Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal will satisfy the needs of the employees in the enterprise for better working environment and working conditions. Will satisfy the need to extend the working life of employees over 54 years. The project will provide access for people with disabilities to the recreation areas. The project’s proposal will satisfy the needs of the working - disabled people and students to have a balance between their professional and private life.  
The target group of the project includes all employees now working - 111 of which 36 employees over 54 years and 1 employee with disabilities.  
Expected results of the project:  
- Introduced new system for human resource development in the enterprise.  
- Improving the productivity, improving the resource efficiency and protecting the environment.  
- Support for people over 54 years old.  
- Implemented measures for reconciliation between work and family, private life .  
- Embedding a software for human resource management.  
- Provided social benefits for the employees- places for rest, dining and gym.  
The activity that will be implemented on the draft:  
Activity 1. Organization and project management.	 
Activity 2. Information and publicity.  
Activity 3. Development, adaptation and implementing a system for human resource development.  
Sub-action 3.1. Development, adaptation and implementing a system for human resources development. Introducing an innovative model for the organization of the labor in the enterprises aimed at increasing productivity and protecting the environment.  
Sub-action 3.2. Implementing a software for human resource management in the enterprise.  
Activity 4. Providing benefits to employees, including the repair and equipping for the rest places, dining and holiday in the enterprise, sports facilities.  
Sub-action 4.1. Repair of the recreation rooms, nutrition and fitness.  
Sub-action 4.2. Equipment for the recreation rooms, feeding and fitness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност1. Организация и управление на проекта: Целта на предвидената дейност "Организация и управление на проекта" е осигуряване на ефективно управление на проекта. Дейността има за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. За осъществяването на тази дейност ще се сформира екип за управление на проекта, състоящ се от трима експерта: ръководител, координатор и счетоводител. Отговорността на ръководителя на проекта се свързва с организиране изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Ръководителят също така разпределя задачите между останалите членове на екипа и отговаря за дейностите по осигуряване на информираност и публичност на проекта. Счетоводителят следи за ефективността на разходваните средства и допустимостта на разходите, както и за финансовата отчетност и коректното документиране на направените разходи. Координаторът осигурява координацията и комуникацията между членовете на екипа, между предприятието и контрагентите му. Той следи за реализиране дейностите на проекта, при спазване на принципите за прозрачност, публичност и недискриминация. От особено значение както за доброто управление, така и за информираността на ръководството на СТОВИ 1 ЕООД е спазването на правилата за архивиране на проектната документация. Правилата за архивиране целят да създадат условия за единност на документацията и ясна проследяемост на процесите при реализацията на проекта. При работата на екипа се спазва принципа на взаимна допълняемост, който дава възможност на участниците в екипа да са еднакво информирани за напредъкът на проекта и при необходимост да могат взаимно да се заместват при изпълнението на някои функции. Сформираният екип за управление на проекта ще разполага с експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Етапи за изпълнение на дейност "Организация и управление на проекта": 1. Сформиране на екип за управление на проекта, състоящ се от трима експерти - ръководител, координатор и счетоводител. 2. Разпределяне на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа за управление. Разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта. 3. Провеждан ежеседмичен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. 4. Изготвяне на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. 5. Попълване и поддържане на Досие на проекта. Дейността "Организация и управление на проекта" поставя основи за успешното осъществяване на другите дейности по проекта, осигурява добро управление и създава условия за успешната и реализация на проекта, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати 26 242.33 25 622.53
Дейност 2. Информиране и публичност: Целта на дейност "Информиране и публичност" е осигуряване на информация и публичност на проекта съобразно изискванията на ОП РЧР. При всички мерки за информация и комуникация СТОВИ 1 ЕООД изрично указва финансирането от фондовете на ЕС. Етапи за осъществяване на дейността: 1. По време на изпълнението на проекта СТОВИ 1 ЕООД информира обществеността за получената подкрепа като включва на уеб-сайта си кратко описание на проекта, неговите цели и резултати като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз. 2. СТОВИ 1 ЕООД организира две информационни събития чрез които информира обществеността за проекта -за целите му, за дейностите, за очакваните резултати и за финансирането от фондовете на ЕС. Едното информационно събитие се провежда преди стартирането на изпълнението на проектните дейности, а другото след приключването на планираните по проекта дейности. 3. На входа на сградата и в административната част на предприятието се поставят плакати размер А3 с информация за проекта и със споменаване на финансовия принос на ЕС. 4. Отбелязва се финансовия принос на Общността и поставено лого на ЕС и на ОП РЧР на всеки продукт по проекта, включително: бланки; табели; доклади за вътрешно ползване и за външни партньори. 5. Изготвяне на печатни информационни материали - брошури. Брошурите съдържат информация за проекта, целите, дейностите, резултатите, финансовия принос на ЕС. 6. Изработват се стикери указващи съфинансирането от фондовете на ЕС. Стикерите се поставят на всеки актив (инвентар) закупен по проекта. При изпълнението на тази дейност СТОВИ 1 ЕООД стриктно спазва изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 3 045.00 2 750.00
Дейност 3. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. Поддейност 3.1. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. Въвеждане на иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. : Целта на дейността е да съдейства на СТОВИ 1 ЕООД за постигане на стратегически си цели с оптимални разходи за труд. Системата за управление на човешките ресурси обхваща както всички дейности в предприятието и връзките между тях, така и взаимодействието им със заобикалящата среда и начина на функциониране с оглед реализиране целите на организацията. Системата за управление на човешките ресурси използва определени ресурси и разнообразни компоненти. При определяне на ефективността именно тези компоненти са обект на анализ. При анализ на ефективността на системата за управление на човешките ресурси бяха открити следните слаби места изброени по компоненти: - Анализ на длъжностите – отговорностите на длъжностите не са ясно и точно определени; - Проектиране на длъжностите – забелязват се слаби места при определяне на съдържанието, функциите и взаимовръзките между длъжностите; - Планиране на човешките ресурси – дейностите по определянето на потребностите от човешки ресурси и по формулирането на действия за задоволяването им не са обвързани с целите на предприятието; - Подбор на персонала – процесът по привличане и оценяване на кандидатите за работа не е изчистен методологически; - Обучение и развитие на персонала – липсват дейности по усъвършенстване на знанията и уменията на заетите с цел да се повиши равнището на тяхното трудово представяне и по предоставяне на възможности за развитие на кариерата; - Оценяване на персонала – не се осъществява оценка на равнището на трудовото представяне на заетите спрямо поставените стандарти; - Заплащането на труда – открити са пропуски и неточности при определянето на адекватни и справедливи трудови възнаграждения; - Усъвършенстване на трудовите отношения – не се прилагат мерки по формиране на благоприятни отношения между управляващи и управлявани. Извършеният анализ на системата за управление на човешките ресурси в СТОВИ 1 ЕООД откри многобройни слаби места и пропуски, което налага да се въведе една нова система за развитие на човешките ресурси. Тази система за управление на човешките ресурси ще съдейства на СТОВИ 1 ЕООД за постигане на стратегически си цели с оптимални разходи за труд. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси включва следните елементи: 1. Планиране на човешките ресурси. 2.Анализ и проектиране на длъжностите. 3. Подбор на персонал. 4. Обучение 5. Въвеждане на иновативен модел за организация на труда , насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. В целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст, затова особено внимание се обръща на следните елементи: - Оптимизация на работните процеси, включително въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); Етапите на осъществяването на тази дейност включва следните етапи: А. Избор на външен изпълнител за реализиране на дейността. Б. Оценка на текущото състояние на системата за развитие на човешките ресурси в предприятието. В. Разработване и адаптиране на система за развитие на човешките ресурси. Г. Приемане от ръководството на СТОВИ 1 ЕООД на разработените в дейността промени и нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси. Изработване на вътрешни задължителни нормативни документи касаещи промените и нововъведенията. Д. Запознаване на персонала на предприятието с внедряваните промени в системата за развитие на човешките ресурси и с новия модел на организация на труда. Е. Практическо въвеждане на система за развитие на човешките ресурси и на иновативния модел за организация на труда , насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. 58 400.00 56 950.00
Дейност 3. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. Поддейност 3.2. Внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието.: За ефективното използването на новата система за управление на човешките ресурси е необходимо да се внедри софтуер за управление на човешките ресурси. Софтуерът ще покрива целия управленски цикъл, свързан с планирането, оценката, възнагражденията и развитието на човешкия капитал в СТОВИ ЕООД, ще интегрира всички процеси по управление на служителите и ще позволява проследяването на взаимовръзката между служителите. Софтуерът предоставя възможност за управление на човешките ресурси в следните области: 1. Управление на организацията и служителите: - Създаване на организационната структура, длъжностите, позициите и ролите - Използване на проектни (временни) структури - Създаване, промяна и прекратяване на назначенията на служителите 2. Планиране, подбор и обучение на служителите: - Идентифициране на свободни позиции и подбор на кадри - Оценка на представянето - Планиране и администриране на обучения и квалификации - Удължаване на професионалния живот - Програми за развитие на служителите в предприятието 3. Управление на трудовите ресурси, присъствието и отсъствията: - Администриране на компетентности и умения свързани с работните операции - Управление на работни графици и смени - Отчитане на присъствието и отсъствията на служителите - Управление на проекти 4. Възнаграждения и заплащане: - Дефиниране на различни програми за възнагражденията - Автоматизирано управление на промените в заплащането - Автоматизиране на гъвкави алгоритми за изчисление - Заплащане базирано на постигнати резултати - Изчисляване на бонуси, комисиони и други 5. Автоматизирани работни процедури: - Дефиниране на стъпки и роли в автоматизираните процедури - Присвояване на роли на потребителите в системата - Създаване на автоматични връзки между процедурите Към настоящият момент СТОВИ 1 ЕООД не разполага със софтуер притежаващ описаните по-горе характеристики. С внедряването на системата за управление на човешките ресурси внедряването на такъв софтуер става още по-необходимо. Ползите за СТОВИ 1 ЕООД от внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси са в следните направления: 1. Икономия на труд и разходи. Подобреното бюджетиране, стриктният контрол при отчитането, както и въвеждането на стандарти в управлението на човешкия капитал, позволяват реално намаление на разходите за труд в предприятието. 2. Възможности за въвеждане на различни модели за структуриране на възнагражденията спрямо пазара на труда, както и на различни схеми на гъвкаво заплащане, бонуси и комисиони. 3. Пълната и актуална информация, съхранявана в централизираната база данни осигурява автоматизираното генериране на аналитични отчети за нуждите на ръководството. 4. Ясно дефинираните правила и взаимоотношения в организацията и липсата на изключения са ключов фактор за повишаване на мотивацията и доверието на служителите. 5. Прозрачните процедури за подбор, оценка и развитие на кадрите изключват субективизма и са базирани на реално постигнати резултати. 6. Високата степен на автоматизация на процеси и процедури освобождава капацитета на специалистите за изпълнение на чисто управленски дейности. Етапи на изпълняване на Поддейност 3.2. Внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието: а) избор на доставчик на софтуер за управление на човешките ресурси; б) внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието; в) обучение на служителите за работа със софтуера за управление на човешките ресурси. Обучението ще се извърши от доставчика на софтуера 61 200.00 59 300.00
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения. Поддейност 4.1. Ремонт на помещения за почивка и отдих , хранене и фитнес зала.: Физиологичния режим на труд и почивка има за цел да постигне оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност като се цели да се минимизира умората и износването на организма и да се увеличи работоспособността. Почивките, които са необходими на работещите в СТОВИ 1 ЕООД са три вида: 1. Активни почивки- включващи двигателна дейност и физически упражнения. От активни почивки се нуждаят служителите и работниците от СТОВИ 1 ЕООД с намалена двигателна активност, с леко физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна работа, принудителна работна поза. Трудовата дейност на администрацията на СТОВИ 1 ЕООД е свързана с работа на видеосиплей, значително умствено и нервно- психосензорно напрежение, голям обем на работа, висока отговорност и концентрация на вниманието, обработка на голямо количество информация, зрително натоварване, седяща работна поза и контакти с клиенти. За осигуряване на висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето на административните служителите, служителите от администрацията почиват 5 – 10 минути в зависимост от възложените конкретните задачи в съответствие с чл. 7 от Наредба № 3/02 год. при работа с видеодисплей. За длъжности, подложени на лекото физическо и умерено умствено и нервно-психическо натоварване, принудително-седяща работна поза, работа на видеодисплей и различна по степен хиподинамия се препоръчва активна почивка. Регламентираните почивки в администрацията е целесъобразно да се прекарват по възможност извън работните помещения в помещения за отдих, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или във фитнес зала оборудвана с необходимите уреди за физически упражнения. 2. Полупасивни почивки- включващи леки физически упражнения. От полупасивни почивки се нуждаят работниците от СТОВИ 1 ЕООД с умерен темп на работа, средно по степен физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, седяща работна поза, повишено зрително натоварване. Регламентираните почивки за работниците нуждаещи се от полупасивни почивки е необходимо да се прекарва в специално пригодени помещения за отдих или във фитнес залата . 3. Пасивни почивки - включващи четене, музика, психично разтоварване. Провеждат се в седяща или друга свободна поза. Пасивна почивка се прилага при заетите от СТОВИ 1 ЕООД с тежък физически труд, голямо нервно-психично напрежение, висок темп на работа, принудителна работна поза. Работниците от производството извършват физически труд с висок темп на работа. За тях е необходимо да се осигури помещение за отдих отделено от производствените помещения. СТОВИ 1 ЕООД няма обособени подходящи помещения за пълноценната почивка на работниците и служителите си. Проектът предвижда да се извършат ремонтни дейности, свързани с адаптиране на помещения в места за отдих, почивка и фитнес зала. За всички работници и служители на предприятието е необходимо да се обособи и помещение за хранене. Затова проекта предвижда и обособяването на кухня и столова. Етапи на изпълнението на Поддейност 4.1. Ремонт на помещения за почивка и отдих, хранене и фитнес зала : 1. Избор на външен изпълнител за осъществяване на ремонтните дейности. 2. Извършване на ремонтни дейности от избрания изпълнител. 3. Приемане на ремонтните дейности от предприятието. 60 500.00 60 413.99
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения. Поддейност 4.2. Оборудване на помещения за почивка и отдих , хранене и фитнес зала.: Проектът предвижда по Поддейност4.1. да се извършат ремонтни дейности, свързани с адаптиране на помещения в места за отдих,почивка и хранене. За всички работници и служители на СТОВИ 1 ЕООД ще се обособи и помещение за фитнес зала. Обособените нови социални помещения -е необходимо да бъдат обзаведени и оборудвани с подходящ инвентар, за да могат да изпълняват предназначението си и да удовлетворяват нуждите от ефективна почивка. За намаляване на стреса и напрежението в работата, ще бъде обзаведени две помещения за отдих и почивка. Те ще бъдат обзаведени с мебели и оборудване, което ще се използва от работниците и служителите на СТОВИ 1 ЕООД. Помещенията за отдих и почивка ще може да се използват в почивките, преди началото и след края на работния ден. През работно време ще бъдат социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. С цел подобряване на средата за отдих и почивка ще бъде изцяло обновена осветителната инсталация, като по този начин в помещението ще се създаде още по-добра и комфортна атмосфера, отговаряща на съвременните стандарти. За всички работници и служители на предприятието ще се ремонтира и помещението за хранене. Затова е необходимо да се достави и необходимият инвентар за обзавеждане на кухнята и столовата. Залата за фитнес ще бъде оборудвана с различни уреди за различна степен на физическо натоварване. Ще се обзаведат и две съблекални към фитнес залата. Санитарните помещения към помещенията за хранене и фитнес залата ще се оборудват с необходимите душове и санитарен порцелан. Етапи на изпълнение на Поддейност 4.2. Оборудване на помещения за почивка и отдих , хранене и фитнес зала : 1. Избор на доставчик на оборудване и мебели за обзавеждане на помещения за почивка и отдих , хранене и фитнес зала. 2. Доставка на оборудване и мебели за обзавеждане на помещения за отдих, хранене и фитнес зала. 3. Приемане от предприятието на доставеното оборудване и мебели. 4. Инструктиране на персонала за работа с новото оборудване 95 200.00 93 465.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).