Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

"Assistance for independent life " Nikolaevo Municipality provides functioning of the Unit for services in the home environment created by the project" Help at home "as a provider of social services" Personal Assistant "," Social assistant "and" Domestic assistant ". The new design Unit expanded its activities, adding to those services in the community and providing new services such as motivational support to users and their families, psychological support personnel providing services in their homes. Will create a multidisciplinary team of professionals / social work assistant, social worker and nurse / who will carry out the social assessment of candidates for users in two stages - at the start of the project and upon completion of the project "New opportunities for care" / early of April 2016 /, will carry out the provision of new services / motivational support to consumers and psychological support staff / will prepare Rules of the Unit.
The project envisages a first phase to start working six employees - three nursing assistants and three domestic helpers to care for 10 users. On the second stage - the team will evaluate all users cared for "New opportunities for care" and then to the Office will be appointed 25 new faces - 16 personal assistants, 6 social assistants and three domestic helpers to care for the estimated new users .
The team of experts will be appointed to work earlier than other staff to have time to do social assessment of all applicants for users. During the execution of the social assessment / first stage / will run the process of evaluation and selection of candidates for social assistants and home helpers.
Total users - 43
Total number of staff to provide services in their homes - 31 people, distributed as follows:
- Personal assistants - 16 pcs.
- Social assistants - 9 pcs.
- Home helpers - 6.
A team from the Unit - 3.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Обезпечеността на проекта с човешки ресурси с необходимата квалификация , опит и позиция е един от най-важните фактори за успешната му реализация. За тази цел общината определя служителите, отговорни за подготовката, организацията и управлението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта се състои от трима души и включва ръководител, координатор и счетоводител. 19 239.75 15 663.03
Подбор и оценка на кандидати за потребители. Подбор и оценка на кандидати за персонал на Звено за услуги в домашна среда.: Периодът за подготовка на предоставяне на услугите на потребителите обхваща първите два месеца от стартиране на дейностите по проекта. Реалното предоставчяне на услугите ще започне от третия месец. След сформиране на екипа за управление със Заповед на кмета на общината, ще бъде обявен период за набиране на документи за всички кандидати за потребители и персонал на Звеното. Подборът на кандидатите за асистенти се извършва от Комисия за оценка и подбор на желаещите да започнат работа, която се създава със заповед на кмета на Община Николаево, и преминава през два задължителни етапа: 1. Разглеждане на документи; 2. Интервюиране - с цел установяване на мотивацията и нагласата за работа; след провеждане на събеседването комисията излиза с окончателно решение. По аналогичен начин ще се извърши и подборът на специалистите, които ще сформират мултидисциплинарния екип към Звеното за услуги в домашна среда - обявяване на период за прием на документи, след което се пристъпва към тяхното разглеждане и като последна стъпка - интервюиране на кандидатите. Мултидисциплинарният екип ще бъде назначен през втория месец/ средата/, за да се гарантира качествено извършване на социалната оценка на кандидат потребителите. За лица, предоставящи социални услуги могат да кандидатстват безработни лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. 'Подборът на кандидати за потребители се извършва чрез социална оценка на потребностите, която ще се извърши от мултидисциплинарен екип, назначен към Звеното за услуги в домашна среда. Обект на обследване ще бъдат всички лица, заявили желание да бъдат обгрижвани. Оценката на потребностите включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способност за справяне с ежедневните дейности; социална активност и интереси; взаимоотношения със семейството; битови условия на живот; допълнителни потребности. Първият етап ще се извърши при стартиране на дейностите по проекта, вторият ще се състои в началото на месец март 2016 г. , когато приключват дейностите по проект "Нови възможности за грижа". Всички потребители, получавали услугата "Личен асистент" по последния ще бъдат обект на нова социална оценка. След извършването и и при доказана необходимост те ще се включат като потребители по проект "Помощ за независим живот", което на практика ще започне от 01.04.2016 г. 0.00 16 132.88
Обучение на персонал: Цел на дейността е провеждане на обучение за качествено предоставяне на социалните услуги. Организиране и провеждане на въвеждащо обучение за кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, които не са преминавали подобно обучение и не притежават документ, удостоверяващ такова. Обучението се провежда преди одобрените лица да започнат работа в домовете на потребителите за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите нужди и потребности. В съответствие с принципите за устойчиво развитие на ОП РЧР в предвиденото обучение ще бъде включена тема, свързана с екологичната устойчивост - Модул по опазване на околната среда и повишаване на екологичното съзнание. Обучението ще бъде с продължителност 48 часа. Предвиждаме да бъдат обучени 15 лица, които към момента на кандидатстване за работа не притежават документ, удостоверяващ преминаване през идентично обучение по други схеми и програми. 744.00 743.87
Предоставяне на психологическа подкрепа на лицата, предоставящи социални услуги и мотивационна подкрепа на потребителите на социални услуги.: Екипът назначава на втори трудов договор за допълнителен труд при същи работодател медицинска сестра и обявява период за набиране на кандидати за 2 позиции от специалисти които ще формират екип от експерти към Звеното за услуги в домашна среда с различен профил на компетентност - един сътрудник социални дейности и един социален работник. Изискванията за заемане на длъжността на Сътрудник социални дейности: - Висше образование - бакалавър или магистър; - сфера на образование - педагогически профил, социални дейности, медицинско образование или друг хуманитарен профил; - желателно е да притежава минимум 2 години професионален опит в съответната сфера. Изисквания за социален работник: - Висше образование - бакалавър или магистър; - сфера на образование - педагогически профил, социални дейности или друг хуманитарен профил; - желателно е да притежава минимум 2 години професионален опит в съответната сфера. Подборът на заявилите желание ще се извърши на два етапа - съответствие на подадените документи и квалификация с изискванията за заемане на длъжността и втори етап - събеседване, след което сформираната за подбора на специалистите комисия ще се произнесе с окончателно решение за избор. С одобрения кандидат за сътрудник социални дейности ще бъде сключен трудов договор, а със социалния работник - граждански договор. Екипът от специалисти ще бъде назначен през втория месец от стартиране на проекта с оглед навременна извършване на социална оценка на кандидат-потребителите. Специалистите в Звеното извършват следните основни дейности: -Социална оценка на всички заявили желание кандидат-потребители; -Психологическа подкрепа за персонала, предоставящ социални услуги - Психологическата подкрепа за персонала, предоставящ социални услуги по домовете на потребителите е дейност, целяща подкрепа на помагащите професионалисти. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне. Симптоматиката на бърнаут може да се прояви и при хора, които дълго време се грижат за болен член на семейството. Професионално прегаряне, /бърнаут/е изчерпване на енергията при професионалистите в сферата на социалната помощ, когато те се чувстват претоварени от проблемите на хората, с които работят. Една от стратегиите за справяне с професионалното прегаряне е психологическото консултиране. За преодоляването на синдрома на професионално прегаряне е необходима специализирана помощ от специалист. - Мотивационна подкрепа на потребителите - Провеждането на мотивационна подкрепа на потребителите на социални услуги в общността е обусловено от недостатъчната им ангажираност в процеса на предоставяне на социални услуги. Мотивационната подкрепа се провежда в две основно направления: - Подкрепата на хората с увреждания - и подкрепа за родителите на деца с увреждания Мотивационната подкрепа е свързана с работа по приемането на болестта на децата и човека с увреждане, трудностите около справянето с ежедневните грижи при едните и при другите, интензивните емоции, които често се появяват в семейства с болно дете или възрастен болен като срам, вина, чувство за безпомощност, изолиране от близките и общността. Чрез фокусираната върху личността на потребителите услуга се постигат следните положителни въздействия: - Участие на потребителите. Крайната цел е постигането на пълноценно участие на лицата от целевите групи в живота на обществото. - Мотивиране на клиентите да развиват своята независимост и възможност за самостоятелно функциониране. - Промяна на нагласите. - Интервенция на възможно най-ранен етап, чиято цел е да се минимизира отрицателния ефект на съответния дефицит и да се компенсира максимално рано, преди да са настъпили отрицателните последици на социалното изключване. В зависимост от индивидуалните потребности експертите ще провеждат мотивационната подкрепа с определена интензивност: - ежедневна; - веднъж или два пъти в седмицата; - месечна - веднъж в месеца. 28 073.56 281 866.89
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейските фондове, се предвиждат дейности по информиране на целевите групи, крайните бенефициенти, както и на цялата общественост в общината и региона за дейностите и резултатите от финансирания по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 проект. Дейностите по информиране и публичност ще се изпълняват при стриктно спазване на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Този наръчник се основава на Регламент (ЕС) NO1303/2013 за въвеждане на единни мерки за проекти, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Техническите характеристики в Наръчника са в съответствие с Регламент за изпълнение(ЕС) No 821/2014 , приет от Европейската Комисия за определяне на правила за прилагане на Регламент (ЕС) NO1303/2013. Освен предвидените дейности за информиране и публичност, във всеки документ, свързан с изпълнението на проект "Помощ за независим живот" , който се използва за обществеността или за участниците, се посочва че финансиращата ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020 се осъществява с подкрепата на Европейски социален фонд на ЕС. 2 586.00 2 586.00
Предоставяне на интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите от Звено за услуги в домашна среда: През 2013 г. към Домашен социален патронаж гр. Николаево бе създадено Звено за услуги в домашна среда по проект "Помощ в дома", което бе доставчик на социалните услуги: "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" в продължение на 12 месеца. След приключване на дейностите по "Помощ в дома" Звеното продължи да предоставя услугата "Социален асистент" на трима потребители от община Николаево за период от 12 месеца, съгласно изискването за осигуряване на устойчивост. Звеното за услуги в домашна среда ще бъде доставчик на трите услуги : "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" в домовете на потребителите. Предвижда се фактическото предоставяне на услугите да стартира през м. януари 2016 г. и ще продължи до м. юни 2017 г.включително. Подготвителният етап ще обхване първия и втория месец от стартиране на проекта - след сформиране на екипа за управление със Заповед на кмета на общината, ще бъде обявен период за набиране на документи за всички кандидати за потребители и персонал на Звеното. Подборът на кандидатите за асистенти се извършва от Комисия за оценка и подбор на желаещите да започнат работа, която се създава със заповед на кмета на Община Николаево, и преминава през два задължителни етапа: 1. Разглеждане на документи; 2. Интервюиране - с цел установяване на мотивацията и нагласата за работа; след провеждане на събеседването комисията излиза с окончателно решение. За лица, предоставящи социални услуги могат да кандидатстват безработни лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. 'Подборът на кандидати за потребители се извършва чрез социална оценка на потребностите, която ще се извърши от мултидисциплинарен екип, назначен към Звеното за услуги в домашна среда. Обект на обследване ще бъдат всички лица, заявили желание да бъдат обгрижвани. Оценката на потребностите включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способност за справяне с ежедневните дейности; социална активност и интереси; взаимоотношения със семейството; битови условия на живот; допълнителни потребности. Подборът на кандидат - потребители и тяхната социална оценка ще се извърши през първите два проектни месеца. Всички потребители по проект "Нови възможности за грижа" ще бъдат обект на социална оценка. След извършването и и при доказана необходимост те ще се включат като потребители по проект "Помощ за независим живот", което на практика ще започне от 01.04.2016 г. Целта е предоставяне на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с техните индивидуални потребности, установени чрез изготвяне на социални оценки. Екипът на проекта подготвя и сключва трудови договори с 6 лица, които ще предоставят услуги в домовете на потребителите. Екипът по проекта подготвя и сключва трудов договор с един Сътрудник Социални дейности - който да се заеме с управлението на Звеното и разработва Правила за предоставяне на интегрирани социални услуги от Звено за услуги в домашна среда. Екипът подготвя и договори за предоставяне на услуги с потребителите и разяснява правата и отговорностите на страните по договора - права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик - социален асистент, личен асистент и домашен помощник, права и отговорности на бенефициента - община Николаево. В рамките на 18 месеца в различните населени места на територията на общината се предвижда да бъдат предоставяни услугите "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник". 289 327.56 7 502.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).