Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main need of STRIMONA STROY Ltd is to increase resource efficiency. With this project proposal, the company is applying for the implementation of a new technology pilot for Bulgaria, which is a production innovation. The project is based on a resource efficiency audit.

The project is demonstrative and aims to attract other enterprises in the industry to introduce similar measures in their production. Through the project, the plant will manage its waste efficiently and reduce the amount of raw materials used per unit of output. The project refers to one of the specific waste streams and leads to a reduction of the used chemical substances and the amount of emissions into the atmosphere. The project will be implemented around the Natura 2000 sites. This will have a positive impact on the environment.

The main objective of the project is to increase the resource efficiency of STRIMONA STROY Ltd by introducing a pilot technology for Bulgaria, which is a production innovation.It will be achieved through the following activities:
­ -Acquisition of tangible fixed asset related to the reduction of raw materials and waste management
­ -Conducting 2 events to multiply the results of the project
­ -Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project
­-Vizualization of the project

Through the above described activities, the following main results will be achieved:
1. Delivered, installed and put into operation Robot for four-side machining of metal profiles - ­1pcs.
2. Two public events organized and conducted to multiply the results of the project
3. Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project
4. Measures implemented to improve resource efficiency according to the Resource Efficiency Audit
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Като част от дейността ще бъде закупен Робот за четиристранна обработка на метални профили – 1бр. съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Разходите за изготвяне на одитът за ресурсна ефективност са за сметка на фирмата. Всички разходи за дълготрайни активи ще се реализират в гр. Петрич. Така проекта ще бъде изпълняван в землище, което попада частично или изцяло в границите на защитени зони Беласица (код BG0000167) и Рупите - Струмешница (код BG0001023) от мрежата „Натура 2000“. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „минимална помощ”. Активът ще се използва за производството на два продукта: сглобяеми постройки и метални парапети. Дейността съответства на дейност 1 описана в раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност, съгласно които закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция за: 1.продукт сглобяеми постройки - намаление на метални профили с 4,21% 2.продукт метални парапети - намаление на метални профили с 4,21% Среднопретеглена стойност на намалението: 0.89% - По-ефективно управление на отпадък: 1. при продукт сглобяеми постройки: намаление на код 12 01 01 Стърготини, стружки и иозрезки от черни метали с 26.99% намаление на код 15 02 02 Абсорбенти, филтърни материали, кърпи за изтриване и предпазни облекла, замърсени с опасни вещества с 69,23% намаление на код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества отпадък с 10% 2.при продукт метални парапети намаление на код 12 01 01 Стърготини, стружки и иозрезки от черни метали с 36.877% Среднопретеглена стойност на намалението: 36.15% - Преминаване от "рециклиране" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадъци с кодове 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества отпадък и 15 02 02 Абсорбенти, филтърни материали, кърпи за изтриване и предпазни облекла, замърсени с опасни вещества - Намаляване на специфичен отпадъчен поток: код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 52.94% - Намаляване на количеството емисии от производството. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното оборудване ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 18-ти месец) 542 743.00 488 468.21
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на оборудването, и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на оборудването, и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на метални конструкции, както и други заинтересовани страни от сектора като членовете на Българската асоциация за метални конструкции (БАМК), които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (19 месец) 2. Провеждане на събитията (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение. За постигане на тази цел медийно ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статии за внедрената иновативна технология в „СТРИМОНА СТРОЙ” – 2 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани в традиционни и дигитални медии паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на метални конструкции, както и други заинтересовани страни от сектора като членовете на Българската асоциация за метални конструкции (БАМК), които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на публикациите (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на билборд - 1 бр. и стикери – 1 бр.) : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. плакат и 1 бр. стикер за обозначаване на новозакупеното оборудване. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител и доставка(1 месец) 2. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).