Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal presented by Rusevplast Ltd. is the result of strategic management decisions to improve the overall organization of the work of the company. The challenges facing to company for ensuring sustainability of the business are related to improve the management capacity, enhance the export potential, increasing the quality of products and services, and their optimization by promoting the use of information and communication technologies and services.
This project provides business process improvement and quality of services that will overcome existing barriers to Rusevplast Ltd. through the following activities:
1. Activities for development and strengthen the management capacity through the introduction of Integrated Management System in accordance with ISO 14001: 2015 and 9001:2015 and the acquiring fixed assets and specialized software applications representing intangible fixed assets, contributing the introduction and enforcement of compliance with the introduced and certified integrated system.
2. Activity to encourage the use of ICT technologies and services through the development and implementation of ERP system;
3. Activities to promote the use of ICT technologies and services by purchasing new equipment necessary for the operation of ERP and system;
4. Visualization of the project.
These activities are necessary to successfully manage processes within the company and permanently overcome the problems related to the control and organization of production and administrative activities, processing, exchange and storage of information, creation of analytical information for making effective management decisions managing relationships with suppliers and customers, personnel management and waste. The expected results will reflected in improved capacity and successful presence of intense competitive foreign markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане на ИСУ съгласно стандарти ISO 14001: 2015 и 9001:2015 и придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) и специализирани софтуерни приложения, представляващи дълготрайни нематериални активи (ДНА), допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената и сертифицирана интегрирана система.: Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Внедряване и сертифициране на Интегрирана система за управление съгласно ISO 14001:2015 и ISO 9001:2015. 2. Придобиване на Автоматична почистваща машина тип CNC и специализирано софтуерно приложение - Софтуер за разкрой на PVC и алуминиеви профили, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената и сертифицирана интегрирана система за управление Основен акцент на стандарта ISO 14001:2015 е идентифициране и оценка на негативните аспекти от дейността на дружеството по отношение на околната среда и свеждане до минимума им. Стандартът разглежда интересите и на партньори, доставчици, местни жители, контролни органи, инвеститори и др. Стандартът не определя конкретни показатели за резултатност спрямо околната среда, но изисква дружеството да определи своите измерими показатели за оценка на изпълнение на целите, които да бъдат обективни, удостоверими и възпроизводими. Стандартът ISO 9001:2015.създава предпоставки за стратегическия анализ на процесите, регламентира основните (бизнес), управленските и подкрепящите процеси с ефект за увеличаване на производителността, намаляване на разходите, намаляване на времето на реакции и предприемане на изпреварващи действия, създава еднозначни предпоставки за подобряване на развойната дейност и оттам на продуктите и услугите на дружеството, подобрява квалификацията и мотивацията на персонала, благоприятства екипната работа, създава възможности за стратегическа ориентация на структурни звена (стратегически бизнес единици), развива фирмените ценности, уеднаквява и усъвършенства документацията и документооборота, гарантира интегрирането на важни аспекти от всички системи, превръща качеството в стратегически фактор за успех. Интегрираните системи за управление, които отговарят едновременно на изискванията на няколко стандарта, са перспектива за устойчиво развитие на дружеството. Сертифицирането им обединява предимствата на всяка отделна система, включена в ИСУ. ИСУ ще позволи оптимално изпълнение на изискванията за подобряване на околната среда и качеството. Преимущества от внедряване на ИСУ ще бъдат: повишаване качество на функциониране на отделните системи за управление; постигане на обща хармонизирана структура на управление; намаляване на обема на общия обем документация; възможност за комбиниране на редица процеси в рамките на ИСУ; повишена гъвкавост и адаптивност към променящите се условия; позитивно обществено мнение за надеждност, стабилност и високо ниво на развитие на организацията; осигурено конкурентно предимство и нарастнал експортен потенциал на дружеството.Целта на дейността по развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез внедряване и сертифициране на Интегрирана система за управление съгласно ISO 14001:2015 и ISO 9001:2015.1 е установяването на стабилна система за бизнес управление, което ще подобри имиджа и конкурентоспособността на фирмата, както и ще създаде предпоставки за реализиране на износ. Предвидените инвестиции в ДМА - Автоматична почистваща машина тип CNC - и ДНА - Софтуер за разкрой на PVC и алуминиеви профили- са необходими за внедряването и сертифицирането на ИСУ предвид необходимостта от автоматизиране на процеса по разкрой и почистване и по този начин повишаване качеството на крайния продукт и минимизиране на възможностите за човешки грешки. CNC машината разпознава профила чрез автоматично измерване на височина и широчина, има инструменти за пълното и качественно почистване на ъгъла, значително се намалява времето на почистване от 9 сек. до 18 сек. максимум и се регулира скоростта на почисването. Софтуерът за разкрой на PVC и алуминиеви профили автоматизира процеса на оразмеряване, остойностяването и процеса на изготвяне на оферти, както и планиране на ресурсите. Необходимостта му е продиктувана от голямото разнообразие от профилни системи, които фирмата предлага и от неговите възможности в проектирането да се въвеждат и изчисляват точните им размери. 76 200.00 82 900.00
Дейност за насърчаване използването на IT технологии и услуги, чрез разработване и въвеждане на ERP система;: Дейността цели внедряване на информационна система, разработена изключително за нуждите и спецификата на дейността на "Русевпласт" ЕООД. Към момента дружеството не разполага с подобен софтуер. Целта на дейността е да се насърчи компанията за използване на ИКТ системи, чрез разработване и въвеждане на информационна ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието. Системите от този клас представляват интегрирани софтуерни информационни решения, чрез които организацията планира и направлява своите ресурси. Самата система обхваща всички отдели и звена на организацията, включително и процесите, които протичат в нея. Основна съставна част на повечето интегрирани системи е обща база от данни за всички процеси в предприятието. Чрез автоматизация и стандартизиране на вътрешните бизнес процеси, ERP системите намаляват себестойността на продуктите и услугите, автоматизират паричните и материалните потоци, елиминират повторното въвеждане на данни и подобряват точността на информацията. По-добрата видимост на компанията дава стабилна основа за вземане на информирани решения в точното време. Интегрираната ERP системата, която ще се разработва специално за дейността на "Русевпласт" ЕООД ще обхваща следните модули: - Модул 1 -Управление търговски процес (CRM) - Модул 2 - Графици за планиране и проследяване на дейността - Модул 3 - Управление финанси - Модул 4 - Управление складово стопанство - Модул 5 - Управление човешки ресурси - Модул 6 - Вътрешна комуникация координация - Модул 7 - Инвентар и превозни средства - Модул 8 - Управление на отпадъци от производство Предварително ще бъдат дефинирани всички етапи от процеса по внедряване на интегрираното бизнес решение и ще бъдат установени стандартите за извършване на всяка една дейност. Методологията по внедряване включва следните основни етапи: Етап 1: Анализ и проектиране включва детайлно запознаване с изискванията на предприятието към функционалностите на бъдещата софтуерна ERP система за управление на бизнес процесите. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне и одобряване на наръчник на системата, провеждане на първоначална среща за запознаване на екипа по разработване и внедряване и екипа на фирмата кандидат, детайлно анализиране на основните процеси, които следва да бъдат обхванати от системата, проектиране на процесите в логиката на системата, подготовка на анализ и приемането му от двете страни. Краен продукт на етапа: одобрен анализ, който бележи цялостния обхват на проекта. Етап 2: Разработка и тестване включва разработване и тестване на бизнес процесите в системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: първоначална миграция на данни в новата система за тестови цели; настройка и/или модификация на стандартни функционалности, както и разработка на нови, настройка на системата, тестване на системата и отстраняване на недостатъци; приемане на работеща система. Краен продукт на етапа: Разработена и тествана система. Етап 3: Въвеждане в експлоатация включва преминаване към продуктивна работа със системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне на подробна потребителска документация по роли, инсталиране на окончателна конфигурация, окончателно въвеждане и / или мигриране на данни. Краен продукт на етапа: Продуктивна система. Обучени ключови потребители за работа със системата. Етап 4: Поддръжка при стартиране включва съдействие на крайните потребители при ежедневното им опериране със системата. Основните дейности, застъпени в този етап са предоставяне на поддръжка на място на крайните потребители след стартиране на продуктивна работа със системата. Краен продукт на етапа: Издаване на първи документи от системата. За техническо й обезпечаване кандидатът предвижда закупуването на ДМА, поради липсата на подходящи такива, които ще се използват за целите на проекта. 57 000.00 56 850.00
Дейност за насърчаване използването на IT технологии и услуги ,чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функциониране на ERP и системата: Оборудването ще допринесе за процеса на ефективно внедряване на ERP системата. В рамките на тази дейност ще бъдат поръчани, закупени, доставени и пуснати в експлоатация следните ДМА, които ще допринесат за въвеждането на ERP системата: - 5 бр. компютърни конфигурации; - 5 бр. лазерни многофункционални устройства. Тази дейност ще бъде изпълняване съвместно от екипа на „Русевпласт" ЕООД и избрания доставчик на оборудването. В дейността се предвижда да бъдат доставени и въведени в експлоатация гореизброените активи с цел: развитие на управленския капацитет на предприятието на българския, европейския и световния пазар. Инвестицията ще допринесе за качественото изпълнение на дейността и проекта,тъй като закупуването на оборудването ще спомогне за функциониране на Системата за управление на ресурсите и ще се постигне по-добро обслужване на клиентите, а оттам и увеличаване производителността и рентабилността на компанията посредством намаляване на производствените разходи, подобряване на ресурсната и енергийната ефективност.Във връзка с направения оглед на техниката, ще се закупят 5 бр. компютърни конфигурации и 5 бр. лазерни многофункционал устройства за 5 работни места, за да може да се отговори на нуждите на CRM системата.Придобиването им е съобразено с броя на персонала, за който е предвидено да работи с новата системи, според минималните изисквания на планираната за внедряване ERP система. Компютърното оборудване ще спомогне подобряване ефективността на процесите, изготвяне на справки към системата и подобряване на управлението.Закупуването на компютърна техника е нужно за правилното функциониране на разширяващата се система за управление на дружеството. Новото оборудване е необходими за работата на системата за управление на ресурсите, която ще обслужва голям обем работа.Със закупуването и внедряването на оборудването за софтуерната ERP система, "Русевпласт" ЕООД ще подобри поверителността , целостта и наличната информация за клиентите, доставчиците и фирмата като цяло.Като резултат от изпълнение на дейността ще си осигури контрол на вътрешната обработка на информацията и ще има възможност да се проследи статуса и състоянието на поръчките от клиентите.Ще има възможност за генериране на голям обем информация и сигурност на информационните носители. Ще се съкрати времето по подготовка на поръчките и тяхната експедиция. Чрез внедрените технологии ще се постигне повишен управленски капацитет и растеж на предприятието, по-висока производителност, ще се намалят производствените разходи.В резултат на това, фирмата ще подобри своите пазарни позиции и конкурентоспособността си на българския пазар.Реализацията на проекта ще спомогне за опазването на околната среда и енергийната ефективност на предприятието,тъй като ще се използва по-енергийно ефективно оборудване с намалена средна годишна консумация на енергия.Въвеждането на такъв тип оборудване е свързано с подобрения в захранването, охлаждането,вентилацията и др.Закупуването на енергийно ефективни конфигурации за 5 потребители ще намалят сметките за електрически ток и емисиите от парникови газове,които са вредни за околната среда. 8 000.00 7 980.00
Визуализация на проекта.: Дейността по визуализация на проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 2020г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация в сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, тефтери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 1 брой информационна табела в производствената база на "Русевпласт" ЕООД в гр. Добрич, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 100 бр. ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Поставяне на стикери (пълноцветен печат, самозалепващо се фолио/текстилни за СРО) върху закупеното в рамките на проекта оборудване, информиращи за финансовата подкрепа на ЕС, ЕСФ, общото лого за програмен период 2014 2020г. и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., при реализиране на съответната доставка. - Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014- 2020г. и ОПИК; - Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020. 2 000.00 729.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).