Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main objective of this project is to improve the working employees environment at "INKOM PV" Ltd. with a working  place at Yambol city (85 people Incl. 30 people above 54 years and a person with disabilities) by identifying their needs and problems and implementation of measures to solve them. To achieve the objectives set, in the strategy of company,  at the project development  will be researched and implemented an software for managing human resources, tailored to the specific characteristics of the  staff structure. With the project implementation  activities will be invested in human capital, by implementing measures to extend working lives and reconciliation of private and professional life for older workers (over 54 years). The project will also improve the target group work and health status, through the purchase of PPE and collective protection. There are  social motivational measures, such as the provision of accessible architectural environment for employees with disabilities, an recreation room and short rest wagons for the target group. The expected main result from the project implementation   activities will be to improve the jobs quality at the enterprise alongside addressing the needs of "INKOM PV " Ltd. to maintain employment and long term increasing the labor productivity of workers.
Main activities of the project are : 1. Flexible employment; 2. Development and implementation of software; 3. Purchase of PPE and special clothing ; 4. Provide collective protection ; 5. Establishment and equipping of places for recreation ; 6. Preview ; 7. Management
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ГЪВКАВА ЗАЕТОСТ: Ръководството на дружеството постоянно увеличава асортимента от предлагани услуги, в изпълнение на стратегията си за развитие насочена към увеличаване на възложените обекти за строителство. Стартиралата национална програма за саниране е такава възможност, но към настоящият момент в предприятието няма разкрити длъжности в тази посока. Анализирайки възможните решения ръководството на "ИНКОМ ПВ" ООД, установи че процентът на заети лица на възраст над 54г. надвишава 30%, а богатият опит на по-възрастите работници е ценен и може да бъде приложен в различни направления. От една страна, чрез предаването му на младите и неопитни служители, но и от друга страна чрез навлизането на предприятието в икономиката на бъдещето - "зелената" икономика. Създаването на хибриден модел между млади и стари, ще бъде в контекста на възможността за съчетаване на личния и професионалният живот. Като резултат от дейността се очаква осигуряване на възможност за удължаване на трудовия живот на всички засегнати от мярката. С изпълнението на дейността ще се подкрепят политиките на ЕС опазване на околната среда и преодоляването на недостига на "зелени работни места". 0.00 0.00
РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СОФТУЕР : Стратегията за развитие на предприятието е насочена към увеличаване на строителните обекти и производствените мощности на цеха за дограма, респективно на численият състав, което обуславя непрекъснато търсене на решения за оптимизиране на работните процеси, с цел повишаване на производителността на труда. От направеният анализ на настоящата ситуация в дружеството, се откроиха някои основни проблеми: - разширяването на дейността и текучеството на персонала, налагат непрекъснат процес по подбор и наемане, като резултатите са отразяват или хартиен носител или устно, което усложнява анализа в последствие; - разписани са на хартия процедури, определящи целите и отговорностите на отделите и обособените звена, но не са систематизирани и трудно може да се определи достатъчността на обхвата им; - основната комуникация и разпределяне на задачите между служителите и отделите става устно или по телефон - често се получават недоразумения, намаляващи производителността на труда; - над 30% от заетите в дружеството са лица над 54г. възраст, поради което непрекъснато се търсят начини за удължаване на професионалният им живот в структурите на дружеството и/или съвместяване на личния с професионалния живот; - предаване на богатият професионален опит от по- възрастните работници към младите, се случва устно, на място на строителните площадки и не се систематизират под формата на обучения; - дружеството няма внедрена система за отчитане на гъвкави форми на заетост - сумарно, палващо и т.н. работно време, като обработката на хартиените носители е сложен и бавен процес; - мотивационните бонуси при отлична работа се определят единствено от субективното мнение на прекият ръководител, а не са основани на ясни правила и политики; - частично са застъпени възможностите за повишаване на професионалната квалификация, което ограничава кариерното развитие в структурата и съответно има осезаема липса на ръководни кадри в междинните звена; - поради големият обем на обекти се губи се връзката между управители и работници на терен; - почти целият документооборот свързан с човешкият ресурс е на хартиен носител, което не осигурява възможност за анализи, проучвания и др. Като решение на така поставените проблеми и успешно изпълнение на стратегията си за развитие, "ИНКОМ ПВ" ООД предвижда в реализацията на дейността, разработване на софтуерна система за управление на човешките ресурси в предприятието, съобразена със специфичните нужди на фирмата, както и последващото й внедряване. Чрез виртуализирането на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител ще се подкрепят политиките на ЕС в областта на околна среда и ресурсната ефективност. 94 000.00 93 500.00
ЗАКУПУВАНЕ НА ЛПС И СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО : В рамките на дейността ще бъдат закупени лични предпазни средства за заетите в предприятието служители на 10бр. различни длъжности - "техник, строителство и архитектура", "бояджия", "дограмаджия", "кофражист", "арматурист", "шофьор", "бетонджия", "монтажник", "работник-копач, канали и изкопи", "общ работник" и "заварчик". Въз основа на извършена оценка на риска, определените рискове при различните извършвани трудови дейности, допълнителните рискове и политиката на "ИНКОМ ПВ ООД", насочена към подобряване на професионалния и здравен статус на работниците, се предвижда закупуването на лични предпазни средства, които отговарят на всички изисквания на приложимото законодателството в областта на безопасните условия на труд. Предвидените за закупуване лични предпазни средства ще заменят наличните такива, които с оглед периода на износване и интензивността на работния процес на служителите, вече са загубили част от защитните си качества и представляват риск за осигуряване здравето и безопасността на работещите. Необходимостта от подмяна на наличните лични предпазни средства е породена от амортизация на значителна част от тях вследствие на продължително им използване при лоши атмосферни условия на открито (дъжд, сняг, кал, горещина, студ, влага). 26 350.00 26 350.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА СРЕДСТВА ЗА КОЛЕКТИВНА ЗАЩИТА : Настоящата дейност е насочена към закупуване на средства за колективна защита за заетите в дружеството работници с месторабота гр. Ямбол, чрез които да се повиши безопасността при работата. Предвижда се да се закупят средства колективна защитна - системи за изкопи с надстройка (комплект), които ще се използват служителите на дружеството назначени на длъжност „работник-копач, канали и изкопи". Тези системи ще надградят осигурените към момента задължителни ЛПС съгласно Наредба № 3 от 19 април 2001 г., като ограничат риска от свличане на земни маси и затрупването на работниците, което може да доведе до тежка травма или дори смърт причинена от трудова злополука. Предвидените за закупуване колективни средства за защита са изцяло съобразени необходимите мерки, които трябва да предприеме "ИНКОМ ПВ" ООД“, във връзка с изпълнението на утвърдената програма за минимизиране на риска. 86 300.00 86 280.00
ОБОСОБЯВАНЕ И ОБОРУДВАНЕ МЕСТА ЗА ОТДИХ И ПОЧИВКА: Целта на дейността е създаването на подходящи условия за отдих и краткотрайна почивка на представителите на целевата група и осигуряване на достъпна архитектурна среда на заето в предприятието лице с ТЕЛК. Към момента в базата на предприятието няма стая за почивка, в която работници от офиса, цеха за дограма и шофьорите да почиват през работният ден. Ръководството на "ИНКОМ ПВ" ООД взе решение за обособяване на място за целта, с приблизителна квадратура - 22кв.м. и малък санитарен възел към него (3кв.м.). Помещението е занемарено и за създаване на нормални условя за експлоатацията му, като първа стъпка е необходимо извършването на текущ ремонт , който няма да промени статута му. Следваща стъпка ще е закупването на маси, столове и кухненски шкафове с плот - (модул), както и на минимално стандартно оборудване - котлон, хладилник, кафемашина, микровълнова фурна, диспенсър за вода, инверторен климатик и бойлер за топла вода. Един от служителите в офиса на дружеството е лице с увреждания, което има проблем с двигателно опорната система, а санитарният възел в помещението е от типа "клек" и е необходима подмяната му, както и поставянето на упори (дръжки) на стените за бавно сядане и изправяне. Друга социална необходимост е осигуряването на места за отдих и почивка на строителните работници по обектите, като към момента "ИНКОМ ПВ" ООД разполага с два силно амортизирани фургона, които са крайно недостатъчни при настоящият обем поръчки поети за изпълнение от дружеството. За удовлетворяване на потребностите на целевата група, и в изпълнение на утвърденият физиологичен режим на труд и почивка (ФРТП), дружеството предвижда закупване на 3 нови фургона (контейнера) за краткотраен отдих, оборудвани с маси и столове и шкафове. 39 580.00 40 100.00
ВИЗУАЛИЗАЦИЯ: Дейността е свързана с прилагане на мерки за осигуряване на информираност, публичност и комуникация по проекта. Чрез тях ще бъдат популяризирани - настоящия проект, неговите цели, изпълнените дейности, постигнатите резултати, както и осигурената финансовата подкрепа от Европейският съюз. Мерките ще бъдат времево съобразени с напредъка по проекта, с цел гарантиране на прозрачност при изпълнението и взимането на решения. Информация ще достигне до клиентите, партньорите и служителите на "ИНКОМ ПВ" ООД, както и до широката общественост. Повишената обществена осведоменост ще да доведе до интерес и сред други работодатели, които е възможно да реализират някой от дейностите заложени в проектното предложение. Като резултат ще се подобри качеството на работните места и в други предприятията, респективно ще се повиши общото ниво на производителност на труда в частният сектор. 1 750.00 1 750.00
УПРАВЛЕНИЕ: Контрола по изпълнението на проекта ще се осъществяват от Ръководителя, според описаните му задължения в секция „9. ЕКИП“ от формуляра за кандидатстване. Той ще бъде ангажиран за 12 месеца, за което са предвидени 5594.40 лв. Воденето и изготвянето на техническата и финансовата документация по проекта ще са обект на възлагане по реда на ЗУСЕСИФ -с прогнозна стойност 19 240 лв. - избор без провеждане на процедура - събиране на оферти. Като избраният изпълнител следва да: - Координира проекта, като изготвя и архивира протоколи от проведени оперативни срещи на екипа. В тях отразява: всички обсъждани въпроси; взетите решения; евентуалните пречки и проблеми, които възникват в процеса на изпълнение; всички проверки на място и срещи от страна на ДО, УО, МЗ, както и всички препоръки и насоки дадени от тях. Следва да поддържа и „Книга за мнения и препоръки” достъпна за всички лица от целевата група, както и задължителен архив по проекта. Когато е необходимо разработва въпросници, анкетни карти и др., като следи за попълването им и анализира резултатите от тях. Изготвя месечни справки, както и всички технически доклади за отчет на проекта пред МЗ и УО; - Изготвя цялата необходима документацията за провеждане на всички процедури за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ - Осчетоводява проекта, като води подробен финансов отчет на изразходваните по проекта средства и следи аналитично движението им. За всяка извършена услуга да изисква разходно-оправдателен документ, приемно-предавателен протокол и/или договор, а при извършена доставка на оборудване и гаранционна карта. По отношение на назначените служители - изготвя ведомости за заплати; изчислява и плаща задължителни осигурителни вноски; изготвя всички справки и декларации за подаване към НОИ и НАП. Своевременно изготвя всички финансови отчети и доклад по проекта, както и искания за плащане към МЗ и УО; Цялата документация ще се събира и класифицира и ще бъде на разположение в офиса на "ИНКОМ ПВ" ООД при поискване за проверка. Направените разходи по проекта ще се отчитат съгласно изискванията на българското законодателство и правилата на Структурните фондове. 24 834.40 24 834.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).