на заложените резултати в параметрите на проекта.
Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са следните:
1. Определяне на екипа на проекта
Екипът, необходим за изпълнението на настоящия проект, ще се състои от:
- ръководител - 1
- координатор - 1
- счетоводител - 1.
Ръководителят има за цел да ръководи цялостното изпълнение на проекта, да извършва планиране и мониторинг на възложените задачи. Координаторът на проекта координира изпълнението на проекта, води комуникацията с ДО и изпълнителите, води текущата отчетна документация. Счетоводителят на проекта отговаря за коректното му финансово изпълнение и осчетоводяване.
Задълженията и отговорностите на екипа са подробно описани в секция 9. Екип.
2. Сключване на граждански договор с ръководителя и разписване на допълнения към длъжностните характеристики на останалите членове
С Ръководителя ще бъде сключен граждански договор, в който ще бъдат описани отговорностите и задълженията, произтичащи от заемането на позицията. Ще бъде регламентирано и дължимото допълнително възнаграждение. С останалите членове на екипа няма да бъдат сключвани допълнителни договори, тъй като за тях не е предвидено допълнително възнаграждение. Ще бъде изготвено допълнение към длъжностните им характеристики, в което ще се регламентират функциите им по проекта.
3. Изготвяне на план-график за изпълнение на проекта
За успешното изпълнение на проекта ще бъде създаден план-график, който ще включва детайлно разпределение на задачите между екипа по проекта, заедно с отговорните лица и конкретните срокове. Чрез наличието на график ще се сложи основната рамка за стартирането на проекта и цялостното му изпълнение. Екипът на проекта ще получи яснота за своите задачи, поставени в конкретни параметри.
4. Регулярни срещи на екипа за проследяване на напредъка при изпълнение на проекта
За проследяване на възложените задачи ще се извършват срещи на екипа на проекта. На тях ще се дискутира напредъка в дейностите, възникването на евентуални проблеми и съпътстващите ги рискове, ще се проследява комуникацията с Договарящия орган, ще се обсъждат промени в план-графика при наличието на необходимост от такива.
5. Провеждане на процедура за избор на изпълнител за закупуване на оборудването, обект на проекта
Екипът ще осъществи избор на изпълнител при спазването на принципа за добро стопанско управление. В съответствие с разпоредбите на ПМС 118 не е необходимо провеждане на процедура при тази стойност на оборудването, но екипът ще разработи запитване и съпътстваща документация, а с избрания изпълнител ще бъде сключен договор за доставка.
6. Избор на изпълнител за осъществяване на визуализация по проекта
Ще бъде избрана фирма за осигуряване на надлежна визуализация по проекта.
7. Текущо отчитане по фази и етапи на изпълнението на проекта
Екипът ще поддържа стриктна текуща отчетност по проекта.
8. Мониторинг на оценката на бенефициентите за степента на тяхната удовлетвореност
Екипът ще поддържа обратна връзка с бенефициентите и ще отчита степента на тяхната удовлетвореност чрез анкетни карти.
9. Подготвяне на документацията за финалното отчитане на проекта
През последния месец ще стартира и подготовката по окончателното отчитане на проекта. Ще се подготвят финални отчети и необходимата съпътстваща документация. |
2 500.00
|
2 500.00
|
Подбор на представителите на целевите групи: Дейността има за цел да идентифицира представителите на целевите групи, които да бъдат включени в изпълнението на проекта. Чрез изпълнението й ще подберем 4 безработни младежи до 29 г., 2 неактивни лица, младежи до 29 г. и 2 неактивни лица между 30 и 54 г., едното от които с ниска степен на образование, а другото продължително неактивно, в съответствие с нашите изисквания към заеманите длъжности, желаещи да започнат работа в рамките на проекта.
Изпълнението на дейността ще включва 2 основни направления - подбор на представителите на целевата група безработни лица и подбор на представителите на целевата група на неактивните лица, като за двете групи ще използваме различни стъпки и подходи.
Изпълнението на дейността по подбор на 4 безработните младежи ще се осъществи в съвместна работа с Дирекция "Бюро по труда" в гр. Карлово. Подборът ще бъде направен измежду предложените безработни от Бюрото по труда съгласно обявените от нас критерии. Ще се проведат интервюта с подбраните лица. Тези, които изпълняват нашите изисквания, ще бъдат поканени за сключване на договор и започване на работа.
Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са следните:
1. Подаване на заявка до Дирекция "Бюро по труда" гр. Карлово
Със заявката Бюрото по труда ще бъде информирано за стартирането на проекта и за представителите на целевите групи, които трябва да осигурим в резултат на съвместната ни работа, а именно 4 безработни младежи. Ще му бъде предоставена кратка информация за целите на проекта, целевите групи, както и за позициите, които лицата ще заемат. Ще запознаем дирекцията с изискванията ни за заемането на новите работни места.
2. Идентифициране от ДБТ на подходящи кандидати - Дирекцията ще информира принадлежащите към целевата група лица за възможността да бъдат включени в заетост по проекта, като ще подготви Дълъг списък от изявили желание кандидати, подали заявление по надлежния ред.
3. Преглед на предложените от Бюрото по труда безработни лица и провеждане на интервюта с избрани от нас кандидати
Екипът на проекта ще прегледа списъка с безработните лица от целевата група, предложени от Бюрото по труда в гр. Карлово и ще състави Кратък списък с избрани лица, които да участват в подбора. Избраните лица ще бъдат информирани и поканени за интервю. След провеждане на интервюта, в които ще участват и представители на ДБТ, одобрените кандидати ще бъдат поканени за започване на работа.
Неактивните лица ще бъдат идентифицирани основно чрез използване на социалните мрежи и контактите ни с различни организации в региона. Основните етапи, които ще следваме, ще бъдат:
1. Пускане на обява на сайта на "Мони-83", в популярен сайт за търсене на работа като jobs.bg и чрез Фейсбук;
2. Разпространяване на информация за подбора чрез клиенти, партньори, доставчици на фирмата в рамките на регулярните ни контакти;
3. Провеждане на интервюта с идентифицирани лица от целевата група и подбор на 4 попадащи в дефинициите на проекта лица.
Разчитаме, че използването на тези два подхода ще ни даде достъп до посочените от нас представители на целевите групи, тъй като регионът е малък и особено ефективен е каналът за идентифициране чрез контактните мрежи. За по-широк достъп ще го комбинираме с търсене чрез Интернет. С идентифицираните лица ще проведем интервюта, като на подходящите кандидати ще предложим работа. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на оборудване за обезпечаване на 2 новосъздадени работни места на позиция "заварчик": Закупуването на оборудването по проекта има за цел да създаде условия за нормален процес на работа за двете работни места, които ще бъдат открити на позиция "Заварчик". Предвиждаме закупуването на следното оборудване:
1. Заваръчен токоизточник (апарат) – 2 бр.
2. Заваръчен шланг (горелка) – 2 бр.
3. Завъръчен шлем – 2 бр.
4. Редуцир вентил за аргон - 2 бр.
Изброените елементи формират пълното оборудване и екипировка необходими за осъществяване на процеса заваряване за различните продукти на „Мони 83“, както и осигуряването за здравословни и безопасни условия на труд. В момента в предприятието няма свободно оборудване, с което биха могли да работят новоназначените двама души на позиция Заварчик.
Заваръчния токоизточник и шланг са необходими за осъществяването на основните операции по заваряване. По проекта сме предвидили закупуването на два различни заваръчни токоизточника, поради спецификата на продуктите, които произвеждаме. За някои продукти е необходимо заваряване на дебели конструкции, а за други на по-тънки детайли, поради което и апаратите са с различни характеристики и стойност. За заваряване на дебели конструкции е необходим по-мощен заваръчен апарат с по-голяма изходна мощност и бързина. За дребните детайли може да се заварява и с по-малка мощност и бързина. Чрез закупуването на различни заваръчни апарати ще бъдат подсигурени новите работни места за заварчици за извършването на всякакъв вид заварки.
Заваръчния шлем е необходим от гледна точка на изискванията за безопасни условия на труд. Този вид дейност трябва да се упражнява при наличието на защитен шлем. Шлемът e изработена от пластмаса, устойчива на пръски разтопен метал и висока температура. Закупуването на личните предпазни средства е абсолютно задължително при професии с висок риск за здравето като заваряването.
Редуцир вентилът е уредът, който контролира налягането на газта за заваряване и осигурява необходимото количество и налагане на газта, за да се получи здрава и качествена заварка.
Невъзможно е да се извършва заваряване без наличието на описаното основно оборудване.
Етапите през които ще премине изпълнението на дейността са свързани с избора на изпълнител за доставка на оборудването, а именно:
1. Запитване към потенциални доставчици
2. Избор на изпълнител въз основа на получени оферти
3. Сключване на договор
4. Доставка и документално оформяне на доставката |
8 000.00
|
8 000.00
|
Фактическо наемане на лица от целевите групи и осигуряване на заетост: Целта на дейността е осигуряване на заетост за осемте лица, селектирани при подбора, както и създаване на условия за преминаването им към постоянна заетост. След изпълнение на дейностите свързани подбор и закупуване на оборудването за двете нови работни места за заварчик, ще бъдат наети всичките 8 лица одобрени при извършване на подбора. С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за субсидирана заетост за период от 12 месеца. След приключване на проекта договорите ще бъдат продължени с цел запазване на работните места за период от още минимум 12 месеца. Целта ни ще бъде запазване на всичките 8 нови работни места, но поради интензитета на пазара на труда ще поемем ангажимент за запазване на най-малко 4 от работните места.
Новите служители ще бъдат назначени на следните позиции :
1. Машинен оператор на металорежещи машини – 3 бр.
2. Заварчик – 2 бр.
3. Общ работник – 1 бр.
4. Опаковач – 1 бр.
5. Бояджия стоманени конструкции – 1 бр.
Посочените позиции ще бъдат разпределени между представителите на целевите групи - младежи - безработни и неактивни, неактивни лица с ниска степен на образование и продължително неактивни лица.
Предвидената продължителност на заетост на лицата от целевата група по проекта е оптимална и дава възможност новоназначените служители да придобият допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните им задължения, да се адаптират в трудовата среда и да развият потенциала си. Всички тези обстоятелства създават предпоставки новоназначените служители да запазят заетостта си и след изтичане срока на проекта. Промяната в статуса на ново наетите от безработни или неактивни лица към заети лица, получаващи стабилни доходи и социално осигуряване, ще подобри начина им на живот. Те ще имат възможност да се възползват от придобивките на социалното и здравно осигуряване, което ще повлияе положително на техния социален статус.
Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са:
1. Сключване на трудови договори с лицата от целевите групи
Сключването на трудови договори ще даде увереност на новите служители, че те ще запазят работните си места за продължителен период от време. Това е от особено значение при неактивните лица, които са обезверени в намирането на постоянна работа, съчетана с всички социални придобивки.
2. Провеждане на въвеждащи вътрешно-фирмени обучения
Вътрешно-фирмените обучения са много важни за въвеждането на новите служители в изпълняваните от тях задължения и бързото адаптиране към фирмената среда. При въвеждащите обучения новите служители ще се запознаят с дейността и историята на фирмата, с организационните правила за работа и конкретиката на съответната позиция. Правилното представяне на работния процес, на конкретните фирмени правила, на начина на работа с машините предопределят по-бързото навлизане на служителите и по-качественото справяне със задълженията.
3. Менторство при изпълнение на основните задължения, изисквани от съответната позиция
Освен въвеждащо обучение, новопостъпилите служители ще получават и системна подкрепа от наши опитни служители. При необходимост ще им бъдат давани допълнителни разяснения и указания с цел бързото им въвеждане в работа и подпомагане на успешното справяне с текущите задачи.
4. Оценяване на извършената работа с цел преценяване степента на справяне и осигуряване на възможност за бъдещо запазване на работното място
Оценяването на извършваната работа е от изключително значение както за работодателя, така и за работника. Управителят на "Мони-83" ще има активно участие в тази дейност, като текущо ще оценява степента на справяне със задълженията на новите служители. Обратната връзка от оценяването ще даде възможност на служителите да подобрят своята работа, което ще бъде предпоставка за запазване на работното място и след приключването на проекта. |
44 679.00
|
43 946.53
|
Осигуряване на визуализация и публичност: Визуализацията на дейностите по настоящия проект има за цел да информира обществеността за целите и резултатите, предвидени по проекта, за начините и източниците на неговото финансиране.
Проектът "Създаване на устойчиви работни места в Мони-83" ООД" е свързан със създаването на 8 нови работни места за безработни и неактивни лица. В регион с висока безработица изпълнението му е от голямо значение за преодоляване на основните проблеми на тази част от населението, която не е интегрирана на пазара на труда. Поради тази причина считаме, че визуализацията на проекта ще допринесе за разпространяване на информацията за създаването на нови работни места и на възможностите за развитие, които проектите, финансирани от ЕС предоставят на населението и на работодателите. Разпространението на резултатите, чрез различни средства ще даде по-широк отзвук на проекти, свързани със създаване на заетост, което ще окаже благоприятен ефект и върху други предприятия, както и върху безработните и неактивни лица от региона.
Етапите, през които ще премине осъществяването на дейността, са следните:
1. Създаване на секция с публикации на сайта на фирмата
На сайта на фирмата ще бъде създадена отделна секция с името на проекта, където ще бъдат публикувани текущо новини за изпълнението на проекта. Ще бъдат създадени и начална и финална публикации, които ще отразяват по-цялостно същността на проекта, изпълнените дейности, планираните и постигнатите резултати. Ще бъдат поставени и снимки, които ще визуализират описаното в публикациите. Чрез тази обособена секция на сайта ни всички наши клиенти и партньори, потенциални такива, представители на целевите групи и широката общественост ще имат възможност да се информират за проекта.
2. Визуализация в бюрото по труда в гр. Карлово.
В бюрото по труда гр. Карлово ще бъде предоставена информация за работните места, които ще се разкрият, като информацията ще бъде закачена на таблото с обявите. Така представители на целевата група безработни лица ще могат да се запознаят с проекта.
3. Изработване на основни средства за визуализация в сградата на Мони-83
На сградата на "Мони-83" ще бъде поставена табела, съдържаща всички изискуеми реквизити, указваща, че фирмата изпълнява проект финансиран от ЕС по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Табелата ще бъде поставена на видно за всички място, така че всички посещаващи администрацията ни клиенти и партньори да могат да се запознаят с проекта.
Оборудването, което ще закупим по проекта, също ще бъде визуализирано. Ще му се поставят стикери, показващи, че е закупено с финансовата подкрепа на ЕС. Всички служители на "Мони-83" ще бъдат информирани за изпълнението на настоящия проект, като това ще доведе до разпространяване на информацията сред местната общественост.
4. Визуализиране на документацията, създадена по проекта
Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, ще притежават знамето на ЕС, логото на оперативната програма и текст, обозначаващ финансовата подкрепа на ЕС. Договорите с новонаетите лица и с изпълнителите по проекта също ще бъдат визуализирани по надлежния начин.
5. Информиране чрез регионалното медийно пространство
За по-пълното визуализиране на проекта, в края на проекта ще бъде организирано интервю, което ще публикуваме в сайта karlovo.tv. Управителят на фирмата и ръководител на проекта ще сподели своя опит при изпълнението на проекта, както и постигнатите резултати. Чрез този канал информацията за проекта, финансиран от ОП "Развитие на човешките ресурси", ще достигне до голям брой хора, тъй като сайтът се ползва с голяма популярност в региона. Примерът за успешна реализация и реално създадена заетост ще бъде стимул за безработните и още повече за неактивните лица за участие в подобни програми и включването им в трайна заетост. |
300.00
|
300.00
|