Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 26 лица изцяло от целевите групи: Често срещани проблеми на допустимата целева група по настоящата процедура, заложени в проектното предложение: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, са липсата на професионален опит и изградени трудови навици, отчаяние и загуба на професионални умения, както и ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация."Керамопласт"ЕОOД разбира нуждите на целевите групи и предвид визията си за създаване на ново социално предприятие и желанието си да осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика, предвижда сключване на 26 бр. трудови договори на 8-часов работен ден с представителите на целевите група на следните позиции със съответните за позициите си права и задължения, както следва:
*Машинен оператор,производство мебели, НКПД 2011-75232018-кл.8 - 6 ч-ка
*шлайфист,НКПД 2011-722320042-кл.7 - 2 ч-ка
*Дърводелец, мебелист, НКПД 2011-75221002-кл.7 - 6 ч-ка
*Монтажник,мебели от дърво,НКПД 2011- 82192008-кл.8 - 8 ч-ка
*Счетоводител,НКПД2011-24116004-кл.2 - 1 ч-к
*Работник,поддръжка,НКПД2011-93120008-кл.9 - 1 ч-к
*Началник склад,НКПД2011-43212021-кл.3 - 1 ч-к
*Офис асистент,НКПД2011-33433011-кл.4 - 1 ч-к
Всички новонаети лица ще бъдат назначени към социалното предприятие на длъжности, които са благоприятни за лица с ниско образование или липса на богат професионален опит и са подходящи за създаване на трудови навици и професионална интеграция в реална работна среда.
Фирмата ще осигури необходимото въвеждащо обучение и наставничество на новонаетите служители.Те ще бъдат включени в дейности за социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика (дейност 1).Разходите и приходите от тяхната стопанска дейност ще бъдат осчетоводени в отделни аналитични сметки, така че ясно да бъде разграничима печалбата от дейността им, която в последствие отново да бъде използвана (над 51%) за постигането на основната цел на социалното предприятие- професионална интеграция на лица от уязвими групи на пазара на труда.
Включването в заетост на хора от уязвими групи ще подобри качеството им на живот, ще допринесе за повишаване на техните граждански функции и на техните доходи.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 18 месеца, считано от 1-ви (2-ри проектен м.) ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 м. ще се осигури заетост.
Планира се новоназначените служители да бъдат изцяло от следните целеви групи: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Като в тази група ще се обърне внимание основно на безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, безработни младежи до 29 годишна възраст включително, безработни над 54-годишна възраст, безработни младежи от социални заведения,завършили образованието си и безработни лица с ниско образование.
След назначаването специално внимание ще бъде отделено и на въвеждането и ориентирането на новите работници в работата, с цел по-лесната им адаптация, по-бързото достигане на високо ниво на ефективност и по-добрата им мотивация.
Самият начин на изпълнение на подбора на персонала ще се състои в следните действия от страна на бенефициента:
1. Разработване на длъжности характеристики.
2. Разработване на трудови договори, в съответствие с КТ, както и с Оперативното ръководство.
3. Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите сайтове.
4. Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии.
5. Сключване на ТД и подписване на длъжностна характеристика за съответната професия.
6. Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта.
Дейността представлява модел на устойчиво партньорство между бизнеса и социалната икономика, съчетани в мисията на новосъздаденото социално предприятие. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на оборудване необходимо за новосъздадените работни места: Дейността предвижда закупуване на оборудване, което е необходимо за изпълняване на задълженията и функциите за новоназначените лица. Ще бъдат назначени 26 лица по код на икономическата дейност 31.02 "Производство на кухненски мебели".
С придобитите активи, новонаетия персонал ще е състояние да изпълнява следните дейности, които ще са предмет на дейност на новсъздаденото социално предприятие:
- производство на кухненски мебели;
- производство на мебели по поръчка от дървен материал;
- обработване на дървен материал;
- рязане и разкрой на дървен материал;
Списъкът с дейностите съвсем не изчерпателен, т. к. фирмата изпълнява индивидуални поръчки на клиентите за мебели, според техните условия и в този смисъл един вид мебелно обзавеждане - примерно кухненско може да има стотици разновидности, степени на сложност за изпълнение и монтаж.
Заложеното в проектното предложение оборудване и обзавеждане е в резултат на извършен предварителен анализ на нуждите на новонаетия персонал по техните длъжности и наличностите на активи на фирма "Керамопласт" ЕООД. Избраните активи не са самоцелни, а са в пряка връзка с осигуряване на възможност за извършване на работните ангажименти на новоноетия по проекта персонал. В тази връзка предвиденото оборудване и обзавеждане е както следва:
- Калибровъчно-шлайфаща машина – 1 брой
С нея ще могат да работят машинен оператор,производство мебели – 6 човека, шлайфист – 2 човека.
Компактна автоматична широколентова шлайф-машина за малки предприятия, с която се извършват всички необходими калибровъчни и шлайфащи операции. Автоматично отчитане на дебелината на детайла и автоматично позициониране на работната маса; подавателна лента със специален релеф, който не позволява пързаляне на детайлите.
- Форматно разкройващ циркуляр – 1 брой
С нея ще могат да работят дърводелец, мебели – 2 човека , машинен оператор, производство мебели – 6 човека
Ново поколение стационарен циркуляр с електроника, която осигурява защита от претоварване и постоянна скорост за оптимални резултати. регулиране ъгъла на рязане за точни и прецизни разрези, защита от неволно пускане, което защитава ръцете докато работи.
- Прахоуловител – 1 брой
Важен е за новосъздадените работни места на всички служители, тъй като предпазва здравето, улавяйки прах и стружки и др. малки частици, при обработка на дървения материал за производството на краен продукт.
Така определеното оборудване и обзавеждане е необходимо за наетите по всички кодове по НКПД лица от бюджетен ред 1.1.
Видно от описанието за закупуване на оборудване е задължителна предпоставка за създаване на 26 работни места от целевите групи. Без наличието му в социалното предприятие, назначените работници няма да могат да изпълняват своите задължения и функции. Заложеното оборудване в проекта, които са подробно описани дотук следва да се считат за оптимални за своевременно, количествено и качествено осъществяване на дейността и проекта като цяло |
0.00
|
0.00
|
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: В рамките на тази дейност са включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите в бюджетен ред 1, лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в социалния и професионалния живот. Тази дейност въплъщава и спецификата, и мисията на дейността на новосъздаденото социално предприятие, за постигане на качествена промяна, бърза адаптация и успешна интеграция на пазара на труда на новоназначените лица, чрез усвояване на необходимите знания, социални и личностни умения, в обхванатите представители от целевата група на проекта.
Дейността предвижда да бъде изпълнена с активното участие на служителите, ръководството на фирмата и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност.
Предвиждат се серия от мерки за професионална и социална интеграция, които са пряко индивидуални, в зависимост от спецификите на всеки отделен случай (новонаето лице). За изпълнението на дейността кандидатът предвижда да наеме едно лице на длъжност Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране (Код по НКПД 24236007). Лицето следва да работи съвместно с управителя на фирмата, служителя, отговарящ за управление на човешките ресурси на фирмата, ТД "Бюро по труда" и частни трудови борси на територията на град Троян. Лицето следва да притежава висше образование в сферата на социални дейности и/или други хуманитарни науки, за да може да изработва индивидуални програми за интеграция на всеки от обхванатите в дейността на социалното предприятие служители, съвместно с изброените по горе институции. В същото време е важно да принадлежи към групата на лица в неравностойно положение или други соц. изключени лица на пазара на труда, за да разбира по-добре техните потребности и да сътрудничи ефективно в комуникацията между тях, ръководството на фирмата, клиенти и институции, работещи в сферата на трудовата заетост.
В рамките на тази дейност ще се извършат комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социални консултации, образователно и професионално обучение и ориентиране, изготвяне и осъществяване на индивидуални интегрирани програми за социално включване на лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, осигуряване на социални консултации за мотивиране на работниците за задържане в трудова заетост, преодоляване на трудности при приспособяване в нов екип и подкрепа при решение от страна на работника за смяна на работното място. Освен това ще се извършат социални консултации за развитие на различни навици и умения за живот, придружаване и подкрепа в процеса на професионална квалификация и "учене през целия живот", организиране на свободното време на служителите, подпомагане на личностното ориентиране и израстване на лицето с оглед по-успешната му социална и професионална интеграция, както и осигуряване на възможности за включване в реална трудова заетост в "Керамопласт"ЕООД, с цел практическо навлизане и интегриране на пазара на труда.
Капацитетът на социалното предприятие ще е до 26 лица, назначени на постоянна трудова заетост към самото предприятие.
За всяко от лицата, ще бъде водено досие и регистър за дейностите и консултациите, които са предоставени по време на ангажираността на лицето при работодателя, както и индивидуална оценка за напредъка в интеграционния процес.
Самият начин на изпълнение на дейността ще се състои чрез:
1. Подбора на Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране
- Разработване на длъжностна характеристика
- Разработване на трудов договор
- Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове
- Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии
- Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика
- Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта
2.Изпълнение на преките трудови задължения на длъжността, чрез прилагане на индивидуални и групови мерки за соц. и проф. интеграция на лицата назначени на постоянна трудова заетост в новосъздаденото соц. предприятие. |
0.00
|
0.00
|