Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project proposal envisages replacement of the existing technological equipment being purchased Line Recycling and Granulation of waste PP and PE Plastic and Nylon (LROPN). Currently, the company has technological equipment operating on diesel fuel. Line recycling of plastics and nylon used thermal power burner of diesel fuel. Burner output is 200 kW, while average hourly its fuel consumption - 40 l / h. 
The equipment is relatively old, inefficient and productive than the new high-tech equipment on the market. The reason for the replacement of old equipment with new, the new are more economical, which will result in less energy consumption, respectively, to less harmful gases into the atmosphere.
After integrating LROPN, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will lead to taking more orders and expand production and to lower energy consumption per unit of output.
Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting
consumption of energy resources and thus - environmental protection, and continuously measuring and analyzing energy efficiency.
The project will be a turnaround 18 months and a total value 2 139 549.76  lev, VAT excluded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова Линия за Рециклиране и Гранулиране на Отпадъци от РР и РЕ Пластмаса и Найлон (ЛРОПН) - 1 брой: Към момента фирма „Блиц” ЕООД извършва рециклиране на 3 бр. различни по вид отпадъчни продукта–от РЕТ, РР и РЕ (отпадъци от пластмаси и найлон) на една и съща поточна линия за рециклиране на отпадъци от пластмаси и найлон (ЛРОПН) от старо технологично поколение. Предвид разликите в съдържанието и вида на трите рециклирани материала (РЕТ, РР и РЕ - отпадъци от пластмаси и найлон), едно от най-големите технологични неудобства, което има и своето сериозно циклично финансово изражение е свързано с преминаването от рециклиране на един продукт (от по-горе изброените) към рециклиране на друг. Освен пренастройване на една част от машините в линията, смяната на рециклирания продукт изисква и основно измиване на всички машини, за да се избегне евентуално попадане на частици от един продукт в друг. Цялата манипулация отнема циклично (при всяка смяна на рециклирания материал) по 2-3 дни – реално непроизводствен процес, със сериозни финансови загуби. Старата (ЛРОПН) има и един друг недостатък: крайният продукт от нея е с по-ниско качество, т.е. произвеждат се т.нар. „люспи” (люспи”-РЕТ, люспи”-РР и люспи”- РЕ), чиято цена за 1 тон е значително по-ниска от т.нар. „гранули” – крайният продукт на новата линия за рециклиране на отпадъци от пластмаси и найлон (ЛРОПН), в която бенефициентът иска да инвестира. Старата ЛРОПН е с обща инсталирана електрическа мощност от 222 kW и използва и топлинна мощност от горелка на дизелово гориво. Мощността на горелката е около 200 kW, а средночасовият й разход на гориво – 40 l/h. Средно-часовата производителност на старата ЛРОПН не повече от 350 kg/h при рециклиране на РР-материали и не повече от 300 kg/h при рециклиране на РЕ-материали. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит и предвижда закупуването на нова, високоефективна ЛРОПН. Производственият процес в предприятието ще се запази като разликите са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, иновации и високотехнологични решения, водещи до енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения пир работата. Минимални технически и/или функционални характеристики на отделните машини в новата ЛРОПН : 1. Вертикална балировачка-1 брой -мощност-11 kW; -номин. налягане-16 MPa; -захранващ отвор-1100/450 mm; -дебит на масл.помпа-25 ml/r; -тегло на балите-180≈250 kg; - капацитет-4≈6 bale/h 2. Линия за рециклиране на РР и РЕ - 1 брой; -обща инст. мощност- 374,14 kW; -производителност-1000≈1200 kg/h; -ЦРК-електрически мониторинг-5 бр. 3. Гранулираща линия-1 брой -обща инст. мощност-198,5 kW; -технологични етапи-2 бр. -единичен ел. панел за контрол-1 бр. Предимствата от новозакупеното оборудване са следните: - Ще отпадне необходимостта от пренастройка и детайлно измиване на машините от линията при преминаването от рециклиране на РР-материали към рециклиране на РЕ-материали и обратно; - Ще отпадне небходимостта от дизелово гориво – новата ЛРГОПН ще работи изцяло с електроенергия; - Крайните продукти („гранулите”) от новата ЛРГОПН ще бъдат с по-високо качество, благодарение добавянето в края на един спомагателен технологичен модул – „Линия за гранулиране”; Електрическата мощност на новата ЛРОПН да бъде не повече от 583,64 kW. Поради използването обаче на съвременни енергийноефективни електродвигатели и сервомотори в електрическата схема, средната едновременна работна електрическа мощност на линията ще бъде не повече от 379 kW. При посочените параметри и останалите характеристики по индикативна оферта факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 50 % (49,18 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 171 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 2 096 649.76 2 096 600.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в кандидатстващото предпирятие е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;- измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление;- подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 1 000.00 980.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 14 000.00 13 900.00
Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол 6-ти - 18-ти месец 5 000.00 5 000.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 3 000.00 2 830.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).