Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 957 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

“Bakery 2”LTD is a company specialized in the bread and bakery products.The company employees mostly consist representatives of vulnerable groups on labor market, considering the sectoral affiliation of the company. In this connection Bakery 2 Ltd. has a clear vision of investment necessity in human resources and willingness for creation and development, as an additional business activity, a new social business with basic purpose a professional integration of persons from vulnerable social groups by the current project proposal.
The social enterprise will be established with purpose of employment provision, social and professional integration of persons from target group which will bring about a measurable positive social effect by poverty and unemployment decrease.The candidate envisage a conclusion of thirtysix labor contracts on an eight-hour working day with representatives of target group up to twelve month period by providing appropriate conditions for professional integration in the scope of social economy such as:
- Providing a social and professional integration of those included in employment;
- Providing appropriate working environment of newcomers by equipment purchase needed for successful implementation of their professional commitment.
The newcomer will work at the same production sector but the method by which they are introduced in working process of the company will incarnate the basic social purpose of the business and the current project proposal. These activities will bring about the expected results for creation of possibilities for disadvantaged persons at labor market as well as other socially excluded persons for a fulfilled life and facilitated
professional integration in the scope of social economy. This, in its turn, is a prerequisite for ensuring of stable decrease of poverty by providing a better quality employment and stimulating of social and solidary economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: Тази дейност въплъщава и спецификата, и мисията на дейността на новосъздаденото социално предприятие, за постигане на качествена промяна, бърза адаптация и успешна интеграция на пазара на труда на новоназначените лица, чрез усвояване на необходимите знания, социални и личностни умения, в обхванатите представители от целевата група на проекта. Дейността предвижда да бъде изпълнена с активното участие на служителите, ръководството на фирмата и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност. Предвиждат се серия от мерки за професионална и социална интеграция, които са пряко индивидуални, в зависимост от спецификите на всеки отделен случай (новонаето лице). За изпълнението на дейността кандидатът ще назначи едно лице, работещо във фирмата което да изпълнява функции и задълженя, свързани с трудово посредничество и професионално ориентиране на лицата от целевата група. Лицето следва да работи съвместно с управителя на фирмата, служителя, отговарящ за управление на човешките ресурси на фирмата, ТД "Бюро по труда" и частни трудови борси на територията на град Стара Загора. Лицето следва да притежава необходимите познания и умения за работа със социално уязвими групи, за да може да изработва индивидуални програми за интеграция на всеки от обхванатите в дейността на социалното предприятие служители, съвместно с изброените по горе институции. В същото време е важно да има необходимите познания относно потребностите на лица в неравностойно положение или други соц. изключени лица на пазара на труда, за да разбира по-добре техните потребности и да сътрудничи ефективно в комуникацията между тях, ръководството на фирмата, клиенти и институции, работещи в сферата на трудовата заетост. В рамките на тази дейност ще се извършат комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социални консултации, образователно и професионално обучение и ориентиране, изготвяне и осъществяване на индивидуални интегрирани програми за социално включване на лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, осигуряване на социални консултации за мотивиране на работниците за задържане в трудова заетост, преодоляване на трудности при приспособяване в нов екип и подкрепа при решение от страна на работника за смяна на работното място. Освен това ще се извършат социални консултации за развитие на различни навици и умения за живот, придружаване и подкрепа в процеса на професионална квалификация и "учене през целия живот", организиране на свободното време на служителите, подпомагане на личностното ориентиране и израстване на лицето с оглед по-успешната му социална и професионална интеграция, както и осигуряване на възможности за включване в реална трудова заетост в "Бакери 2"ЕООД, с цел практическо навлизане и интегриране на пазара на труда. Капацитетът на социалното предприятие ще е до 35 лица, назначени на постоянна трудова заетост към самото предприятие. За всяко от лицата, ще бъде водено досие и регистър за дейностите и консултациите, които са предоставени по време на ангажираността на лицето при работодателя, както и индивидуална оценка за напредъка в интеграционния процес. Самият начин на изпълнение на дейността ще се състои чрез: 1. Подбора на Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране - Разработване на длъжностна характеристика - Разработване на трудов договор - Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове - Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии - Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика - Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта 2.Изпълнение на преките трудови задължения на длъжността, чрез прилагане на индивидуални и групови мерки за соц. и проф. интеграция на лицата назначени на постоянна трудова заетост в новосъздаденото соц. предприятие. 0.00 100 942.60
Закупуване на оборудване , необходими за създаване на работни места за новонаетите по проекта служители: Дейността предвижда закупуване на оборудване, което е необходимо за изпълняване на задълженията и функциите за новоназначените лица. Ще бъдат назначени 35 лица по код на икономическата дейност 10.7 "Производство на хлебни и тестени изделия" С придобитите активи, новонаетият персонал ще е състояние да изпълнява всчики дейности, които ще са предмет на тяхната посточнна трудова заетост по длъжности към новсъздаденото социално предприятие. Списъкът с дейностите е разнообразен, т. к. фирмата изпълнява и произвежда богат набор от услуги и стоки, взависимост от необходимостта и индивидуалните предпочитания на клиентите. Заложеното в проектното предложение оборудване и обзавеждане е в резултат на извършен предварителен анализ на нуждите на новонаетия персонал по техните длъжности и наличностите на активи на фирма "Бакери 2" ЕООД. Избраните активи не са самоцелни, а са в пряка връзка с осигуряване на възможност за извършване на работните ангажименти на новоноетия по проекта персонал. За целите на проекта е важно работодателя да може да осигури реална трудова заетост с подходящо адаптирани работни места, поради което наетите лица да могат да преминат успешно през процеса на професионална и социална интеграция на пазара на труда. Предвидено е да се закупи: 1. Автоматичен пруфер - тестото под формата на хляб автоматично ще пада в дървените люлки на пруфера, където ще втасва. Необходимо е, поради увеличаване броя на работниците пряко ангажирани в производствения процес на "Бакери 2" ЕООД с настоящето проектно предложение и за да може дейността на лицата, назначени в социалното предприятие да се разграничи от тази на останалите работници във фирмата. Обезпечават се ресурсно и работните места, които се очаква да се заемат от лица с нисък или без социален опит. 2. Междинна маса - След процеса втасване, от пруфера тестото ще пада върху тази маса, от тази маса автоматичната лопата ще го поема и поставя по етажите на печката за печене. Тук се облекчава труда на пекарите и се осигуряват подходящи условия за професионална интеграция на лица без професионален опит. дървените форми с втасалото тесто. Предвиденото за закупуване оборудване е специализирано и е пряко свързано със спецификата на предвидените за назначаване нови работни позиции. Останалото необходимо оборудване за обезпечаване на работните места на новонаетите служители, ще бъде осигурено от работодателя за собствена сметка в процеса на работа. Видно от описанието за закупуване на оборудване е задължителна предпоставка за създаване на 35 работни места от целевите групи. Без наличието му в социалното предприятие, назначените работници няма да могат да изпълняват своите задължения и функции. Заложеното оборудване в проекта, които са подробно описани дотук следва да се считат за оптимални за своевременно количествено и качествено осъществяване на дейността и проекта като цяло Всички описани разходи, посочени в Начина на изпълнение на текущата дейност, попадат в бюджетен раздел „Единна ставка“ , в едно с разходите с организация и управление и визуализация и публичност. 0.00 60 919.49
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 35 лица изцяло от целевите групи: Често срещани проблеми на допустимата целева група по настоящата процедура, заложени в проектното предложение: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, са липсата на професионален опит и изградени трудови навици, отчаяние и загуба на професионални умения, както и ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация. "Бакери 2"ЕOOД разбира нуждите на целевите групи и предвид визията за създаване на ново социално предприятие и осигурияване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за професионална интеграция в сферата на социалната икономика, предвижда сключване на 35 бр. трудови договори на 8-часов работен ден с представителите на целевите група на следните позиции със съответните за позициите си права и задължения, както следва: 33223003 Търговски представител-кл.3 - 7 лица 83222006 Шофьор, лекотоварен автомобил-кл.8 - 6 лица 91120004 Хигиенист- кл.9- 3 лица 75122003 Майстор, производство на хлебни изделия-кл.7 - 2 лица 75122010 Пекар-кл.7- 2лица 43212002 Експедитор, стоки и товари-кл.4 - 4 лица 26315030 Главен касиер-кл.2- 2 лица 74112004 Ел.техник, поддръжка сгради-кл.7- 2 лица 93210001 Пакетировач-кл.7- 3 лица 81602032 Машинен оператор, произв.на хляб-кл.7- 4 лица Новонаетите лица ще бъдат назначени към социалното предприятие на длъжности, благоприятни за лица с ниско образование или липса на богат професионален опит и подходящи за създаване на трудови навици и професионална интеграция в реална работна среда. Фирмата ще осигури въвеждащо обучение и наставничество на новонаетите служители.Те ще бъдат включени в дейности за социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.Разходите и приходите от тяхната стопанска дейност ще бъдат осчетоводени в отделни аналитични сметки, така че ясно да бъде разграничима печалбата от дейността им, която в последствие отново да бъде използвана (над 51%) за постигането на основната цел на социалното предприятие- професионална интеграция на лица от уязвими групи на пазара на труда. Включването в заетост на хора от уязвими групи ще подобри качеството им на живот, ще допринесе за повишаване на техните граждански функции и на техните доходи. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 18 месеца, а до 12 м. ще се осигури заетост. Планира се новоназначените служители да бъдат изцяло от следните целеви групи: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Като в тази група ще се обърне внимание основно на безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, безработни младежи до 29 годишна възраст включително, безработни над 54-годишна възраст, безработни младежи от социални заведения,завършили образованието си и безработни лица с ниско образование. След назначаването специално внимание ще бъде отделено и на въвеждането и ориентирането на новите работници в работата, с цел по-лесната им адаптация, по-бързото достигане на високо ниво на ефективност и по-добрата им мотивация. Самият начин на изпълнение на подбора на персонала ще се състои в следните действия от страна на бенефициента: 1. Разработване на длъжности характеристики, отговарящи на фирмените нужди. 2. Разработване на трудови договори, отговарящи на фирмените нужди и в съответствие с Кодекса на труда и съпътстващите го нормативни актове, както и с Оперативното ръководство. 3. Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове. 4. Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии. 5. Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика за съответната професия. 6. Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта. Дейността представлява модел на устойчиво партньорство между бизнеса и социалната икономика, съчетани в мисията на новосъздаденото социално предприятие. 0.00 51 356.14

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).