Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project is aimed at increasing the production capacity and creating export potential of the company “Desislava” Ltd through investment in purchasing, delivery, installation and start-up of modern technological equipment for automation of the production process –sewing machines for the company production facilities, found in the town of Popovo.

“Desislava” Ltd was established in 2004. Owner of the company is Desislava Dimitrova Denkova. The enterprise had traditions in tailoring since the sole proprietor of the firm ran at that time another tailor company (Sole trader “Desislava 99 – Desislava Denkova”) and had been engaged in that activity since 1999. In February 2011 Sole trader “Desislava 99 – Desislava Denkova” merged with “Desislava” Ltd. The company works mainly under commissioning, while in recent years it strengthens its positions in the Bulgarian market by continuously increasing its market share.

The implementation of the project will help achieve a number of priorities which are part of the medium- and long-term business strategy of the company, namely: restructuring of the product range; automation of the production process; improving the quality and at the same time – optimizing the overall production costs as well as reducing the unit costs of production; expanding the market positions in the national and entering the international market; increasing the employment quality in the enterprise; increasing the resource effectiveness and efficiency of the production process.

The implementation of the project will help overcome a number of problems facing the company, namely low productivity, lack of abilities for improvement and diversification of the characteristics of the company products – men’s and women’s pants, low level of automation of the production process, high production waste, etc. These are the factors which motivate the present project proposal of “Desislava” Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване, доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване, вкл. 2 бр. машини за кроене и 14 бр. машини за шиене): В рамките на дейността ще бъдат закупено, доставено, инсталирано и въведено в експлоатация следното оборудване: - Автоматична настилачна количка с начално и крайно рязане на настила – 1 бр. - Робот за кроене – 1 бр. - Машина за украсителен шев – 1 бр. - Илична машина – 1 бр. - Автомат за страничен и вътрешен шев – 3 бр. - Автомат за обшиване на предни и задни части с хастар – 3 бр. - Автомат за прикачване на насрещна мостра – 1 бр. - Машина за скрит шев с пулер – 1 бр. - Машина за точкова затяжка – 1 бр. - Автомат за лицев тегел на шлиц – 1 бр. - Автомат за свивки – 1 бр. - Машина за подгъви – 1 бр. Планираната инвестиция ще допринесе за изпълнението на настоящата дейност в следните направления: - Автоматизация на производството на основните етапи на технологичния процес – кроене и шиене; - Повишаване на производствения капацитет и производителността; - Повишаване на квалификацията на персонала и равнището на възнагражденията в компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за изпълнение на дейността и последващо цялостно управление на нейната реализация (от месец 1 до месец 12) – ще бъде сформиран екип за организация и изпълнение на проекта, състоящ се от ръководител и координатор. При реализация на дейността ще бъде приложен метод на наблюдение, контрол, вътрешна оценка и отчетност на нейното изпълнение. Фирма „Десислава” ЕООД ще приложи този метод с цел осигуряване на успешното изпълнение на дейността. Чрез ефективна система за управление и контрол, ще бъде отразен детайлно всеки момент от реализацията на дейността и ще бъде предоставена актуална информация на Договарящия орган и заинтересованите лица, при необходимост. Методът ще спомогне за постигането на ефективна координация и комуникация, осигуряване на прозрачност в управлението на дейността и добра отчетност и контрол върху нейното изпълнение. 2. Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 4) и сключване на договор (от месец 5 до месец 6) за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване – при спазване на приложимото законодателство (ПМС). Процедурата за избор и сключване на договор с изпълнител за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване ще бъде проведена при спазване на Постановление № 118 от 20 май 2014 г. (загл. изм. и доп. - ДВ, бр. 50 от 2015 г., в сила от 03.07.2015 г.). Общият размер на доставката изисква провеждането на избор с Публична покана, съгл. чл.8 от ПМС 118/2014 г. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от месец 7 до месец 9) и инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация (от месец 10 до месец 12) – в съответствие със сроковете за доставка, монтаж, пускане в експлоатация и условията за плащане, регламентирани в подписания на предходния етап договор. Оборудването трябва да отговаря на предварително зададените технически и функционални характеристики, като плащанията ще бъдат осъществени въз основа на записаните в договора между „Десислава” ЕООД и избрания изпълнител условия. Доставката на посоченото оборудване ще бъде удостоверена с подписване на приемо-предавателен протокол. Въвеждането в експлоатация и началният инструктаж на персонала ще бъдат осигурени от фирмата доставчик. Ще бъдат извършени 72-часови проби на оборудването. 4. Визуална идентификация и публичност на дейността (от месец 1 до месец 12) – в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Мерките за визуализация и публичност ще бъдат в следните направления: - поставяне на емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, предвидени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - посочване на подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - поставяне на постоянна табела с необходимите реквизити не по-късно от три месеца след приключването на дейността на видимо за обществеността място. 614 000.00 610 100.00
Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти (ще бъде изпълнена чрез закупуване, доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване, вкл. 2 бр. машини за кроене и 14 бр. машини за шиене): В рамките на дейността ще бъдат закупено, доставено, инсталирано и въведено в експлоатация следното оборудване: - Автоматична настилачна количка с начално и крайно рязане на настила – 1 бр. - Робот за кроене – 1 бр. - Машина за украсителен шев – 1 бр. - Илична машина – 1 бр. - Автомат за страничен и вътрешен шев – 3 бр. - Автомат за обшиване на предни и задни части с хастар – 3 бр. - Автомат за прикачване на насрещна мостра – 1 бр. - Машина за скрит шев с пулер – 1 бр. - Машина за точкова затяжка – 1 бр. - Автомат за лицев тегел на шлиц – 1 бр. - Автомат за свивки – 1 бр. - Машина за подгъви – 1 бр. Планираната инвестиция ще допринесе за изпълнението на настоящата дейност в следните направления: - Преструктуриране на продуктовата гама и осезаемо повишаване на дела на произвежданите официални дамски и мъжки панталони. - Повишаване на качеството и едновременно с това постигане на по-ниска себестойност на единица продукция. - Разширяване на пазарните позиции на националния и навлизане на фирмата на международния пазар. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за изпълнение на дейността и последващо цялостно управление на нейната реализация (от месец 1 до месец 12) – ще бъде сформиран екип за организация и изпълнение на проекта, състоящ се от ръководител и координатор. При реализация на дейността ще бъде приложен метод на наблюдение, контрол, вътрешна оценка и отчетност на нейното изпълнение. Фирма „Десислава” ЕООД ще приложи този метод с цел осигуряване на успешното изпълнение на дейността. Ще бъде отразен детайлно всеки момент от реализацията на дейността и ще бъде предоставена актуална информация на ДО и заинтересованите лица, при необходимост. Методът ще спомогне за постигането на ефективна координация и комуникация, осигуряване на прозрачност в управлението на дейността и добра отчетност и контрол върху нейното изпълнение. 2. Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 4) и сключване на договор (от месец 5 до месец 6) за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване – при спазване на приложимото законодателство (ПМС). Процедурата за избор и сключване на договор с изпълнител за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване ще бъде проведена при спазване на Постановление № 118 от 20 май 2014 г. (загл. изм. и доп. - ДВ, бр. 50 от 2015 г., в сила от 03.07.2015 г.). Общият размер на доставката изисква провеждането на избор с Публична покана, съгл. чл.8 от ПМС 118/2014 г. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от месец 7 до месец 9) и инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация (от месец 10 до месец 12) – в съответствие със сроковете за доставка, монтаж, пускане в експлоатация и условията за плащане, регламентирани в подписания на предходния етап договор. Оборудването трябва да отговаря на предварително зададените технически и функционални характеристики, като плащанията ще бъдат осъществени въз основа на записаните в договора между „Десислава” ЕООД и избрания изпълнител условия. Доставката на посоченото оборудване ще бъде удостоверена с подписване на приемо-предавателен протокол. Въвеждането в експлоатация и началният инструктаж на персонала ще бъдат осигурени от фирмата доставчик. Ще бъдат извършени 72-часови проби на оборудването. 4. Визуална идентификация и публичност на дейността (от месец 1 до месец 12) – в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Мерките за визуализация и публичност ще бъдат в следните направления: - поставяне на емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, предвидени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - посочване на подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - поставяне на постоянна табела с необходимите реквизити не по-късно от три месеца след приключването на дейността на видимо за обществеността място. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване, доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване: Автоматична настилачна количка с начално и крайно рязане на настила – 1 бр. и Робот за кроене – 1 бр.): В рамките на дейността ще бъдат закупено, доставено, инсталирано и въведено в експлоатация следното оборудване: - Автоматична настилачна количка с начално и крайно рязане на настила – 1 бр. - Робот за кроене – 1 бр. Планираната инвестиция ще допринесе за изпълнението на настоящата дейност в следните направления: - Повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес чрез значително намаляване на обема отпадъци, предвидени за депониране – както за производството като цяло, така и на единица продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип за изпълнение на дейността и последващо цялостно управление на нейната реализация (от месец 1 до месец 12) – ще бъде сформиран екип за организация и изпълнение на проекта, състоящ се от ръководител и координатор. При реализация на дейността ще бъде приложен метод на наблюдение, контрол, вътрешна оценка и отчетност на нейното изпълнение. Фирма „Десислава” ЕООД ще приложи този метод с цел осигуряване на успешното изпълнение на дейността. Чрез ефективна система за управление и контрол, ще бъде отразен детайлно всеки момент от реализацията на дейността и ще бъде предоставена актуална информация на Договарящия орган и заинтересованите лица, при необходимост. Методът ще спомогне за постигането на ефективна координация и комуникация, осигуряване на прозрачност в управлението на дейността и добра отчетност и контрол върху нейното изпълнение. 2. Избор на изпълнител (от месец 1 до месец 4) и сключване на договор (от месец 5 до месец 6) за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване – при спазване на приложимото законодателство (ПМС). Процедурата за избор и сключване на договор с изпълнител за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на шевно оборудване ще бъде проведена при спазване на Постановление № 118 от 20 май 2014 г. (загл. изм. и доп. - ДВ, бр. 50 от 2015 г., в сила от 03.07.2015 г.). Общият размер на доставката изисква провеждането на избор с Публична покана, съгл. чл.8 от ПМС 118/2014 г. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от месец 7 до месец 9) и инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация (от месец 10 до месец 12) – в съответствие със сроковете за доставка, монтаж, пускане в експлоатация и условията за плащане, регламентирани в подписания на предходния етап договор. Оборудването трябва да отговаря на предварително зададените технически и функционални характеристики, като плащанията ще бъдат осъществени въз основа на записаните в договора между „Десислава” ЕООД и избрания изпълнител условия. Доставката на посоченото оборудване ще бъде удостоверена с подписване на приемо-предавателен протокол. Въвеждането в експлоатация и началният инструктаж на персонала ще бъдат осигурени от фирмата доставчик. Ще бъдат извършени 72-часови проби на оборудването. 4. Визуална идентификация и публичност на дейността (от месец 1 до месец 12) – в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Мерките за визуализация и публичност ще бъдат в следните направления: - поставяне на емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, предвидени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - посочване на подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - поставяне на постоянна табела с необходимите реквизити не по-късно от три месеца след приключването на дейността на видимо за обществеността място. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).