Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main activity of Tuna Denim Ltd. is manufacturing of men's denim jeans. The company produces jeans for the world-famous brand Levi's as subcontractor of the company “InterSource Textiles Conf. San. Ve Tij", Turkey. Most of the production is mainly exported to the European market through the Turkish company, and the other part is the Tuna Denim own export.
A serious constraint to the ability of improvement our company's production capacity is the fact that we are manufacturing only for one brand and the volume of production depends on Levi's orders.
Although the available technological equipment is designed to meet the requirements for the production of Levi's jeans, the lack of some machines does not allow us to produce the full range of products of the brand (e.g. embroidered jeans, different types of stitches and fastenings, etc.). Thus, we can not meet the requirements of the market as well as expand the production capacity.
In recent years we have invested in new equipment, but the lack of some machines in the production chain does not allow us to expand our business. This also directly affects the ability to increase our productivity and to be competitive on the market.
For these reasons, with the current project, the company plans to purchase various types of machines to expand the production by adding new characteristic to the manufactured products and diversification the portfolio of the company through manufacturing military clothing.
As a result of the implementation of the project, we are expected to achieve the following outcomes: optimization of the production chain through diversification of company activity; enhancing productivity through effective use of human resources; expanding the production; increasing the volume of the production and increasing the export potential.
This will allow increased production profitability and financial performance and ensure the sustainable growth capacity of Tuna Denim Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Подобряване на производствения капацитет за растеж (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване и внедряване на 4 вида машини за разнообразяване на асортимента произвеждани продукти, 5 вида машини за подобряване на производствените процеси и 3 вида машини свързани с диверсификацията на дейността на предприятието): Дейността ще бъде реализирана чрез доставка и пускане в експлоатация на шивашко оборудване необходимо за разширяване на пазарните позиции на вътрешния и външни пазари и осигуряване на устойчив растеж на Туна Деним ООД. 1. За разнообразяване на асортимента от произвеждани продукти планираме да бъдат закупени следните машини – 1 грайферен автомат за декоративни бродерии, 1 грайферен автомат за декоративни бродерии с прикачване на етикети и 3 автомата за изработка на декоративни отвори. Всички описани по-горе машини ще позволят на фирмата да произвежда повече и различни дънки от пълната гама продукти на марката Levi’s – с бродерия на джобовете или плата, с различни декоративни отвори и фигури. Различните видове дизайн могат да се програмират предварително на машините. Етикети вече ще се прикачат автоматично, а не ръчно както в момента. 2. За подобряване на производствените процеси в предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 1 автомат за изработване на джоб с филетка, 1 автомат за J-шев на мъжки дънки, панталони, униформи, 1 автомат за автоматично прикачване на колан на панталон, 2 верижни колан машини, 1 машина за пренавиване на конуси и 1 въздушен винтов компресор с променлива производителност. Фирмата не разполага с автомат за J-шев и тази операция се извършва ръчно на прави машини от оператори. Новата машина разполага с програмируема система, където могат да се зададат до 50 различни програми като операцията по ушиване на шева е напълно автоматизирана. В момента 2 човека са ангажирани с тази операция и времето за изпълнение е около 15 секунди, а с новата машина един оператор ще свърши всичко за 9 сек. Фирмата не разполага и с автомат за изработка на филетки и внедряването на тази машина ще замени изцяло използваните в момента прави машини. Новото оборудване разполага с програмируеми функции, което напълно ще автоматизира процеса: автоматично подаване на детайли, рязане на конец, прорязване на краищата на филетката. Автоматът позволява и програмиране на голям брой параметри на джоба. Компресорът е необходим за подаване на въздух на автоматичните машини за извършване на всички операции по ушиване на панталоните. 3. За диверсификацията на дейността на предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 2 автоматични шевни машини за тежки и среднотежки материали, 1 автомат за зачистване на дълги шевове и 1 машина за автоматично валцоване. Чрез тези машини ще можем да изградим още една производствена линия за производство на военно облекло, като ги комбинираме с някои от вече наличните. По този начин няма да сме зависими само от един клиент и ще можем да си гарантираме и ефективно натоварване на производственото оборудване. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка на документация за избор на Изпълнител и публикуване на покана (1-4 месец); 2. Процедура по оценка и избор на Изпълнител (5-6 месец); 3. Сключване на договор с избрания Изпълнител (7 месец); 4. Доставка на ДМА (8-11 месец); 5. Монтаж и въвеждане в експлоатация (12 месец); 6. Отчитане на проекта (13-14 месец). 368 453.31 368 453.00
Дейност 2 - Реинженеринг на бизнес модела на предприятието (дейността ще бъде реализирана чрез 1 договор за услуга за извършване на минимум следното: (1) анализ на съществуващите бизнес процеси в предприятието; (2) избор на подход за подобряване на бизнес процесите; (3) въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието; (4) запознаване на служителите с новия модел): Амплитудното развитие на предприятието както по отношение на нетните приходи, така и на човешките ресурси през последните години показва някои проблеми в управленско-организационен аспект. По отношение на производствените процеси се забелязва неправилно функциониране на някои звена и взаимовръзките между тях, наличие на неорганизирани процеси и липса на гъвкавост, неефективност на разходите, затруднения в контрола и ненавременно и адекватно взимане на решения. В резултат на изпълнението на инвестицията по проекта планираме диверсификация на дейността на компанията чрез разнообразяване на портфолиото с произвеждане и предлагане на военно облекло. Това допълнително може да създаде неефективност или хаос в някои от процесите. За да откликнем на съвременните изисквания за качество, обслужване, гъвкавост и ниски разходи е необходимо да се реорганизира бизнес модела на компанията като най-добрия инструмент за това е реинженеринг на бизнес процесите. Дългосрочната цел е постигане на ефективност и висока конкуретоспособност на Туна Деним ООД. Стъпки за реализация: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (4 месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за услугата (5 месец) 3. Изпълнение на заданието за реинженеринга (6-9 месец) 4. Въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието (10 месец) 5. Отчитане на изпълнението на дейността (11 месец) 19 800.00 18 700.00
Дейност 3 - Информиране и публичност по проекта (дейността ще бъде реализирана чрез: изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна информационна табела; подготовка и публикуване на 4 броя публикации в местна интернет медия; пускане на 2 ТВ съобщения; дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта; изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела): Изпълнението на мерките за информиране и публичност по проекта ще бъде изпълнено съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и има за цел да осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК 2014-2020. По време на изпълнението на проекта ние ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, чрез следните действия: 1) изработка и монтиране на 1 временна информационна табела, в началото на проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. 2) публикуване на 4 публикации в интернет медия – в началото на проекта, след внедряване на оборудването и реинженеринга и след приключване на всички дейности по проекта. Публикациите ще съдържат информация за целите, дейностите и резултатите по проекта и ефекта от неговото изпълнение. 3) подготовка и публикуване на 2 ТВ съобщения в местна кабелна телевизия – едно след доставката на активите по проекта и едно в края на проекта. 4) дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта – всички машини. 5) изработка и монтиране на постоянна информационна табела, след изпълнение на всички дейности по проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС чрез ЕФРР. Всички материали описани по-горе ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; Във всички обяви, публикации и съобщения, свързани с изпълнението на проекта, ние ще оповестяваме, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (3 месец) 2. Избор на изпълнител (4 месец) 3. Изпълнение на дейността за информиране и публичност по проекта (4-12 месец) 4. Отчитане на изпълнението на дейността (12 месец) 2 000.00 1 710.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).