Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"MARIMAH-INOX" Ltd. was established on 07.09.2006 in Plovdiv. Its activity started in the same year and was not interrupted so far.
The main activity of the company is manufacturing a wide range technological equipment for dairy and other sectors - food:
- Stainless steel vessels;
- Heat exchangers;
- Tanker;
- Hygienic equipment;
- Ancillary equipment.
Besides producing equipment "MARIMAH-INOX" Ltd. offers repair and replacement business, building stainless steel pipelines, contracting services and other services related to the use of existing machines - cutting plasma (manual and automatic), bending folding and welding (machine and hand) and others.
The company is situated in a part of building on rent.
Part of the main production equipment is morally and physically obsolete and has low energy efficiency.
The investment project envisages replacing the existing manual plasma with automatic plasma cutting system integration heat recovery system for monitoring energy consumption:
• plasma cutter;
• ventilation with heat recovery;
• system for monitoring energy consumption (CME);

After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will lead to taking more orders and expansion of the enterprise, as well as lower energy consumption per unit of production.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подмяна на стара съществуваща ръчна плазма с нова автоматична машина за плазмено рязане с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - Мярка 1: Предложената мярка (подмяна на стара ръчна плазма) участва в третия етап на производството спрямо технологичната карта на предприятието, а именно: Разкрой на материала и изработка на заготовки. Старата ръчна плазма има следните недостатъци: бавна скорост на рязане, трудно изработване на сложни детайли, голям разход на въздух, ряза получен след нейното използване е черен и грапав, което налага последваща механична обработка. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Предвижда се интегриране в производствения процес на нова автоматична машина за плазмено рязане. Новата автоматична машина за плазмено рязане е изцяло съобразена със съвременните технологични изисквания и може да използва за дейността си рециклирани суровини. Машината за плазмено рязане е по-надеждна, енерго-спестяваща и щадяща материалите и продукцията. - Автоматика: управлението, изпълнителните механизми и софтуерът са такива, че свеждат времето за изработка на единица продукция наполовина, респективно и разходите за електро енергия, човеко часа, труд и пр. - За задвижване, по всички оси, се използват съвсем ново поколение енергоспестяващи ел. мотори. - При програмиране, изчертаване и разполагане на детайлите – софтуерът автоматично разполага детайлите върху листа ламарина, така че времето за изрязване да бъде минималното възможно. Също така той напълно автоматично подрежда детайлите, така че отпадъка да бъде минимален. Машината за плазмено рязане е със следната окомплектовка: - Ширина на рязане – 2200mm; - Дължина на рязане – 4800mm; - Задвижване по ос „Y” – два синхронизирани сервомотора; - Задвижване по ос „Х” – серво мотор; - Задвижване с АС безчеткови сервомотори; - Бързо позициониране със скорост 30m/min с точност 0,01mm; - Моста и рамката по които се води рязането са независими, не са свързани с работната маса, по този начин се постига постоянна точност и скорост на рязане независимо от натоварването на работната маса; - Автоматичен контрол на височината на режещата глава; - Защита против удар на плазмената горелка; - Секционна работна маса, интегрирана с автоматична система за максимално извличане на изгорелите газове; - Специални жалюзи, в процеса на рязане се отварят точно под режещата глава; - Устройство с висока разделителна способност; - CNC контрол под Windows; - Софтуер за програмиране; - Газосмесител за предварителен избор на плазмообразуващи газове; - Една глава за плазмено рязане; - Един набор от консумативи и части. Единичната производителност на новата автоматична машина за плазмено рязане в сравнение със старото технологично оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. След интегриране на новата автоматична машина за плазмено рязане се предвижда увеличаване на обема продукция, обработван с новото технологично оборудване. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Сключване на договори (от 4 до 5 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 6-8 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (8-10 месец). 495 000.00 494 900.00
Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - Мярка 2: Вентилация на производствена зона в работното хале не съществува. За базова линия взимаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III(Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Обекта се намира в климатична зона 6, гр.Пловдив и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Доставка на активите ( 6-8 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (8-10 месец). 9 125.00 9 125.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - Мярка 3 : Събирането и съхранението на информация за енергийното потребление на едно предприятие е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация на съоръженията и промените настъпили при консумация на енергия, водещи до нарушаване на енергийната ефективност в предприятието. Важната информация трябва да се събира и анализира през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление не се събират за всеки отделен консуматор, като има обща информация за цялото енергопотребление отчетено от електромер за търговско мерене. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Необходимо е да се осъществява контрол на енергопотреблението, посредством измервателни уреди за тази цел. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на енергоносителя и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Необходимо е същевременно системата да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението представлява операторска станция при енергийният мениджър на предприятието, включваща персонален компютър и програмно осигуряване за получаване, обработване, архивиране и визуализиране на разходите на енергия. Операторската станция получава обработената от контролера и локалната система информация и изчислява: - Сумарните разходи по време; - Частта от консумацията в проценти по съоръжения, обособени звена и общо; - Консумирани енергоносители по изработено изделие и единица продукт; - Консумирана енергия по смяна или конретен оператор; - Нормализиране на данните за консумирана енергия спрямо сезонни параметри и външна температура; Параметрите на енергоносителите се усредняват, а разходите им се натрупват и запомнят по минути, по часове, по денонощия, по седмици, по месеци и по години. Текущите стойности на параметрите се визуализират на монитора на операторската станция чрез специално разработени екрани с барграфи и графични изображения на уредите, а запомнените параметри се обработват и визуализират на монитора или разпечатват в табличен или графичен вид (трендове). Архивът, наборът (групата) параметри и мащабът на времето при визуализацията са свободно конфигурируеми, което значително улеснява анализите. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за енергиен мениджмънт е съставена от: - Измерващо устройство (електромер, уред за измерване на разход на флуид); - Сървър на който е инсталиран софтуер за запис, визуализация, анализ и изработване на репорти за различните параметри на мониторинга. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Доставка на активите ( 6-8 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (8-10 месец). 13 540.00 13 400.00
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). 1 000.00 990.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: - провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; - провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; - издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). 14 000.00 13 900.00
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от МАРИМАХ-ИНОКС ООД задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). 3 000.00 2 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).