Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Venera Klasik Ltd. is a growing and ambitious company in the production of knitwear baby, child and teen underwear, pajamas and more. The activity of the company is developed and provided in  a sartorial factory located in the village of Kalekovets. The management of the company follows a consistent policy of improving the working environment, provision of personal protective equipment and special clothing for the staff in relation to the identified risks in the workplace.  Venera Klasik Ltd. operates in full compliance with legal requirements and standards for safe and healthy working conditions, and for this purpose regularly holds events for prevention of occupational hazards, provides information and training to its employees, develops and improves the working environment. The ensurement of a high level of occupational safety and minimize the risk of accidents, improving the working environment and management of human resources development has led to an innovative idea for new organizational practices, models and systems for managing human resources and investment in safe and healthy working conditions. The project activities that are planned include: Development, adaptation and implementation of human resource development system for the organization, Improving working conditions in the enterprise, Providing benefits for workers in the enterprise. 
The financial position of Venera Klasik Ltd is stable. There is a sufficient financial resource, which is a prerequisite for the successful implementation of the planned activities.
With the implementation of the project will provide social benefits rooms for catering for the workers in the enterprise, the working environment will be improved by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Проектната дейност включва разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси във „Венера Класик” ООД и разработване на вътрешни документи за оптимизация на работните процеси и удължаване на професионалния живот на по-възрастните работещи. Дейността цели да се оптимизира създадената до момента организация на труд и управлението на човешките ресурси, в съответствие с политиката за развитие на предприятието. Утвърждаване на организационно-управленческата структура, с изградени функционални връзки между отделните изпълнители в трудовия процес, диференцирани и отразени в единен документ. Системата за развитие на човешките ресурси ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на Венера Класик ООД, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността в перспектива. До момента предприятието е модернизирало производството, подобрило е условията на труд, но не разполага с единен стратегически документ, в който да са формулирани дългосрочни цели и мерки за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси. С проектната дейност чрез въвеждане на нови организационни практики и системи за управление ще се постигне по-рационално използване на ресурсите, а оттам и повишаване на ефективността на производството, запазване на трудовата активност и подобряване достъпа до заетост особено на работещите жени с малки деца, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. В дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 40 работещи, ~ 20% от които на възраст над 54 г. За тези работещи, които до 2020 г. ще нараснат до 30% разработването и въвеждането на гъвкави форми на заетост, на функционална гъвкавост чрез ротация на работното място, ще даде възможност за подобряване качеството на работните места и осигуряване на възможност за по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници. Внедряването на единната система за развитие на човешките ресурси ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на предприятието, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността му в перспектива. 0.00 0.00
Закупуване на ергономични офис столове, ергономични работни столове и ергономични постелки като средства за колективна защита за осигуряване на ергономия при работа: Характерът на дейността на предприятието формира широка гама от елементи на работната среда и трудовия процес, които предопределят проявата на професионални рискове, свързани с ергономия на работното място и поддържане на определена работна поза. За работещите в принудителни работни пози водещ е риска от увреждания на мускулно-скелетната система, със засягане на гърба, врата, раменете, горните и долните крайници, което е предпоставка за трайно увреждане и от там професионално заболяване и загуба на работата. Към момента за работещите в производствените цехове на предприятието са осигурени неподвижни работни столове с твърда повърхност на седалката, с фиксирани седалка и облегалка. За работещите с видеодисплей са осигурени подвижни столове, с фиксирани седалка и облегалка. С изпълнението на дейността ще се осигурят средства за подобряване на ергономията на работното място, както следва: - за работещите в шивашки цех 1, шивашки цех 2 и цех опаковка - ергономични работни столове с тапицирани, регулируеми на височина и положение седалка и облегалка; - за работещите с видеодисплей, особено при разработване на моделите - ергономични офис столове с тапицирани, регулируеми на височина и положение седалка и облегалка и с подлакътници за поддържане на ръцете; Предвидените за закупуване ергономични работни и офис столове ще създадат възможност за намаляване натоварването на гръбната и шийна мускулатура на работещите, заемане на удобна работна поза, по-голяма свобода на движенията при работа. - за работещите в цех кроене, цехове ситопечат и цех гладене и опаковка - ергономични подови постелки подходящи за помещения, в които работят основно правостоящи работници. Осигуряването на ергономични подови постелки в работните зони ще доведе до: - облекчаване натоварването на краката при работа; - намаляване напрежението в кръста, раменете, гърба, ходилата и сухожилията, както и мускулните групи и ставите на краката; - стимулиране циркулацията на кръвта; - изолиране от студ, топлина, вибрации и шум. С дейността ще бъдат обхванати 26 работещи в принудително седяща работна поза, 9 работещи в принудително стояща работна поза и 5 работещи с видеодисплей. 5 310.00 5 285.00
Закупуване на климатици - средство за колективна защита от неблагоприятен микроклимат на работещите в производствените цехове на предприятието : Дейността цели да се осигурят оптимални микроклиматични условия в производствените помещения за работещите в тях. В предприятието са обособени 6 производствени помещения - цех кроялно с площ ~140 км.м.; две шивални помещения - цех 1 с площ ~110 кв.м. и цех 2 с площ ~140 км.м.; две помещения за ситопечат - цех ситопечат принтер с площ ~40 кв.м. и цех ситопечат карусели с площ ~150 км.м.; цех гладене и опаковка с площ ~100 кв.м.. До момента във всички работни помещения на предприятието с изключение на цех ситопечат карусели са осигурени отопление, посредством система за локално парно отопление и климатизация чрез нискоефективни климатици. Това обстоятелство обуславя съществуването на рискове свързани с излагане на работещите на неблагоприятни микроклиматични въздействия - с твърде високи температури на въздуха в работните помещения през топлия период на годината. Производственият микроклимат оказва влияние върху топлинното състояние на организма на работещите и върху тяхната работоспособност. В цех ситопечат карусели и цех гладене и опаковка са изградени отделни смукателни вентилации, за извеждане от работните помещения на свързаните с технологичните процеси - топъл въздух и повишената влажност. Тези мерки са предприети за поддържане на нормативно допустимите гранични стойности на параметрите на микроклимата /температура, влажност и скорост на движение на въздуха/ на работни места в производствените цехове. След извършена през 2016 г. модернизация - закупено и внедрено ново работно оборудване - автоматизирана линия за ситопечат монтирана в цех ситопечат карусели, осигурените към момента в производственото помещение вентилационни и климатични съоръжения са недостатъчно ефективни. Планираните по проекта мерки за защита на работещите и поддържане на оптимални стойности на параметрите на микроклимата са подмяна и закупуване на нови инверторни климатици, с висок енергиен клас на охлаждане, което ще доведе до топлинен комфорт на работещите и устойчива работоспособност. Ще бъдат закупени 13 броя климатици, както следва: - за подмяна в цех кроялно - 2 броя; - за подмяна в шивашки цех 1 - 3 броя; - за подмяна в шивашки цех 2 - 2 броя; - за подмяна в цех гладене и опаковка - 2 броя; - за подмяна в цех опаковка склад - 1 брой; -за закупуване в цех ситопечат карусели - 3 броя. Необходимостта от закупуването на 3 броя климатици за шивашки цех 1 за площ от ~110 кв.м., се обуславя от факта, че това е единственото производствено помещение в предприятието, което не е реконструирано и топлоизолирано. Новозакупеното съоръжение в цех ситопечат карусели поддържа висока работна температура /360 Сº/, което създава значително топлинно натоварване в работното помещение. В цех гладене и опаковка са налице източници на топлинно излъчване /гладачни повърхности, пара под налягане/. С монтиране на съвременни климатици, с филтри за пречистване на въздуха, с ниски шумови нива ще се минимизира потенциалното въздействие на прегряващия микроклимат през топлия период на годината. Предвидената по проекта дейност ще подобри условията на труд /параметрите на микроклимата/, чрез намаляване на температурата на въздуха в работните помещения. Изпълнението на проектната дейност ще способства за осигуряване на защита на работещите от въздействието на прегряващ микроклимат, подобряване на условията на труд, запазване на устойчива работоспособност и комфорт при работа и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група и ще има практическа полза за кандидата. 27 950.00 25 987.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието: Ръководството на Венера Класик ООД има амбиции за създаване на подходящи условия за полагаемия се и необходим отдих на персонала. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих и хранене. Предприятието разполага с две стаи: стая 1 с площ ~35 кв.м., стая 2 с площ ~ 25 кв.м. и проектната идея включва обособяване на две помещения за отдих и хранене. Помещенията са с достатъчна площ за обособяване на различни по предназначението си кътове, така че да се осигурят условия за максимална удовлетвореност на персонала по отношение условия за хранене и отдих. За обезпечаване на подходящите условия за хранене и отдих помещенията ще се оборудват както следва: - хладилник 2 броя за всяка стая по един - за осигуряване на достатъчно количество охладена питейна вода и други студени напитки; - микровълнова фурна, 2 броя за всяка стая по една - за приготвяне на топла храна; - маси за хранене 12 броя, канапета - 14 броя, от които 4 броя ъглови канапета и табуретки - 16 броя - съответстващи на броя на едновременно ползващите ги лица - за осигуряване на места за хранене и почивка, с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - климатик - 2 броя за всяка стая по един - за поддържане на оптимални микроклиматични условия при хранене; 13 250.00 12 948.00
Обучение на работниците и служителите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Дейността цели да осигури на работещите нова, достъпна и актуална информация относно осигуряването на безопасност и здраве при работа и да се допълнят знанията на работещите за всяко индивидуално работно място, в съответствие с политиката за развитие на дружеството и за въвеждане на системен процес на учене през целия живот. Това ще доведе до подобряване на професионалния и здравния статус на работещите и създаване на устойчива заетост, особено за по-възрастните работници и служители. Предприятието като динамично развиваща се структура, постепенно внедрява нови технологии и работно оборудване за осъвременяване на работния процес, което прави идентифицирането на опасностите при работа, свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите и прилаганите мерки за минимизирането им непрекъснат процес. Обучението на работещите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, извършено по проектната дейност ще надгради знанията по действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Проектно заложеното обучение ще се яви организирана форма на учене, осъществявана извън институциите за образование и обучение, която ще доведе до повишаване на личностните и професионалните компетентности и здравната култура на работещите за превенция на свързаните с труда заболявания и трудовия травматизъм. С дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 40 работещи, на 10 длъжности. Обучението ще се проведе по утвърдени програми, в два модула, както следва: - модул 1 Правила за безопасна работа и защита на работещите от специфичните опасности и свързаните с тях рискове за здравето; - модул 2 Ергономична подредба на работното място във връзка с внедрените нови колективни предпазни средства за осигуряване на ергономия при работа; Като резултат от изпълнението на дейността цялата целева група ще придобие знания за специфичните рискове при работа, пътищата за въздействие и начините за защита. 10 000.00 8 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).