Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"Fresh Soft Control" Ltd offers plan for innovation for the successful production of cultivated mushrooms in the industrial aspect, using suitable   compost . 99% of mushrooms producers in Southeast Europe are small and medium-sized farms which do not have their own experience in the application of modern methods for the production of quality compost for mushroom. On the other hand the application of global experience is also virtually impossible, as the leading technology companies (mainly Dutch) created the know-how to build a large multimillion investment projects and their solutions do not correspond with modest financial capacity of the medium and small enterprises. Inability to implement an affordable price advanced technological solutions leading to efficient mushroom-growing, these companies do not develop and that their functioning is associated with major production failures.
"Fresh Soft Control" Ltd will carry out the following activities in order to develop accurate software-based automated management of multifunctional compost tunnel mushroom-growing type 3in1 (for phases fermentation / pasteurisation / incubation): 1 / Conducting applied research,  and measurements including the creation of programs and methodologies related to the development of innovative product; 2 / Creation and testing of prototype and pilot line and submission of technical and financial reports to the Managing Authority for verification; 3 / Development of economic evaluation, financial evaluation and technical assessment including investment business plan to develop innovative products; 4 / Preparation of market analysis, marketing plan for marketing the innovative product; 5/ Visualisation of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на състемата за управление на тунел 3в1 – място на осъществяване Враца: Спецификата на създавания продукт – софтуерно базирана система за управление на производствен процес – определя и спецификата на подхода при създаването на продукта. Системата за управление се състои от две части – хадруерна и софтуерна. Хардуерната част също има два компонента: 1. Програмируем логически контролер и 2. Свързани чрез кабел към него сензори/сензорни блокове. Софтуерната част от своя страна се дели на: 1. Софтуер за програмируемия логически контролер (фърмуер); 2. Системен софтуер; 3. Софтуер за комуникация със сървъра. Процесът на разработване на настоящата иновативна система се състои в създаването на работни версии на алгоритми и подпрограми. Фирмуерът ще има три отделни подпрограми, съответващи на трите различни етапа от призводството на компост – ферментация, пастьоризация и инкубация. Всяка една работна версия на управляващ алгоритъм на конкретна производствена фаза се тества в реална операционна обстановка. Резултатите от тестовете се вземат под внимание, на тази основа се разработва следващата работна версия на алгоритъма, която от своя страна се тества отново в реални производствени условия. Докато текат тестовете в операционната обстановка на управляващите микробиологичните процеси алгоритми екипът програмисти ще разработва системния и комуникационния софтуер на системата за управление. Дейността ще се извършва във Враца в специално наето за целта помещение, оборудвано с персонални компютри за ползване от програмистите. Описание 1-ви - 2ри месец - изработване на конкретен план-график за дейностите по проекта - подготовка и подписване на договори с експертите и допълнителния квалифициран персонал - подготовка и подписване на договор за наем на работно помещение оборудвано с 3 бр. персонални компютри във Враца с цел извършване на развойна дейност и програмиране на алгоритмите за управление - избор на изпълнител, сключване на договор и доставка на ДМА - 3 комплекта програмируем логически контролер със сензори/сензорни блокове - създаване на контролна програмна платформа или Версия-0 на фърмуера и софтуера, готова за започване на тестове в реална операционна среда 3-ти – 6-ти месец - текущо отчитане на резултатите от операционните тестове на Версия-0 - консулт за Версия-0 с писмени препоръки и становища - създаване на Версия-1 на фърмуер и софтуер 7-ти – 11-ти месец - текущо отчитане на резултатите от операционните тестове на Версия-1 - консулт за Версия-1 с писмени препоръки и становища - създаване на Версия-2 на фърмуер и софтуер съдържаща и алгоритми за справяне с аварийни ситуации 12-ти – 17-ти месец - текущо отчитане на резултатите от операционните тестове на Версия-2 - стратегическо определяне за окончателна Версия-3 за провеждане на финални изследвания - отчитане на приключването на разработката с точно описание на функционалните възможности на системата и нейните технически характеристики 228 100.00 220 871.03
Извършване на тестване на текущите версии на системата за управление в реална операционна среда – място на осъществяване с.Красен, община Иваново, област Русе: Извършването на тестове на текущите версии в реална производствена обстановка е от решаващо значение за завършването на разработвания по проекта иновативен продукт. Неговата специфика – софтуерно базирано управление на производствен процес – обуславя следните необходимости при тестовете: а) да започнат в значително по ранна фаза на разработването на продукта; б) да се наеме цялостен производствен процес, състоящ се от специално оборудван индустриален тунел, където могат да се осъществят и трите фази на компостното производство и налична в него суровина – 60 тона неферментирал компост (= на фаза 0), наличие на он-лайн със съоръжението. Наличието на всички тези условия определя съоръжението в с.Красен като подходящо за целта – то изпълнява целия комплекс изисквания за тестването. Суровината е само наета за нуждите на провеждането тестване, тя остава собственост на наемодателя. В процеса на изпълнение на дейността ще бъдат извършвани регулярни месечни пътувания от и до наетото съоръжение с цел системна проверка и обмяна на данни за получени резултати. Описание 2-ри месец - подготовка и подписване на договори с експерт, който ще ръководи и контролира тестовете - подготовка и подписване на договор за наем на производствен процес (оборудвано производствено съоръжение - тунел, суровина за тестовете 60т) в с.Красен, общ. Иваново, област Русе с цел осъществяване на тестове в реална операционна обстановка; - инсталиране на хардуера/ДМА за теставането; - заявяване на готовност за започване на тестовете. 3-ти – 11-ти месец - извършване на тестове на текущата работна версия на системата в реална операционна среда - изработване на текущ доклад за извършените тестове 12-ти – 17-ти месец - извършване на тестове на текущата работна версия на системата в реална операционна среда - извършване на тестове на текущата работна версия на системата в аварийни ситуации - приключване на тестовете и демонтиране на хардуера/ДМА. 164 000.00 166 957.58
Финансова и икономическа оценка, включително инвестиционен бизнес план: Този анализ изисква последователното прилагане на редица концепции, за да се докаже, че: 1) проектът е целесъобразен от икономическа гледна точка и допринася за целите на регионалната политика на Европейския съюз и 2) приносът от Фондовете на ЕС е необходим, за да бъде проектът осъществим. Икономическата оценка ще цели да установи пазарите на продукта както в страната, така и в чужбина. Също така ще бъде определен техния потенциал и какъв дял продуктът би могъл да заеме на тези пазари. Финансовата оценка ще цели да обоснове за необходимостта от ресурси за заемане на посочените пазарни дялове, очакваните приходи, нормата на печалба и срока на възвръщане на първоначалната инвестиция. Този анализ ще се извършва въз основа на множество критерии, които ще бъдат включени и в инвестиционния бизнес план, а именно: - методи за оценка на непарични разходи и ползи; - анализ на чувствителността на финансовите индикатори; - абсолютна и относителна промяна на финансовите индикатори за рентабилност; - анализ на чувствителността на икономическите индикатори; - абсолютна и относителна промяна на икономическите индикатори за рентабилност; - анализ на риска и определяне на стойност на рисковете и изчисляване на общ бюджет на риска. Определяне на стойност на рисковете и изчисляване на общ бюджет за риска. При извършването на тази дейност "Фреш Софт Контрол" ООД ще се съобрази с изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 г. 15 000.00 14 500.00
Анализ на пазара и изготвяне на маркетингов план: Кандидатът ще сключи договор с външен изпълнител, за да се извърши професионален анализ на пазара и въз основа на това да се изготви маркетингов план. Смята се, че трябва да се включат следните показатели: Прекият измерител на бъдещия пазарния размер е сумата от общите продажби на даден пазар за определен период. Пазарният размер е нещо повече от броя на потребителите на този пазар, тъй като се определя не само от този показател, но и от количеството и честотата на покупките през посочения период: MS=N.R , където MS са общите продажби на даден пазар, N е броят на купувачите, а R са честотата и размерът на покупката. В посочената формула пазарният размер е представен като функция на две променливи. Чрез увеличаването на всяка от тях поотделно или и на двете заедно може да се увеличи размерът на пазара. Малко на брой купувачи, всеки от които купува голямо количество от даден продукт, могат да представляват най-големия по своя размер пазар. В процеса на маркетингово планиране е необходимо да се знае както пазарният размер в момента, така и да се предвидят бъдещите му измерения. За целта се използват различни дименсии, най-важните сред които са: пазарен потенциал (максималният обем, който даден отрасъл може да реализира при най-добри условия за определен период); продажбен потенциал (максимално възможните фирмени продажби за определено време); прогноза на пазара (научното предсказване на очакваните продажби през определен период при конкретното съчетаване и проявление на факторите от средата за същия период); прогноза на продажбите (научното предсказване на фирмените продажби, които биха могли да се достигнат за даден период). Прогнозата на пазара или продажбите не може да превишава пазарния и продажбения потенциал. Потенциалът е горната граница на продажбите, той може да бъде достигнат само в идеални условия. Прогнозата показва каква част от потенциала може да се преобразува в действителни продажби. При сравняване на пазарния потенциал с пазарната прогноза се проявява показателят неизтекло търсене=пазарен потенциал пазарна прогноза. Очакваме методите за анализ на пазарния дял са следните: 1. Нарастване/пазарен дял, нарастване/вътрешно продуктово нарастване. Моментното състояние на пазарния дял може да се изясни чрез анализ на връзката между темпа на нарастване на фирмения капацитет и темпа на нарастване на релативния пазар. 2. Метод за анализ на базата от жизнения цикъл на продукта: в ембрионалната фаза пазарните дялове на конкурентите са непостоянни и бързо променящи се; във фазата на растежа съществува огромен пазарен потенциал, така че разходите за увеличаване на пазарния дял се възвръщат напълно от продажбите, компаниите се стремят към доминиране в пазарния дял. 19 000.00 18 500.00
Визуализация на проекта: Ще се наеме рекламна фирма, която ще създаде дизайн и изработка на информационни табели, както дизайн и отпечатване на 1000 брошури 1 800.00 1 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).