Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"NTS Select" ST is registered with the decision of the Pleven District Court for FD 3786 / 20.12.1990. The company carries out activities in the field of experimental–production, engineering areas and application of new technologies, development, design, construction, and testing of new products, materials and other.
The main activities of "NTS Select" ST are:  
   1. Manufacture of instruments and apparatus for measuring, verification, testing and navigation.
   2. Mechanical processing of metals.
   3. Development and production of innovative products for special purposes.
Activities to be implemented under this Project are:
   -  Introduction of flexible working time by building of a control system;
   -  Development of career plans;
   -  Training to work with new means of collective protection;
   -  Purchase of means of collective protection and personal protective equipment;
   -  Setting a standard for Safety;
   -  Providing social advantages to workers by building on dining-room, rest rooms, bathrooms, space
for outdoor recreation and sports facility;
   -  Improving the microclimate at production workshop by replacement of lighting.
The implementation of these activities will contribute to:
   - Improvement and optimizing the working conditions, by mainly focusing on the prevention of occupational accidents and diseases.
   - Improvement of physical and mental health of employees by creating a healthy and safety working environment.
   - Increase the motivation to working and reduce stress in the workplace.
   - Reconciliation of both professional and private lives of the employees.
   - Extension of the professional working life of employees.
   - Promote measures to improve safety at the working environment /Directive 89/391 of EU/.
   - Environmental protection and rational use of resources.
"NTS Select" ST is committed to bring working conditions in accordance with international and European requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд : Дейността ще се осъществява в производствената база и ще включва: Въвеждане на гъвкави форми на заетост; Доставка и монтаж на Система за контрол на работното време;Повишаване адаптивността и конкурентоспособността на персонала чрез разработване на кариерни планове;Въвеждане софтуер за управление на човешките ресурси; Ще бъдат ангажирани 2 лица от персонала в гъвкави форми на заетост.Те ще бъдат избрани в следните категории: лице над 54 годишна възраст лице с увреждания Предвидените лица ще бъдат ангажирани с работа на плаващо работно време.С прилагането на тези мерки се предвижда да се спомогне за по-доброто съвместяване на професионалния и личния живот на служителите и работниците,включени в дейността,като така се повишат удовлетвореността им от работата и се повиши производителността на труда им. Въвеждането на гъвкавите форми на заетост ще даде възможност в бъдеще и другите служители да се възползват от тях, като по този начин оптимално ще могат да съвместяват професионалните и семейните си задължения. Гъвкавото работно време,работата на смени и извънредния труд изискват прецизно отчитане.Това е необходимо, за да се спазва трудовото законодателство и нормативни изисквания,както и да се мотивира персонала за справедливо заплащане.Изпълнявания контрол от ръководството на фирмата,чрез въвеждане на Система за контрол на работното време,ще повиши трудовата дисциплина и производителността на заетите лица.При производствена необходимост ще може веднага да се премине към двусменен режим на работа, а при лична необходимост всеки служител ще може да премине от фиксирано към плаващо работно време. Тази система се отличава с висока ефективност.Специализирания софтуер за контрол и анализ осъществява връзката между компютър и картово устройство за регистрация. "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ предвижда закупуване на софтуер за информационна система за управление на ЧР – HRMS (Human Resource Management Systems) с модули за движение,организация, развитие на човешките ресурси,изготвяне на заплати. В тях ще има възможности за: във всеки момент да се знае кой служител къде е, по какво работи, дали е присъствал на работното си място съответният брой часове, кой би могъл да го замести, каква квалификация има и дали са му необходими образователни курсове и др.HRMS прави възможно стриктното спазване на работното време, с детайлна информация за всички закъснения, отсъствия, почивки, пътувания и работа.Това води до елиминиране или намаляване до минимум загубата на работно време, което в момента се следи чрез разписвания в графици, тетрадки и др. По настоящия проект,системата за ЧР ще се интегрира с контрола на достъп, базиран на магнитни карти. При работа на смени, ще може да се проследи кой работник е на смяна в момента,а влизането на всички останали в предприятието ще се блокира чрез системата за контрол на достъп. Софтуера, който ще бъде внедрен, ще подпомага ръководство в дейностите, свързани с подбора на персонала, ефективната организация на труда, проследяването на ключови индикатори за производителност. В тази дейност е включено и провеждането на 4 часово обучение на работещите от специалист за безопасна работа с новите средства за колективна защита, относно специфичните рискове . С цел повишаване адаптивността и конкурентоспособността на персонала , ще бъдат разработени 9 кариерни планове за всички , заетите във фирмата, като към 2 от тях ще се включи и обучителен план за ръководните длъжности.Това от своя страна ще гарантира повишаване на конкурентоспособността на персонала,задоволяване нуждите от по-квалифицирани работници,което пък ще гарантира изпълнението на стратегията на ОП РЧР 2014 -2020 в частта на "по-висока и качествена заетост ". Ще се наблегне на възможността в бъдеще служителите да бъдат обучени, така че да бъдат взаимозаменяеми и да може да се прилага ротация на работното място. Тези дейности са иновативна за "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ,тъй като до момента не са прилагани в работата на фирмата. 28 638.84 28 294.75
ДЕЙНОСТ 2: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,чрез закупуване и доставка на средства за колективна защита: Целта на тази дейност е да осигури безопасни и здравословни условия на труд в работния процес и да подобри професионалния и здравен статус на работниците и служителите във фирмата.По тази дейност "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ ще закупи и монтира в производствения цех и столовата следните колективни предпазни средства: 1.Средства за защита от неблагоприятен микроклимат: 1.1.Локална аспирация - В момента в производственият цех работят над 20 машини, като при работа на три от тях се отделят вредни частици и пари.На едната се изработват каучукови уплътнения, при което се отделя токсичен пушек, който е вреден не само за работника, който обслужва тази машина, но и за останалите, тъй като вредните газове се разпространяват в цялото помещение.Другите две машини са металообработващи- при тяхната работа се отделят вредни изпарения от охлаждащата течност и микрочастици.При монтиране на локална аспирация с филтър над всяка една от тези машини ще се улавят всички вредни газове и частици веднага, няма да се разпространяват и по този начин ще се гарантира здравето на работниците и опазването на околната среда. 1.2.Защита от биологични агенти в работната среда - Ще бъде поставена биполеройонизираща система за въвеждане във въздуха на положителни и отрицателни йони,елиминиращи преносимите по въздуха вируси и поддържащи електростатичното състояние на въздуха в производствения цех. Тази система ще бъде използвана за пречистване на въздуха от всички видове микро и нано частици. По този начин се елиминират замърсителите във въздуха и се предотвратява риска те да бъдат вдишани.Когато в помещенията се използват климатици или екрани на компютри се образуват много положителни йони. Синтетичните материи привличат отрицателните йони и въздухът става неподходящ за хората, намиращи се в помещенията.Добрият въздух се образува от баланса на положителните и отрицателните йони , не се образува статично електричество и се създава чиста въздушна среда без вредните за хората микрочастици. 1.3.Климатици - В производствения цех работят много машини, при чиято работа температурата в цеха се повишава значително.Това води до опасност от прегряващ микроклимат на работните места през летните месеци.В момента липсата на климатизация нанася вреда върху здравето и безопасността на работещите, увеличава вероятността за настъпване на трудова злополука и нарушаване на организацията на трудовата дейност. Доставката и монтирането на климатици-колонен тип, ще доведе до оптимален микроклимат в работната зона през топлия и респективно през студения период. Това от своя страна подобрява условията на труд на работното място и създава предпоставка за повишаване на производителността и ефективността на труда. 2.Защита от пожар и взрив - Ще бъдат монтирани пожароизвестяваща и мълниезащитна заземителна уредба, които ще гарантират безопасността на работниците. В момента такива няма изградени, което е предпоставка за възникване на инциденти. 3.Система за изравняване на потенциала и заземяване на металните части на работното оборудване. В производствения цех има изградена такава система , но тя не отговаря на изискванията за безопасност и е неблагонадеждна, което е предпоставка за злополуки.Чрез модернизацията и и вграждането на допълнителни елементи в нея ще се гарантира живота и здравето на работниците- ще се премахне опасността от токови удари при възникнала неизправност в електрическата инсталация на някоя от машините или в електрическата мрежа. 4.Ергономия при работа Предвидено е закупуването на 6 стола, от които: Два стола за работещите с компютри,на основание Наредба №7/15.08.2005 ,Приложение I, т.5; Три стола за машинните оператори-на основание НОРМИ за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 5 на МНЗ-чиито служебни задължения изискват целодневно да са в седнало положение.Един стол за служителя с ТЕЛК. 73 889.68 73 429.73
Дейност 3: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,чрез закупуване и доставка на ЛПС: Целта на настоящата дейност е да се намалят рисковете за здравето на заетите лица в „НТС СЕЛЕКТ” ЕТ, които не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен чрез мерките за колективна защита или мерки, методи и процедури при организация на работата. Характерните опасности в „НТС СЕЛЕКТ” ЕТ се обуславят основно от следните фактори: 1.Преработвателни и експлоатационни работи; работа с метал,ковашки и щамповъчни работи.(Приложение 1, т.2.2.3; т.2.2.4; към чл.17 от Наредба № 3/2001). ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС са Защитни обувки, без устойчиво на пробождане ходило, с метални бомбета (Приложение 2, т.6.3 . към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на долните крайници.Към настоящия момент се използват обикновени работни обувки, които нямат степен на защита. 2.Работа с механично задвижвани инструменти; работа с въртящи се машини, образуващи малки стружки, (Приложение 1, т.3.1.4 ; т.3.1.5 ; към чл.17 от Наредба № 3/2001). ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС са защитни очила от «закрит тип», лицеви щитове или екрани (Приложение 2, т.3.2 и т.3.3. към чл.17 от На-редба № 3/2001), с цел защита на очите или лицето. 3.Работа с видеодисплей и монитори /Съгласно решение на ГУТ и съгласно Заповед на Управителя по съгласувано решение на ГУТ и утвърден списък на ЛПС./ Утвърдени в списъка на ЛПС са очила «открит тип» за работа с видеодисплеи и монитори,с цел защита на очния апарат и намаляване на зрителното напрежение. С изпълнението на тази дейност се предвижда подсигуряване на ЛПС, от утвърдения списък на работните места с по-добри технически параметри, коефициент на ефективност срещу риска, с по-добра съвместимост и комфорт при използването им, от тези, които са осигурени в момента. В производственият процес на ЕТ НТС СЕЛЕКТ основно се използват машини с въртящи се части и инструменти. Това налага да се предпазят очите на работниците за предпазване от изхвърчащи частици или стружки. Също така се работи с тежки метални заготовки и железа.Налага се честа смяна на инструментите на машините, което може да доведе до изпускане на тежест върху долните крайници.За всички производствени работници ще се закупят обувки с метални бомбета за предпазване на долните крайници. С цел предпазване на работниците по време на изпълнение на технологичните производствени процеси ще се закупят специфични предпазни средства, съобразно длъжностните характеристики. За работещите целодневно с компютри са предвидени очила за защита на зрението и предотвратяване на умората и напрежението . Личните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които работниците използват за индивидуална защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Значението на личните предпазни средства е особено голямо за тези видове дейности, за които не са осигурени технологични и технически средства за вредно въздействащите фактори върху работещите.Личните предпазни средства не премахват професионалните вредности, но отстраняват възможността за тяхното неблагоприятно въздействие. ЛПС трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. При работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства (ЛПС). Личните предпазни средства трябва да: 1. осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск; 2. отговарят на условията на съответното работно място; 3. са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват; 4. съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране. При избора на лични предпазни средства е необходимо да се вземат под внимание резултатите от направената оценка на риска, както и направените препоръки от Службата по трудова медицина по Плана за минимизиране на професионалния риск. 945.00 940.00
ДЕЙНОСТ 4: Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд: Тази дейност е допустима за изпълнение,тъй като КИД на фирма "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ е с коефициент на трудов травматизъм Ктт=1.09 Дейността ще бъде разделена на две поддейности: 1.Консултантски услуги за разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа/СУЗБР/ съгласно стандарт BS OHSAS 18001 Целта на тази поддейност е да се надградят съществуващите практики за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, чрез прилагана на изискванията на международно признат стандарт и систематизиране на всички дейности и процеси за управлението на здравето и безопасността при работа. Внедряването на СУЗБР съгласно BS OHSAS 18001, ще позволи и сертификацията на системата и придобиване на сертификат за съответствие, с което организацията ясно ще демонстрира своя ангажимент към здравето и безопасността при работа пред заинтересованите страни. СУЗБР BS OHSAS 18001 представлява международно признат стандарт, който съдържа изисквания към Системи за безопасни условия на труд. Въвеждането на Системи за безопасни условия на труд в организацията цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Стандартът за безопасни условия на труд дава насока на фирмата как да интегрира управлението на СУЗБР с другите функциониращи управленски практики. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на организацията на пазара, в който тя оперира. Стремежът към постоянно подобрение на условията за труд и повишаване на усилията в посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ, като организация стремяща се към:  Повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работниците;Ангажираност по отношение безопасността на труда и минимизиране рисковете за здравето на своите служители. Подобряване на психическото здраве чрез създаване на безопасна, здравословна и спокойна работна атмосфера и среда. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на СУЗБР при работа във фирмата са:  Подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа;  Здравословните и безопасни условия на труд се управляват като процес, така че ефективността на СУЗБР да може да бъде измервана и подобрявана;  Позволява на ръководството да насочи ресурси и усилия към дейности с висок риск;  Създава механизъм за контрол над подизпълнители и доставчици за осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд;  Осигурява механизъм за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд;  Повишава доверието в организацията както от страна на служителите, така и от гледна точка на нейните бизнес партньори, клиенти и др. Поддейността ще включва:  Дефиниране на политика и цели по здраве и безопасност  Разработване на Документацията на СУЗБР  Внедряване на СУЗБР  Провеждане на Вътрешен одит на СУЗБР  Подготовка за сертификация 2.Консултантски услуги за сертификация на СУЗБР съгласно стандарт BS OHSAS 18001 Сертификацията на СУЗБР цели сертификация на внедрената СУЗБР от международно акредитирана сертификационна организация и издаване на международно валиден сертификат съгласно стандарт BS OHSAS 18001. Международно валидната сертификация спрямо стандарт BS OHSAS 18001 допринася за: Независимо и признато доказателство за спазване на нормативно изискуеми и международно пазарно признати практики за управление на здравето и безопасността при работа; Дисциплиниране на предприятието чрез ежегоден контрол по отношение на поддържане, спазване и постоянно подобряване на СУЗБР, а оттам и на постоянно прилагане на модерните практики и стандарти за безопасни и здравословни условия на труд; Независима експертна оценка за прилаганите практики и формулирани изисквания по отношение на условията на труд. 19 850.00 19 850.00
ДЕЙНОСТ 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите- СМР , обзавеждане, осветление , място за отдих и спортно съоръжение.: Тази дейност ще бъде разделена на четири поддейности: СМР,обзавеждане, закупуване на осветители,изграждане на място за отдих - беседка и закупуване на спортно съоръжение/ тенис маса/. 1.Извършване на СМР В настоящата дейност ще бъдат ремонтирани : столова за хранене, места за краткотраен отдих/използвани и като съблекални/и санитарни помещения в производствената база. На всички по-горе изброени помещения единственото, което е подменено и ремонтирано през последните години е смяната на дограма и поставяне на външна изолация. 1.1.В момента има обособена стая за хранене , но тя не е функционална и не отговаря на потребностите на служителите. Производствения цех се намира в покрайнините на града и в близост няма заведение за хранене или магазини.Работниците си носят храна,но без да могат да я затоплят и съхранят безопасно .Целта на ремонта , който ще бъде извършен е да се пребоядиса цялостно помещението,пода да се покрие с теракота за постигане на нужната хигиена , а част от стените с плочки.Това , заедно с обзавеждането ще превърне помещението в една функционална и удобна столова. 1.2.Съблекални също има изградени- за мъже и за жени, но те са доста стари и неугледни.За да бъдат превърнати в стаи за краткотраен отдих и почивка/ няма изградени отделни такива стаи/и да могат да се ползват и като съблекални, при тях СМР ще включват цялостно пребоядисване на тавана и част от стените ,поставяне теракота на пода и частично облицоване на стените с плочки.Тези ремонтни дейности, заедно с обзавеждането ще направят възможно тези помещения да функционират едновременно и като съблекални и като стай за почивка на служителите. 1.3. Санитарни помещения-бани и тоалетни. Към всяка съблекалня има обособени помещения с канализация, предвидени за баня, но те никога не са действали като такива,тъй като са незавършени и нефункциониращи Помещенията нямат врати, осветителни тела, мивки. Облицовката им е нарушена. За да станат функциониращи е нужно да се извърши ремонт. Липсата на тези санитарни помещения причинява много неудобства на заетите. Предприятието е производствено-машиностроително.Необходимостта от горепосочените ремонтни дейност е свързана с опазване хигиената на труда и здравето на работещите. Тоалетните са в лошо състояние и също трябва да бъдат ремонтирани.Ремонта ще включва облицоване на пода и стените с теракота и фаянс,пребоядисване на тавана, подмяна на вратите,поставяне на моноблок и писоар. В целевата група по настоящия проект има лице със 75% инвалидност.При него са засегнати долните крайници, но без използването на инвалидна количка. В момента ползването на тоалетните от него е силно затруднено, тъй като са монтирани клекала тип "ориенталско клекало". За да се осигури достъп и подходящи условия за ползването на тоалетните от лицето с увреждания, се предвижда подмяната на тези клекала с тоалетна чиния и поставяне на писоар.Ще бъде поставена ръкохватка, осигуряваща упора в мъжката тоалетна. Съгласно Наредба № 6 от 26 ноември 2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии -Глава Единадесета, чл. 72. Елементите на санитарното обзавеждане в достъпните санитарно-хигиенни помещения се монтират при спазване на следните изисквания: т.3. ръкохватките са монтирани хоризонтално на височина 90 сm от нивото на пода по такъв начин, че да не се въртят в сглобките; т.4. ръкохватките са с диаметър от 3,2 до 3,8 сm и формата им е с еднакво сечение; разстоянието между ръкохватката и стената, към която е закрепена, е 4 сm; Планираната за поставяне ръкохватка ще бъде поставена съобразно по-горе изброените изисквания по Наредба №6. Подовата настилка ще бъде противохлъзгаща се. Осигуряването на достъп, безпрепятственото и улеснено ползване на санитарните помещения на лицето с увреждания от целевата група е съществена социална придобивка. Всички СМР, извършени по тази дейност са по чл.43 от допълнителните разпоредби §5 на ЗУТ. продължава в раздел "описание" на "Продължение на Д5" 58 528.00 58 490.00
Продължение на Дейност 5- ДЕЙНОСТ 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите- СМР , обзавеждане, осветление , място за отдих и спортно съоръжение.: 2.Обзавеждане и оборудване Така вече обособените помещения след ремонта, ще бъдат оборудвани с обзавеждане по предназначение.Ще се обособят столова, стаи за почивка/съблекални/, бани и тоалетни. Закупеното оборудване и обзавеждане ще е максимално функционално и осигуряващо комфорт и здравословна хигиенна среда на работещите. 3.Осветители Предвидено е закупуване на осветители за производствения цех / за общо и локално осветление-над всяко работно място за постигане на необходимата осветеност/ , за двете стаи за почивка и санитарните помещения. След извършени замервания на осветлението за установяване на качествените показатели на осветителната уредба в производствения цех от акредитиран орган за контрол, има отправени препоръки към "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ за повишаване на луксовете на осветеност, тъй като в момента са в долната граница на допустимия диапазон. Това е предпоставка за по-висока заболеваемост и по-чести отсъствия на служителите от работа,тъй като осветлението влияе върху психиката и физиологичните процеси в организма. Недостатъчното и неправилно осветление влошава зрението, предизвиква обща умора чрез умора на мозъка, намалява производителността на труда, увеличава брака на продукцията и е предпоставка за трудови злополуки. "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ е машиностроително предприятие .В него се произвеждат изделия , подлежащи на контрол с точност по-малка от 0,15 мм. В момента осветеността в производствения цех, съгласно Наредбата за осветеност в промишлените предприятия е в долната граница за осветеност-обща осветеност-300-500lx.;локална осветеност-700-1000lx.Осветителите са с дълъг срок на експлоатация,със захабени и помътнели повърхности и създават неравномерна осветеност.Те са с ниска отражателна способност,което е предпоставка за падане на осветеността под задължителните прагове. Ще се закупи светодиодно осветление,при което светлината е максимално близка до дневната. С него ще се постигане осветеност за даденото производство, която да съответства на средната граница на изискванията-обща осветеност-500-800lx , локална осветеност-2000-3000 lx.Локалното осветление ще създаде концентриран към определените работни зони светлинен поток. Предвижда се в бъдеще да се премине към двусменен режим на работа и съгласно чл.14 от Наредба №49/ДВ,бр.7/1976г., нормите за осветеност следва да се повишават с една степен по скалата на осветеностите при отсъствие на естествено осветление в помещението. В стаите за почивка в момента има висящи крушки.За тези помещения ще се закупят съвременни енергоспестяващи осветители. В санитарните помещения ще се поставят влагозащитни осветителни тела за осигуряване безопасността на служителите. 4.Изграждане на място за отдих и закупуване на спортно съоръжение. 4.1.Поставяне на външна беседка за отдих.По време на изпълнение на служебните си задължения работещите се намират в производственото помещение целодневно.Затова по време на почивките си имат нужда да са на открито, на свеж въздух.Поради тази причина поставянето на дървена беседка на открито пред производствената сграда ще им осигури пълноценна почивка и ще подобри значително условията на труд. 4.2. Закупуване на тенис маса. Работата на заетите във фирмата е свързана с часове наред стоене на едно място и почти никаква физическа активност. Предвиденото за закупуване спортно съоръжение е подходящо и достъпно за всички лица от целевата група- и за лицето с увреждания и за тези над 54г. възраст. Чрез него те ще поддържат физическа активност на открито по време на почивките . То е много подходящо за физическото и психическо разтоварване и намаляване на стреса на работното място.Чрез организиране на състезания между служителите, ще се допринесе за сплотяване на колектива и за подобряване на работния климат и положителни емоции в работещите. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 6: Визуализация и публичност на проекта: Описание Целта на дейностите по визуализация е осигуряване на широка публичност и промотиране на резултатите от проекта,както и да бъде осведомена обществеността относно предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ . По време на реализация на настоящия проект се предвижда да се проведат разнообразни дейности за осигуряване на информация и публичност.В реализацията на настоящата дейност ще се направят две публикации в пресата-встъпителна и заключителна.За оповестяването и популяризирането на проекта ще бъдат поставени 2 информационни табели -на входа на предприятието и на централния вход на сградата . В ремонтираните помещения, както и в офиса на "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ ще се поставят 5 броя плакати, за осигуряване на нужната информираност на работещите и посетителите, че тези помещения са ремонтирани по Оперативна програма Развитие на човешките ресурси. Ще се изработят 50 листовки , популяризиращи ЕС, финансиращия фонд и финансиращата програма. На цялото закупено оборудване ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място върху повърхността му. "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ ще прилага подходящи мерки за информиране и публичност,които са съобразени с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 год.".Този наръчник е общ инструмент за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС,начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект. Предвидените единни мерки се основават на Регламент/ЕС/№ 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 год. за определяне на общо приложими разпоредби за ЕФРР,ЕФС,Кохезионния фонд,ЕЗФРСР . С прилагането на мерките ще се информира обществеността за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "РЧР 2014-2020 год. и същевременно ще се мотивират други дружества да кандидатстват със свои проектни предложения. 1 665.00 1 665.00
ДЕЙНОСТ 7: Организация и управление на проекта: Като основни инструменти за вътрешната оценка на изпълнението на проекта ще бъдат използвани методи за мониторинг и отчитане напредъка на целите на проекта . Ефективността и качеството на извършваните по проекта дейности зависи в най-голяма степен от нивото на вътрешен контрол. За изпълнение на дейностите по настоящия проект качествено, в срок и съобразно заложените в бюджета стойности се предвижда провеждането на вътрешен мониторинг, извършван от членовете на екипа, които ще следят за коректността на реализацията на дейностите по проекта и законосъобразността на извършените разходи. Чрез "периодични оценки" за напредъка на проекта ще може по-добре и по-пълно да се обхванат всички извършвани дейности от изпълнителите, като ще се използват следните методи: -физически контрол- контрол на място, като ръководителят и координаторът ще проверяват качеството, количеството и изпълнението в срок на дейността; -документален контрол- проверка на съответствието и осъществяване на документални проверки от ръководителя и счетоводителя от екипа за управление на проекта; -оценяване- ще се извършват оценки на извършените дейности от изпълнителите и при нужда ще се предприемат навременни коригиращи действия; Елементът, които осигурява доброто и навременно извършване на дейностите според заложения план за действие е екипът за управление на проекта, с ясно зададени права и отговорности, които дават възможност за цялостно следване на дейностите по проекта и осъществяване на права и обратна информационна връзка. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и ще може да предвижда появата на евентуални проблеми и начините на тяхното своевременно отстраняване. Това води до гъвкав подход в механизма на вземане на управленски решения и спазване на правилото на субординация между отделните участници в проекта (екип по проекта, изпълнители). "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ е изпълнявала проекти по Оперативни програми- по Развитие на човешките ресурси и Програма ФАР, които са успешно приключени.а в момента изпълнява проект по ОП "Иновации и конкурентоспособност". Ръководството на "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ има нужния опит и капацитет за изпълнението на този проект, както и мотивация на служителите си за сътрудничество и отзивчивост при обучения и участие в проекта. С цел стриктното изпълнение на дейностите по проекта ,ръководството на фирмата е привлякло за член на екипа външен човек с опит при управлението на проекти за ръководител,а за координатор и счетоводител на проекта ще се ползват управителя и главния счетоводител на "НТС СЕЛЕКТ"ЕТ, тъй-като те са запознати с всички детайли и дейности на проекта и притежават нужния опит и умения за съответните дейности. "НТС СЕЛЕКТ" ЕТ ще предостави оборудван офис за работа на членовете на екипа по проекта. За гарантиране гладкото протичане на дейностите по проекта се предвиждат ежемесечни работни срещи на екипа с доклад за извършената дейност и план за следващия период. Наблюдение и своевременна помощ на членовете на екипа . Провеждане на процедури за подбор на изпълнители. Проверка на документи и първичните счетоводни документи, свързани с проектните дейности. Отразени надлежно счетоводни документи в счетоводството на фирмата по специално създадени за проекта аналитични сметки.Така ще бъде осигурена ясна разграничимост между проектните дейности и общо фирмената дейност. Ще се води точно и съобразено с националното и международно законодателство счетоводно отчитане,което ще служи за своевременна корекция на механизмите за реализация на проекта. Изготвяне на ежемесечни отчети за извършените дейности по проекта и съгласуването им. Контролът ще се оказва и чрез законовите и подзаконови нормативни актове на действащото законодателство за дейностите, където това е приложимо. Отчитането на дейностите по проекта ще се случи след неговото приключване и ще включва изготвянето на технически и финансов отчет за реализираните дейности, постигнатите резултати и изразходваните средства. 15 550.40 15 070.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).