Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main goal of the project proposal is to upgrade the model for hourly mobile integrated health and social services - patronage care for needy persons with disabilities and elderly people in the municipality of Asenovgrad to improve the quality of life and their opportunities for social inclusion.
A team of specialists will be hired - nurses, domestic helpers, social workers, social activities assistant - dispatcher, psychologists, nutritionist doctor, endocrinologist doctor, cardiologist doctor, neurologist doctor) who will provide various health and social support activities. Support is provided for the personnel directly involved in the provision of health and social services - training and supervision. During the implementation of the activities, access to long-term mobile and integrated health and social care will be covered and provided, according to the specific needs of 309 persons from the target groups, namely: Elderly people unable to care for themselves and people with disabilities. They will receive psychological and social support and counseling, as well as information on prevention and prophylaxis of socially significant diseases from specialist doctors. Home care will be provided for 15 months within the project.
The project proposal was developed in accordance with Priority 2 "Social inclusion and equal opportunities", specific objective 3.
The project will build on the activities implemented and the results achieved under other projects implemented in the municipality of Asenovgrad, which are financed with funds from the state budget and under the Operational Program "Development of Human Resources" 2014-2021.
The project contributes to the implementation of Specific Recommendation 4 for 2019 "...To take measures for social inclusion by improving access to integrated social services...".
The project contributes to the implementation of principle 18 "Long-term care" of the European Pillar of Social Rights.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на грижи в дома: Целите на дейността са: 1. Да се надгради модела за предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, вкл. доставка на храна, хранителни продукти и други до домовете на потребителите. Превенция и профилактика на социално значими заболявания. Осигуряване на професионална подкрепа на ЕУУ, медицинските сестри и домашните помощници чрез осигуряване на обучения и супервизия. Проектът е с продължителност 20 м. Услугите ще се предоставят 18 м. за 309 лица. През първите 2 месеца ще се извърши подготовка за стартиране на услугите. ЕУП ще обяви подбор за назначаване на екипа за управление на услугите (ЕУУ) – р-л екип, 4 соц. работници и 2 психолози, сътрудник соц.дейности, той и диспечер и 3 шофьори. ЕУП и ЕУУ съвместно ще подберат персонала. Предоставянето на услугите ще се извършва от 10 мед.сестри и 64 дом.помощници. ЕУУ ще организира цялостната дейност - приемане на заявки за включване на нуждаещи се лица, подготвят план-графици за дейността на персонала; следят за спазването на графиците; извършат ИОП и ИПП на потребителите и др. организационни дейности. 1. Дейности на мед. сестри - предоставяне на здр.информация; оказване на грижи за псих., физ.и соц.здраве; оценка на здравосл.проблеми; мед. и здр.грижи и дейности. 2. Дейности на дом.помощници - поддържане на лична хигиена и хигиена на дома; закупуване на хран.продукти и вещи от първа необходимост(със средства на потребителя); заплащане на битови сметки (със средства на потребителя) и други. 3. Социалните работници ще оказват соц.подкрепа–съдействие пред разл. институции, попълване и подаване на документи и формуляри пред админ.структури; съдействие за организиране на свободното време на потребителя и насърчаване на комуникацията и поддържането на соц. контакти; подкрепа при комуникация с институции и служби и др. 4. Психологическа подкрепа - ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравосл. състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях, при конфликти с роднини и др. Тя ще е насочена и към лица, самоизолирали се от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот, при депресии, тревожни разстройства, психологически проблеми с общуването и др. Почасовите здравно-социални услуги ще се предоставят безплатно. При необходимост ще се заплащат битови сметки на потребителите, както и получаване на неотложни админ. и битови услуги със средства на потребителите. Информирането на потребителите относно превенция и профилактика на социално значими заболявания ще се осъществи от 4 лекари специалисти – диетолог, ендокринолог, невролог и кардиолог. Ще бъдат разяснени правилния хранителен режим, при спазването на който ще се осигури превенция на редица заболявания - затлъстяване, високо кръвно налягане, захарен диабет, сърдечно-съдови заболявания, остеопороза, нервни заболявания, с акцент инсулти, заболявания на щитовидната жлеза. Предвижда се въвеждащо обучение на мед.сестри и дом.помощници с продължителност 2 дни, в което ще се включат 20-25 лица. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР. Всички назначени мед.сестри, дом.помощници и ЕУУ ще се включат в едно двудневно поддържащо обучение. Темата на обучението ще бъде надграждаща знанията на служителите и няма да включва теми, по които вече са обучавани служителите по други проекти по ОПРЧР. Надграждане на знанията на персонала, преминавал обучения по ОПРЧР, ще включва теми по превенция на соц.значими заболявания и соц. изключване на потребителите. Обученията ще се проведат от външен изпълнител. Предвидени са разходи за 1 въвеждащо и 1 поддържащо обучение в две групи. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите – индивидуални и групови. Супервизията ще се извършва от външен експерт с богат опит в сферата на социалните услуги. С него ще се сключи договор по Закона за задълженията и договорите. 2 429 963.64 1 336 386.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).