Развитие на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: Дейност 1 ще развие Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, чрез консолидиране на информационните източници в единно Електронно социалноосигурително досие (ЕСОД) за всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител. Обхватът на ЕСОД е представен в Приложение №1 към ФК.
Ще се развитие Архитектурата на НОИ относно бизнес архитектура, архитектура на данните, архитектура на приложенията и технологична архитектура, в т.ч. ще бъдат извършени:
- Анализ на структурата на данните, логическото и физическото им представяне, и средствата за тяхното управление, вкл. дефиниране на мерки за реорганизация на регистрите, премахване на дублиране и несъответствия между данни, стандартизиране на формата и протоколите за обмен на данни, мерки за защита на личните данни и т.н.;
- Анализ на необходимия служебен обмен на данни за целите на взаимодействието с външни системи;
- Анализ и описание на текущото състояние на ключови работните процеси, касаещи отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, дефиниране на необходимите промени и проектиране на процесите в бъдещо състояние;
- Анализ на софтуерните и хардуерните нужди на планираната архитектура и модели спрямо наличния софтуер и техника в НОИ и идентифициране на необходимост от допълнително обезпечаване.
Ще се определят бизнес изискванията и ще се моделират процесите за:
(1) създаване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и за надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания;
(2) създаване на ЕСОД и интеграция на ЕСОД с първичните източници на документи и данни (регистри) за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания за обмен на структурирани данни;
(3) създаване на Информационна система „ЕСОД“ (ИСЕСОД), която обслужва ЕСОД;
(4) развитие на специализираните информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания;
(5) интеграция на ИСЕСОД със специализираните информационни системи по т. 4, АИС на НОИ „Архимед“ и Интегрираната информационна система за пенсиите (ИИСП);
(6) развитие на ТПИПМВ за обмен на данни за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. за предоставяне на нови вътрешни електронни административни услуги;
(7) развитие на ЕПЕУ на НОИ за предоставяне на електронни административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, електронна комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните обезщетения, помощи и др., както и за осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства.
Съществуващите регистри и специализираните информационни системи на НОИ, свързани с отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, попадащи в обхвата на проекта, са посочени в Приложение №1 към ФК.
|
2 180 672.40
|
2 180 681.48
|
Въвеждане на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: В рамките на Дейност 2 ще бъде извършено следното:
(1) Разработване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания в съответствие с аналитичните изводи и идентифицирани нужди, изведени по Дейност 1;
(2) Разработване на ЕСОД и изграждане на приложно-програмни интерфейси за обмен на структурирани данни между ЕСОД и съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. и към регистъра на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР;
(3) Разработване, тестване и внедряване на ИСЕСОД, с минимум следните функционалности: агрегиране на данни за ползване както от външни потребители (осигурени лица, самоосигуряващи се, осигурители), така и от служители на НОИ за предоставяне на ЕАУ, ВЕАУ и/или вътрешни справочни процеси по изпълнение на контролната дейност на НОИ по спазване на действащото законодателство; създаване на осигурителен профил на всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител; реализиране на бизнес логиката за създаване на вторични прогнозни и аналитични данни, и др. (вж. Приложение №1 към ФК);
(4) Надграждане на специализирани информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч.
(4.1) Информационна система „Парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване“;
(4.2) Информационна система „Парични обезщетения за безработица“;
(4.3) Информационна система „Интегрирана система за обмен на документи и данни с осигурителите за изплащане на паричните обезщетения от държавното обществено осигуряване“;
(5) Изграждане на приложно-програмни интерфейси за (а) обмен на структурирани данни между ИСЕСОД и специализираните информационни системи на НОИ по т. 4 за обмен на информация за осигурени лица, самоосигуряващи се и осигурители, относно осигурителни права по отделните рискове и/или обвързани с настъпили осигурителни рискове и др. събития, които могат да настъпят в живота на осигурявано или придобило право на паричните обезщетения, помощи и гарантирани вземания лице от придобиването на съответния статут/право до неговата смърт, и които биха имали значение при контролните проверки и определяне на достоверността на информацията за определяне на периода, изчисляването на размера и изплащането им; (б) за обмен на информация между ИСЕСОД и АИС на НОИ „Архимед“; и (в) за обмен на информация между ИСЕСОД и ИИСП;
(6) Надграждане на ТПИПМВ, в т.ч.
(6.1) Интеграция на ТПИПМВ с ИСЕСОД;
(6.2) Разработване на адаптери за предоставяне на минимум 18 нови вътрешни електронни административни услуги за автоматизирано предоставяне на данни за паричните обезщетения, помощи и гарантирани взимания (вж. Приложение №1 към ФК).
(7) Доразвиване на ЕПЕУ до единна входно-изходна точка на НОИ за всички услуги, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч.:
(7.1) Интеграция на ЕПЕУ с ИСЕСОД;
(7.2) Присъединяване на съществуващите в НОИ платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания (вж. Приложение №1 към ФК) към ЕПЕУ;
(7.3) Надграждане на 7 административни услуги, свързани с паричните обезщетения и помощи и гарантираните вземания, до ниво на електронизация 4 (вж. Приложение №1 към ФК).
(7.4) Осигуряване на възможност за е-комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните парични обезщетения, помощи и т.н., както и осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства.
Ще бъдат проведени 12 обучения за общо 140 служители на НОИ (110 потребители, 20 развойни специалисти и 10 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности.
|
4 887 439.20
|
4 899 346.62
|
Изготвяне на предложения за нормативни промени: В следствие на изготвените по Дейности 1 анализи ще бъдат идентифицирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ в обхвата на проекта.
Ще бъдат изготвени предложения за допълнение и/или изменение на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието.
|
12 624.00
|
0.00
|