Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal includes actualization of the Municipality program for improvement of the quality of the atmospheric air on the territory of Sofia Municipality, according to Art. 27 of the Clean Air Act (CAA). Sofia Municipality is included in the list of regions (including agglomerations) for assessment and management of air quality, approved by Order № 969 / 21.12.2013 of the Minister of Environment and Water. According to this Ordinance on Metropolitan Agglomeration, the following indicators - PM10, PM2.5, B(a)P, NO2, SO2, O3, CO and C6H6 are given. The municipality is one of the 25 municipalities in Bulgaria with air quality deficient in the PM10 and NOx indicator, on whose territory there are monitoring stations, the data of which are reported annually to the EEA and the EC according to the requirements of Directive 2008/50 / EC and are subject to a criminal procedure under Violation No210 / 2109 for non-compliance with the limit values for PM10 content in the ambient air. At present, Sofia Municipality has developed a "Program for improvement of the quality of the atmospheric air in the territory of Sofia Municipality for the period 2021-2026" for the reduction of the emissions and the achievement of the established PM10 norms and an action plan adopted by Decision No 252 on Protocol No. 33 of 18 May 2017 . of the Sofia Municipal Council. The Program and the Action Plan expire in 2020.
Due to the expiration of the program, Sofia Municipality is preparing the present project proposal for updating the municipal program for reduction of emissions and reaching of the established air quality standards for fine particulate matter PM10, fine particulate matter PM2,5, nitrogen dioxide (NO2) , ozone (O3) and carbon monoxide (CO) and benzo (a) pyrene (used as a marker for the carcinogenic risk of polyaromatic cyclic hydrocarbons (B(a)P) and planning of measures to improve the quality of atmospheric air the standards set for air quality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение: Изпълнението на дейността включва Изготвяне на проектно предложение; Изпълнението на дейността е възложено на външен изпълнител във връзка с чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП и на основание чл. 20а от ЗЗД. Дейността е стартирала преди сключване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според Насоките за кандидатстване по настоящата процедура утвърдени със Заповед № РД-ОП-84/22.07.2016г. на ОПОС. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента. Разходите за извършване на тази поддейност са включени като допустими и подлежащи на възстановяване от ОП „Околна среда 2014 ­ 2020 г". Изготвянето на проектното предложение е стартирало през м.01.2019 г. и продължителността е до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва предоставяне на консултантски и експертни услуги на Столична община, свързани с: Разработване на проектно предложение за кандидатстване, окомплектоване на разработените документи при спазване изискванията, определени в насоките за кандидатстване и подпомагане на общината при подаване на проектното предложение чрез предоставяне на подготвените документи на електронен носител съгласно крайния срок(30.01.2019г.) за подаване на проектни предложения по Процедура "Разработване /Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух" по ОПОС 14-20 ; Предоставяне на консултантски услуги на общината по време на оценката на проектните предложения. Осъществяване на цялостна координация и комуникация с всички заинтересовани звена до подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 33 600.00 33 600.00
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора. Изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания. Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация на договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Отговарят за цялата документация, която се съхранява. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му, ЕУП предава официално с приемно -­предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на екипа за управление на проекта приключват. ЕУП се състои от: Ръководител на екипа, Координатор, Финансист- счетоводител, Експерт мониторинг и докладване и Експерт съхранение на документацията. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, съхранение на документите по проекта, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация и функции по координация на дейностите по проекта. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на ЕУП ще бъде издадена Заповед на кмета на Столична община, която ще включва всички длъжности от ЕУП, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно­ -квалификационна степен за съответната длъжност, и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на ОПОС 2014 – 2020 г. Членовете на екипа ще отчитат ежемесечно своята работа пред Ръководителя на екипа чрез доклади за изпълнените дейности по проекта, както и реално изработените часове. Ръководителят ще приема и одобрява работата на членовете на ЕУП, а той ще докладва своята работа пред зам.-кмета на общината. Във връзка с изпълнението на настоящия проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект: Процедурите за мониторинг (проверки на място) и докладване; Процедури за администриране и докладване на нередности; Процедури за съхранение на документи. 39 615.43 14 438.86
Изготвяне на Програма за качество на атмосферния въздух на територията на Столична община за периода 2021-2026г. и провеждане на процедура по ЕО и/или ОС: Тази дейност включва изготвяне на програма за намаляване нивата на замърсителите и за достигане на утвърдените норми за КАВ в съответствие с нормативната уредба и по-специално с изискванията на: Наредба №11/14.5.2007г. за норми за арсен, кадмий, живак, никел и полициклични ароматни въглеводороди в атмосферния въздух; Раздел I от Приложение №15 на Наредба №12/15.07.2010г. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух, изискванията на Инструкция за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за оценка и управление на КАВ, в които е налице превишаване на установените норми и съгласно Ръководство: Програми за КАВ. Дейностите, които излизат извън обхвата на допустимите дейности по Насоките за кандидатстване (прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за междинна 2022 година, прогнозно моделиране на мярка зони с ниски емисии по отношение на ФПЧ10, ФПЧ2,5 и NОх от транспорта, като се включат и емисиите на ФПЧ от битово отопление, оценка по показатели NO2, CO и O3) в размер на 13 526,4 лева без ДДС и 16 231,68 лева с ДДС са включени като недопустими дейности и са отнесени към раздел X “Недопустими дейности“ на т. 5 „Бюджет“ от ФК. Таксите предвидени за заплащане към РИОСВ София за преценка за необходимост от ЕО и ОС и при необходимост издаване на Становище за ЕО в размер на 1000 лв, са към Дейност 3, но са заложени в бюджета в отделно перо V.Разходи за такси. В Програмата следва да се включат следните дейности за замърсители ФПЧ10, ФПЧ2.5, ПАВ: Дейността е разписана в допълнително прикачени документи( прикачен файл Д3-описание.doc). 335 404.96 228 398.80
Информация и публичност на проекта.: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП "Околна среда 2014- 2020 г" и "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г." и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Във връзка с осъществяване на мерките по информация и публичност изпълнителят ще изготви Инструкция за осигуряване на информация и публичност, съдържаща всички изисквания за задължителната визуализация по проекта. Инструкцията ще бъде предоставена на всички изпълнители по дейностите на проекта и ще бъде задължителна за спазване от тях. Във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142-020 г." и съфинансира от Кохезионния фонд. По време на осъществяване на проекта ще се информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като включи в уеб‐ сайта на Столична община кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа на европейския съюз. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали с цел популяризиране на проекта, съдържащи задължителните елементи за визуализация, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г. ( емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз; наименованието на КФ; общото лого за програмен период 2014­-2020 г., с наименованието на ОП "Околна среда 2014-­2020 г"; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начина и крайна дата на изпълнение на проекта.). Предвижда се организирането и провеждането на информационни събития. Мерките за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат осъществявани дейности по популяризиране на целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта, както и приноса на Общността при реализацията на проекта и предоставената БФП. 3 963.48 3 764.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).