Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project proposal will complement and build up the established Unit for Services at Home under operation Help at Home, financed by the Human Resources Development Operational Programme 2007-2013 and the procedure New Alternatives, financed under Human Resources Development Operational Programme 2014-2020 by implementing an integrated approach to provide hourly services to people with disabilities and elderly people who lack independent leaving skills. 
      Hourly services at home - personal assistance in daily living, support for social inclusion, utilities and health services -  transport services, motivational and psychological support - will ensure the independence and the social integration for the elderly and people with disabilities, as well as improved quality of life of consumers.
      The implementation of the project proposal will provide integrated services for persons with disabilities and persons aged above 65 who lack independent living skills according to their specific needs and based on individual needs assessment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и назначаване на персонал- 1-ви етап: За ресурсното обезпечаване на дейностите, предоставени от Звеното за услуги в домашна среда е необходимо да бъде подбран персонал за управление и персонал за предоставяне на услугите. Броят на персонала е съобразен с броя на потенциалните кандидат-потребители и техните индивидуални потребности като е взета предвид информацията от досега реализирани проекти. Съотношението е съобразено с идеята, че услугите могат да се предоставят ежедневно, седмично, периодично като един потребител може да получава повече от една услуга, съобразно своите потребности. Цялостната организация на дейността по предоставянето на почасови услуги в домашна среда е свързана с извършването на социална, административна и отчетна работа. В тази връзка за управление на Звеното са предвидени следните длъжностни позиции: социален работник и технически сътрудник. Персоналът на Звеното, предоставящ социалните услуги, се предвижда да се състои от социален асистент, здравен асистент, лични асистенти и домашни помощници. Ще бъде нает и психолог, които ще работи с персонала, предоставящ услугите, и с потребителите на услуги като им предоставя мотивационна и психологическа подкрепа. Същият ще участва при разработването на правилата за предоставяне на услугите и при анкетирането за оценка на потребностите от услуги на кандидат-потребителите. Предвижда се да бъде нает персонал от 20 души: 1 социален асистент, 8 лични асистенти, 7 домашни помощници, 1 социален работник, 1 здравен асистент, 1 психолог, 1 технически сътрудник. 257 878.32 100 843.15
Подбор и назначаване на персонал - 2-ри етап: Във връзка с включване в проекта на потребителите на "Нови алтернативи" през м. март 2016 г. ще бъде подбран и назначен персонал от 8 лични асистенти. 80 881.92 207 476.26
Провеждане на информационна кампания в общността чрез издаване на информационни материали и консултиране на кандидат-потребителите: С цел информиране на обществеността и потенциалните потребители за предлаганите услуги ще бъдат отпечатани 300 бр. брошури, 50 плаката. Ще бъде изработена и поставена 1 информационна табела. Информация за проекта ще бъде публикувана на интернет сайта на община Летница. 830.00 1 162.00
Провеждане на заключителна конференция: В края на реализиране на проекта ще бъде проведена заключителна конференция за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики. 500.00 300.00
Въвеждащо обучение на персонала : С цел придобиване на познания и умения за работа с целевата група, индивидуализиране на грижата и преодоляване на нагласи ще бъде проведено въвеждащо обучение на всички новоназначени лица в съответствие с Методиките за предоставяне на социални услуги в общността. Предвижда се въвеждащото обучение да се проведе преди стартирането на услугите в 1 ден, 4 сесии по 2 учебни часа. В обучението няма да бъдат включени лица от персонала, които притежават сертификати, получени по сходни програми и дейности. 170.00 150.00
Поддържащо обучение на персонала: Поддържащото обучение ще се проведе след стартирането на услугите - 1 ден, 4 сесии, всяка сесия по 2 учебни часа - и има за цел да надгради придобитите професионални умения и знания и развитие на екипните принципи на работа. 250.00 250.00
Оценка на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители: Във връзка с необходимостта от оценяване на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите, с оглед определяне вида на почасовите услуги ще бъде извършена социална анкета в дома на всеки кандидат-потребител и изготвена оценка на потребностите. 0.00 1 325.00
Организиране, предоставяне и осигуряване на достъп до интегрирани услуги на потребителите: Организацията на дейността при предоставяне на услуги ще бъде подчинена на разбирането, че всеки вид услуга трябва да се извършва от специалист, заемащ съответната длъжност и имащ съответните умения за осъществяването й. Ще бъде използван подход на максимална гъвкавост, високо качество и ефективност на услугите, съобразени с идеята, че услугите могат да се предоставят ежедневно, седмично или периодично, според конкретните нужди на потребителите. На потребителите ще бъде предложено гъвкаво почасово предоставяне на услуги в домашна среда според потребностите. Лицата с трайни увреждания и възрастните хора, затруднени в самообслужването, ще получат услуги за лична помощ, комунално-битови услуги, медицински услуги, услуги за социално включване, транспортни услуги, мотивационна и психологическа подкрепа. Услугите ще се предоставят по график от: лични асистенти - помощ при хранене, лична хигиена,помощ при вземане на лекарства,пазаруване, приготвяне на храна и др., ; домашни помощници - за пазаруване, почистване, приготвяне на храна, административни услуги и плащания; социален асистент - помощ при общуване, осъществяване на социални контакти и придружаване; здравен асистент - оказване на подкрепа при прием на лекарства, поставяне на инсулин, овладяване на епилептични припадъци, инхалации и кислородна терапия, обработка на рани, проследяване на жизнени показатели, ползване на медицински изделия и др. ; Потребителите на услуги ще получат мотивационна и психологическа подкрепа, както и при необходимост ще им бъде предоставена транспортна услуга за транспортиране до лечебно заведение при консултиране с медицински специалист, лабораторни изследвания и др. манипулации, които не могат да бъдат извършвани в домашна среда. Предоставянето на комплекс от услуги, според потребностите, въз основа на индивидуална социална оценка, ще задоволи необходимостта от помощ и подкрепа за ежедневните потребности на лицата с трайни увреждания и възрастните хора, затруднени в самообслужването си. Услугите ще се предоставят със стремеж към повишаване на качеството на живот на потребителите. 22 000.00 4 869.53
Групова супервизия на персонала: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и комунално-битовите дейности в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Това крие рискове за качеството на предоставяните услуги и налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. 0.00 275.00
Индивидуална супервизия на персонала: Професионална подкрепа за персонала, предоставящ услугите в домашна среда при трудни и специфични ситуации в работата с лица с трайни увреждания и възрастни хора за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне и справяне с проблеми. 0.00 1 125.00
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услуги: Реализацията на проекта изисква мотивация и подкрепа не само от страна и за екипа, предоставящ услугите, но и от страна и за лицата, за които екипът полага грижи. Лицата с увреждания и възрастните хора с невъзможност в самообслужването много често остават в социална изолация, липсва им активност за жизнена адаптация и водене на самостоятелен живот. 0.00 5 568.50
Закупуване и доставка на специализиран автомобил за лица с увреждания: На територията на община Летница функционира Дневен център за лица в увреждания, с капацитет от 20 души и Център за настаняване от семеен тип, с капацитет от 15 души. Двата центъра не разполагат със специализиран автомобил за лица с увреждания, които да бъде нает за нуждите на проекта. Лицата с увреждания и възрастните хора с невъзможност в самообслужването много често трябва да пътуват, за да получат специализирана медицинска помощ до съседни градове - Ловеч и Левски. За лабораторни изследвания същите трябва да бъдат транспортирани до лаборатория. При липсата на възможност за специализирано транспортиране, същите се отказват и не получават специализирана медицинска помощ. Това налага закупуването на специализиран автомобил за лица с увреждания, чрез който по проекта ще бъдат предоставяни транспортни услуги за потребителите, включени в изпълнението на проекта. 59 900.00 53 596.11
Организация и управление на проекта, контрол и наблюдение на качеството на предоставяните услуги: Реализацията на проекта изисква оптимална организация и управление на дейностите. Ще бъдат създадени оптимални условия за ефективна организация и управление при предоставяне на услугите. 42 000.00 32 503.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).