Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at creating conditions for the sustainable employment of 15 employees in KELOSMAN - 91 LTD by raising and / or acquiring professional qualification in 2 basic professions for the employer, namely "sales consultant" and "supplier", as well as formation of capacity through training of employees (2) in parts of the professions "office manager" and "assistant in small and medium business". 
On the other hand, the project focuses on the development of personality key competences that are relevant to today's career development and employment - a key competency "Digital Skills".
An essential fact in support of the need to implement this project is the integration of the needs of target groups (people with primary and secondary education of ethnic origin and over 54) with the need of the local community to create conditions for sustainable employment for reduction of migratory and emigration processes, typical of the region of Glodjevo mayoralty, Vetovo municipality, Rousse district. On the other hand, the project is fully in line with the need to form qualified personnel of the employer KELOSMAN - 91 Ltd. by acquiring professional qualification and developing key competencies to mediate the professional realization of the persons within the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Обучение за придобиване на ключова компетентност "Дигитални умения" - базово ниво на компютърна грамотност за 15 заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : В рамките на тази дейност представителите на целевата група, ще формират Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” с фокус върху работата с офис пакет - Word, Excel, Internet Explorer и използването на интернет. Изграждането на дигитална компетентност е от първа необходимост за работодателя, особено предвид застаряващата работна сила и постоянната технологизация и глобализация на всеки вид бизнес. След приключване на обучението ще бъдат създадени условия за поетапно усъвършенстване и надграждане на тази ключова компетентност като работодателя въвежда постепенно електронно управление на доставки, складова наличност, електронна инвентаризация и др. дигитализирани процеси до достигане на ниво, което позволява и въвеждане на електронна търговия в средносрочен план с цел разширяване на пазарното покритие на компанията. Предвижда се в рамките на проекта първоначално да бъде придобита базова компютърна грамотност за 10 служители на фирмата. Те ще бъдат избрани с първоначален входен тест, предвид необходимостта от грамотност и мотивация, които да гарантират постигането на очакваните резултати в края на обучението. Входният тест ще бъде подготвен, извършен и документиран от екипа на проекта, като към теста ще бъде добавен кратък анкетен лист за идентифициране на мотивацията и потребностите на персонала. По този начин ще бъдат подбрани 15 служители на фирмата, които не само отговарят на изискването да са на възраст над 54г. и/или да са със средно или по-ниско образователно ниво, но и ще бъдат идентифицирани онези лица, които имат мотивацията да развиват подобни умения, както и техните очаквания към работодателя по отношение на кариерно развитие, заплащане на труд, устойчива заетост и т.н. Специално внимани ще бъде обърнато на дългогодишен персонал на фирмата над 54г. които са приоритетна целева група на настоящия проект и в частност обучението за формиране на дигитални компетентности, особено на лица с основно образование, временно или трайно отпаднали от образователната система, които обаче разполагат с достатъчна степен на първоначална грамотност, която да позволи тяхното базово компютърно обучение. Основният курс на компютърна грамотност има за цел да даде фундаменталните умения за работа с компютър като: ефективно търсене и намиране на информация в интернет пространството; изготвяне и обработка документи чрез въвеждане, форматиране, съхраняване и разпечатване; работа с електронни таблици; съставяне и водене на електронна кореспонденция; изготвяне на презентация на фирмата и на дейност й; изготвяне на графици и планове с помощта на софтуер; как да се следи за изправността на компютърната система и да се предприемат необходимите мерки за отстраняване на възникнали проблеми. Преди стартиране на обучението ръководителят на проекта заедно с координатора и представител на работодателя ще проведе срещи с избраните представители ( 3 срещи по 5 човека) за да запознае участниците в курса за условията и изискванията за успешно завършване както и за да формулира и обсъди очакванията и нуждите и тяхното съответствие със законово-нормативните изисквания на НКПД 2011, действащите договори с работодателя и длъжностните характерстики към тях както и с възможностите за бъдещо професионално развитие при успешно придобиване на дигитални умения. 3 750.00 0.00
Дейност 2: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионалната квалификация " Продавач - консултант" на 10 заети лица и "снабдител" на 3 заети лица: Тази дейност е насочена към повишаване на съществуващия капацитет и осъвременяване на придобитите познания на служителите на "Келосман 91" ООД чрез професионално обучение на представители на целева група - общо 13 човека със средно, по-ниско или без завършено образование, разпределени както следва по длъжности: 10 човека Продавач-консултант - код 3410201 - II СПК и 3 човека Снабдител - код 3450801 - I СПК. Предвид характера на основната дейност на бенефициента е от ключово значение служителите на фирмата да придобият посочената квалификация по която вече са формирали практически опит, но не разполагат с достатъчни знания и умения. Професионалната квалификация е избрана съобразно нуждите на бенефициента и заетите лица, като са проведени предварителни срещи и разяснения с потенциалните участници идентифицирани в приложен списък (виж. Приложение: Списък на потенциални обучаеми). Участниците са идентифицирани като са взети предвид критериите за допустимост на конкретната схема по ОПРЧР, а именно да отговарят на най-малко 1 от следните условия: да са над 54г.,и/или със средно или по-ниско образование, да са назначени в компанията не по-късно от 3 месеца преди крайния срок на кандидатстване, да са съгласни да бъдат обучавани, да останат на същата или по-висока позиция в продължение на най-малко 6 месеца след приключване на проекта; да посещават редовно обученията (присъствие от най-малко 80%) доказано с учебен дневник или присъствени списъци. За целите на проекта преди подписване на договор за финансиране подбраните кандидати в окончателния списък ще подпишат и декларации за съгласие. Предвижда се обученията по горепосочените професии да бъдат извършени от лицензиран външен изпълнител като програмата освен на дърцавните изисквания да отговаря и на конкретните потребности на бенефициента, заетите лица, спецификата на региона в т.ч. и преобладаващата етническа принадлежност, уседналост, степен на грамотност. По тази причина при подготовката за изпълнение на тази дейност ще бъдат проведени срещи-дискусии с всички участници и ще бъде избрана най-адекватната форма на обучение (редовна, задачна, съботно-неделна или вечерна), която да бъде поставена като изискване към изпълнителя на дейността. 13 800.00 0.00
Дейност 3: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професията „Офис - Мениджър” , специалност „Бизнес администрация” и за част професия "Сътрудник в малък и среден бизнес" : Към настоящия момент управителя на компанията не разполага с квалификация п мениджмънт, нито конкретни служители от фирмата разполагат с професионална квалификация, умения и теоретична подготовка по мениджмънт и/или управление на малък и среден бизнес. Предвид този факт и въз основа на проведено предварително проучване за необходимостта от повишаване на квалификацията на служителите с цел устойчива заетост адекватна на динамиката на бизнеса, глобализационните процеси, пазарното развитие на бенефициента и плановете за средносрочна технологизацията, е отчетена необходимостта от обучение на поне 1 лице по част от професия "фис - мениджър" и поне 1 лице по част от професия " сътрудник в малък и среден бизнес". Това ще позволи по -адекватното бъдещо развитие на компанията, ще гарантира нейнто добро управление и респективно устоичивостта на инвестициите в останалия персонал. Лицата обучени в обхвата на тази дейност са различни от обучаемите по Дейност 2 с оглед на спазване на изискванията на схемата и ОПРЧР 2014-2020. Обучение е планирано съгласно чл.10 от ЗПОО Основната цел на обучението по професията „Сътрудник в малък и среден бизнес”, специалност „Малък и среден бизнес” като ще се търси ефект на интеграция на вече придобития практически опит и добри практики с формирането на теоретични знания, практически умения и професионално – личностни качества, на лица навършили 16 години с най-малко завършен десети клас за "сътрудник" и със завършно средно образование за "офис-мениджър" , в съответствие с Закона за професионалното образование и обучение, Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии, утвърдени с Наредби в т.ч. и Наредба №12 от 12.12.2006 г. на МОН за придобиване на квалификация по професия „Сътрудник в малък и среден бизнес” и обнародвана в ДВ. бр. 16 от 2007 г. Обученията се планират при спазване на Държавното образователно изискване на документите в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №4/2003 г. на МОН и Държавно образователно изискване за оценяване в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №3/2003 г. на МОН; • Действащи учебни планове и програми на МОН. Предвид факта че тази дейност формира потенциала за развитие на компанията тя има хоризонтален характер по отношение на Дейност 1 и Дейност 2 тъй-като следва да гарантира устойчивостта на бизнес активността на бенефициента базирайки я на концепцията за учене през целия живот. От своя страна повишаването на капацитета за управление на компанията би следвало да гарантира заетостта в нея и да позволи средно-срочно разширяване на дейността респективно и професионално бъдещо развитие на вече обучените лица. 1 725.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).