Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to integrate unemployed and/or inactive people, to include them in employment with an employer in the real business as well as to assist with training and counseling for persons willing to develop their own business or to provide self-employment.
The project addresses intentions for initiatives in the context of the objectives and priorities set out in the HRD OP and The strategy Local initiative group of the 2014-2020 aimed at implementing measures to promote entrepreneurship in order to increase self-employment and support for those in need of social support and support for employment and providing new opportunities to improve incomes and living standards for local communities.
The project generates ideas and mechanisms to support unemployed / inactive people looking for different forms of employment, including self-employment, providing entrepreneurship and business training and providing consultancy services related to the development of entrepreneurial thinking and entrepreneurial thinking and business ideas and support the development of business plans for business activities-according to their interests in their chosen field of realization, as well as the creation of jobs for persons from disadvantaged groups on the market of labor.
Main activities included in the project:
Hiring unemployed / inactive persons from the disadvantaged groups on the labor market;
Information and motivation to enable the development of an independent business activity and training related to the development of entrepreneurship, business management and knowledge and skills to develop business plans;
Provision of consultancy services for preparation and start-up of independent economic activity;
Information and communication;
Organisation and project management.
Activities are aimed at reaching different risk groups on the labor market and providing equal opportunities for employment, training and support to start up your own business.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на безработни/неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда.: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 2 лица, представители на целевите групи -безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни и неактивни младежи. Дружеството на кандидата има възможност да предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група безработни и/или неактивин лица. Работните места ще бъдат разкрити на територията на МИГ-Троян, Априлци, Угърчин (в новоразкрит офис на дружеството)- за осъществяване на трудовата дейност, насочена в сферата на консултантските услуги, аутсорсинг при обслужването на клиенти и изпълнението на информационни функции, счетоводни услуги , както и консултации по администриране и управление на проекти със собствено, външно и Европейско финансиране и др. Ще бъдат наети 2-ма души персонал в това направление, с ефективна организация на труда и по-висока и качествена заетост. Ще се предоставят работни места за следните длъжности: -1 лице, представител на приоритетни целеви групи (Безработни или неактивни лица над 30 годишна възраст (продължително безработни (с регистрация в ДБТ над 12 месеца) или хора над 54 год. възраст или хора с трайни увреждания) с планирана 12 м. заетост по проекта. -1 лице, представители на целевата група (безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни/неактивни младежи) с планирана 6 м. заетост по проекта. Длъжностите, които ще се бъдат предоставени за заетост на 2-те лица са "Специалист, логистика" и "Сътрудник по управление на европейски проекти и програми". Длъжностите попадат в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Двете длъжности са в единична група клас - 2. Специалистът, логистика ще извършва дейности по организиране и логистично обезпечаване на дейността на дружеството, ще контактува с контрагентите на дружеството, ще работи с фирмена документация, институции и ще извършва дейности за налагане и развитие на услугите, които дружеството предлага-консултантски, счетоводни, финансови, аутсорсинг и др . Сътрудник по управление на европейски проекти и програми ще извършва всякаква административна дейност, техническо подпомагане, техническо обработване на документи, документооборот, работа с институции и т.н., свързани с дейността на дружеството по осъществяване на консултантски услуги по програми и проекти и др.. Новонаетите по проекта лица ще работят в сфера, посрещаща настъпващите бързи промени на икономиката. Бенефициентът е анализирал възможностите си за осъществяване на стопанска дейност с характеристиките на района. Заетостта ще бъде предоставена на 2 лица. Етапи на изпълнение на дейността: -назначаване на лицата/ включване в заетост - от 1 до 15 м. (възможно е поетапно назначаване на лицата ) -осигуряване на заетост от 1 до 15 м. (възможно е поетапно осигуряване на заетост, с макс. продължителност от 12 м.) Осигуряването на заетост на тези 2 лица представлява възможност за реализация в дългосрочен план, защото осъществяваната стопанска дейност в това икономическо направление в този район на територията на МИГ има перспектива, което е основа за постигане на целите за осигуряване на възможности за заетост, цялостно и хармонично развитие на хората , качество и устойчивост на работните места, намаляване на бедността, социална и професионална интеграция и инвестиране в местния потенциал. След приключване изпълнението на дейността на 1 лице, представител на приоритетните целеви групи ще се осигури минимум 6 м. последваща заетост. Дейността изцяло кореспондира с целта на процедурата, насочена към осигуряване на предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица. С изпълнение на дейността ще се постигне интеграция на безработни/неактивни лица, в заетост при работодател в реалния бизнес. 16 010.07 15 871.83
Популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество и предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения.: С дейността се цели кандидатът да популяризира и представи възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни и неактивни лица - младежи до 29 г. вкл. със завършено средно или висше образование, които желаят да стартират самостоятелна стопанска инициатива и самонаемане. В изпълнение на дейността , безработните и неактивни младежи, останали по някаква причина отдалечени от трудовия пазар ще се информират и мотивират от експерт/и за начина за създаване на самостоятелен малък бизнес. Дейността е насочена и към придобиване и повишаване на знанията и уменията, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на самостоятелни бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност. Включени са две поддейности: -Информиране и мотивиране- цели запознаване и насърчаване на младежите да бъдат активни и инициативни, да повярват в собствените си възможности, да генерират и раждат идеи, с цел развитие, кариерно израстване и осигуряване на устойчива заетост чрез развитие на собствен бизнес и осигуряване на заетост чрез самонаемане; -Организиране и провеждане на обучителен курс "Предприемачество". Програмата ще бъде от 40 часа, включваща следните модули: -Основи на пазарната икономика; -Форми на търговска дейност; -Капитал и видове източници; -Вие като предприемач, стартиране на бизнес; -Бизнес план, бизнес идея, -Маркетинг, маркетингов план; -Персонал, правни отговорности и застраховка; -Финансово планиране (приходи и разходи); За изпълнение на дейността ще се наемат на трудов договор експерт/ти, които се отличават с опит в областта на предприемачеството, отличаващи се и с информационни и мотивационни умения. Чрез информирането и мотиварането се цели създаване на вътрешна подбуда към действие за заетост, чрез самонаемане и развитие на креативни бизнес идеи. Мотивацията ще се дефинира като система от стимули, с които ще се подкрепят и агитират младите хора за включване в проектната инициатива. Целевата група е с доста различна структура, образование и ценз, професионална квалификация и т.н. и не всички имат достатъчно познания в областта на предприемачеството. Работата на експертите е насочена младите хора да провокират своята инициативност, креативно мислене и да успеят да формират своите предприемачески идеи, да ги облекат в рамката на оптимално разработен и обоснован бизнес план и да придобият знания и умения по предприемачество и да имат активно поведение на пазара на труда. Целта на информирането и мотиварането и обучението е да бъдат обхванати младежите до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, представители на целевата група по проекта, да бъдат информирани и мотивирани за включване в участие в проектната инициатива, след което да се формират групи и да се проведе обучение по "Предприемачество", с цел повишаване на знанията и уменията на лицата в областта на предприемачеството, управлението на бизнеса и създаване на база за инициативност, реализиране на собствени идеи, стартиране на самостоятелна стопанска дейност и постигане на заетост чрез предприемачество. Етапи на изпълнение на дейността: -Назначаване на трудов договор на експерт/ ти за осъществяване на информиране, мотивиране и обучение в областта на предприемачеството- 1 м до 5м. -Осъществяване на информиране и мотивиране от 1 до 5 м. -Организиране и провеждане на обучение по предприемачество от 1 до 5 м. Успешната реализация на дейността ще бъде добра основа и гаранция за изпълнение на индикаторите . Колкото повече младежи до 29 г. информираме и мотивираме, толкова повече ще обучим и консултираме успешно и ще стартират самостоятелна стопанска дейност, ще се създаде заетост в дългосрочен план, което ще допринесе за устойчиво развитие на населеното място, където живеят. 6 900.08 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност: В рамките настоящата дейност Кандидатът планира да предостави следните консултации в направление: 1.Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група ; 2.Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите (Обсъждане реални възможности и пазарна приложимост на идеите за осъществяване на бизнес намеренията стъпка по стъпка); 3.Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. : -Подготовка на управлението на дейността чрез пряка подкрепа в изготвянето на бизнес план, планиране на производствени, човешки ресурси, материални и нематериални дълготрайни активи, суровини, материали и консумативи, външни услуги, административни разходи и т.н.; -Планиране на продуктовия и стоков асортимент и ценовата политика.; -Насърчаване към партньорства, създаване на бизнес контакти и участие в браншови организации. Запознаване с възможностите за участие в специализирани и общи форуми и изложения за представяне на продуктите и услугите на фирмите, промотиране, реклама и т.н.; -Структура на човешките ресурси във фирмата, условия на труд и почивка, ЗЗБУТ, трудово законодателство и т.н.; -Менторство по базисни счетоводни, данъчни и осигурителни консултации, разяснение на нормативната уредба, вкл. формиране на приходите и разходите, печалба/загуба, данъчни и осигурителни задължения и т.н. - Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР (С оглед отворените и подходящи мерки по различните програми, включително и подходящи процедури включени в СВОМР -МИГ-Троян, Априлци, Угърчин и ОП РЧР ще се презентират възможностите за кандидатстване. Ще се представят продуктите на банкови и небанкови финансови институции с опит във финансирането и кредитирането на стартиращи бизнеси.) 4. Консултации и подкрепа при подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Консултиране по отношение на кандидат-предприемачите по отношение на правноорганизационната форма на фирмата (на лицата, които желая да им се изготвят документи за регистрация на фирма ще им се подготвят нужните документи). 5. Консултации по индивидуални теми, свързани с бизнес и стопанска дейност, по които лицата искат да получат информация. На всеки участник ще се окаже подкрепа за изготвяне на индивидуален план, а консултациите с кандидат-предприемачите ще се осъществяват по гореописаните направления по отношение на вече конкретизираните им желания и намерения в конкретната област, в която биха искали да се развиват, както и по-конкретни въпроси свързани с бизнес идеите им и реализирането и управлението на бизнеса. Консултациите и съдействието ще се осъществяват чрез методите за активна комуникация, представяне на информация за процеса на стартиране на самостоятелна стопанска дейност, включително показване на образци на документи, необходими за регистрация на стопанските субекти, документи свързани с НАП, НСИ и др. На всички лица включени в предоставянето на консултантските услуги ще се предоставят информационни и работни материали. Етапи: -Подготовка за изпълнение на дейността, сключване на трудови договори с бизнес консултанти и избор на външни бизнес консултанти, съгласно ПМС 160, 1-2 месец -Предоставяне на консултантските услуги и менторство от 2 до 15 м. Консултирането е планирано за 75 лица. -Неактивни/безработни участници на възраст до 29 г. вкл.; -Неактивни/безработни участници на възраст от 30 до 54 вкл.; -Безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници извън образование и обучение, над 54 г. Акцент в процеса на консултирането ще бъде създаване и подготовка на жизнеспособен Бизнес план за всеки един участник, в проектната дейност. 125 427.40 125 427.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).