Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is targeted at developmen of innovative telecommunication service "Unified Office" to technology readiness level TRL 6, which significantly outstrips market alternatives. This will be a telecommunication service that aims to provide industry-leading reliability, security, efficiency in conversations that allow communication, regardless of the end device and infrastructure (SIP phone, tablet, PC, mobile phone, etc.). At the same time, the development of "Unified Office" will provide the unique opportunity for video and voice co-operation and conferences through face and voice recognition of the participants in the conference. Additionally, through the functionality of speech-to-text transfer and e-signature with electronic signature in a cloud environment of the generated document, virtual meetings to discuss common solution as well as the authentication options of the virtual meetings will be completely transferred to digital format. The implementation of the industrial research is envisaged to be conducted by the project team, formed by specialists of BTC EAD and the partnering scientific organization - "Institute for Information and Communication Technologies" at the Bulgarian Academy of Sciences. The two organizations combine their efforts, their resources for achieving the common goal, sharing both the results and the risks of the project. The innovative service falls within the Thematic area "Informatics and ICT" and in particular in the "Wireless Sensor Networks and Wireless Communication" direction of the Innovation Strategy for Smart Specialization. With the implementation of the project, an innovative service with unique technical features and applicability will be developed for corporate clients.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация-услуга "Единен офис" (ще се изпълни чрез Наемане на квалифициран персонал-14бр експерти за 14месеца, 2бр експерти за 10месеца и 5бр експерт за 5месеца; Амортизации на сървърна система1бр. за 13 месеца и на 14 бр. специализирани работни станции за 14 месеца): Настоящата дейност предвижда изпълнението на задачи от екипа по проекта, свързани с изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация-иновативната услуга "Единен офис".За разработването на иновацията, ще се проведат индустриални научни изследвания, които имат за цел да създадат ново знание в сферата на видео и гласовото сътрудничество-разработване на методи за лицево и гласово разпознаване за оторизация и участие в гласови и видеоконференции, трансфер на реч в текст и възможност за електронно подписване на генерирани от реч документи чрез КЕП в клауд среда; уникалните функционалности ще бъдат обединени с функции за единен номер, VoLTE, VoWiFi комуникации в единна услуга. Така описаните уникални технологии ще бъдат разработени от екипа по проекта, като се изпълняват задачите по: 1.1 Изследвания, изпитвания и измервания за установяване на: 1.1.1. Методи и възможности за осъществяване на: 1.1.1.1. единен номер 1.1.1.2. лицево разпознаване 1.1.1.3. гласово разпознаване 1.1.1.4. трансформиране на реч към текст 1.1.1.5. осигуряване на сигурност на оторизацията – подписване на документи с КЕП и облачно електронно подписване 1.1.2. Вариантен анализ на технология 1.1.3. Приложим комп. език 1.1.4. Основни функционалности и програмиране - възможни подходи за реализация на функционалностите 1.2. Анализ на информацията: 1.2.1. Дефиниране на технологията от разгледаните алтернативи 1.2.2. Разработване на абстрактен модел по избраната технология 1.2.3. Валидиране на методи за реализация на единен номер, лицево разпознаване, гласово разпознаване и осигуряване на сигурност на оторизацията 1.2.4. Програмиране на избраните решения 1.3. Изследвания, изпитвания и измервания, свързани с разработката на приложен модел на услугата 1.3.1. Програмиране на системна архитектура 1.3.2. Програмиране на основни функционалности 1.3.3. Създаване на графичен интерфейс 1.3.4. Тест на изготвената системна архитектура Така описаните задачи по изпълнение на дейността, ще се изпълнят от екипа по проекта. Месечните възнаграждения на екипа са основните разходи за реализация на дейността. Част от експертите на партниращата научна организация ще работят само в първите 5 месеца за структуриране на анализите и дефиниране на технологиите за основните иновативни характеристики на услугата. За хардуерно обезпечаване на научните изследвания, компанията-кандидат, ще предостави собствени активи, които ще закупи за собствена сметка, като амортизационните отчисления са включени в разходите по дейността. Това ще бъде сървърна система, върху който ще се създаде системната архитектура на приложението обслужващо иновативната услуга, както и всички функционалности на услугата. Така описаната сървърна система ще обезпечи тестовете на функционалностите, като ще разполага с достатъчно компютърна мощ за осигуряване на симултанен трансфер на реч към текст, гласово и видеосътрудничество. Сървърната система ще се интегрира с мобилната и наземна мрежа на телекома, за осигуряването на нужните комуникации за ефективно разработване на системната архитектура и функционалностите на иновацията. Компанията кандидат ще предостави собствени специализирани работни станции за всички свои 14 експерта включени в екипа, които работни станции ще закупи за собствена сметка. Специализирани работни станции с допълнителни монитори и нужната процесорна и оперативна мощ, ще се използват за осъществяване на задачите по програмиране, тестване и валидиране на отделните функционалности на иновацията, като амортизационните им отчисления за 15-те месеца са вкл. в разходите по настоящата дейност. Работните станции ще разполагат с допълнителен монитор и нужните високопроизводителни процесори (с поне 2 бр. за всяка), за осигуряване на задачите по програмиране, тест, системна архитектура. Наличието на достатъчно производителни работни станции е от ключово значение за успешното разработване на иновативната услуга. 829 937.85 813 896.76
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработваната продуктова иновация-услугата "Единен офис" (ще се изпълни чрез Наемане на квалифициран персонал-16бр експерти за 9месеца; Амортизации на сървърна система 1бр. и на 14 бр. специализирани работни станции за 9 месеца; закупуване на материали 1 комплект; Консултантски услуги 1бр.): Настоящата дейност предвижда създаване и тестване на прототип на разработваната продуктова иновация-услугата "Единен офис". С реализацията на настоящата дейност, ще се създаде, тества и демонстрира в релевантна среда бета версия на услугата, с описаните иновативни функционалности. При изпълнението на дейността, екипът на "БТК" ЕАД и партниращата научна организация ще осъществяват задачи по: 2.1.Създаване на бета версия на софтуерния продукт за осигуряване на услугата и тест в релевантна среда: 2.1.1.Създаване на бета версия на софтуерния продукт за осигуряване на услугата 2.1.2.Тест на услугата с бета версията на софтуерния продукт 2.1.3.FAT 2.1.4.Формиране на списък с несъответствия/ подобрения 2.2. Тестване на услугата: 2.2.1.Отстраняване на несъответствията (списък с подобрения) 2.2.2.Тест на подобрена бета версия 2.2.3.Създаване на работна версия на услугата 2.2.4.Финален тест и UAT (users acceptance tests) - приемане Програмираните отделни иновативни функционалности на услугата ще бъдат интегрирани с разработената архитектура. Екипа по проекта ще използва сървърната система-1 бр (описани и в дейност 1), за опитни нужди на всяка от функционалностите и провеждане на тестови гласови и видеоконференции, трансфериране на реч към текст и електронно подписване през 9-те месеца за изпълнение и на задачите по настоящата дейност. На сървърната система ще се инсталират отделни части от приложението обслужващо отделните функционалности, като сървърната система ще е свързана с инфраструктурата на телекома, за използване на мрежата му. За изпълнението на описаните задачи от екипа, компанията ще продължи да използва и при настоящата дейност закупените за собствена сметка в началото на проекта 14 бр. специализирани работни станции-като амортизационните им отчисления за 9-те месеца са вкл. в разходите по настоящата дейност. За нуждите на настройване и тестване на отделните функционалности по лицево, гласово разпознаване, електронно подписване, ще се закупят материали (различни типове тестови мобилни устройства, тестови 3G, 4G, LTE рутери, компоненти за гласово и лицево разпознаване - различни крайни устройства с камери и микрофони), които ще се прилагат за всяка от функционалностите, за да се тества работата на услугата и да се установи и анализира наличието на несъответствия. Предвижда се използването на консултантска услуга за прилагане на електронно подписване на автоматично генерирани документи чрез трансфер на реч към текст, в клауд среда-услугата ще е свързана с консултиране на практически подходи за криптиране, кодиране и осигуряване на сигурност на подписването, които да се приложат от програмистите в екипа по проекта, при създаване на бета версията на функционалността (която да се вгради в услугата). При изпълнение на услугата, ще се вземат предвид създадената методика от екипа по проекта в първите 5 месеца от изпълнението на предходната дейност 1. Така описаните специфични консултации са нужни на екипа за създаване на прототипа на услугата и ще се възложат на външен изпълнител (сертифицирана компания за предоставяне на удостоверителни услуги). С осигуряване на сървърна система, закупуване на материали за ефективно тестване на услугата, както и с научно изследователската работа на екипа по проекта за създаване на прототип (бета) версия на услугата, която ще бъде интензивно тествана в рамките на настоящата дейност-ще бъде изготвен списък с несъответствията на работната бета версия на услугата. В следващия етап от изпълнението на дейността, експертите по програмиране заедно с екипа за тестинг и QA ще коригират несъответствията, като в заключителната фаза на етапа, екипа ще разполага с напълно функционална бета версия на иновативната услуга, разработена до ниво на технологична готовност TRL 6. С успешното приключването на работата по така описаните задачи от тази дейност, научно изследователската работа по настоящия проект ще приключи. 708 393.73 697 240.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).