Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project will be implemented by VASSILEVA STONE EOOD, a company specialising in the processing of natural stone tiling materials. Marble, granite and limestone are the main materials used for the production of the following product groups: kitchen countertops and countertops, stairs, bathroom countertops, fireplaces, columns, pilasters and balustrades, facade tiling and flooring, arches and cornices, fountains, etc. 
The project foresees the implementation of measures aimed to improve the energy efficiency and to increase the capacity of the company:

1. Measure 1 – Replacement of bridge sawing machines;

2. Measure 2 – Replacement of a processing plant;

3. Measure 3 – Replacement of the Ludacoste MBM machine.

The specific measures are based on the recommendations included in the Energy Efficiency Audit, approved by the Sustainable Energy Development Agency (SEDA) by Opinion No BG16RFOP-576/ 29.08.2016.
The realization of the project and the foreseen measures will result in:
   * Annual energy savings amounting to 197 805 kWh;
   * Planned energy savings (PES) amounting to 77.51 %;
   * Total energy efficiency ratio (EER): 81.48%;
 The period of investment repayment is 5.35 years, at an internal rate of return of 18.02 %.
The following activities will be implemented during project realization:

Element A “Investment”:
* Investments aimed to implement the planned energy efficiency measures - supplier selection, supply, installation and commissioning of the equipment.

Element B “Services”:
* Energy efficiency audit;
* Integration and certification of an Energy Management System in accordance with the requirements of the standard BDS EN 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001;
* Publicity and visualization.
 
Total project budget is 812 578,60 BGN, VAT excl. Planned project duration is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕЕС – Енергийно Ефективни Системи" ЕООД е вписан в в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00047. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: * Мярка 1 - Подмяна на 2 броя амортизирани и неефективни мостови машинис 2 броя нови мостови машини за рязане на камък; * Мярка 2 - Подмяна на 3 броя амортизирани и неефективни обработващи машини с 1 брой нова обработваща машина; * Мярка 3 - Подмяна на 1 брой амортизирана и неефективна обработваща машина „Ludacoste MBM“ с 1 брой нова CNC машина за обработка на различни по тип каменни изделия. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Годишни спестявания на енергия в размер на 197 805 kWh; * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 77.51 %; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 81.48%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 18,02% * Срок на откупуване на инвестицията: 5,35 години. Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-576/29.08.2016г. 10 319.00 8 425.75
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Мостова режеща машина - 2 бр.; Обработваща машина - 1 бр.; CNC машина за обработка на каменни изделия - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Мостова режеща машина - 2 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Обработваща машина - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 3. CNC машина за обработка на каменни изделия - 1 бр. (Мярка 3 от Обследването за енергийна ефективност). Мостовата режеща машина ще е с производителност от минимум 7,5 м2/час всяка. Инсталираната й мощност ще е максимум 13 kW. Обработващата машина ще е с производителност от минимум 12,5 м2/час Инсталираната й мощност ще е максимум 27 kW. CNC машината за обработка на каменни изделия ще е с производителност от минимум 3,12 м2/час . Инсталираната й мощност ще е максимум 37 kW. 771 939.60 771 939.60
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 включват следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящото потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. 15 000.00 14 980.00
Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап: - Преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта; - Уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. - Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап - оценка на внедрената СЕМ: - Събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - Анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - Документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - Определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - Изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ВАСИЛЕВА СТОУН“ ЕООД. 15 000.00 14 980.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 4 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 4 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 320.00 320.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).