Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 824 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

During the implementation of the project, programs will be developed and implemented for individual and group work and counseling for the professional and personal development of children and adolescents up to 29 years of age, including disability residing in residential services and their families. Professional psychological counseling will be provided to the representatives of the target group as well as career counseling. The development of volunteering in the community in youth work as well as in working with parents will be encouraged. The project implements programs on the principle of assistance for training, assistance in finding a realization of young people with disabilities and subsequent motivational support in starting work in accordance with the type, degree of disability and functional skill of each person. The project aims to promote the social inclusion of disadvantaged children and young people, including those with disabilities and at risk, through the realization of measures in the direction of forming skills for autonomy, learning, supporting the personal development and realization of their full potential.The aim of the project will be achieved through the following activities:
1. Development of programs for individual and group work in connection with support for the personal development and social inclusion of children and youth accommodated in residential services.
2. Implementation of individual and group work programs in support of the personal development and social inclusion of children and youth accommodated in residential services
4. Providing training to acquire knowledge on key competency 2 "Communication in foreign languages" and key competency 4 "Digital competence" of the persons in the target group
5. Information and publicity activities
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги.: Дейността цели да се разработят иновативни програми за индивидуална и групова работа за лицата обхванати от проекта с цел прилагане на иновативни решения на проблемите, свързани с преодоляване на социалната стигма и общественото отхвърляне на деца и младежи в неравностойно положение, настанени в резидентни услуги. Разработването на програмите ще включва използване на нови методи и нови подходи към решаването на съществуващите социални проблеми пред лицата от целевата група. Фокусът при разработването на програмите ще е върху превенцията на институционализирането и насърчаване на социалното включване на младите хора, включително такива с увреждания и в риск. Разработените програми ще се фокусират върху възможностите за психологическо, социално, правно, здравно, трудово и друго консултиране на младежите, които да предложат работещи модели,които да компенсират липсващата семейна среда и умения за общуване, работа, учене, професионален избор и развитие.Дейността ще включва и програми, подкрепящи развитието на талантите у младите хора. Разработването на програми за осигуряване на психологическа подкрепа и мотивиране за лицата от целевите групи е от важно значение за постигане целите на проекта. В тази връзка чрез дейността ще се идентифицират и основните пречки пред лицата, свързани със социална интеграция. Разработването на програми, които да прилагат взаимосвързани психологически услуги и мотивация ще допринесе за стимулиране на лицата да повишават своята активност за социално включване. При разработването на програмите за индивидуална работа ще бъде отчетено : Индивидуални цели – програмата за индивидуална работа следва да подкрепи личността да достигне своите персонални цели, които от своя страна подобряват приноса на всяко конкретно лице от целевата група включено в проекта.Това ще допринесе и за създаване на индивидуален алгоритъм за постигане на цели, свързани с личностното развитие на лицата. Входните елементи са: знания, умения, мотивация и др. Изходните елементи за програмите ще се дефинират с новите промени, чрез количествени и качествени характеристики и нивото на ниво индивидуално представяне. Функционални цели – да поддържа приноса от страна на всяко едно от лицата на добро ниво Общностни цели – да гарантира, че организацията е етично и социално отговорна спрямо потребностите и предизвикателствата, пред които е изправено обществото Функцията на екипа, който ще участва в разработването на програмите е от изключителна важност по отношение на степента на помощ, от която лицето/лицата се нуждаят а именно: затруднения в адаптирането към житейски промени, реализация ( значими качества) и др. Чрез дейността се цели изграждане на адекватен модел за успешна личностна реализация по отношение на поведение, навици, социална адаптация, общуване, умения за постигане на цели.Разработените програми за индивидуална и групова работа следва да включват техники за повишаване самооценката, техники за преодоляване на негативни стереотипи и нагласи; подпомагане при вземане на решения и др. При разработването на всяка програма ще се съблюдава идентифициране и преодоляване на конкретен проблем. Планираните действия по отношение на разработването на програмите ще имат положително въздействие върху лицата за активно включване в социалния и трудов живот. Това определя необходимостта да се подхожда комплексно и същевременно да се действа индивидуално към конкретния случай. Програмите за индивидуална и групова работа ще бъдат разработени на база на констатациите, направени в оценките за всяко дете/младеж и ще бъде напълно съобразен със степента на увреждане и конкретната специфика на съответното лице. 15 000.00 14 950.00
Прилагане на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги: Дейността предвижда прилагане на програмите за индивидуална и групова работа с цел осигуряване на подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги.Личностното развитие не е просто усвояване на умения. Това е възможност да децата и младежите бъдат себе си, да бъдат удовлетворени от личните си постижения в живота.Прилагането на програмите ще допринесе младежите да осъзнаят,че могат да управляват живота си сами като личности, да намерят смисъл, и да могат да отговарят на предизвикателствата на живота по начин, който им се помага да израстват. Чрез дейността ще бъдат идентифицират основни пречки пред лицата от целевата група, обхванати от проекта. Това включва активна работа, включително с родителите.Чрез прилагането на програмите ще се поощри развиване на притехаваните от тях таланти, ще се насърчава взаимопомощта и ще се осигури мотивационна подкрепа.Тази подкрепа,която ще се предложи на деца и младежи, настанени в резидентни услуги в началото на живота им, особено в първите години, когато се учи най-много е от изключителна важност за постигане целите на проекта. Лицата от целевата група в началния етап от живота си дефинират себе.Често в този етап от живота си придобиват едни от най-устойчивите си модели на мислене и поведение.Проблемът, е че често в тази възраст младежите научават неща, които впоследствие се оказва, че не помагат, или дори пречат, да се развиват и израстват . Чрез дейността ще се постигне осъществяване на взаимодействие със съседи, съученици, приятели на децата настанени в ЦНСТ.Ще бъде оказана подкрепа, която да им помогне да се справят с трудности в ежедневието от различен характер, като : липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения.Ще се търси подходящо решение за справянето с проблеми, чрез намиране на алтернативни решения.Индивидуалната подкрепа ще бъде насочена и към личните затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност и др. При индивидуалното подпомагане ще се включват техники за повишаване самооценката, техники за преодоляване на негативни стереотипи и нагласи; подпомагане при вземане на решение за професионална реализация; адаптация към динамиката на пазара на труда Във всички действия по отношение на степента на помощ, от която лицето се нуждае а именно ще се акцентира върху преодоляване на пречките и бариерите пред личността, а именно : затруднения в адаптирането към житейски промени, реализация (професионално значими качества) и др. Чрез дейността се цели изграждане на адекватен модел за успешна личностна реализация по отношение на поведение, навици, социална адаптация, общуване , умения за постигане на цели. Отчитането на извършената работа ще се извършва чрез представяне на отчет за извършена работа, съдържащ списък на лицата, с които е проведена индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване.среща/консултация. Програмите за индивидуална работа ще се прилагат като индивидуален план за всяко лице , както и за групова работа.Като част дейността ще бъдат включени посещения на място от съответните специалисти, които ще работят с лицата.Срещите с децата, по възможност, ще бъдат провеждани извън институциите, в които са настанени. При осъществяване на срещите ще се търси подкрепата и съдействието на специалистите, работещи в конкретната специализирана институция. 14 000.00 13 900.00
Предоставяне на обучение за придобиване на познания по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ на лицата от целевата група: Ключовите компетентности са важeн фактор за усъвършенстване на личностното развитие, активното гражданство и социалното включване на всеки, както и повишаване на неговата мобилност и мотивация. Наред със знанията и уменията, които водят до национално признати професионални квалификации, ключовите компетентности могат да бъдат разглеждани като степен на адаптивност на лицата, включително спрямо потребностите на пазара на труда. Дейността предвижда 30 лица от целевата група да преминат обучение по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”- Английски език и 10 лица от целевата група ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ Обученията по КК 2 ще са с продължителност не по-малка от 300 учебни часа и три нива на обучение. На лицата преминали обучението ще бъде издаден документ доказващ завършеното обучение. Включването на дейността в проекта е с цел повишаване на квалификацията на служителите – придобиване на нови знания и умения от лицата назначени в социалното предприятие, разширяване на вече съществуващите, като по-този начин новото социално предприятие ще придобие конкурентно предимство. Обученията по КК2 „Общуване на чужди езици”- Английски език е важно по две причини: (1) Приетото общуване в ЕС е на английски език ,а това е от важно за бъдещата реализация на всички млади хора ; (2) Необходимостта от преодоляването на бариери при комуникация и общуване между младите хора ; разширява възможностите пред младите хора за опознаване на култура и литература на други страни и др. Компетентността е инвестиция в устойчивостта и перспективността на човешкия ресурс. 23 500.00 23 500.00
Дейности за публичност и визуализация на проекта : Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и финансирането му по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Тази дейност подпомага предвидените в проекта цели, дейности и постигнати резултати да получат широка публичност.При провеждане на дейностите за информиране и публичност, както и при изготвянето на информационните материали ще бъдат представени целите на проекта и постигнатите резултати.Особено внимание ще се обърне на спазването на изискванията на мерките за информация и публичност.Методите,които ще бъдат използвани имат две насоки.Популяризиране и визуализиране на програмата и безвъзмездната помощ, чрез която ще се информира целевата група ,заинтересованите страни и обществеността за приноса на ОП РЧР и ЕСФ. Очакването е да се мотивират повече хора да допринесат за каузата на социалното включване на лицата от целевата група в обществения и икономически живот на региона.Дейностите ще бъдат реализирани на територията на гр Благоевград и областта чрез: 1.Дейности по информиране, публичност и визуална идентификация на проекта. 2.Изработване и разпространение на рекламни материали, Всички информационни и комуникационни материали включително и тези разпространявани по електронен път ще съдържат информация за ролята на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Дейността предвижда: 1.Организиране и провеждане на 2 (две) пресконференции, в началото и в края на проекта, с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, свързани с изпълнението на проекта 2.. Две публикации в електронни медии 3. Една информационна табела, изработена в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП „РЧР” 4 100 бр дипляни за разяснение целите на проекта 5.. Обозначение с необходимите лога и реквизити на всички документи, създавани във връзка с изпълнение на проекта; 6. Всеки документ по проекта ще включва позоваване, сочещо, че Оперативната програма е съфинансирана от ЕСФ на ЕС За постигане на целите от дейността активно отношение към планираните действия ще има и екипа на проекта.Организацията активно ще съдейства за популяризирането както на проекта, така и на програмата с цел постигане на по-голям резултат. 1 000.00 990.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).