Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

SLAVEY KALKOV - SAC as a socially responsible company has always sought to support the overall process of providing support for the social inclusion of disadvantaged people on the labor market. The opportunity offered by this scheme to create a social enterprise in the structure of the applicant organization creates suitable conditions for the professional integration of these persons in the sphere of social economy. This is also the main purpose of this project proposal. It is envisaged to set up a social enterprise - a mixed food and non-food shop in the village of Satovcha.
The project target group includes 7 disadvantaged people on the labor market and other socially excluded (inactive and unemployed). For their support, the applicant also plans to hire an expert on the project - a part-time psychologist for 6 months.

For the successful implementation of the project, the following activities will be carried out:
1. Psychological support and motivation of persons from the target group for inclusion in employment
2.Technical repair and equipment of the newly created jobs
3. Provision of employment for 12 months to the representatives of target groups hired in the social enterprise.

The expected results of the project are:
1. Identification, motivation, psychological support and labor market integration of 7 persons from the eligible target groups.
2. Ensuring the favorable working conditions and long-term employment of the persons in the social enterprise.
3. Achieved social effect by increasing self-esteem, competitiveness and living standard of target group and indirectly to their families.

With the implementation of the project SLAVEY KALKOV - SAC will increase its social role in the community and in particular the municipality of Satovcha will provide an example of entrepreneurship and will stimulate the local economy in an innovative way for Bulgaria - through the creation of a social enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от целевата група за включване в заетост: При направения за нуждите на проекта анализ на проблемите на целевата група бе констатирано, че голяма част от тях са с ниска професионална и лична самооценка, демотивирани и в риск от изпадане от пазара на труда. Поради тази причина се предвижда да бъде нает психолог, който да подпомага психологически и да мотивира лицата от целевите групи, които са включени в заетост по проектното предложение. Той ще бъде назначен в социалното предприятие като експерт по проекта на длъжност психолог код по НКПД 26346001 за срок от 6 месеца на 4 часов работен ден. Психологът ще подкрепя и консултира представителите на целевата група по проекта, както преди тяхното назначаване в социалното предприятие, така и след това. Той ще участва активно в процеса по идентифициране, мотивиране и подбор на лицата, предшестващ наемането им по проекта. Тази дейност той ще изпълнява съвместно с управителя на кандидата, като двамата посредством лични срещи с лицата ще ги мотивират за включване в проекта. В изпълнението и ще бъде използвана помощта и на Дирекция Бюро по труда-Гоце Делчев, благодарение на която информацията за предоставената възможност за включване в заетост ще достигне до максимален брой представители на целевата група по проекта. В задълженията на психолога ще влиза изготвянето на първоначална психологическа оценка на наетите служители от целевата група, провеждането на серия от индивидуални и групови сеанси с тях, както и осигуряването подкрепа на наетите лица, насочена към справяне със стреса и повишаване на самооценката им. Основните негови задачи ще бъдат свързани с подпомагане на лицата за придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Освен това той ще осигури плавно интегриране на наетите служители в социалното предприятие, както и тяхната устойчива мотивираност за включване и оставане на пазара на труда. Психологът ще осигури изграждането на подкрепяща работна атмосфера в предприятието и ще работи за личностното и кариерно развитие на наетите по проекта представители на целевата група. Освен дейности на психологическа подкрепа и мотивация за наетите лица, той ще осъществява и дейности по управление на човешките ресурси, подпомагайки създаването и поддържането на благоприятна и продуктивна работна атмосфера. Психологът ще тушира в зародиш евентуални спорове и напрежения в колектива и ще осъществява ежемесечни оценки на интегрирането и развитието на наетите лица в социалното предприятие. 0.00 2 368.46
Текущ ремонт и оборудване на новоразктирите работни места: Основната цел на проекта е осигуряване на дългосрочна заетост на 7 икономически неактивни, обезкуражени и изпаднали в риск от социално изключване лица за 12 месеца и един психолог за 6 месеца, посредством индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги за привличане и мотивиране за включване в заетост при реален работодател в сектора на Социалната икономика, както и създаване на подходяща работна среда за формиране на трудови навици у тях. В тази връзка настоящата дейност е насочена към осигуряване на подходящи и адекватни условия на труд, които да позволяват спокойното извършване на трудовата дейност на новонаетите лица, както и обезпечаване на новите работни места с необходимото оборудване и материални запаси, без които не може да се осъществява стопанска дейност в сферата на търговията (стоки). Осъществяването ѝ ще се реализира в 2 основни етапа: 1. Извършване на ремонтни дейности (текущ ремонт) в помещенията, в които ще бъде ситуиран магазинът. 2. Закупуване на необходимите за новоразкритите работни места оборудване и материални запаси. За целите на новосъздаденото Социално предприятие кандидатът планира да разкрие търговски обект - магазин от смесен тип, разположен в село Сатовча, който да оборудва с необходимите технологични средства и материални запаси, благодарение на които да се осигури ефективното функциониране на търговския обект и изпълнение на професионалните задължения на лицата под ръководство на управленския екип на дружеството. Помещенията, предмет на инвестицията са собственост на дружеството-кандидат. Те са ситуирани в масивна сграда в централната част на село Сатовча, която е построена преди повече от 30 години и не се ползват от дълго време. Поради тази причина, за да могат да се въведат в експлоатация и да се обособят за нуждите на проекта, те се нуждаят от извършване на текущ (не основен) освежителен ремонт, включващ подмяна на стара дограма, боядисване в свежи тонове с латекс на стени и тавани и подмяна на осветителни тела. Към момента помещението е със стара метална дограма с единично стъкло. Тя пропуска вятър и вода и е с минимални изолиращи външните влияния свойства. Без нейната подмяна не би могло да се постигне оптимално оптимална температура в работното помещение. За тази цел предвиждаме подмяна на старата метална дограма с PVC дограма, което напълно ще елиминира този проблем. В предвиденото за магазин помещение осветлението също е старо, като в никакъв случай не покрива нормите за здравословни и безопасни условия на труд. Това прави подмяната му наложителна. Текущият ремонт няма да се нуждае от разрешително за строеж, при него ще бъдат подобрени помещенията, така че да бъдат годни за използване, като вътрешното преустройство няма да засяга конструкцията на сградата, няма да бъдат премествани стени или да се правят отвори в тях, засягащи конструкцията на сградата, както и няма да бъде променяно предназначението на помещенията и натоварванията в тях. Предвидения текущ ремонт е пряко свързан с постигането на целите на проектното предложение, тъй като без него помещенията няма да могат да се ползват от социалното предприятие и то самото ще бъде поставено в невъзможност да развива дейност въобще. Във вторият етап на дейността ще бъдат закупени необходимите за стартиране функционирането на предприятието оборудване и материални запаси. Тъй като социалното предприятие ще представлява магазин от смесен тип, необходимото оборудване, обзавеждане и стопански инвентар е: - стелажи - касов апарат Освен гореописаното оборудване и стопански инвентар, ще бъдат закупени и необходимите, за да стартира своето функциониране социалното предприятие материални запаси. Поради естеството на дейност на предприятието, това ще бъдат стоки (хранителни и нехранителни), които да бъдат реализирани в магазина. 0.00 22 428.07
Осигуряване на заетост за срок от 12 месеца на наетите в социалното предприятие представители на целевите групи: Целта на настоящата дейност е да се подберат 7 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които да бъдат наети в новосъздаденото социално предприятие, чиято основна дейност ще бъде търговия на дребно в неспециализирани магазини с разнообразни стоки. При подбора на лицата ще бъдат взети предвид комплекс от характеристики, както на самите лица, така и социалното и финансово положение и благосъстояние на техните семейства, като приоритетно ще бъдат назначени лица, за които рискът от изпадане в бедност е най-висок. Ще бъде спазени изцяло принципите за равенство между половете и недопускане на дискриминация. Целева група, към която е насочено проектното предложение са лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, като основният фокус ще бъде върху безработни младежи, продължително безработни лица, безработни лица с трайни увреждания, безработни лица самотни родители /осиновители и/или майки/осиновителки с деца до 5 г. възраст, безработни над 54-годишна възраст, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация, но не се изключва включването и на всички останали под-групи, попадащи в категорията лица в неравностойно положение на пазара на труда и социално изключени. За наемането на лицата основна роля ще имат назначеният по проекта психолог и управителят на кандидата, които ще идентифицират и мотивират за включване лицата. Предвидено е бъдат наети: - 4 лица на длъжност "продавач-консултант" (код по НКПД 52232001) - 1 лице на длъжност "стоковед" (код по НКПД 43212018) - 1 лице на длъжност "склададжия" (код по НКПД 43212014) - 1 лице на длъжност "снабдител-доставчик" (код по НКПД 43212015) Предвижда се наетите на длъжност продавач-консултант да работят на двусменен режим на работа с цел постигане на по-висок производствен капацитет на социалното предприятието и осигуряване на неговите служители на всички изискуеми съгласно българското законодателство норми по отношение на полагаемата почивка на работниците и служителите. Лицата, които ще заемат длъжност стоковед, склададжия и снабдител-доставчик ще работят на 8-часов работен ден, на една смяна, като кандидатът планира постепенно в процеса на развитие на предприятието да увеличи и техния брой. На всички наети лица ще бъде осигурена благоприятна работна среда, благодарение на извършения в рамките на предшестващата дейност текущ ремонт на помещенията, в които ще е ситуиран търговският обект, както и на доставените (пак в рамките на дейност 2 ) оборудване, обзавеждане, стопански инвентар и стоково-материални запаси. Предвидените средства за продавач-консултант (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 мес. са в размер на 30 962,88 лв. Предвидените средства за стоковед (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 мес. са в размер на 9 090,00 лв. Предвидените средства за склададжия (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 месечна заетост са в размер на 9 090,00лв. Предвидените средства за снабдител-доставчик (заплата по МОД + осигуровки за сметка на работодателя) общо за 12 месечна заетост са в размер на 9 090,00лв. Заложените в бюджета разходи по тази дейност са на база МОД за дейността за 2017г. и добавен резерв за очакваното увеличение на МРЗ и/или други разходи за работодателя през 2018г. в размер на 5%. Залагането на този резерв е породено от факта, че проектът е с продължителност повече от 1 година, най-вероятно изпълнението му ще стартира в началото на 2018г. и предвидената субсидирана заетост ще се реализира основно през 2018г. Общата стойност на разходите за трудови възнаграждения и осигуровки за сметка на работодателя за наетите в социалното предприятие за период от 12 месеца 7 лица от целевата група ведно с 5%резерв възлиза на 61 144,52 лева. 0.00 53 701.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).