Координация на изпълнението на дейностите по проекта: Координация на изпълнението на дейностите по проекта е свързано с осигуряването на организационен и административен ресурс. Процесът на реализация на проекта преминава през няколко етапа:
Етапи в провеждането :
ЕТАП 1: ПЛАНИРАНЕ - Включва следното:
1) Концепция - • визия,• цели, •целеви групи и програма
2) Екип- •роли и отговорности, •умения, •срещи на екипа
3) Бюджет - •приходи, •разходи, •финансов контрол
4) Логистика- •място, •оборудване, •водещи фотограф, •храна и напитки, •награди, •друго
5) Маркетинг- •печатни материали, •аудио и видео, •социални медии
ЕТАП 2: ИЗПЪЛНЕНИЕ- Включва следното:
1) Екип: Екипът се ръководи от ръководителя на проекта и/или от координатора. Той /тя разпределя ролите и задачите, правомощията и задълженията на всеки член на екипа.
2) Създаване на план- програма: Включва времеви план-график и времевата рамка по изпълнението (план-график) за деня на самото събитие, като се набелязват всички важни дейности и стъпки, свързани с организацията и изпълнението.
3) Обявяване на събитието: Датата на фестивала трябва да бъде обявена най-малко един месец предварително. Това ще помогне на екип по изпълнението, създаване на организация, възможност за набиране идеи и предложения
4) Публичност: След обявяването на събитието ще започне комуникационна кампания през социалните медии, които ще дават повече информация и да стимулират ранна ангажираност и интерес
5) Маркетинг и промоция на фестивала. Дейностите, свързани с комуникирането и промотирнето на фестивала включват:
Изготвяне, отпечатване и разпространение на маркетингови и промоционални материали като:
• Печатни материали
Разпространението на печатни материали е препоръчително да започне най-малко две седмици предварително. Печатни материали биха могли да се разпространят и в по-големите градове ; Определени бройки е желателно да се оставят и в туристическите информационни центрове, в хотелите и ресторантите.
3) ЕТАП 3: ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО
Оценката на изпълнението ще помогне да бъдат анализирани силните и слаби страни при провеждането на фестивала. Внимателният анализ ще разкрие възможностите за оптимизация при планирането и изпълнението на дейностите и усъвършенстване. Организаторите обикновено се стремят да получат обратна връзка за събитието, в което са инвестирали време и финансов ресурс. Добре проведената оценка на изпълнението е ключов фактор за успеха на последващата маркетингова кампания за бъдещи издания на фестивала. |
16 492.00
|
0.00
|
Създаване на иновативен културно-туристически продукт, като част от „Мост на културното наследс тво на МИГ Преспа и МИГ Ардино- Джебел“. Пътеводител на културното наследство, представляващ разнообразна мозайка от културно и творческо изразяване, наследство от предходните поколения на региона за идните поколения.: Ще се създаде и нов продукт- пътеводител на културното наследство. Той ще включва природни и археологически обекти, музеи, паметници, произведения на изкуството и други туристически ресурси. Целта на тази дейност е повишаване и утвърждаване на културното наследство в региона, което от своя страна обогатява живота на гражданите, представлява движеща сила за секторите на културата и творчеството и играе роля за създаването и укрепването на социалния капитал на региона. То е също така важен ресурс за икономически растеж, заетост и социално сближаване с потенциал за обновяване на градските и селските райони и за насърчаване на устойчивия туризъм.
Основни цели:
1) Да се запази и разпространи културно-историческото наследство на региона
2) Да се привлече интереса на повече млади хора и туристи към региона
3) Да се предадат знание и традиции на следващото поколение и да остане траен продукт с културно-историческа значимост
Подцели:
1) Повишаване на интереса и знанията на хората от региона и на туристи за богатствата на региона, включващи както обекти (природни, археологически или с историческо значение).
2) Привличане на нови хора и засилване на интереса на туристите със своите културно-исторически богатства и развиване на потенциала на региона и неговата привлекателност с възможности за създаване и на туристически атракции и събития, фестивали, и др.
3) Създаването на този т.нар. продукт да бъде само първата крачка към развитието на региона с разнообразяване на вече съществуващите практики за популяризиране на културното наследство. |
17 250.00
|
0.00
|
Организиране и провеждане на събитие местен етно – фолк фестивал, насочен към традициите в ми налото, настоящето и бъдещето „Мост на културното наследство на МИГ Преспа и МИГ Ардино- Джебел“: Провеждане на 5 събития (фестивали в Ардино, Джебел, Баните, Лъки и Чепеларе) за представяне и популяризиране на иновативния културно-туристически продукт - пътеводител и фестивал, насочени към традициите в миналото, настоящето и бъдещето. Фестивалите са изключително разнообразна и динамично развиваща се форма на туризъм. Те представляват най-достъпната възможност гостите да се докоснат до богатото минало, обичаите и настоящето на местната общност. Фестивалният туризъм би могъл да бъде двигател за развитие на целогодишен – организиран или индивидуален туризъм по интереси. Целите на фестивала са в синхрон с визията на проекта, а именно: Мост на културното наследство: чрез популяризиране и съхраняване традициите на местната общност
Цел:
1) Популяризиране на региона и подпомагане за привличане на интереса на местното население, маладите хора и туристи с дейностите на местни самодейни групи и състави
2) Запазване на културното наследство и традиции от миналото, настоящето и бъдещето в областта на музиката, фолклора, народните обичаи и занаяти, както и местни производители на продукти от различно естество;
3) Предаване на знания за местни обичаи и традиции към бъдещото поколение с цел запазване на културно-историческото наследство на региона.
4) Увеличаване на приходите за местната общност и бизнеса от туризъм и повишаване имиджа на региона
Подцели:
1) Популяризира българския народен фолклор, като събира на едно място певчески и танцови ансамбли от целия регион;
2) Предоставяне на поле за изява и популяризиране на дейността на различни фолклорни състави (вкл. танцъори, инструменталисти, хористи, аниматори);
3) Популяризира на местните хранителни продукти и напитки;
4) Засилване на туристическото търсене и интерес за туристите, даващи предпоставка за разработване на нестандартни туристически пакети с богат асортимент от допълнителни услуги и атракции
5) Възможност за превръщане на региона в емблематичен за страната ни културен маршрут, което да привлече много туристи с познавателни интереси, търсещи емоции, автентичност и уникални преживявания при културния, историческия, селски, екологичен туризъм, като реклама за българския фолклор, обичаи, кухня и други
6) Запазване на културното наследство и засилване на интереса на младото поколение към местното фолклорно творчество с културна цел за укрепване на връзката между поколенията и създаване на памет у младите хора за техните корени и любов и привързаност към родината. Повишаване
самочувствието на местните жители благодарение на този нов интерес към тяхната култура и традиции.
7) Ангажиране на местната общност; социално сближаване и общуване; съхраняване на нематериалното наследство.
|
83 227.80
|
0.00
|
Организиране и провеждане на семинар/обучение с представители на местната администрация и заинтересовани страни за управление и представяне на местното културно-туристическо наследство и придобиване на умения за привличане на нови публики (туристи).: Целта на обучението е да повиши знанията и уменията на местната администрация и заинтересовани страни за управление и представяне на местното културно-туристическо наследство и придобиване на умения за привличане на нови публики (туристи).
Обучението засяга въпроси от обществена, икономическа и културна и гледна точка и може да се използва едновременно в рамките на предвидената програма. Вземайки в предвид същността на материала, той ще се опита в максимална степен да отговори на специфичните образователни нужди за привличане на туристи в региона. Практикуващите ще могат да го прилагат като го адаптират към техните реалности, могат да използват части от материала, да го обогатят, да променят някои теми, добавят или опростят работните програми. В крайна сметка, това ще допринесе за разработване на по-информирани, дисциплинирани и активни практикуващи.
Обучението ще бъде насочено към следните теми: Създаване на туристически продукт; Иновации в туризма; Добри туристически практики; Маркетинг и реклама в туризма
и Мултиплициране на туристическия поток.
Предвиждат се 3 обучения .
- Обучение в МИГ "Преспа" ще се изпълни и изчисли по следния начин:
3 бр. обучение (Чепеларе, Лъки, Баните) х 1 ден х 20 участника
- Обучението в МИГ "Ардино-Джебел" ще се изпълни и изчисли по следния начин:
4 бр. обучение (Ардино и Джебел) х 2 дни х 20 участника |
11 506.00
|
0.00
|
Провеждане на информационна кампании за подобряване на осведомеността относно културното наследство и неговото опазване и съхранение: Описание
Целите на Дейност 5 са:
1) Да се подобри информираността на обществеността за проекта Мост на културното наследство на МИГ "Преспа" и МИГ "Ардино- Джебел"
2) Да се привлекат повече туристи
3) Да се информират заинтересованите страни за целите и дейностите на проекта
|
19 202.00
|
0.00
|