Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Needs: AYA Ltd is a small enterprise producing agriculture machinery (NCEA 28.30) and machinery for pellets production(NCEA 28.99) . The  market demand  for the products of AYA Ltd indicates growth on both the domestic and the international market. The enterprise fails to meet the market demand due to lack of production capacity. The development restrictions are determined by the use of outdated production technologies. The productivity is low, the old equipment  requires longer set-up time and generates large amounts of waste ,  the produced elements have large deviations from the parameters initially set. Large amount of the production processes are manual. The enterprise does not have a specialized drawing software and the design and the technical specifications are being made all by hand. 
Target groups: The project proposal falls within the thematic area of mechatronics and clean technologies, part of the Innovation Strategy for Smart Specialization 2014-2020. 
Objectives of the project proposal: Improvement of the production capacity and enhancement of the export potential of Aya Ltd.
The main activities are aimed at: 
1. The improvement of the production processes  through investments in tangible and intangible assets aiming the enhancement of the capacity of an existing business unit 
2. Implementation of new technologies for the improvement of the resource efficiency and effectiveness of the of the production processes in an existing business unit - delivery of a specialized software and hardware, machines with CNC 
Expected results: increased productivity through which the enterprise will satisfy the individual orders for agricultural machines and can start serial production ;  increased export profits; increased cost effectiveness; improved resource efficiency and effectiveness
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на РАДИАЛНО ПРОБИВНА МАШИНА - 1 бр. ) : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. радиално пробивна машина. Със закупуването на тази машина ще се механизира извършвания в момента на ръка процес за пробиване на отвори с различен диаметър. Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. В допълнение ще се осигури точност и прецизност на тази операция, което ще спести корекции на следващи етапи от технологичния процес. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще замени ръчен с механичен процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 16 400.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 бр. ХИДРАВЛИЧНА ГИЛОТИНА ) : Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. хидравлична гилотина. Със закупуването на тази машина ще се подобри точността на отрязване на метала, еднородни детайли ще са прецизно оразмерени, еднакво и правилно отрязани, ще се намали времето на производство на един детайл, което кореспондира с възможността за увеличаване на производството . Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще замени напълно амортизиран дълготраен актив с нов, с подобрени характеристики. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 60 400.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 бр. СТРУГ ПРЕЦИЗЕН) : Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 бр. струг прецизен. Със закупуването на струга ще се ускори и подобри процесът на струговане, ще се постигнат параметри на повърхностите съгласно конструктивната документация. Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще разшири дълготрайните материални активи и ще прецизира и ускори процеса на струговане. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 38 230.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на МАШИННО МЕНГЕМЕ СЪС СИСТЕМА ЗА ПРИТЕГЛЯНЕ - 1 бр: Като част от дейността ще бъде закупено и монтирано 1 бр. машинно менгеме със система за притегляне. Със закупуването на менгемето ще се подобри начинът на затягане на обработваните детайли. Техническите и функционални характеристики на съоръжението способстват за по-високата производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новото съоръжение не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, то ще разшири дълготрайните материални активи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 790.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на КРЪГЛОШЛИФОВЪЧНА МАШИНА - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. кръглошлифовъчна машина. Със закупуването на машината предприятието ще може само да извършва процеси на шлайфане на детайли, който до момента е на външна услуга. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, с нейната покупка ще се прекрати използването на външна услуга, ще се постигне непрекъсваемост на производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 67 960.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на ЕЛЕКТРОНЕН ТВЪРДОМЕР - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 бр. електронен твърдомер. Той ще осигури проследяемост на твърдостта на повърхнините на готовите производствени изделия, ще намали риска от предлагане на пазара на възли и детайли със скрити дефекти и ще осигури гаранция за съответствие със съществените изисквания към продукта. Новото съоръжение не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, то добавя стойност при етапа на проверка за съответствие . Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 4 890.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на КРЪГЛА МАСА - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. кръгла маса. Тя е необходима за захващане на специални детайли за обработка с фреза и радиално-пробивна машина . Новото съоръжение не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, то ще замени напълно амортизиран дълготраен актив с нов, с подобрени характеристики. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 2 480.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на МАШИННО МЕНГЕМЕ СЪС СИСТЕМА - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупено и монтирано 1 бр. машинно менгеме със система . Със закупуването на менгемето ще се подобри начинът на затягане на обработваните детайли. Техническите и функционални характеристики на съоръжението способстват за по-високата производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новото съоръжение не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, то ще разшири дълготрайните материални активи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 960.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на ХИДРАВЛИЧНА АБКАНТПРЕСА със CNC - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. хидравлична абкантпреса със CNC. Със закупуването на тази машина ще се подобри точността на огъване на метала, еднородни детайли ще са прецизно оразмерени, еднакво и правилно огънати, ще се намали времето на производство на един детайл, което кореспондира с възможността за увеличаване на производството . Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект. Тя ще замени напълно амортизиран дълготраен актив с нов, с подобрени характеристики, с цифрово-програмно управление и ще осигури автоматизиране на производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 94 350.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на 3-ВАЛОВА КРЪГЛООГЪВАЩА МАШИНА - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. 3-валова кръглоогъваща машина. Със закупуването на тази машина ще се механизира извършвания в момента на ръка процес на огъване на кръгли детайли от ламарина. Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. В допълнение ще се осигури точност и прецизност на тази операция, което ще спести корекции на следващи етапи от технологичния процес. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще замени ръчен с механичен процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 16 130.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на - КРЪГЛО- И ПРОФИЛООГЪВАЩА МАШИНА - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. кръгло- и профилоогъваща машина. Със закупуването на тази машина ще се механизира извършвания в момента на ръка и полумеханичен процес на огъване на профили и тръби. Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. В допълнение ще се осигури точност и прецизност на тази операция, което ще спести корекции на следващи етапи от технологичния процес. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще замени ръчен с механичен процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 5 890.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на НАДЛЪЖНО-ФРЕЗОВА МАШИНА- 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. надлъжно-фрезова машина. Със закупуването на машината ще се ускори и подобри процеса на фрезоване, ще се постигнат параметри на повърхностите съгласно конструктивната документация. Техническите и функционални характеристики на машината осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новата машина не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, тя ще разшири дълготрайните материални активи и ще прецизира и ускори процеса на фрезоване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) 57 180.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на компютърна конфигурация , състояща се от компютър - 1 бр. , монитор - 1 бр. , непрекъсваем токозахранващ източник (ТЗИ) - 1 бр. , лазерно мултифункционално устройство ( ЛМУ) - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. компютърна конфигурация , която се състои от компютър , монитор , непрекъсваем токозахранващ източник и лазерно мултифункционално устройство. Със закупуването на този актив ще се ускори и подобри процеса на проектиране и подготовка на прецизна технологична документация на всяко от произвежданите възли, детайли , машини и изделия, и нейното трансфериране към работните позиции. Техническите и функционални характеристики на компютърната конфигурация осигуряват нужната среда за работа на предвидения за закупуване софтуер, водещ до по-висока производителност на процесите и тяхното подобряване. Новият актив не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, той ще разшири дълготрайните материални активи и ще ускори процеса на производство. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12 до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) С компютърната система и софтуерното приложение, което има опции за автоматично оразмеряване, обозначаване, симулация и анализ на сглобки, ще стане възможно изготвянето на прецизна технологична документация на всяко изделие в електронен вид и трансферирането й към работните позиции. 1 950.00 0.00
Дейност за подобряване на производствените процеси ( ще бъде изпълнена чрез закупуването на СПЕЦИАЛИЗИРАН СОФТУЕР ЗА МАШИННО ПРОЕКТИРАНЕ (CAD) - 1 бр.): Като част от дейността ще бъде закупен и внедрен производството специализиран софтуер за машинно проектиране . Със закупуването на този нематериален актив ще се ускори и подобри процеса на проектиране и подготовка на прецизна технологична документация на всяко от произвежданите възли, детайли , машини и изделия, и нейното трансфериране към работните позиции. Техническите и функционални характеристики на специализирания софтуер осигуряват по-висока производителност на процеса и водят до неговото подобряване. Новият актив не води до основни промени в производствените процеси на съществуващ стопански обект, той ще замени ръчни процеси и ще ускори процеса на производство. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разработване и съгласуване на документация за избор на изпълнител ( от 1 до 3 месец ) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( от 4 до 5 месец) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител ( от 5 до 12 месец) 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол ( от 12до 18 месец) 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 18 месец) С компютърната система и софтуерното приложение, което има опции за автоматично оразмеряване, обозначаване, симулация и анализ на сглобки, ще стане възможно изготвянето на прецизна технологична документация на всяко изделие в електронен вид и трансферирането й към работните позиции. 10 469.00 0.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на СПЕЦИАЛИЗИРАН СОФТУЕР ЗА МАШИННО ПРОЕКТИРАНЕ (CAD) - 1 бр.): Предвиденият за закупуване Специализиран софтуер за машинно проектиране има функционалности, позволяващи оптимално разположение на детайлите върху листовия материал. Това осигурява оптимален разкрой, при минимална загуба на входна суровина. По предварителни изчисления, средно годишно дружеството формира между 8 и 10 % технологичен отпадък. С внедряването на специализирания софтуер се очаква намалението му до 4 %, или средно годишното спестяване на отпадъци е над 50 %. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).