Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project aims to improve the quality of life of 62 children and young people, 48 of whom with disabilities, living in residential services managed by the Cedar Foundation in the towns of Kyustendil and Kazanlak. The project will create opportunities for a more effective process of forming, enhancing and improving skills for autonomy and independence, learning, orientation in the open labor market, social inclusion and personal development. The project activities include group and individual therapeutic sessions through labor therapy, kinesitherapy, sensory therapy and photo drama; provision of support for medical, psychological, social and educational counseling, including counseling of children and young people with challenging behavior; support for personal development, education, talent development and the acquisition of skills for independent living; organization of different events in the local communities for active social inclusion. An external evaluation of the effectiveness and impact of the interventions will be carried out in the course of the project in order to ensure sustainability of the results achieved for the children and young adults after the project is completed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на индивидуални и групови терапевтични дейности за децата и младежите, настанени в резидентните услуги Центрове за настаняване от семеен тип (ЦНСТ) и Защитено жилище (ЗЖ) в градовете Кюстендил и Казанлък. : Терапевтичните дейности ще допринесат за компенсиране на трудностите в развитието, повишаване нивото на самостоятелност и развиване на умения за учене и работа. Те ще включват: Трудотерапия. Арт терапия. С помощта на трудотерапията ще се стремим към преодоляване на функционалното увреждане, постигане на по-високо ниво на самостоятелност и улесняване на участието на клиентите ни в обществения живот. Трудотерапията ще бъде реализирана в две насоки: функционална и занимателна. Функционалната трудотерапия ще включва готварство и овладяване на елементарни домакински познания, поддържане на лична хигиена и битов труд. Занимателната трудотерапия ще е насочена към поддържане на личните интереси, чрез хоби или арт терапия. Арт терапията ще използва изобразителното изкуство като основен способ на комуникация, особено при невербалните клиенти. Чрез трудотерапевтичните дейности ще спомогнем за развитието на двигателни умения, груба и фина моторика, концентрация, внимание и самоконтрол, усвояване на основни понятия, формиране на естетически нагласи, пространствено-времева ориентация. Работата ще се осъществява групово и индивидуално. Кинезитерапия Кинезитерапията ще въздейства върху мускулната система, процеса на съкращение на мускулните влакна и тяхното влияние върху опорно-двигателния апарат на деца и младежи с двигателни проблеми - част от целевата група на проекта. Тя ще спомогне за възстановяване и поддържане на здравето, на психо-физически комфорт, възстановяване на необходимия обем от вещества в костно-мускулната система и ще осъществява профилактика на евентуални рецидиви, свързани с проблеми на опорно-двигателния апарат. Чрез кинезитерапията ще се активизират психическите сили, ще нараства мотивацията и ще укрепва вярата в собствените сили. Сензорна терапия При децата и младежите с увреждания има нарушена сензорна интеграция- нарушение в съществуващата връзка между поведението и дейността на мозъка. Целта ни е чрез подходяща сензорна стимулация и терапия тази дисфункция да бъде преодоляна. Сензорната терапия е значима за ученето, с нейна помощ се развиват моторните умения и поведението, тя стои в основата на развитието на всичките сетива. Чрез нея ще стимулираме: тактилността - допира, усещането за натиск, температура, болка; вестибулация - равновесие, усещане за баланс и движение; слух - умения за долавяне, разпознаване, преобразуване на различни звуци; вкус - разпознаване и обработване на различни вкусове и консистенции, формиране на вкусови предпочитания; обоняние - способност за долавяне и разпознаване на различни миризми; зрение; проприоцепция - усещането за позиция на тялото в пространството; интероцепция - вътрешна сензорна среда, регулираща съня, храненето, жаждата и т.н Това ще помогне за опознаване на средата, развитие на личния опит и потенциал. Фотодрама Повечето от децата и младежите в резидентните ни услуги са били изоставени веднага след раждането си. Липсата на позитивна история, която започва от семейството и създава здрава основа за бъдещо развитие носи след себе си празноти и задава много въпроси по посока „Търсене на себе си”. Фотодрамата ще позволи на децата и младежите да изградят своята история на основа на реалността, в която живеят и хората, които ги подкрепят и се грижат за тях. Фотодрамата е психодраматичен подход, чрез който през снимането с фотоапарат и разглеждането на снимките се постига силно терапевтично въздействие при работа с деца и младежи, раснали в институции. Срещите във фотодрамата ще дадат възможност на младежите да откриват себе си и другите и да си припомнят какво са правили и как са се чувствали, да видят отстрани своя образ, да получат нови познания за себе си, да натрупат различен опит, да развиват нови модели за подражание, да приемат себе си. Встъпване в процеса на фотодрамата чрез обща групова игра на споделяне и запознаване чрез образи, подкрепя чувството на равнопоставеност. 52 635.28 50 991.41
Осигуряване на съдействие за здравно, психологическо, социално и образователно консултиране на децата и младежите, настанени в резидентните услуги в Кюстендил и Казанлък.: Резидентните услуги в Кюстендил и Казанлък предоставят грижа и подкрепа за децата и младежите със и без увреждания в сигурна и безопасна среда, която е близка до семейната. Услугите се опитват да задоволят всички потребности на децата и младежите, включително като осигуряват съдействие за здравно, психологическо, образователно и социално консултиране, когато е необходимо. От 62-ма представители на целевата група в Кюстендил и Казанлък, 33 посещават училище - масово и помощно училище, 27 посещават социална услуга в общността - ЦСРИ, Дневен център или Център за обществена подкрепа, 1 посещава детска градина и 4 клиенти не посещават услуги в общността заради тежкото физическо състояние. Ежедневно се осъществяват транспортиране и придружаване до училище и различните съпътстващи услуги в общността. Много често се налага деца и младежи да се транспортират до личен лекар, болница, психиатър, зъболекар, а понякога поради липса на специалисти (или отказ на специалисти да работят с деца и младежи с тежки увреждания), се ползват възможностите за прегледи и консултации на специалисти от София или Стара Загора. Стоматологичните прегледи и лечение на всички деца и младежи с увреждания се осъществяват в клиника в София, поради невъзможността това да се осъществи без прилагането на анестезия. Често при проява на агресия или автоагресия, при преживяване на различни психологически травми и кризи, децата и младежите имат нужда от допълнително психологическо или психиатрично консултиране, което не може да бъде осъществено в рамките на съпътстващата социална услуга. Част от клиентите ни имат прояви на предизвикателно поведение, което застрашава тяхната безопасност, безопасността на другите клиенти и на екипа, полагащ грижи за тях. Това налага ползването на услугите на водещи специалисти в различни области от по-големите градове или от столицата, най-вече психолози и психиатри. Освен посещения при специалистите, често се налага специализирана подкрепа и консултации, понякога и спешни, с психиатър, който да извършва наблюдения и на място в услугите. 20 270.00 11 751.06
Осъществяване на подкрепа към личностното развитие, образованието, развиването на таланти и придобиването на умения за самостоятелен живот на децата и младежите без увреждания, настанени в резидентните услуги. : В България училищното обучение до 16 годишна възраст или придобиването на основния етап на образователната степен е задължително. Въпреки това някои от децата без увреждания, живеещи в ЦНСТ в гр. Казанлък, не бяха посещавали училище преди да бъдат настанени. Всички 13 деца в това ЦНСТ изостават в завършването на определена образователна степен в сравнение с техните връстници. 14-тият клиент на ЦНСТ е със завършено средно образование, но среща трудности в намирането на работа. Поради институционалната грижа в миналото или преживените травми в семейството, децата срещат сериозни трудности в разбирането и усвояването на учебния материал и преминаването им в следващ клас е затруднено. Целта ни е младежите и девойките да не отпадат от образователния процес и да получат необходимата квалификация за адекватно участие на пазара на труда, особено в контекста на модерните, ориентирани към сектора на услугите икономики, изискващи относително висока степен на образование. Това налага системна и ежедневна педагогическа подкрепа и индивидуална помощ за преодоляване на пропуските и справяне с проблемите, които възникват в учебния процес. Освен подкрепата при самоподготовката за училище, планираме да осигурим и извънкласни дейности за децата. Тези дейности са фактор в осъществяването на многостранно възпитателно въздействие в свободното от учебни занимания време, като се опират на придобитото в процеса на обучението. В извънкласните дейности всеки може да изяви своите силни страни и способности. Неуспехите в учебната дейност ще се компенсират чрез изяви в извънкласните занимания. В непринудени и увлекателни занимания децата и младежите се обогатяват със знания от различни области, разширява се умственият им кръгозор, увеличава се диапазонът на обществените им интереси. Децата ще осъществяват богати и все по-сложни взаимоотношения с връстниците си от класа, с останалите членове на клуба, които имат сходни интереси, с фактори на социалната среда извън училището. Това ги извежда на нова социална позиция, повишава самочувствието им на свободни и отговорни за своето поведение личности и стимулира стремежа им към самоусъвършенстване. Освен това, извънкласните занимания ускоряват развитието на любознателност, творческа смелост и фантазия, нестандартно мислене, готовност за поемане на риск, умения за вземане на решения в трудни ситуации. Паралелно с помощта в самоподготовката за училище и осигуряването на възможности за извънкласни занимания, ще предоставяме и менторска подкрепа на децата и младежите без увреждания. Целта на менторите е да окажат помощ на децата и младежите, преживели тежки емоционални травми в детството си, при преминаването им през трудни преходи в човешкия живот като: преход от детство към юношество и пълнолетие, придобиване на знания и умения, намиране на работа и трудово реализиране, социално интегриране. С помощта на менторите децата ще придобиват ценни умения и способности за пълноценна реализация и самореализация на заложбите, за разгръщане на силите, талантите. Менторството, като мултифункционален процес, ще бъде насочено към цялостното личностно развитие и развиването на умения за независим живот. Ще се усвояват така наречените “меки умения”, като: умения за ефективност; умения за взаимоотношение и обслужване; умения за въздействие и влияние; умения за качество, точност, ефикасност, отговорност към поставени задачи, инициативонст, креативност. Съществена част от Програмата за личностно развитие ще бъде въпросът с избор на професия и планиране на трудова кариера, успешното и удовлетворяващо професионално и кариерно развитие. В Програмата ще бъде включена и част, свързана с познаването на правата на човека и в частност на децата. Запознаването с правата ще се случва с помощта на връстници и ще се осъществи под формата на “Училище за права”. В него с помощта на менторите водеща роля ще имат две от децата без увреждания в ЦНСТ, участници в Младежка мрежа “Мегафон” на Национална мрежа за децата . 46 560.70 42 946.19
Организиране на инициативи за социално включване и ангажиране на местната общност. : Клиентите на резидентни услуги, особено децата и младежите с увреждания, са застрашени от социално изключване. Те са изтласкани на ръба на обществото и тяхното пълноценно участие е възпрепятствано от затрудненията, които имат, поради липса на основни компетентности или поради ограничени възможности за придобиване на образование. Това ги поставя в дистанция от социалния и обществен живот. Една от основните ни цели е осигуряване на повече възможности за осъществяване на съвместни инициативи на нашите клиенти и техни връстници от общността. Такива инициативи биха помогнали на децата и младежите без увреждания да комуникират с деца и младежи със сходни на техните интереси, да обменят идеи, да обсъждат планове за професионално развитие, да споделят чувства, емоции, преживявания. Така те ще получат възможностите и ресурсите, необходими за пълното им участие в икономическия, социалния и културния живот и да се радват на стандарт на живот и благосъстояние, считани за нормални в обществото, в което живеят. Това ще им гарантира по-голямо участие в процеса на вземане на решенията, които влияят върху техния живот. От своя страна, децата и младежите с интелектуални затруднения ще имат възможност да прекарват време извън мястото, където живеят, да се срещат и общуват с техни връстници, да получават и обменят информация и да се чувстват част от общността. Така ще се създадат условия за ускоряване социализацията на клиентите ни и те ще получат шанс да заемат достойно място в средата от връстниците си. Едно от предизвикателствата, пред които е поставено обществото ни е формирането на нови нагласи и убеждения по отношение на децата и хората в неравностойно положение и поддържане на социално сближаване. Затова съвместни инициативи от подобен род ще скъсят съществуващата дистанция, ще повишат информираността за живота и дейностите, осъществявани в резидентните услуги, и ще увеличат познаваемостта и съпричасността у местната общност. 4 360.00 2 850.03
Дейност за информация и комуникация : Целта на тази дейност е да се повиши информираността на обществото и да се постигне оптимална публичност от една страна на възможностите, които финансовите инструменти на ЕС предоставят, а от друга, на начина на реализирането на проекта и положителния ефект, който той има върху качеството на живот на децата и младежите от целевата група. Фондация „Сийдър“ като бенефициент по проекта ще информира обществеността за получената от ЕСФ финансова подкрепа през своята интернет страница (средна посещаемост 3300 пъти в рамките на един месец и около 39800 пъти годишно), своята фейсбук страница (2945 последователи) и електронен бюлетин (близо 2000 получатели), като по време на целия проект регулярно публикува актуална информация за проекта, целите и постигнатите резултати, както и за полученото от ЕС финансиране. Във всяка резидентна услуга, управлявана от фондация „Сийдър“ в гр. Кюстендил и гр. Казанлък (общо 7 Центъра за настаняване от семеен тип и 1 Защитено жилище) на видно място ще бъдат поставени плакати с информация за проекта и финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат реализирани 2 публични изложби по дейност 4 в края на проекта в градовете Кюстендил и Казанлък. Тези събития ще имат и информационен характер и ще бъдат привлечени местни медии, които да ги отразят. Ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез публикуване на рекламно-информационно каре в регионални медии. Предварителна информация ще бъде публикувана също на интернет-страницата на фондация „Сийдър“. След всяко събитие ще бъде разпространено прессъобщение, което ще съдържа кратка информация за проекта и полученото финансиране. Поканата за събитията ще бъде разпространявана също чрез печатни покани и промоционални плакати на ключови места в Кюстендил и Казанлък. Ще бъде заснет кратък промоционален филм в рамките на проекта, който ще разкаже за постигнатите резултати и ще служи за повишаване на информираността и толерантността към проблемите на целевата група по проекта. Филмът ще се разпространи през интернет страницата, фейсбук страницата и youtube канала на фондация „Сийдър“, като при възможност ще бъде организирано излъчване на готовата продукция и в други електронни медии, както и в регионална или национална телевизия. Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията и насоките в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 200.00 1 832.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).