Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

DIO OOD produces dioptric glasses and vision-correction aides; it is a leader on the Bulgarian market, has long-standing experience and a proven quality of its products and services. The company also develops wholesale and retail activities with ophthalmological products, sunglasses, frames, and accessories. The company provides services related to sight checks and vision correction, fulfilling individual orders, and sell as services for the renovation of damaged dioptric glasses. The company’s headquarters is in Plovdiv, where the production capacities and the administration are located and where 28 employees work. The company also has offices in Sofia, Burgas, Russe, and Pleven, in order to provide better service and commercial activities. In the country, the company employs 6 people, as follows: 2 in Sofia, 2 in Pleven, and 1 in Burgas and Russe respectively. 
This project proposal plans investment in human resources by hiring 13 unemployed at newly opened positions. They will be located at all of Plovdiv and Sofia, and the focus in the recruitment will be providing access to 8 people from the target groups of unemployed people below 29 years of age and 5 unemployed aged over 30. In view of the trouble-free implementation of the new employees’ labour activities, DIO plans this project to provide funding for the purchase and equipment of 13 workstations according to the basic technical needs for the employees’ work specifics. DIO also plans through the project implementation to provide a key competence training – foreign language communication, for 5 of the newly appointed employees, in order to enhance their qualification. In order to ensure the successful implementation of the envisaged activities, the project will be managed and administered by a DIO OOD team. This project proposal will be implemented through 100% funding from OP HRD and the ESF, from whose grant awareness activities will be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на 13 безработни лица: Тези дейности са основни за реализиране на целите на настоящия проект.Необходимите ресурси за непрекъснато подобряване на дейността на фирмата се планират от ръководството при годишното планиране, в рамките на стопанската рентабилност и в съответствие с целите на фирмата. Подборът цели осигуряването на най-подходящите кандидати за новоразкритите работни места в предприятието. Със старта на проекта, екипът ще разработи система за подбор на участници в проекта като ще се съобрази с изисквания на настоящата процедура.Тази програма ще урежда начините на набиране на кандидати; етапите за провеждане; изискванията, на които следва да отговарят безработните кандидати, според предвидените работни позиции: Експерти Маркетинг/Реклама/Търговия/Продажби;Младши счетоводител; Оптик; Инженер; Електротехник.Специфичните критерии ще са свързани с вида квалификация, необходима за заемане на конкретното работно място, съотносими към професиите, по които ще работят. Подборът на персонал ще се реализира главно посредством публикации за свободните позиции в кариерни сайтове/медии и чрез информиране и съдействието на териториалните Бюра по Труда. ДИО ООД има партньорство с Бюро по труда Пловдив, във връзка с текущи и изпълнявани проекти за осигуряване на заетост, който опит гарантира успешното изпълнение на дейността. Информационните дейности планирани по проекта, също ще осигурят публичност на процеса по подбор. Вторият етап е организиране и провеждане на целенасочено събеседване с кандидатите и управителя на фирмата на успешно преминалите етап „подбор по документи“. При необходимост и в зависимост от длъжността, може да се организира практическа проверка на знанията и уменията на кандидатите. Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа на проекта.След проведена оценка на кандидати ще бъдат избрани 13 безработни лица, които да бъдат наети на работа в ДИО ООД: 8 безработни младежи на възраст до 29 години вкл.и 5 безработни лица на възраст между 30 и 64 г. Стратегическа цел на ДИО ООД е да стимулира по-добра си търговска дейност на едро и дребно и представяне на иновативните услуги на компанията на пазара. Предприятието цели да постигне по-широка корпоративна разпознаваемост, като инвестира в човешки капитал.Търговските, презентационните умения, свободната комуникация на служителите на чужд език, създават възможност ДИО ООД да използва неактивирания си търговски потенциал и да се доказва като лидер на българския и пазар на оптични продукти и услуги.Към настоящия момент тази търговска дейност се осъвместява от наличните служители, без да разполагат с необходимата търговска, рекламна или маркетинг квалификация.Офисите в столицата и областните градове, имат представителна функция.Служителите в страната не са с квалификация търговец, но имат тези задължения.Предвид разширения производствен капацитет и по-големите обеми на производство, ДИО ООД е осъзнала нуждата за откриване и на следните длъжности: Оптик, оптометрист; инженер автоматизация на производството; ел.техник промишлено предприятие и младши счетоводител. Това налага нуждата от откриване на желаните нови позиции в ДИО ООД, като изборът на посочените позиции е продиктуван от тези нужди. Реалната продължителност на наемане на персонала ще бъде за продължителност от 12 месеца.Одобрените кандидати се назначават на трудови договори.След приключване на дейностите по проекта ДИО ООД ще запази работните места за минимум 12 месеца на минимум 7 от наетите по проекта лица. Методи: -Провеждане на процедура по подбор, чрез разработване на методология за избор на кандидати, която ще се основава на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Най-добрите кандидати, ще започнат работа във фирмата, по отношение на необходимите професионални качества, опит и квалификация и съответствие с изискванията на длъжността. -Взаимодействие със заинтересовани страни-Този метод позволява активно участие, сътрудничество и подкрепа, с което се гарантира постигане на предвидените резултати. 117 656.16 116 251.56
Предоставяне на обучение на 5 от наетите по проекта лица по Ключова компетентност 2 Общуване на чужди езици: Дейността по предоставяне на обучение по ключова компетентност 2 Общуване на чужди езици, има за цел да осигури обучение по английски език на 5 от новоназначените по проекта служители на ДИО ООД, чрез лицензиран от НАПОО доставчик на услугата. Необходимостта от обучение по тази ключовата компетентност се налага, предвид естеството на длъжностите Експерт Маркетинг, Експерт Реклама, Експерт продажби и Инженер, автоматизация на производството, които ще бъдат назначени в централата на ДИО ООД. Инженер автоматизация на производството следва да получи познания по английски език, предвид спецификата на производствения процес и работата му с високотехнологични машини, чиято поддръжка и софтуер изискват ориентиране в указанията и инструкциите, които често са на английски език. Компанията ще обособи ново звено "Търговски отдел", чийто експерти Маркетинг, Реклама и Продажби ще имат задълженията да реализират комуникация и търговски сделки за пласиране на продукцията на международните пазари, където ДИО интензивно насочва усилията си. Служителите на цитираните длъжности следва да получат познания свободно да разговарят на английски език и умения да водят писмена комуникация на чуждия език, понеже именно в Пловдив е съсредоточена производствената мощ на фирмата, а при изпълнение на поръчки за чуждестранни фирми, точността и по-кратките срокове на реализация са от особено значение и не следва езика да се оказва бариера. Към настоящия момент, търговските взаимоотношения, особено с международните клиенти и доставчици се извършва от административните служители, владеещи италиански и английски език, поради липсата на англоговорящи търговски и рекламни експерти във фирмата. Стратегическа цел на ДИО ООД е да стимулира по-добра си търговска дейност на едро и дребно на диоптрични стъкла за очила, рамки, аксесоари, слънчеви очила, както и представяне на иновативните услуги на компанията по реновиране на увредени диоптрични лещи. Предприятието цели да постигне по-широка корпоративна разпознаваемост на пазара, като инвестира в човешки капитал. Презентационните умения, свободната комуникация на служителите, нуждата от усъвършенстване и допитване до множество чуждестранни източници на информация, създава възможност ДИО ООД да използва неактивирания си търговски потенциал и да се доказва като новатор на българския пазар на оптични продукти и услуги. Услугите и продуктите на компанията са социално ангажирани, понеже предлагат качествени коригиращи зрението средства на достъпни цени на производител. Успоредно с това, ДИО ООД счита за приоритетна цел осигуряването на устойчиви работни места в своята специализирана фирма-производител и търговец, с дългогодишна история, за която експертния компетентен и мотивиран персонал са основния ресурс и движеща сила. Предоставянето на обучение по английски език, безплатно за новоназначените петима служители, ще представлява своеобразна социална придобивка за тях и се явява перфектен старт и предпоставка мотивация за дългогодишни трудови взаимоотношения.Обучението по чужд език, стимулира продължаване на образованието и повишаване на компетенциите на наетите работници. Общите условия, на които следва да отговаря обучението и съответно доставчика на услугата: -да организира входящ тест за определяне нивото на знания по английски език; -да предостави обучение с хорариум не по-малка от 300 учебни часа, с продължителност по 45 минути; -да предостави три нива на обучение: Теория/Практика уч.часа по нива: А1–38/62 , А2 –37/63, В1–34/66, В2–37/63, С1-35/65; -необходимо е да бъдат подсигурени учебни пособия за комплект (оригинални учебник , тетрадка и CD по системата на обучение); -да предоставя съответен документ за завършено обучение, удостоверяващ придобитите знания и умения на служителите на ДИО ООД. При изработката на предвидените сертификати следва да бъдат съобразени изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 3 500.00 3 500.00
Закупуване на работно облекло, лични предпазни средства, оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Дейността има за цел технически да подсигури организирането на 13 нови работни места за представителите на посочените целеви групи, като опосредства създаването на необходимите условия за това. Предвидените за закупуване активи, ще позволят на новите служители, безпроблемно да извършват своите ежедневни трудови дейности, като неразделна част от единния производствен и търговски процес на ДИО ООД. След проведен Избор без провеждане на процедура /по указание на УО/, чрез публикуване на съобщения за набиране на ценови съобщения, съгласно чл.2, ал.7 от ПМС № 160 от 01.07.2016г. и сключването на договорите със съответните доставчици се преминава към закупването на следните ДМА и стопански инвентар и алокирането им в Пловдив и София: *за нуждите на административните експерти: Маркетинг; Реклама; Търговия; Продажби; Младши счетоводител се предвиждат: 10 бр. Настолни компютърни конфигурации с ОС Windows и UPS устройства, посредством които те ще могат да изпълняват своите задължения за водене на търговска и отчетна дейност, съгласно утвърдените стандарти във фирмата; 8 бр устройства за печат, копиране и сканиране ще обезпечат нуждите на експертите, като в София ще бъде алокиран 1 бр., а в Пловдив -7 бр. Експерт Реклама следва да разполага с професионално, цветно принтер устройство за целите на по-добрата представителност на материалите, които ще подготвя. За нуждите на производството се цели заетост на Оптик, оптометрист, за когото е предвидено закупуването на работно облекло и обувки 2 к-та -летен и зимен. Предвид естеството и мобилността на дейностите на Инженера се предвижда закупуване на лаптоп и UPS към него. За цялостно оборудване на работните места ще бъдат закупени и работни бюра и органайзери за бюра (12бр), както и офис-столове за всички 13 души. Като част от необходимия стопански инвентар за изпълнение на длъжността "Оптик оптометрист" се предвижда осигуряването на Диоптромер - за из­мер­ва­не пре­чуп­ва­тел­на­та си­ла на ле­щи и стъкла за очи­ла.Предвид множеството ръчни дейности в трудовия процес на оптика, инструментариумът, следва да включва: ултразвукова вана; стойка за инструменти; Комплект отвертки; ключета глазанти; Фреза за отрязани винтове; Избивач на скъсани винтове; Пинцета; Клещи: секачи; с плоски челюсти; за коригиране на дръжките(с PVC челюсти); за коригиране на рамото; за проверка на размера на стъклото; за коригиране на моста;за коригиране на кръжилото; за корекция на наносници; за юстиране на астигматични лещи; Универсална ръкохватка за метчици; UV тестер. Необходимото оборудване на позиция "Електротехник, промишлено предприятие" следва да съдържа: 1бр. ДЦ клещи, с които се мери ампераж-силата на тока; комплект отвертки, електротехнически, със специална изолация; комплект обикновени клещи, включва:комбинирани клещи, клещи резачки, клещи тип Гарги; клещи за челно сваляне на изолацията; комплект гаечни ключове от №7 до №32; лимбусни ключове; звездообразни отвертки, алуминиев куфар, в който ще се съхраняват всички закупени инструменти и оборудване за ел.техник. . Предвид работата с електричество, по проекта за служителя е предвидено закупуването на работно облекло и обувки 2 к-та - летен и зимен.Служителят е необходимо да отговаря за ел.инсталацията и поддръжката на промишленото предприятие, с какъвто служител към настоящия момент ДИО ООД не разполага, но цели да подобри ресурсната си ефективност и да осигури устойчиво развитие на компанията, с грижа за околната среда. 41 810.00 42 034.00
Дейности за организация и управление на проекта: Предвидените дейности по организация и управление на проекта стартират още от първия месец и приключват в края на проекта, с продължителност 18 месеца. Дейността има за цел да осигури условия за успешно изпълнение на заложените дейности и бюджет по проекта. Управлението на проекта ще се осъществява от екип: Ръководител, Счетоводител и Координатор. Всеки от членовете има ясно разпределени задължения и отговорности, свързани с неговата специфична роля при осъществяване на проектните дейности, разписани подробно в т. 9 Екип от настоящия формуляр. С подписването на договор за БФП Екипът ще организира среща на членовете, за планиране на бъдещите дейности, допълнително разпределяне на ангажиментите, актуализиране на работната програма. На срещата ще бъдат уредени отношенията между ДИО ООД и членовете на екипа, които ще бъде пряко отговорен за администрирането на проекта, като се сключат допълнителни споразумения за трудови ангажименти към проекта. За цялостната и успешна реализация на проекта ще бъдат организирани месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, спазването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за корективни действия при необходимост.Решенията на екипа относно изпълнението на проекта ще бъдат вземани единодушно. Всички членове на екипа по проекта ще изготвят и предоставят на Ръководителя на екипа отчети за извършената работа относно степента на изпълнение на техните задължения по проекта, свързани с реализиране на заложените дейности. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация и всички процедури за изпълнение на заложените дейности по проекта, когато касаят избор на външни изпълнители, като следват разпоредбите на ПМС 118. За целта, екипът ще разработи план за външно възлагане на дейности на изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. Екипът следва да прилага на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избраните изпълнители. Методите, които ще съблюдава екипа по проекта при своята работа са: Управление на проекта, ориентирано към постигане на резултати - за прилагане на действия на Екипа, които целят постигането на предварително ясно поставените цели и дейности. Задачите, ще бъдат разпределени между отделните членове на екипа, според тяхната компетентност, като всеки член на екипа ще има определени отговорности и делегирани права, както и определени задачи. За опосредстването на доброто управление на дейностите и постигане на заложените цели и успешно приключване на дейностите по проекта, от изключително значение е доброто и реалистично планиране. При управлението на проекта следва да се прилага координация за постигане на ефективна връзка между членовете на екипа по проекта, представителите на целевите групи и други заинтересовани страни. Реализацията на проекта ще се осъществява при активното участие и информиране на всички заинтересовани страни чрез поддържане на редовна комуникация и осъществяване на мерки за информиране и публичност. Мониторинг и контрол – изпълнява се от ръководителя на проекта с цел осигуряване на навременно, ефективно и целесъобразно изпълнение на планираните дейности. Във връзка с успешното изпълнение и управление на настоящия проект екипът за организация и управление ще изготвя и представя междинни и окончателен технически и финансови отчети. По този начин ще се осигури редовно отчитане и следене напредъка и етапите на изпълнение на проектните дейности. През целия период на проекта следва своевременно да се събират документи, доказващи изпълнението и способстващи последващото отчитане на извършените дейности. Посочените методи гарантират целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до приключване на дейностите и постигане на заложените цели и резултати. 13 264.95 11 752.49
Дейности по информиране и публичност: Дейностите имат за цел осигуряване на информираност за предоставената финансова подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за реализирането на настоящия проект. По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. Дейността по информираност и публичност предвижда изработката и разпространението на следните информационни материали: -Информационна табела – 5 бр., от които 1бр. ще бъде поставен на входа на сградата на ДИО ООД в Пловдив, където ще работят част от новите служители. Другите 4 бр. табели ще бъдат локирани в регионалните офиси на ДИО ООД в страната- в гр. София, Плевен, Русе и Бургас. Табелите носят информационна стойност и ще визуализират пред настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други за подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект. -Плакат– 5 бр., който ще информира всички заинтересовани страни, включително и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. -Брошури – 300 бр., с дизайн и пълноцветен печат, които ще представят целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация, както и за възможностите за осигуряване на достъп до заетост, по посочените позиции. За тази цел брошури ще бъдат предоставени за разпространение и в регионалните офиси на фирмата в Бургас, Русе, София и Плевен. -Стикери – 60 бр., които ще бъдат поставени върху всички закупени по проекта ДМА, оборудване и инвентар за създаване на новите работни места за представителите на целевата група. За нуждите на по-добрата информираност и публичност на предоставеното финансиране, както и за разпространение сред по-широка общественост, фирма ДИО ООД предвижда да организира публикация в медия за проекта, с което ще се повиши интереса и на целевите групи безработни и неактивни лица, обект на наемане по настоящото проектно предложение.Дейността по реализация на публикация в медия ще осигури информирането за целите и очакваните резултати по настоящото предложение. Едновременно с това, чрез публикацията ще се повиши вниманието сред таргетираните групи, за очакваните вакантни длъжности в ДИО ООД, с което ще се спомогне дейността по набиране на безработни и неактивни лица. -Платена публикация в медия – 1 бр., свързана с подбора на бенефициенти. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията с цел популяризиране на свободните работни места и възможността за намиране на работа в ДИО ООД (в Пловдив, Русе, Бургас, София, Плевен) за представители на целевата група. Предвид реализирането на подбор на безработни и неактивни лица в различни райони на страната се предвижда, медията да е с национално покритие. По проекта се предвижа подготовка и излъчване на 1 бр. платен репортаж в медия, в края на срока на проекта, с цел осигуряване на информираност и публичност на завършване дейностите по проекта. Платеният спот следва да е с продължителност до 60 сек. и да представя информираност пред широката общественост за организираните дейности и оказания социален ефект на проекта, благодарение на полученото финансиране от ЕСФ Екипът по проекта ще има задължение да събере оферти за изработване и доставка на предвидените информационни материали и избор на медии за реализирането на публикацията и платения репортаж. Предвижда се екипът по организация и управление да избере изпълнители до 6 месеца от стартирането на проекта и да осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейностите от страна на избраните изпълнители. Изработката на предвидените материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3 500.00 3 490.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).