Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 739 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

With the planned investment, a management system (Dynamic Load Balancing - DLB) of hardware + software will be built to dynamically manage the consumed electric power of the OCPP/CAN based systems from DC charging stations for electric vehicles. The first step of this process is the construction of the control object, namely a local charging station (leading) and additional external "power modules", realistically simulating 6 more charging stations. It is crucially important that the built system is located in close proximity to the development premises , with the possibility of physical monitoring and revisions. The second step is integration with software created by Kolko Tok EOOD. The final result will be a built system (Dynamic Load Balancing - DLB) of hardware and software to dynamically manage the consumed electrical power of OCPP/CAN based systems of DC charging stations (DLB-OCPP/CAN).This is the new final product that we will offer on the market and which will lead to entering a new niche in the Bulgarian and world markets.
The fast charger (DC) segment will develop intensively in the future, and a solution for dynamic power management is key for it. Realistically, most existing facilities have installed capacity that meets their needs. In order to install a powerful DC charging station, in most cases it is necessary to build a second substation with the required power. This creates a need for a huge additional financial resource, which limits the market. That is why we have focused on offering an option for a control hardware-software system (Dynamic Load Balancing - DLB) through a server, which in real time measures the consumption of the main object and supplies variable free power to the DC charging station. In this way, infrastructure limitations will be avoided and there will be more opportunities for quality service for electric car owners.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси и разширяване на производствения капацитет. С оглед повишаване на конкурентоспособността и разширяването на клиентската база на Колко Ток ЕООД, е планирано придобиването на нови технологии и тяхното надграждане със собствена разработка и така предоставяне на нова услуга за пазара.: С планираната инвестиция ще бъде изградена локална система за зареждане на електромобили на територията на централния офис на Колко Ток ЕООД. Това е независима и нова услуга, която ще бъде експлоатирана дългосрочно и ще привлече диверсифицирани приходи за дружеството. Основната цел на инвестицията обаче е изграждане на система (Dynamic Load Balancing – DLB) от хардуер и софтуер, която да управлява динамично консумираната електрическа мощност на OCPP/CAN базираните системи от DC зарядни станции (DLB-OCPP/CAN). Това е нов за Колко Ток ЕООД цифрова система от на-ново поколение, като услугата ще бъде директно предложена на пазара. Чрез тази система се разширява производствения капацитет и се оптимизира производствената верига, като се използват даденостите на съществуващата електро-разпределителна система и се оползотворява променливата свободна мощност. Резултатът е повишен производствен капацитет, респективно разширен пазарния дял. съществуващите на пазара подобни решения са конкретно обвързани с даден модел или марка. Решението, което ние предлагаме, е универсално и това предполага сериозен пазарен дял след реализацията. Първата стъпка за създаване на DLB-CAN системата, е изграждане на обект на управление, а именно Локална зарядна станция+допълнителни външни „power modules", реално симулиращи още 6 броя зарядни станции. Поради специфики на комуникационните протоколи, всяка зарядна станция от системата след шестата плюс водещата, ще може да бъде управлявана по аналогия. Така ще бъде избегнато ограничението при тестване на конкретни модели, а ще има възможност за изграждане на универсална комплексна система. От изключителна важност е въпросната система от зарядна станция и външни „power modules" да се намира в непосредствена близост до развойните помещения, с възможност за физическо наблюдение и преработки, без използване от крайни клиенти. Втората стъпка е интегриране със създаден от Колко Ток ЕООД софтуер. Крайният резултат ще бъде изградената система (Dynamic Load Balancing – DLB) от хардуер и софтуер, която да управлява динамично консумираната електрическа мощност на OCPP/CAN базираните системи от DC зарядни станции (DLB-OCPP/CAN). Това е новият краен продукт, който ще предложим на пазара и който ще доведе до навлизане в нова пазарна ниша на българския и световен пазари. Практическата задача за разработваната DLB-OCPP/CAN система е създаването на възможност за споделяне на мощността на сградните консуматори и DC зарядните станции. Това е масово срещан проблем и при липса на техническо решение, огромен брой потенциално отлични локации на DC зарядните станции няма да могат да бъдат монтирани, поради липсата на възможност за осигуряване на допълнителна „твърдо заделена" мощност. Последното само по себе си, осезаемо ограничава развитието на електромобилността и зеленият преход. Има два типа зареждане на електрическите превозни средства - AC (с променлив ток) и DC (с прав ток, или "бързи" зарядни). Огромната консумация в момент на зареждане създава сериозни проблеми пред енергийните оператори и инвеститори в зарядна инфраструктура. Разработваната от нас система ще реши и облекчи тези казуси в една значителна степен. Сегментът на бързите зарядни (DC) ще се развива интензивно в бъдеще и при него е ключово необходимо наличието на решение за динамично управление на мощностите. Повечето съществуващи обекти имат инсталирана мощност, която покрива техните нужди. За да бъде инсталирано DC зарядно за автомобили, е необходимо изграждане на втори трафопост с нужната мощност. Това създава необходимост от допълнителен финансов ресурс, което ограничава пазара. Ето защо предлагаме вариант за управляваща хардуерно-софтуерна система чрез сървър, която в реално време да измерва потреблението на основния обект и да подава променлива свободна мощност към DC зарядната станция. По този начин ще бъдат избегнати ограниченията на инфраструктурата и ще има повече възможности за качествено обслужване на собственици на електромобили. 174 672.00 174 538.17

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).