Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

NOVAKO BUILDING LTD is a company which activity is production of crushed stone and rock fractions. The company is a major supplier of macadam fraction of Pleven and the nearby region. To realize its scope of activity NOVAKO BUILDING LTD has its own facility located on quarry "Burkach" and hired based on quarry "Chomakovtsi."
The main raw material in the manufacturing process of the company is crushed rock. Career raw material is supplied by quarry trucks to feeder / hopper / crusher first. The purpose of the first crusher is to crumble large pieces into smaller pieces. Passed through the material is transported by conveyor belt to the next crusher. It has a rotor and is designed to crumble feed material into smaller pieces. Crumbled material from the second crusher passes through a set of sieves, wherein separated pieces of a certain particle size.
This project involves the expansion of manufacturing activity in the company and increase its competitiveness by purchasing a new mobile crusher rotor and crushing screening plant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова, високоефективна Мобилна Роторна Трошачка (МРТ)-Мярка 1: Старата Трошачка е собственост на фирмата-Бенефициент (ф. „НОВАКО БИЛДИНГ“ ЕООД) и работи на на кариера “Бъркач“. Трошачката е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност. Мощността на старата трошачка е само от типа електрическа, т.е. инсталацията е стационарна. Общата й инсталирана електрическа мощност е 505 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 404 kW, което се обяснява с факта, че всички електродвигатели са стари и енергоемки, а нямат и честотни регулатори (инвертори). Повечето от модулите на старата трошачка са произведени отпреди над 35 години. Старата трошачка е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата трошачка е едва 80 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна Мобилна Роторна Трошачка за производство на различни фракции претрошена скална маса, която ще бъде доставена на кариера "Бъркач" (гр. Долни дъбник). В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са във вида на енергоносителите, с които ще работи новата трошачка, - дизелово гориво. Друга разлики са по отношение на техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. С други думи енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). 1 173 498.00 0.00
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова, високоефективна, Трошачно-Пресевна Инсталация (ТПИ)-Мярка 2: Старата ТПИ е използвана от фирмата-Бенефициент под наем (собственост на ф. „ПСТ Плевен” ЕООД) и функционира в района на находище "Маркова могила", участък „Чомаковци” община Червен бряг, област Плевен – Кариера „Чомаковци. Инсталацията е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност, също така с висока себестойност на крайния продукт. Произвежда следните видове трошенокаменни фракции със зърнометрия от: 0/4; 4/12,5; 10/20; и 0/63. Вида на първичната суровина, която постъпва „на входа” на старата ТСИ е варовикова скална маса с размери до 900 мм. Мощността при старата ТПИ е само от типа електрическа, т.е. инсталацията е стационарна. Общата й инсталирана електрическа мощност е 547 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 465 kW(т.е. Ке=0,85), което се обяснява с факта, че всички електродвигатели са стари и енергоемки, а нямат и честотни регулатори (инвертори). Повечето от модулите на старата ТПИ са произведен отпреди над 15 години. С други думи: инсталацията (старата ТПИ) е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата ТПИ е едва 100 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна Трошачно-пресевна инсталация (ТПИ) за производство на различни фракции претрошена скална маса на находище "Маркова могила", участък „Чомаковци” община Червен бряг, област Плевен – Кариера „Чомаковци. В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. Предвижда се инвестиция в нова, модерна, изцяло електрическа Трошачно-пресевна инсталация Инсталация с обща инсталирана електрическа мощност от 300 kW (по индикативни офертни материали). По „експертна оценка” е определена т.нар. “средна работна ел. мощност” на новото оборудване, а именно 230 kW. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 2 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. С други думи енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). 1 075 706.50 1 070 000.00
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 990.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: -провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; -издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Изготвяне на финансов одит - 1 бр.: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол 6-ти - 18-ти месец 5 000.00 0.00
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).