НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа.: В изпълнението на НАПРАВЛЕНИЕ 1 от проект "Патронажна грижа + в община Мадан" ще се реализират мерки за социално включване и интеграция на хора с увреждания,възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54г. и други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19 на територията на община Мадан.
Дейностите,които ще се изпълняват са следните:
1. Провеждане на информационна кампания (обява на официалния сайт на община Мадан: www.madan.bg вкл. обяви на инф.табла), прием на заявления и подбор на потребители и персонал за предоставяне на услуги патронажна грижа;
2. Извършване на оценки на потребностите на лицата от целевата група за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги.
3. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги/МИЗСУ/ за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора - почасова подкрепа в дома за дейности,в които потребителят среща трудности (почистване на дома,пазаруване,придружаване,административни дейности,общуване);здравни грижи и медицинско наблюдение,което включва текущо наблюдение на здравния статус,измерване на кръвно налягане,провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост,поставяне на инжекции,смяна на превръзки,измерване на кръвна захар, осигуряване помощ в процеса на закупуване,съхранение,разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка,съдействие при настаняване в болница,помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим; информиране,консултиране,рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства;
4. Доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция),заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства,различни от тези по настоящата операция);
5. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата относно възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране ще се възложи на външен изпълнител по реда на ЗОП/сключване на граждански договор с физическо лице.
Горецитираните дейности 3,4 и 5 се предоставят на минимум 42 лица до 2 часа на ден за период от 12 месеца, считано от месец трети на проекта от мобилен екип както следва:
• координатор-1 бр.,
• медицинско лице/рехабилитатор- 1 бр.,
• психолог–1 бр.
• домашни санитари -8 бр.
За заявяване на необходимост от закупуване на хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства и др.по т.4 ще има отворена телефонна линия/горещ телефон, обявен на официалния сайт:www.madan.bg . Дейностите ще се изпълняват от мобилният екип, организирани от координатора, вкл. и от самия него в зависимост от това в кое населено място е възникнала конкретната необходимост.
За персонала ще се проведе обучение – въвеждащо и/или надграждащо съгласно Методика за предоставяне на патронажната грижа, както и супервизия на персонала веднъж на тримесечие – 4бр.
Транспорта на персонала предоставящ услугите на лицата се осъществява с превозно средство,закупено по реализиран проект на общините Рудозем и Мадан по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2“. |
0.00
|
62 532.40
|
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности.: Кризата,свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация,която не е предвидена при определянето на размера на стандартите за социалните услуги,делегирани от държавата дейности (ДДД).В същото време предприемането на мерки за ограничаване на разпространението на заразата в соц.услуги води до възникването на доп.разходи, които няма възможност да бъдат поети в рамките на стандарта за финансиране на соц.услуги, ДДД.В тази връзка чрез настоящия проект се предвиждат дейности,пряко свързани с опазване здравето,както на ползвателите на соц.услуги, ДДД,така и на служителите,предоставящи тези услуги.Дейностите са насочени към осигуряване на подкрепа за приспособяване на соц.услуги, ДДД към възникналите вследствие на извънредната епид.обстановка предизвикателства.Предоставянето на допълнителна финансова подкрепа във връзка с мерките по превенция от заразяване с COVID-19 ще даде възможност за по-лесна адаптация на сектора към безпрецедентната и динамична обстановка,както и да отразява актуалните нужди,свързани с коронавируса.
Капацитетът на предоставяните в община Мадан соц.услуги, ДДД в община Мадан възлиза на 95 бр.,както следва:
*Център за социална рехабилитация и интеграция “Детелина“ с капацитет 50 л.
*“Дневен център за стари хора – Мадан“ с капацитет 30 л.
*„Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства“ с капацитет 15 л.
Заетият персонал в социалните услуги, ДДД е както следва:
*Център за социална рехабилитация и интеграция /ЦСРИ/“Детелина” – 11 лица, в т.ч. 1 домакин, той и хигиенист;
*Дневен център за стари хора/ДЦСХ/–Мадан – 3 лица, в т.ч. 1 хигиенист;
*„Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства“ /ЦНСТПЛПР/– 19 лица(няма назанчени хигиенисти).
Мерките,които се предвиждат да се реализират в подкрепа за адаптиране на социалните услуги, ДДД в отговор на безпрецедентните предизвикателства,свързани с разпространението на COVID-19,са следните:
*Осигуряване на ЛПС;
*Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД;
*Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19;
*Въвеждане при необходимост на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите;осигуряване на компютърна техника,таблети,телефонни апарати и др. за трите центъра за услуги-ДДД, като същата ще се съхранява на място в центровете. Осигуряването на компютърна техника,таблети и телефони, др. електронни устройства е с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги,ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епид.обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно.
Във тази връзка община Мадан планира да наеме допълнителен обслужващ персонал,който да подпомага дейностите по разделяне/изолиране на потребителите на услугите,за да не се получава струпване,дезинфекция на сградния фонд и др.Към соц.услуги ДДД ще бъдат разпределени доп.наети 6 хигиениста на пълно работно време/8ч./ и 1 техн.сътрудник на непълно работно време /4ч./за период от 12 месеца.В трите социални услуги,помощния персонал е крайно недостатъчен или липсва.Предвид наложените противоепидемични мерки в страната е необходимо наемането на помощен персонал,като следва:
-Хигиенисти 6 бр. /по 2-ма във всеки център за услуги ДДД/,извършващи ежедневна,неколкократна дезинфекция на помещенията за работа с потребители,почистване и санитарен контрол на всички помещения в сградите на 3-те услуги,съобразно изискванията и разпоредбите на здравните власти;
-Техн.сътрудник, назначен в ЦСРИ за подпомагане дейността по отношение пропускателният режим в тях,изготвяне на графици за посещенията на потребителите и графици за почистване и дезинфекция,подпомагане персонала в изготвяне на доп.документация,свързана с превенцията на COVID 19. |
0.00
|
60 625.95
|