Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Devin is a small mountain municipality, where the state of educational infrastructure is in poor condition. In the municipality’s center Devin operate two kindergartens, which are responsible for the care and education of nearly 220 children aged 3 to 7 years. The buildings, along with their heating systems are old and worn out, and as such are in need of renovation and reconstruction. The need for the municipality to adapt to current needs and improve the technical condition of the educational infrastructure is palpable. The implementation of energy efficient materials will directly contribute to the reduction of overal energy consumption and indirectly to the recline of greenhouse gas emissions in small towns and supporting centers of the polycentric system, according to the National Spatial Development Concept. Despite the partially implemented energy-saving measures- thermal insulation of external walls with EPS 0.05m, the energy consumption for heating at the moment is still very high. This project proposal is aimed at improving the energy efficiency of buildings by the municipal educational infrastructure, namely: Kindergartens "Zdravets" and "Izvorche" – town of Devin. This will be achieved through:
- Improving the efficiency of the heating systems;
- Improving the insulation on the external walls on each of the two kindergartens' buildings;
- Reducing heat loss by thermal conductivity from the windows, through the replacement of existing windows with PVC frames.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността включва сформиране на екип за управление на проекта, който ще включва 3 души - ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Ще бъде изготвен подробен план график за изпълнение на дейностите по проекта, ще бъдат разпределени индивидуалните задължения и отговорности на всеки един от членовете на екипа. Тази дейност е от ключово значение за гарантиране на оптималното и компетентно изпълнение на дейностите и постигане на очакваните резултати. 11 873.94 11 655.13
Информация и публичност: Целта на дейността е популяризиране на приноса на ЕС и ЕФРР, както и на самия проект и на постигнатите резултати. За постигане на целта се предвиждат следните мерки: 1. Организиране и провеждане на 2 пресконференции, където ще бъдат представени целите и дейностите по проекта, а в последствие - на заключителната - ще бъдат представени постигнатите резултати от изпълнението на проекта. 2. Ще бъдат разработени и публикувани материали в регионалния печат, радиоизлъчвания и публикации в интернет-страницата на община Девин. 3. Ще бъдат разработени, издадени и разпространени информационни материали /брошури/ и презентационни материали. 4. Ще бъдат изработени 2 информационни табели. Информационните материали ще бъдат разпространявани през целия период на изпълнение на проекта. 3 000.00 3 600.00
Разработване на документация за провеждане на тръжни процедури: За изпълнение на предвидените в проекта дейности е необходимо провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на съответната дейност. Поради тази причина и отчитайки под внимание срока от 3 месеца за обявяване на всички процедури за избор на изпълнители, посочен в Насоките за кандидатстване по процедурата - служители от Общинска администрация - Девин ще подготвят тръжната документация за всяка от отделните процедури за избор на изпълнители по ЗОП. Тази дейност е много важна с оглед подготовка на качествена тръжна документация и законосъобразен избор на изпълнител. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи: Тази дейност е широкообхватна и се състои от няколко под дейности за всеки един от двата обекта на интервенция, а именно: I. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ІI. Мерки за енергоспеставяне: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна архитектурна среда за населението, включително за хората с увреждания; - препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"). 543 904.28 655 729.18
Проектиране и авторски надзор: Преди етапа на кандидатстване е извършено обследване за енергийна ефективност. Разработени са работни проекти за двата обекта на интервенция. Разходът е извършен преди 01.01.2014 г. и за него няма да се иска възстановяване на средства от оперативната програма. За извършване на последващо упражняване на авторски надзор ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП. Избраният изпълнител ще извършва следните дейности: • Вписване на констатации и забележки в Заповедната книга на обекта; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството след покана от Възложителя - община Девин; • Обсъждане и промяна на конструктивните решения при нужда; • Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти при нужда; • Изменение на проектни части по време на работа при нужда; • Посещение на всички съоръжения при всеки дефект или повреда след писмена покана от Възложителя - община Девин, които ще изискват намесата на строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него; • Изпълнява дейността по авторски надзор до получаване на Разрешение за ползване на обектите 13 597.61 16 260.00
Упражняване на строителен надзор: Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на СМР в обекта и въвеждането на ремонтирания обект в експлоатация. Фирмата-изпълнител ще бъде избрана по реда на ЗОП. Първата поддейност, която ще бъде извършена в рамките на тази дейност е Провеждане на процедура за избор на изпълнител. Изпълнението на дейността ще включва упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 168 от ЗУТ в следния обхват: - Откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежа. - Изготвяне и заверяване на заповедната книга на строежа в тридневен срок от съставянето на протокола за откриване на строителна площадка. Уведомяване писмено в 7-дневен срок от заверката на заповедната книга община, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол. - Следене за безопасност и здравословни и безопасни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г. - следене за качеството на вложените материали, както и количеството и качеството на извършените СМР. - изготвянето на окончателен доклад и паспорт на обекта. 27 195.21 26 828.77
Въвеждане на обекта в експлоатация: За изпълнението на тази дейност е необходимо представяне в община Девин на пълния набор от документи от фирмата, упражнявала строителен надзор, а именно: копия от проектите; копия от сертификати за качество, декларации за съответствие и др. Предвидените разходи за тази дейност са предимно от административен характер и включват съгласувания и издаване на положителни становища от експлоатационни дружества и различни институции, а необходимостта от извършване на дейността е законово обусловена. 1 000.00 0.00
Одит на проекта: Това е една от задължителните дейности по проекта, която ще бъде извършена от лицензиран експерт счетоводител в последния месец от изпълнение на проекта, т.е. след приключване на всички проектни дейности и извършване на разплащане към всички изпълнители. Докладът за извършения одит ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност при изпълнение на проекта и усвояване на средства от Европейския съюз. 5 000.00 5 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).