Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

MARKET NEEDS
Globalization of world economy has led to the institutionalization of team work where some team members live in different geographical regions for economic reasons – e.g. Collaborative Outsourcing models.
Software and Hardware platforms that facilitate planned (scheduled) video and desktop collaboration has become the norm, rather than the exception.
Today’s economic models such as On Demand Economy, Freelance networks, Crowdsourcing, Open Source, Home office, Agile methodologies etc. build on the assumption of effortless, transaction free and instant communication between team members.
There is an obvious need for a communication platform that focuses on providing high quality instantaneous exchange between team members. The relevant benchmark is communication between team members sitting in near proximity. 

TARGET MARKET
-	Outsourcing companies and their clients 
-	Large multinationals that have a geographically distributed employee talent pool. 
-	Virtual teams that were formed in a geographically distributed manner by a company or an individual. 
-	Telecommunication Companies that could offer such a service to their network

PROJECT AIM
Product innovation: The creation of a platform that enables geographically distributed team members to communicate and collaborate easily like being physically at the same location.

EXPECTED RESULTS
Platform that provides constant visual information of team members, instant video and audio communication, rich sharing and collaboration functionality, that can be offered as:
-	Cloud solution
-	Installed on customer premises 

MAIN PROJECT MODULES
-	Applied scientific research
-	Software development
-	Design, prototyping and testing of communication terminals

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: ПРИЛОЖНИ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ НА СПЕЦИФИЧНИ СОФТУЕРНИ ТЕХНОЛОГИИ СВЪРЗАНИ С РАЗРАБОТВАНЕТО НА ИНОВАТИВНИЯ ПРОДУКТ ( ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА ЩЕ БЪДЕ НАЕТ КВАЛИФИЦИРАН ПЕРСОНАЛ): При изпълнение на тази дейност ще бъдат проведени приложни научни изследвания в определени области на софтуерните технологии, необходими с цел постигане на максимални функционални характеристики на разработваната платформа. По-конкретно идентифицираните области са: - Начини за оптимизация на производителността на софтуера върху клиентските устройства с цел използване на по-евтини такива. Целта е да се разгледат алтернативни варианти на използваните в момента технологии за софтуера на клиентските устройства с цел постигане на по-голяма отзивчивост (responsiveness) на потребителския интерфейс при по-ниски изисквания за използвания хардуер. Допълнително ще бъдат разгледани възможностите за направа на промени в структурата на софтуерния код с цел прилагане на подходи за многонишково програмиране в среда на интернет браузър, което би трябвало да позволи по-ефективно използване на ресурсите на клиентските устройства. - Възможности за прилагане на face detection, което да позволи по-добро проследяване на лицето на потребителя. Един от основните недостатъци на настолните видеотелефони и мобилните универсални устройства от типа на таблетите и лаптопите е ограничения размер на техния екран (сравнено с телевизионните екрани). Един начин да се адресира донякъде този проблем е да направи така, че изображението да следва движенията на говорещия, държащо постоянно в центъра сюжетно важната част на картината – в случая това е лицето на говорещия. Подобна функционалност може да се постигне чрез използване на софтуерно разпознаване на контурите на човешкото лице. Голямото предизвикателство е тази функционалност да се реализира чрез минимално използване на изчислителни ресурси, т.к. тя ще се изпълнява от клиентското устройство. Друга група изследвания ще бъдат насочени към технологии за разпространяване на видеоизображение на принципа точка – много точки (broadcasting) и по-точно - Подходи за интеграция с популярни платформи за видеоконференции - Технологии за оптимизирано осигуряване на планова видеоконферентна връзка между много потребители (като алтернатива на интеграция със съществуващи такива) - Възможности за оптимизация на сегашния подход за разпространяване на изображения за нуждите на осигуряване на постоянна визуална екипна осведоменост Последната група изследвания са планирани да осигурят изпълнението на нефункционалните изисквания към платформата в областта на скалируемостта и информационната сигурност - Методи за осигуряване на скалируемост на платформата над десетки хиляди потребители - Допълнителен анализ на нивото на информационна сигурност и методи за нейното повишаване (ако е необходимо) За реализацията на Дейност1 и следващите дейности по проекта e необходимо да се изпълнят и следните спомагателни дейности: - подбор и наемане на квалифициран персонал - през пъврия месец след стартиране на проекта. Ще бъде сформиран екипа описан в т.9 на настоящия формуляр при стриктно спазване на изискванията за квалификация. - наемане на помешения необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии - ще бъдат осигурени 10 работни места (по едно за всеки експерт на пълен работен ден и по едно за всеки двама на половин работен ден). Извъшеният предварителен анализ показва че ще бъдат необходими около 100 кв.м. офис площ клас А, включващи 10-те работни места оговарящи на нормативните изисквания, стая за срещи на екипа, стая за производство на прототипи/пилотна линия. Наемната цена към момента в София е от 11 до 13-14 евро на кв.м. (според последното проучване на пазара от една от водещите компания в сектора - http://bg.mbl.bg/uploads/documents/projects/35/Office_Sofia_Q1_2016.pdf и последните данни публикувани във в. "Капитал" - http://www.capital.bg/biznes/imoti/2016/04/06/2737636_tendenciiata_za_namaliavane_na_svobodnite_ofisi_v/ ). Заложената в бюджета цена е близка до минималната 12 евро на кв.м. 77 755.80 133 941.01
ДЕЙНОСТ 2: ПРИЛАГАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРИЛОЖНИ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ, РАЗРАБОТКА И ТЕСТВАНЕ НА СОФТУЕРНАТА ПЛАТФОРМА ( ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА ЩЕ БЪДАТ ПРИДОБИТИ ДМА И ДНА): Първите 4 месеца от периода на изпълнение на Дейност 2 имат подготвителен характер. През тях ще бъде осигурена инфраструктурата необходима за работа на екипа. Ще бъдат закупени следните активи: 1. "Мусала Иновации" ООД не разполага към момента с компютърно оборудване. За изпълнение на Дейност 1 не са необходими работни станции с големи изисквания тъй като работата е свързана предимно с извличане на информация и верификация на технологии и алгоритми. През този период екипът ще работи на собствени лаптопи или на такива предоставени безвъзмездно от съдружниците. При започване на работата по Дейност 2 обаче, екипът трябва да е оборудван с достатъчно мощни работни станции, които да са способни да осигурят ефективна работа с тежки среди за разработка, тестване и оптимизация - предимно на Java. Ако работните станции не отговарят на изискванията, работатa ще се затрудни и забави, което може да постави под въпрос успеха на целия проект. За целта ще бъдат закупени работни станции отговарящи на следните условия ( подробно описани в Приложение Ж - Техническа спецификация): - достаъчно мощен процесор; достатъчно памет и дисково пространство; - преносимост - софтуерната разработка по иновативните методи на Agile процеса изисква динамичност и мобилност от екипа поради честото провеждане на срещи; - съвместимост с платформите за които се разработва - работните станции трябва да имат възможност да работят със всяка от операционните системи - MS Windows, Linux, Apple OS X. С цел разумно и икономично разходване на средства ще бъдат закупени само 10 работни станции - по една за всеки член на екипа на пълно работни време и по една споделена между всеки двама експерта на половин работен ден. 2. Разработваната иновативна платформа се състои от клиенска и сървърна част. Освен това процесите на софтуерна разработка изискват наличието на сървърна инфраструктура - общи репозиторита за код, системи за съвместна работа, системи за отразяване на грешки и промени и др. За целта е необходимо да се закупят сървъри. С цел разумно и икономично разходване на средства и възползвайки се от икономическите предимства на виртуалните среди, ще бъдат закупени само 2 сървъра. Всеки от тях ще бъде виртуализиран което определя изискванията към конфигурацията (подробно описани в Приложение Ж - Техническа спецификация) : - максимално голям брой на процесорни ядра; - значително количество памет; - бърза дискова подсистема. 3. Разработката на софтуер е невъзможна без използването на голямо количество специализирани продукти - среди за разработка, среди за съвместна работа, продукти за тестване и др. За щастие голяма част от тях са безплатни за ползване (open source) но има и специфични такива които изискват заплащане на лицензна такса. Няколко такива продукта ще са необходими за изпълнението на Дейност 2 по настоящия проект, но повечето се продават на абонаментен принцип и като такива са недопустими за финансиране по настоящата програма. Тяхната употреба ще бъде финансирана със собствени средства на кандидата. Ще бъде закупен единствено Специализиран софтуер за профилиране (profiling) на софтуерната имплементация, което да даде максимално детайна картина на операционните параметри, структури от данни и натоварване. Същинската работа по изпълнението на Дейност 2 ще започне през петия месец, след като екипът приключи работа по Дейност 1. Използвайки резултатите от Дейност 1 ще се пристъпи към тяхното прилагане на практика Ще бъде разработено софтуерното осигуряванв на иновативния продукт, състоящо се от - Сървърна част - Клиентска част От своя страна клиенстата част на софтуера ще бъде разработване според спецификите на отделните платформи: - За комуникационни терминали и универсални устройства за достъп (лаптопи, настолни компютри и Android таблети) - За мобилни устройства с iOS Функционалните и нефункционални изисквания към разработвания продукт са подробно описани в точка "11. Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение". 316 752.45 223 793.65
ДЕЙНОСТ 3: СЪЗДАВАНЕ И ТЕСТВАНЕ НА ПРОТОТИП НА КОМУНИКАЦИОНЕН ТЕРМИНАЛ. ИЗРАБОТКА НА ПИЛОТНА ЛИНИЯ ТЕРМИНАЛИ И ТЕСТВАНЕТО Й В ОПЕРАЦИОННА СРЕДА ( ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА ЩЕ БЪДАТ ПРИДОБИТИ ДМА): Дейност 3 има за цел да създаде иновативно устройство - ВИНГ терминал. Въпреки, че платформата ВИНГ ще може да работи на всякакви крайни устройства, за да се разкрие пълния й потенциал откъм ефективност и удобство за работа, ще се разработи прототип и ще се произведе и тества пилотна линия в размер на 50 устройства специално разработени за работа с платформата. За целите на изработка ВИНГ терминала ще бъде необходимо прототипирана на механичната стойка. Прототипирането на механичен детайл може да бъде извършено по няколко начина: - класически метод - изработка на прототипи от дърво, глина или друг материал. Неприложимо тъй като изисква специални умения и е изключително бавно като процес. - възлагане на външен изпълнител. Неподходящо като метод поради оскъпяване на прототипа, забавяне на изработката и опасност от изтичане на конфиденциална за какдидата информация. - прототипиране с използване на иновативни технологии - 3D принтиране. 3D принтирането вече не е екзотична технология. 3D принтерите вече са ценово достъпни и лесни за употреба. Скоростта на изработка на детайли е достатъчно висока, а цената на материалите приемлива, което дава възможност за многократни подобрения. Поради горните причини е избран метода на 3D притиране и за целта ще бъде закупен ДМА - 3D принтер. Освен това в Бюджета са предвидени средства за комсумативи за принтера ( в пера 5.1. и 5.2.). Дейност 3 включва: 1. Избор на оптимален модел VoIP телефон, поддържащ стандарта High Definition Voice във всички режими. Ще се закупят и тестват няколко модела отговарящи на изискванията. За целта в бюджета са предвидени средства по перо 5.1. 2. Избор на оптимален модел произвеждан на пазара таблет с екран поне 9“, поддържащ най-добро съотношение цена / технически параметри. Ще се закупят и тестват няколко модела отговарящи на изискванията. За целта в бюджета са предвидени средства по перо 5.1. 3. Доставка на 3D принтер за изпълненеие на точка 4. За целта в бюджета са предвидени средства по перо 3.3. 4. Проектиране, прототипиране и произвеждане на механична стойка, която да интегрира двете устройства. За целта в бюджета са предвидени средства по перо 5.1. 5. Доставка и асемблиране на екземплярите от пилотната линия комуникационни терминали. За целта в бюджета са предвидени средства по перо 5.2. 6. Инсталиране на платформата (софтуер и пилотна линия терминали) в операционна среда. През този етап разработената софтуерна система интегрирана с пилотната линия комуникационни терминали ще бъде инсталирана в среда на потенциален клиент. Като такъв към момента вече е получено съгласие от Мусала Софт АД, водеща аутсорсинг компания в България и съдружник в кандидата. Очаква се като резултат да се получат ценни наблюдения, оценка и препоръки за постигане готовност платформата да бъде предлагана на крайни потребители. 7. Събиране на обратна връзка - За удобство за употреба - За стабилност и бързодействие - За усилия за усвояване - Време за изграждане на навици за употреба - Препоръки за промени и подобрения През този етап разработената софтуерна система интегрирана с пилотната линия комуникационни терминали ще бъде инсталирана в среда на потенциален клиент. Като такъв към момента вече е получено съгласие от Мусала Софт АД, водеща аутсорсинг компания в България и съдружник в кандидата. Очаква се като резултат да се получат ценни наблюдения, оценка и препоръки за постигане готовност платформата да бъде предлагана на крайни потребители. 39 100.00 42 420.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).