Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Main objective of the project is to support social inclusion and professional integration of vulnerable group of unemployed women over the age of 54 through creation of a social enterprise inside the structure of "Agenda" Ltd and opening of 7 new jobs for representatives of the target group. It is intended to hire manager (full-time employment) and accountant (hourly employment) which will be involved in the work of the social enterprise, but they wouldn't be from the target groups. Project activities include providing vocational training for 6 representatives of the target group and equipping their new workplaces, providing employment for up to 12 months to the target group’s representatives and the social enterprise management team as well as performing a study on the market demand of the goods and services manufactured and provided by the social enterprise. We will support the change of specific social attitudes in the local communities for commitment to the creation of socially responsible society, supporting disadvantaged groups. A well-functioning and sustainable social enterprise will be created, perfectly positioned on the market as a result of a detailed study on demand and marketing strategy. As part of the project, activities for organization and management, as well as information and communication will be carried out. As a result of the project implementation 6 vulnerable persons will receive new vocational qualification, a functioning social enterprise will be created that will provide employment for 7ersons from the target group for a period of 12 months, which in turn will lead to increased economic autonomy of the target group’s representatives and their social integration.  The social marketing activities carried out will contribute to the recognition of the social economy as a sector with potential to solve societal problems and important for the development of Bulgarian society.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място, което се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО: Преди да започнат работа, шест лица от целевата група ще преминат професионално обучение по професия Шивач (код 542110) от специалност Шивачество (код 5421101) по направление "Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи". Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия, както и към длъжността, която се предвижда да заемат лицата. Изборът на целевата група на проекта, която ще работи в социалното предприятие - жени над 54 г., е съобразен с дейността, развивана от социалното предприятие. Шивашката професия не предполага тежко физическо натоварване, но изисква трайна принудителна поза при работа. Специално за целите на новосъздаваното социално предприятие не се изисква висока квалификация за работничките, тъй като не става въпрос за производство на дрехи или сложни продукти на шивашката промишленост. Социалното предприятие ще произвежда текстилни изделия за сектора на почистващите услуги - почистващи кърпи за различни видове повърхности, накладки за мопове и др. В практиката се е доказало, че с такова несложно шивашко производство могат да се справят и по-ниско квалифицирани кадри - т.е. с по-малко опит. То е подходящо като степен на натоварване и за жени в средна и по-напреднала възраст. Успоредно с изготвянето на настоящия проект бе проведено и проучване на пазара на труда, бяха проведени срещи с трудови посредници и ръководството на АЗ - Варна. Проучването показа, че в област Варна търсенето на шивачи надвишава предлагането. Много шивашки фирми изпитват сериозен недостиг на кадри - повечето от тях търсят професионалисти за производство на конфекция и размерът на средните възнаграждения значително надвишава допустимото за финансиране по настоящата процедура. Това би затруднило подбора на представители на целевата група (жени над 54 г.) с вече придобита професионална квалификация ШИВАЧ. От друга страна има много неквалифицирани жени над 54 годишна възраст, които са останали без работа преди достигане на пенсионна възраст и не могат да се върнат на пазара на труда поради изключително ниската си квалификация. Те остават дълго извън него и се десоциализират, губят трудови навици. 54 годишна възраст е праг, който жените не могат да преодолеят, веднъж изпаднали от пазара на труда. Превръщат се в особено уязвима група. Тази възраст се явява за тях своеобразен РУБИКОН и веднъж взели решение да се върнат на пазара на труда, те трябва да направят всичко възможно да прекрачат този своеобразен праг и да се интегрират отново. Настоящият проект ще даде възможност за това на тази уязвима група. Предоставянето на професионално обучение на лица, които не притежават квалификация и за които би било по-трудно да намерят работа при други условия, ще ги направи по-адаптивни на пазара на труда. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места и общо управление: Оборудването, което ще бъде закупено е съобразено с производствения процес в предприятието и броя на персонала. В новото социално предприятие ще се произвеждат изделия от текстил (кърпи за мокро почистване, кърпи за сухо почистване, кърпи за обезмасляване и почистване на иноксови повърхности, кърпи за почистване на стъкло, накладки за мопове и др.), основно от микрофибърен плат. Производственият процес започва с разкрояването на платовете. Ще бъде закупена и настилачна маса на въздушна възглавница с дължина 6 метра (6 модула по 1 м), върху която се настилат ролките с плат, за да бъдат разкроени. Масата с въздушна възглавница ще осигури висока прецизност при кроене и ще сведе до минимум възможността за изместване на плата и респективно грешки при рязането на кройките. По този начин ще се постигне и високо качество на изработваната продукция и ефективно разходване на материала, като с това се даде възможност за по-голяма норма на печалба и от там - по-голяма възможност за отделяне на средства за целевата група - не само за работни заплати, но и за бъдещи мерки, свързани с повишаване на самооценката им и мотивиране за работа. Производството продължава с обработката на кантове и подгъви и шиенето на изделията, за което ще се използват 3 бр. триконечен едноиглов оверлог, на всеки от който ще работи по един човек. Производственият процес ще завършва с пришиването на допълнителни елементи към изделията (етикети и др.), за което ще се използва едноиглова права машина, на която ще работи един човек. За всеки от шестимата работещи в шивашкия цех ще бъде закупен и по един ергономичен стол, тъй като при извършване на производството работещите трябва да се намират в седнало положение. Производственият процес ще се осъществява в едносменен режим, на 8 часов работен ден. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца: Като част от дейността ще бъдат наети шест лица от целевата за проекта група (6 бр.безработни жени на възраст над 54 г. ), идентифицирана според нейните характеристики и нужди и проблеми, подробно описани в т. 11.4., където е детайлно разписан и подходът, който ще се прилага при подбора на представителите на целевата група. Създаването на социално предприятие в сферата на шивашките услуги е нова дейност за организацията и поражда необходимостта от обезпечаване на дейността с персонал, който да бъде пряко ангажиран в процеса на работа. За целта се предвижда да бъдат наети 6 безработни или неактивни жени на възраст над 54 г. на позиция „Шивач" (6 бр.). За изпълнение на заложената в проектното предложение дейност "Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги" ще бъде привлечен "Експерт, маркетинг" (1 бр.) с код по НКПД 2431 6002 , който да отговаря за доброто позициониране на продуктите на пазара и ще търси възможности за реализиране на продукцията. Ще бъдат подбрани най-подходящите кандидати, представители на целевите групи на проекта. Всички те ще бъдат назначени на трудови договори, за което ще получават възнаграждение за период от 12 месеца. От кандидатите за обявените позиции няма да се изисква дългогодишен опит и тясно специализирано образование в съответната професионална сфера. Шивачите ще участват в професионално обучение, а за маркетинговия специалист опит или образование в сферата на маркетинга и икономиката. За да подпомага лицата, които са назначени на работа в социалното предприятие, както и цялостното му функциониране и финансово управление, ще бъдат назначени на трудов договор единствено Ръководител на социалното предприятие с НКПД 13446005 и Счетоводител с НКПД 24116004, които няма да бъдат представители на целевата група. Ръководителят ще работи на пълен работен ден, а Счетоводителят ще бъде нает на 2-часов работен ден. Малкият екип за управление на социалното предприятие е продиктуван от стремежа за ефективно и ефикасно разходване на средствата. Всички разходи за персонал, който ще бъде зает в социалното предприятие са описани в т.5 Бюджет, както следва: - разходите за възнаграждения и осигуровки на 6 бр. лица от целевата група - в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. - разходите за възнаграждения и осигуровки на 1 бр. лицe от целевата група - в бюджетен ред 2.5.Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на лицата, включени в заетост по настоящата процедура, които попадат в посочените дефиниции за неактивни и безработни лица - брутните възнаграждения на наетите лица и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. Помощен персонал - разходите за Екип на социалното предприятие са описани в бюджетен ред 3.6. Екип на социалното предприятие - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. Предвиден е резерв от 5% в случай на увеличение на МОД. 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: За целите на проекта ще бъде извършено пазарно проучване за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за произвежданите микрофибърни изделия, анализ на възможните начини за продажба и ценовите равнища. Въпреки че новосъздаденото предприятие има социална насоченост, за да се осигури устойчивостта на проекта, е необходимо да се създадат предпоставки за функционирането на конкурентоспособно звено, което да работи успешно в пазарни условия. То трябва да реализира приходи, които да реинвестира в социална дейност и да осигурява доходи за работещите в него. Посредством проучването ще бъде събрана информация за: ∙ Общ размер на пазара на почистващи изделия от микрофибър; ∙ Големина, капацитет на пазара, прогноза за развитие; ∙ Пазарен дял на основните фирми, работещи на пазара; ∙ Потребности и изисквания на потребителите; ∙ Структура на пазара: основни участници (местни производители и вносители); ∙ Основни пазарни сегменти и тенденции за развитие; ∙ Потребителско поведение; ∙ Профилиране на потребителите; ∙ Потребителско поведение и факторите влияещи върху него; ∙ Методи за стимулиране на продажбите; След разработване на стратегията експертът маркетинг ще започне нейното прилагане, като ударението ще бъде поставено върху популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и произвежданите и предоставяни от него стоки. За целите на изпълнението ще бъдат използвани различни социални канали, предвидени в изработената маркетингова стратегия. Такава огромна по обем работа изисква назначаване на експерт маркетинг на пълен работен ден. Неговото трудово възнаграждение и осигуровки за сметка на работодателя са отразени в дейност 3 - Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца, затова са отразени в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. Предвиден е резерв от 5% в случай на увеличение на МОД. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).