НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Община Петрич осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проекти по Компонент 2 и Компонент 3 на процедурата по ОП РЧР. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: Поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). На пълно работно време ще се наемат поне 14 лица на длъжност „Домашен помощник”, 1 лице „Сътрудник Социални дейности”, както и 4 медицински сестри на непълно работно време, които да предоставят услуги за най-малко 100 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава патронажна грижа до 2 часа на ден. Ангажираните лица с патронажната грижа ще бъдат обучени съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Планира се наетите по проекта лица да преминат обучения по следните теми:представяне на интегрираните социални услуги и психологическа подкрепа по настоящия проект;общи познания за патронажните грижи и услугите в общността;основни задължения и права на предоставящите патронажна грижа;основни задължения и права на потребителя на патронажна грижа;етични стандарти в работата;разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.). Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За тях ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Условие при осъществяване на дейността ще бъде, супервизията да гарантира индивидуалния подход и да се осигури дискретност на работата. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. В допълнение в проектното предложение са планирани средства във връзка с провеждане на мобилната работа от екипа по патронажна грижа. За наетите лица ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина, както и работно облекло, и ЛПС. Планирани са и средства за материали и консумативи, пряко свързани с организирането и предоставянето на патронажната грижа. Във връзка с предоставяне на мобилните интегрирани услуги, са предвидени средства и за гориво за МПС, закупено по BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”. |
0.00
|
181 055.40
|
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За изпълнение на дейността ще се обхванат три социални услуги: Дневен център за деца с увреждания с капацитет 30 лица, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с умствена изостаналост с капацитет 14 лица, Дневен център за лица с увреждания с капацитет 12 лица. Общо 56 лица. Персоналът на трите услуги е 26 лица. Допълнително ще се наемат поне 15 лица, като работното време ще се определи в зависимост от епидемиологичната обстановка и потребностите на услугите от персонал, ангажиран с допълнителни дейности, произтичащи от COVID-19, което налага въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности.За извършване на ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо и доставка на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена и др.Предвижда се и тестване на персонала и потребителите, което ще се извършва основно при възникване на необходимост.Допълнително наетите лица ще изпълняват следната дейност, която до момента не се осъществява в ДДД:
- „Хигиенист” - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на делегираната услуга.
Към настоящия момент капацитета на съществуващите делегирани от държавата дейности е 56 потребители. Социалната услуга ДДЛРГ с капацитет 11 места е закрита и това налага оптимизиране на бюджета на проекта в частта за Направление 2. Бюджета е намален пропорционално на броя на реалния капацитет на делегираните от държавата социални услуги. |
0.00
|
75 894.45
|