Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to fully participate in the public life of the municipality of Garmen of persons from vulnerable ethnic communities with a focus on Roma through a complex intervention aimed at overcoming poverty, improving the quality of life and socio-economic integration.
Specific objectives:
- Improving career opportunities by raising personal potential, enhancing skills and competencies, and delivering services aimed at improving access to employment.
- Increasing the employment and living standards of Roma people by including them in subsidized employment.
- Creating the right conditions for the sustainable integration of Roma excluded and / or threatened by exclusion by improving their access to social and health services in the community.
The project will include 25 persons representing the Roma community on the territory of the Municipality of Garmen who are socially excluded or threatened with exclusion due to factors such as early drop out of school, low education, long-term unemployment and lack of working habits, limited employment opportunities , poverty, poor living conditions, lack of access to health, social and educational services.
To meet the complex needs of the target group, it is envisaged that, depending on their individual characteristics, they will be covered by activities to improve access to employment (activation, job mediation, professional information and counseling, provision of key competence training and inclusion in employment) and access to social and health services.
Within the 6 months of the project, 18 persons of the target group will be employed. Inclusion in employment will create prerequisites for active labor market behavior, acquisition of professional and work skills and improvement of living conditions by ensuring financial stability for families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Активиране на икономически неактивни лица: Дейността има за цел да се подобри достъпа до заетост на неактивните лица от целевата група, чрез идентифициране, активиране, консултиране на професионалното включване и предоставяне на обучение по ключови компетентности. Дейността ще стартира в първи проектен месец и включва изпълнението на две поддейности: 1. Поддейност 1.1. "Идентифициране и активиране на неактивни лица" Информация за възможностите за включване в дейността по проекта ще се разпространява чрез сайта на общината, и печатни обяви в Бюро по труда, Дирекция "Социално подпомагане", ключови места в общинския център и кметствата в селата от общината. За изпълнение на дейността ще бъде избран консултант с подходящо образование и минимум 2 години професионален опит, като опитът в работата с лица от уязвими групи ще се счита за предимство. С определеният експерт консултант за подкрепа на включването в заетост ще бъде сключен договор за услуга по ЗЗД. Ангажимент на консултанта ще бъде изготвянето на регистър на лицата от целевата група, заявили желание за участие. Въз основа на данните и първоначалната информация от участниците ще бъдат избрани минимум 20 лица, които ще получат интензивна подкрепа за достъп до заетост. На избраните участници ще бъдат изготвени индивидуални планове за подкрепа на включването в заетост. Активирането на неактивни лица ще включва целенасочена работа с тях, като се отчитат нуждите, уменията, образованието, квалификацията, способностите за търсене на работа и други индивидуални характеристики. Дейността ще се осъществява под формата на индивидуални и групови консултации/срещи за: - предоставяне на съвети, професионалното информиране и консултиране, съобразени с индивидуалните потребности; - оказване на помощ при изготвяне на автобиография, представяне на различните техники на търсене на работа и създаване на умения и навици за търсене на работа; - насочване към възможности за обучения; - помощ за изготвяне на автобиография, представяне на различните техники на търсене на работа и създаване на умения и навици за търсене на работа; - консултиране за осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане наемането на работа и др. 2. Поддейност 1.2. "Обучение по ключови компетентности" Целта на обучението е придобиване на познания по ключова компетентност 5 "Умения за учене". Обучението се извършва в съответствие с установените, заявени от работодателя (община Гърмен) нужди, и с насоченост към изискваните компетенции за длъжността, която се предвижда да заемат лицата, включени в заетост по дейност 3 от проекта. Предвижда се то да обхване 10 лица от целевите групи, които са в особено уязвими по отношение на включване в трудова заетост (хора, включително младежи до 29 г. без никакъв или с недостатъчен трудов опит, дълготрайно безработни, лица с проблеми в междуличностното общуване и нарушена адаптация към правила и организирана дейност и др.) Обучението по ключова компетентност 5 "Умения за учене" ще бъде на тема "Работа в екип" и ще предостави възможност на участниците да придобият основни знания за това какво е екип, принципи при формиране на екипи за изпълнение на определена трудова дейност, организация на работата в екипа – разпределение на задачите, взаимодействие, разпределени отговорности; управление на междуличностната комуникация; развиване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поведението на участниците в екипа и др. Обучението ще има следната рамка: - Общ брой лекторски часове - 30. - Брой на обучаваните лица - 10. - Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. За да се осигури възможност за покриване на личните разходи, свързани с участието в обучението на участниците ще бъдат раздавани стипендии. Придобиването на ключови компетентности за работа в екип ще разшири възможностите за намиране на работа и ще подобри достъпа до заетост на целевите групи, което ще рефлектира и върху процеса на социално включване, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция. 3 855.92 0.00
Осигуряване на заетост: Цел на дейността: Да се подобри материалното и социално благосъстояние на 18 лица от целевите групи, чрез включването им заетост. Дейността ще стартира през четвърти месец от проекта с провеждане на процедура за подбор на участници от икономически неактивни/ безработни лица от ромската общност в община Гърмен. Подборът на участниците за включване в заетост ще се извърши от екипа за управление на проекта по специално изготвена процедура, която гарантира прозрачност, широка информираност и равнопоставеност на кандидатите. В комисията по подбор ще бъде включен и консултантът по Дейност 1, с цел по-обективна оценка на кандидатите. С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори за назначаване на длъжност "общ работник" към общинската администрация в Гърмен, работа на пълно работно време (8 часа) и 6 месеца заетост. Осигуряването на субсидирана заетост ще започне от първия работен ден на петия проектен месец, като целта е дейността да се извършва в активния пролетно-летен сезон. Новоназначените лица ще бъдат разпределени към различните кметствата на общината (при отчитане на нуждите на кметството и местоживеенето на работниците), където ще извършват дейности като например: - организиране на дейността по събиране, извозване и обезвреждане в депа и други съоръжения, на битови отпадъци на територията на общината; - предотвратяване изхвърлянето на отпадъци на неразрешени за това места и/или създаването на незаконни сметища; - ремонти, почистване и поддържане на улични платна, площади, алеи, паркове, детски площадки и други територии в общината, предназначени за обществено ползване; - почистване и ремонтиране на сгради, помещения и съоръжения общинска собственост; - почистване и поддържане на дъждо приемните шахти; - дейности по озеленяване и поддръжка на паркове, градини и други зелени и цветни площи, поддръжка на дървесната и храстовидната растителност и залесяване в населените места и извън тях. Задълженията и отговорностите на работниците ще бъдат определени с длъжностна характеристика за съответното работно място. Ще бъдат взети мерки за спазване на всички изисквания на трудовото законодателство и инспекцията по труда. На работниците ще бъде предоставено лично работно облекло и ще бъдат осигурени от общината необходимите инструменти и материали за изпълнение на задълженията. Изпълнението на дейността ще създаде предпоставки за устойчива заетост, формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група, придобиване на професионални и трудови умения и подобряване условията на живот чрез решаване на финансовите проблеми на семействата. 80 493.28 79 074.28
Подобряване достъпа до социални и здравни услуги: Целта на дейността е подобряване достъпа до качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група, с фокус върху рисковите групи, като например деца, хора с увреждания, възрастни и хора с хронични и социално значими заболявания и др. Дейността ще стартира през първи проектен месец и включва: - предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи; - повишаване информираността относно социалните и здравните им права; - насърчаване семейното планиране и отговорното родителство; - повишаване здравната култура и превенция на здравето; - повишаване на информираността по отношение на употребата и развиването на зависимости към алкохол, наркотици, хазарт и др.; - формиране и доразвиване на умения за грижа за себе си чрез здравни беседи, консултации, подпомагане избора на лекар/зъболекар; - обучение за водене на здравословен начин на живот, хигиена на тялото и активна почивка. С изпълнението на дейността ще бъде ангажиран здравно-социален медиатор, който ще изпълнява задълженията си предимно мобилно - в общността и в домашната среда на лицата от целевите групи. Под формата на индивидуална и групова работа (срещи, разговори, придружаване, консултиране, съветване, посредничество и др.) той ще предоставя информация относно: - социалните права и задължения на представителите на целевите групи - информация за социалните услуги, предоставяни на територията на община Гърмен; социални права и отговорност на гражданите; комуникация с институции и доставчици на социални услуги; информиране и консултиране по въпросите свързани с пенсионирането; социални доплащания и права, превенция на социалното изключване и др. - здравните права и задължения - повишаване информираността относно здравните права и задължения; повишаване здравната култура; насърчаване семейното планиране; повишаване на информираността за социално значимите заболявания, както и за острите заразни болести, задължителните профилактични прегледи, насърчаване спазването на имунизационния календар и др. Услугите по настоящата дейност ще се предоставят по начин, който зачита достойнството, личното желание и личното пространство на лицата от целевата група. За по-качествено изпълнение на дейността и обезпечаване работата на медиатора ще бъде закупено оборудване -1 бр. лаптоп, който ще бъде използван при извършване на мобилна работа на терен, презентиране/представяне на информация по изпълнение на дейността и поддържане на работната документация. 3 960.64 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).