Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: Тази дейност въплъщава и спецификата, и мисията на дейността на новосъздаденото социално предприятие, за постигане на качествена промяна, бърза адаптация и успешна интеграция на пазара на труда на новоназначените лица, чрез усвояване на необходимите знания, социални и личностни умения, в обхванатите представители от целевата група на проекта.
Дейността предвижда да бъде изпълнена с активното участие на служителите, ръководството на фирмата и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност.
Предвиждат се серия от мерки за професионална и социална интеграция, които са пряко индивидуални, в зависимост от спецификите на всеки отделен случай (новонаето лице). За изпълнението на дейността кандидатът ще назначи едно лице, работещо във фирмата което да изпълнява функции и задълженя, свързани с трудово посредничество и професионално ориентиране на лицата от целевата група. Лицето следва да работи съвместно с управителя на фирмата, служителя, отговарящ за управление на човешките ресурси на фирмата, ТД "Бюро по труда" и частни трудови борси на територията на град Стара Загора. Лицето следва да притежава необходимите познания и умения за работа със социално уязвими групи, за да може да изработва индивидуални програми за интеграция на всеки от обхванатите в дейността на социалното предприятие служители, съвместно с изброените по горе институции. В същото време е важно да има необходимите познания относно потребностите на лица в неравностойно положение или други соц. изключени лица на пазара на труда, за да разбира по-добре техните потребности и да сътрудничи ефективно в комуникацията между тях, ръководството на фирмата, клиенти и институции, работещи в сферата на трудовата заетост.
В рамките на тази дейност ще се извършат комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социални консултации, образователно и професионално обучение и ориентиране, изготвяне и осъществяване на индивидуални интегрирани програми за социално включване на лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, осигуряване на социални консултации за мотивиране на работниците за задържане в трудова заетост, преодоляване на трудности при приспособяване в нов екип и подкрепа при решение от страна на работника за смяна на работното място. Освен това ще се извършат социални консултации за развитие на различни навици и умения за живот, придружаване и подкрепа в процеса на професионална квалификация и "учене през целия живот", организиране на свободното време на служителите, подпомагане на личностното ориентиране и израстване на лицето с оглед по-успешната му социална и професионална интеграция, както и осигуряване на възможности за включване в реална трудова заетост в "Бакери 2"ЕООД, с цел практическо навлизане и интегриране на пазара на труда.
Капацитетът на социалното предприятие ще е до 35 лица, назначени на постоянна трудова заетост към самото предприятие.
За всяко от лицата, ще бъде водено досие и регистър за дейностите и консултациите, които са предоставени по време на ангажираността на лицето при работодателя, както и индивидуална оценка за напредъка в интеграционния процес.
Самият начин на изпълнение на дейността ще се състои чрез:
1. Подбора на Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране
- Разработване на длъжностна характеристика
- Разработване на трудов договор
- Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове
- Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии
- Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика
- Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта
2.Изпълнение на преките трудови задължения на длъжността, чрез прилагане на индивидуални и групови мерки за соц. и проф. интеграция на лицата назначени на постоянна трудова заетост в новосъздаденото соц. предприятие. |
0.00
|
100 942.60
|
Закупуване на оборудване , необходими за създаване на работни места за новонаетите по проекта служители: Дейността предвижда закупуване на оборудване, което е необходимо за изпълняване на задълженията и функциите за новоназначените лица. Ще бъдат назначени 35 лица по код на икономическата дейност 10.7 "Производство на хлебни и тестени изделия"
С придобитите активи, новонаетият персонал ще е състояние да изпълнява всчики дейности, които ще са предмет на тяхната посточнна трудова заетост по длъжности към новсъздаденото социално предприятие.
Списъкът с дейностите е разнообразен, т. к. фирмата изпълнява и произвежда богат набор от услуги и стоки, взависимост от необходимостта и индивидуалните предпочитания на клиентите.
Заложеното в проектното предложение оборудване и обзавеждане е в резултат на извършен предварителен анализ на нуждите на новонаетия персонал по техните длъжности и наличностите на активи на фирма "Бакери 2" ЕООД. Избраните активи не са самоцелни, а са в пряка връзка с осигуряване на възможност за извършване на работните ангажименти на новоноетия по проекта персонал. За целите на проекта е важно работодателя да може да осигури реална трудова заетост с подходящо адаптирани работни места, поради което наетите лица да могат да преминат успешно през процеса на професионална и социална интеграция на пазара на труда. Предвидено е да се закупи:
1. Автоматичен пруфер - тестото под формата на хляб автоматично ще пада в дървените люлки на пруфера, където ще втасва.
Необходимо е, поради увеличаване броя на работниците пряко ангажирани в производствения процес на "Бакери 2" ЕООД с настоящето проектно предложение и за да може дейността на лицата, назначени в социалното предприятие да се разграничи от тази на останалите работници във фирмата. Обезпечават се ресурсно и работните места, които се очаква да се заемат от лица с нисък или без социален опит.
2. Междинна маса - След процеса втасване, от пруфера тестото ще пада върху тази маса, от тази маса автоматичната лопата ще го поема и поставя по етажите на печката за печене. Тук се облекчава труда на пекарите и се осигуряват подходящи условия за професионална интеграция на лица без професионален опит.
дървените форми с втасалото тесто.
Предвиденото за закупуване оборудване е специализирано и е пряко свързано със спецификата на предвидените за назначаване нови работни позиции. Останалото необходимо оборудване за обезпечаване на работните места на новонаетите служители, ще бъде осигурено от работодателя за собствена сметка в процеса на работа.
Видно от описанието за закупуване на оборудване е задължителна предпоставка за създаване на 35 работни места от целевите групи. Без наличието му в социалното предприятие, назначените работници няма да могат да изпълняват своите задължения и функции. Заложеното оборудване в проекта, които са подробно описани дотук следва да се считат за оптимални за своевременно количествено и качествено осъществяване на дейността и проекта като цяло
Всички описани разходи, посочени в Начина на изпълнение на текущата дейност, попадат в бюджетен раздел „Единна ставка“ , в едно с разходите с организация и управление и визуализация и публичност. |
0.00
|
60 919.49
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 35 лица изцяло от целевите групи: Често срещани проблеми на допустимата целева група по настоящата процедура, заложени в проектното предложение: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, са липсата на професионален опит и изградени трудови навици, отчаяние и загуба на професионални умения, както и ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация. "Бакери 2"ЕOOД разбира нуждите на целевите групи и предвид визията за създаване на ново социално предприятие и осигурияване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за професионална интеграция в сферата на социалната икономика, предвижда сключване на 35 бр. трудови договори на 8-часов работен ден с представителите на целевите група на следните позиции със съответните за позициите си права и задължения, както следва:
33223003 Търговски представител-кл.3 - 7 лица
83222006 Шофьор, лекотоварен автомобил-кл.8 - 6 лица
91120004 Хигиенист- кл.9- 3 лица
75122003 Майстор, производство на хлебни изделия-кл.7 - 2 лица
75122010 Пекар-кл.7- 2лица
43212002 Експедитор, стоки и товари-кл.4 - 4 лица
26315030 Главен касиер-кл.2- 2 лица
74112004 Ел.техник, поддръжка сгради-кл.7- 2 лица
93210001 Пакетировач-кл.7- 3 лица
81602032 Машинен оператор, произв.на хляб-кл.7- 4 лица
Новонаетите лица ще бъдат назначени към социалното предприятие на длъжности, благоприятни за лица с ниско образование или липса на богат професионален опит и подходящи за създаване на трудови навици и професионална интеграция в реална работна среда.
Фирмата ще осигури въвеждащо обучение и наставничество на новонаетите служители.Те ще бъдат включени в дейности за социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.Разходите и приходите от тяхната стопанска дейност ще бъдат осчетоводени в отделни аналитични сметки, така че ясно да бъде разграничима печалбата от дейността им, която в последствие отново да бъде използвана (над 51%) за постигането на основната цел на социалното предприятие- професионална интеграция на лица от уязвими групи на пазара на труда.
Включването в заетост на хора от уязвими групи ще подобри качеството им на живот, ще допринесе за повишаване на техните граждански функции и на техните доходи.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 18 месеца, а до 12 м. ще се осигури заетост.
Планира се новоназначените служители да бъдат изцяло от следните целеви групи: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Като в тази група ще се обърне внимание основно на безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, безработни младежи до 29 годишна възраст включително, безработни над 54-годишна възраст, безработни младежи от социални заведения,завършили образованието си и безработни лица с ниско образование.
След назначаването специално внимание ще бъде отделено и на въвеждането и ориентирането на новите работници в работата, с цел по-лесната им адаптация, по-бързото достигане на високо ниво на ефективност и по-добрата им мотивация.
Самият начин на изпълнение на подбора на персонала ще се състои в следните действия от страна на бенефициента:
1. Разработване на длъжности характеристики, отговарящи на фирмените нужди.
2. Разработване на трудови договори, отговарящи на фирмените нужди и в съответствие с Кодекса на труда и съпътстващите го нормативни актове, както и с Оперативното ръководство.
3. Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове.
4. Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии.
5. Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика за съответната професия.
6. Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта.
Дейността представлява модел на устойчиво партньорство между бизнеса и социалната икономика, съчетани в мисията на новосъздаденото социално предприятие. |
0.00
|
51 356.14
|