Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal of "Interhold" Ltd. concerns increasing the energy efficiency of the company by purchasing new high-tech equipment and implementation of systems and processes necessary for improving the energy resources management in the production process. Thus, the company will be able to answer the increasing market demand of its services.
For this purpose we envisage the purchase of:
1. Multifunctional wheel excavator with front loader and crusher bucket
2. Multifunctional wheel excavator with front loader
3. Tracked excavator
4. Telehandler
The equipment to be purchased represents long-term tangible assets and is designated for the main production activity. It will meet the needs of the newly-opened office of the company in the town of Montana. The planned investments will implement the recommended 4 measures for increasing energy efficiency in the energy efficiency audit by "GRN Power Bulgaria" Ltd., approved by Statement of Compliance No. BG16RFOP-903/19.09.2016 by SEDA.
The realization of the project proposal will enable "Interhold" Ltd. to make annual energy savings of 482 879 kWh per annum, or 52,09% of its current consumption, while simultaneously acquiring new, high-productivity construction machines. This will increase its production capacity while reducing the costs per production unit. The project proposal also envisages the introduction and certification of an Energy Management System for management of energy resources, in compliance with the standard BDS EN ISO 50001/EN ISO 50001.
This will result in ensuring sustainable economic growth of the company and reducing the energy intensity of the construction produced by the company. It is expected that this complex of activities will aid in expanding the production capacity of the company and improving its energy efficiency, thus also increasing its competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа 1 бр., колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр., верижен багер - 1 бр. и телехендлер 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени следните активи: Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа Колесен многофункционален багер с челен товарач Верижен багер Телехендлер. Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на Специфична цел 1 на проекта - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Дейността включва подмяна на част от съществуващите остарели машини, които трупат много разходи за горива, смазочни материали, обслужване и амортизация, с нови високотехнологични, с по-висока обща производителност, които да осъществят икономия на енергия и понижение на отделяните в околната среда вредни емисии. С дейността се изпълняват препоръчаните 4 мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в доклада на енергийния одит - подмяна на 4 машини, необходими за осъществяване на производствената дейност на дружеството. Очакваният ефект на предвидените инвестиции по настоящата дейност ще бъдат, съобразно обследванията извършени в енергийния одит: - Планирани енергийни спестявания (ПЕС) - 52.09 %; - Общи енергийни спестявания - 482 879 kWh/год.; - Енергийни спестявания за единица продукция - 2,69 kWh/m3. - Фактор на енергийните спестявания - 55.71%.; - Понижение на вредните емисии - 395.48 t/год. Спестените емисии не се състоят изключително в CO2, но и от други вредни газове, отделяни при производството на електроенергия (SO2, CH4, прахови частици и др.) . Дейността е необходима за постигане на Специфична цел 1 на проектното предложение - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Всяка една от предвидените за закупуване машини съответства препоръчани в енергийния одит мерки, както следва: 1. Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа - съответства на Мярка 1. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 4.5 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч.. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 66.80 %. Срока за откупуване на инвестицията е 5.67 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 2. Колесен многофункционален багер с челен товарач - съответства на Мярка 2. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 74.5 kW, среден разход на гориво 4.0 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 68.96 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.51 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 3. Верижен багер - съответства на Мярка 3. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 110 kW, среден разход на гориво 9.0 л/м.ч., средна производителност 340 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 47.75 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.94 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 4. Телехендлер - съответства на Мярка 4. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 9.5 л/м.ч., средна производителност 63 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 41.93 %. Срока за откупуване на инвестицията е 7.54 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. Дейността ще бъде изпълнена по следния начин: 1. През м. 01 ще бъде публикувана и проведена процедурата за избор на изпълнители, която ще е с обособени позиции, за всяка една от машините. 2. През м. 02 ще бъдат сключени договори с избраният /те изпълнител/ и. 3. През м. 02 до м. 06 ще бъдат доставени машините и ще бъде извършено окончателното плащане по сключеният/ те договор/ и с избраният /те изпълнител/ и. 893 238.76 893 202.00
Консултантски услуги за въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му: Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт 2. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на специфична цел 2 на проектното предложение - подобряване на организацията и управлението на енергийните ресурси в производствения процес. По този начин "Интерхолд" ще може да установи системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната ефективност. С въвеждането на стандарта ще могат да се определят изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за изпълнението на договори с клиенти за оборудване, системи, процеси и персонал, които ще допринесат за подобряване на енергийните характеристики в производствената дейност на дружеството. Очакван ефект след въвеждането на стандарта е да се намалят емисиите на парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда. Дейността е свързана с изпълнението на следните 2 поддейности: Поддейност 2.1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, което ще бъде осъществено: 1 ЕТАП Преглед на състоянието на дружеството по отношение на околната среда и енергийното състояние: - идентифициране на енергийните потоци; - идентифициране на законовите и други нормативни изисквания, приложими за дружеството; - преглед на предишни обстоятелства, замервания и анализи. 2 ЕТАП въвеждащо обучение на работниците и служителите по стандарта: - разработване на документите от Системата за управление - процедури, оперативни документи / формуляри, наръчник и др.; - приемане на документите от съвместни работни екипи; 3 ЕТАП Внедряване: - определяне на обхвата на системата; - формулиране на политиката на дружеството по отношение на енергийното управление; разработване на методика за оценка на значимостта на аспекта на околната среда - идентифициране на аспектите и определяне на значимите от тях - определяне на общите и конкретни цели по отношение на енергийното управление; - разработване на програми по ефективно енергийно управление; 4 ЕТАП внедряване и пробна експлоатация на състемата: - провеждане на обучение на вътрешни одитори; - извършване на вътрешни одити; 5 ЕТАП Отстраняване на забележки и несъответствия, установени при вътрешния одит. Поддейност 2.1. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 1. Сертификационна оценка - преглед за съответствие на документацията на системата за управление, прямо изискванията на стандарта - оценка на място на внедрената система за управление, за съответствие с изискванията на приложимите стандарти и нормативни документи, изпълнението на нейните регламенти и ефикасността й. Поддейност 2.2. 1. Сертификация Въз основа на положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип, ще бъде издаден сертификат. Той се издава за определена от дружеството дейност, която ще бъде обект на проверката и потвърждение. Сертификатът ще бъде със срок на валидност 3 години. 3. Надзорни одити - целят потвърждение на съответствието с изискванията на стандарта. Ще бъдат провеждани на извадков принцип. 1. Въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: - м. 05 провеждане на процедура за избор на консултантска организация, която да извърши въвеждането на системата; - м. 06 сключване на договор с избрания изпълнител; - м. 06 до м. 08- въвеждане на стандарта в дейността на "Интерхолд" 2. Сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 - м. 08- провеждане на процедура за изборна консултантска организация, която да извърши сертификацията; - м. 09. - сключване на договор с избраната организация - м. 09 и м. 15 - получаване на сертификат на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. 24 490.00 23 500.00
Информация и публичност: В рамките на дейността се предвижда популяризирането на проектното предложение и на програмата, съгласно изискванията за визуална идентификация на ЕС. Ще бъде разработен специален дизайн на информационни материали, според указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В офиса на фирмата и на строителната площадка, на която се извършва работната дейност ще бъдат разположени пояснителни табели, разясняващи и визуализираща помощта от европейските фондове. На закупеното оборудване, на видно място ще се разположат стикери с логото на ОПИК 2014-2020 г. и номера на проекта. В рамките на дейността е предвидено да бъдат публикувани общо 4 публикации в регионални и местни медии - по 1 при стартирането и 1 при приключването на проекта в местни печатни медии. Предвижда се да се направят 2 публикации в онлайн медии /интернет/. Ще бъдат изготвени и 500 бр. брошури, които ще бъдат раздавани на настоящи и потенциални клиенти на дружеството. В предвидените публикации и брошури ще се разпространява направеното по проекта с информация за финансиращата програмата, дейностите и резултатите от проекта. При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват изискванията и мерките посочени в Договора за безвъзмездна финансова помощ и в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще бъде реализирана по следния начин: - м. 01 - провеждане на процедура за избор на изпълнител - м. 02 - сключване на договор с избрания изпълнител - м. 03 до м. 15 - изпълнение на дейността 3 000.00 3 000.00
Консултантски услуги за изготвяне на доклад за енергийния одит. Като част от дейността беше извършена следната услуга - изготвен доклад на енергийния одит: Като част от дейността беше извършена услугата по изготвяне на доклад на енергийния одит, в който на предписани 4 мерки за подобряване на енергийната ефективност в производствената дейност на "Интерхолд". Изпълнението на дейността е необходимо условие за подготовката на проектното предложение "Повишаване на енергийната ефективност на "Интерхолд" ЕООД, чрез инвестиции в ново високотехнологично оборудване". Неговата подготовка се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Той е извършен от юридическо лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с № 00067 - "Джи Ер Ен Пауър България" ЕООД. Екипът извършил обследването е подписал енергийният одит.Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Доклада на енергийния одит е одобрен със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г. Дейността беше изпълнена по следния начин: - през м.06.2016 г. беше проведена процедура, чрез събиране на 3 оферти и беше сключен договор с избрания изпълнител. - през периода м. 06 - 08.2016 г. - беше изготвено от избрания изпълнител енергийното обследване - през м. 08.2016 г. доклада на енергийния одит беше изпратен за становище и одобрение от АУЕР - през м. 09.2016 г. без забележки е одобрен доклада на енергийния одит със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г. 20 000.00 20 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).