Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to "Promote professional and career development of employees and stimulate lifelong learning by providing two types of training as an opportunity to acquire and develop skills in the field of clothing and foreign language skills". the following specific objectives have been formulated: Specific objective 1: To increase the professional qualification through the formation of new knowledge, skills of the employees in BADEX LTD by providing training in the professional field "Production technology-textiles, clothing, footwear and leather ";
Specific Objective 2: Formulate new knowledge of the foreign language of employees by including them in Key Competency 2 "Foreign Language Communication". These objectives will be achieved through the following activities:
1. Conducting trainings for the acquisition of professional qualification of the employees in BADEX LTD in the field of Manufacturing Technologies - Textiles, Clothing, Shoes and Furs; 2Transmission of Key Competences Training 2 "Communication in Foreign Languages" - Italian . The project includes measures for realization of visualization and publicity of the activities and the results of implementation. At the drafting of the project proposal, the needs of the company and the specifics were taken into account. Identified needs of the target group representatives: Formation and upgrading of knowledge and skills relevant to the occupation, Prof. and career development in the long run, motivation to work, Knowledge of foreign language. By realizing the objectives and the envisaged activities of this project, contribute to the competitiveness of the employees, increase the adequacy of the skills of the employees in the company according to the current needs of the business, increase the productivity and quality of their work and create conditions for sustainable employment and high quality jobs, which will also bring added value to the company as a whole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация на заетите лица в "БАДЕКС" ООД в направление " Производствени технологии–текстил, облекло, обувки и кожи": Целта на дейността е придобиване и надграждане на професионалните знания и умения в ежедневната дейност на 142 заетите лица в „Бадекс " ООД и на 1 безработно/неактивно лице чрез обучения: - по професия „Моделиер - технолог на облекло“ по 3-та кв. ст. по специалност "Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил"“, на 86 служители, заети на различни длъжности и др, като 1 безработен/неактивен, който ще бъде назначен на длъжности -Шивач-48 ;Технолог ;Оценител облекла-9;Манипулант промишлеността 17; гладач, техник, началник, координатор, технически сътрудник и др - по професия „Работник в производството на облекло“, код: 54209 по 1-ва кв. степен по спец. "Производство на облекло", код 540901 на 56 служители, заети на разл. длъж: Шивач -40; Манипулант промишлеността -8; крояч, гладач -2 и др, като 1 безработен/неактивен, който ще бъде назначен на длъжност –Шивач с код 75311003. Фирмата работи в сфера, която непрекъснато се развива, в която се изисква прецизност към детайла и спец. проф. кв-я и познания, техники, технологии. В условия на висока конкуренция се стреми да поддържа високи темпове на развитие и да отговори на настоящите и бъдещите предизвикателства, пред които е изправена. Назначава нови служители, цели все по-качествено ниво на обсл. на своите клиенти и има все по-високи изиск. към заетите лица.Затова фирмата желае да преквал-ра част от служителите си, като дообогати и надгради тех. знания и умения, подобри съответствието им с раб. места, а от др. страна да предостави адекватно обучение и на новопостъпилите такива. Предвидените обучения са идентиф.на база нуждите на фирмата и целевите групи и са насочени към сферата на дейност и заеманата длъжност. Те са необходими, тъй като фирмата се нуждае от кв-ни кадри, чието образование да съответства на техните задължения и отговорности. Така ще се даде възможност на лица със средно или по-ниско образование (мин. 50 %) и на 1 безработно/неактивно лице до 29 г. да се кв-ат в перспективна спец., което ще стимулира ученето през целия живот и ще повиши качеството на познанията им, би им дало по-голяма увереност за справяне със задълженията им, което ще повлияе положително и на фирмата. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител - ПМС 160/2016г. Обучаващата организация трябва да бъде лицензирана за съответната професия и специалност, да отговаря на изискванията на НАПОО. Обучението по спец. ще е в теоретична и практическа част според изискванията на Рамкова програма "Б" за придобиване на конкретни знания, умения и компетентности според критериите в ДОИ (ДОС) за професиите. За да се улесни процеса на обучение на заетите, без да се отразява на тяхната трудоспособност и проф. задължения, се предвижда формата на обучението да е смесена–теоретичната част да е под дистанционна форма чрез използването на онлайн платформа и присъствено – производствена практика. Онлайн платформата би дала възможност на обучаваните по всяко едно време да имат достъп до учебни материали, дори от дома си и да не се отделят от работния процес. Това е предимство за обучаемите, защото ще могат да съчетаят успешно обучението със заетостта. Чрез общуването в системата те могат да работят по групови задачи и казуси и се опознават социално.Избраната обучаваща организация ще трябва да предложи подробна програма на обучението, утвърдена от НАПОО. Ще бъде изготвен предварителен график за провеждане на производствената практика и за изпитите за приключване на обучението. Обученията завършват с изпити по теория и практика на професията. В края на всяко обучение успешно завършилите ще получат Свидетелства за проф. кв-ция 1-ва и 3-та кв. ст. за съответ.професия. Етапите са: 1. Разработване и публикуване на процедура за избор на изпълнител 2. Избор на изпълнител 3. Подготовка за обучението: Избранияте изпълнител ще трябва да предостави подробна учебна програма и график; 4. Провеждане на професионално обучение; 5. Провеждане на изпити и връчване на Свидетелства за проф.кв-ия . 189 000.00 141 600.00
Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности по Ключова компетентност 2 „Об щуване на чужди езици“ – италиански език: Целта на дейността е да предостави възможност на общо 142 човека, на разл. длъжности: Шивач-88 ;Технолог ;Оценител облекла-9;Манипулант промишлеността 25; гладачи, техник, началник, координатор, технически сътрудник, кроячи и др и 1 безработно лице да придобият ключови компетентности по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" – италианск език. Предвиденото обучение е съобразено с идентифицираните нужди на фирмата - обогатяване на техните познания по чужди езици, увеличаване на техния кръгозор, личностно усъвършенстване и създаване на увереност у заетите, че са пълноценни в работата си. "Бадекс " ООД се стреми винаги да отговаря на нуждите на клиентите си и да дава качествено и съвременно обслужване на своите клиенти, съобразно развиващата се икономика и конкуренция. Фирмата внимателно е съобразила и оценила необходимостта от това обучение, защото ще даде възможност на заетите лица да получат знания по езика, което е пряко обвързано с изпълняваните от тях задължения. В този курс ще бъдат включени и служители, които имат познания по друг чужд език, но за изпълнение на техните служебни ангажименти се изисква и владеене на италиански език. Познанието по още един чужд език ще дообогати и надгради техните знания и умения. Освен това хората, владеещи повече от един език, са много по-адаптивни в работната среда, с добра концентрация и фокус върху поставените задачи. В днешно време това е един от най-разпространените езици в Европа. Към момента служителите на фирмата изпитват затруднения в общуването с клиенти, доставчици на италиански език. Обучението по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ – италиански език се предвижда да се проведе изцяло през платформа за дистанционно обучение, поради заетостта на служителите и затрудненията, които изпитват от отделяне от работния процес. Обучаващите следва да преминат последователно през нивата А1, А2, В1. Обучението трябва да е 300 учебни часа, разделени на 3 нива, по 100 часа на ниво. Преди началото на обучението курсистите трябва да преминат през тест, с резултатите от който да се съобразят методите и средствата на обучение и да се сформират групите, съобразно нивото на компетентност. • Италиански език – ниво А1. При изучаването на това ниво се въвежда базисни граматични категории, които представят немската граматика. Паралелният аудиокурс способства развиването на умения за слухово възприемане в ежедневните разговорни практики. Упражненията трябва да улесняват усвояването на лексикалния и граматически материал и дават възможност за самостоятелна подготовка. След преминатото ниво трябва да могат да общуват с елементарни изрази, да задават и отговарят на прости въпроси по позната тематика. Трябва да могат да четат кратки, елементарни текстове, да разбират познати думи и основни изрази, да водят кратък разговор. • Италиански език – ниво А2. След приключване на нивото курсистите трябва да могат да разбират най-често употребявани думи и изрази от области, свързани с всекидневието (напр. основна информация за семейството, пазаруване, работа, непосредственото обкръжение, настоящата или предишната си професионална дейност). Усвоените основни граматически категории трябва да са надградени и усъвършенствани. Трябва да могат да схващат същественото от кратки и ясни послания и съобщения, могат да четат и разбират кратки текстове. • Италиански език – ниво B1. След приключване на нивото курсистите трябва да могат да разбират актуални теми и въпроси от личен и професионален характер. Трябва да могат да разбират специализирани статии. Да могат да използват езика без предварителна подготовка и успешно за социални и професионални контакти. Етапите, по които ще се осъществи дейността, са: 1) Разработване и публикуване на процедура за избор на изпълнител; 2) Избор на изпълнител; 3) Одобряване на учебен график и учебна програма и подготовка за обучение 4) Провеждане на обучение по ключови компетенции; 5) Полагане на изпити и издаване на сертификати . 100 100.00 79 800.00
Осигуряване на несубсидирана заетост на безработно/неактивно лице до 29 години: За изпълнението на дейност ще бъде осигурена несубсидирана заетост на 1 младеж до 29 г, който след успешно завършване на обученията ще бъде назначен на длъжност Шивач с код 75311003Целта на дейността да предостави възможност на 1 л. от цел. гр. безработни/ неактивни млад. до 29 г. да усвои знания и умения в сферата на производство на облекло, както и по чужд език, ч/з което да му се осигури устойчива заетост в Бадекс ООД за период от 3 м.. Кандидатът ще трябва да отговаря на профила и на нуждите на фирмата от една страна и от друга да отговаря на нуждите на цел.група.Планирането и разпределението на необходимия брой лица е направено, според наличните възможности и фирмената стратегия на "Бадекс " ООД и интензитета на дейността.Компанията поставя акцент на даването на шанс на безработни/неактивни младежи до 29 г. За избора на лицето ще се използват различни методи:- Изискванията за необх ново работно място ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция;- ще бъдат публикувани обяви Интернет;След успешното завършване на обученията с него ще бъде сключен срочен тр договор при непълно работно вр (4 ч.работен ден), спрямо Бълг. Законодателство. На лицето ще бъде осигурено мес. възнаграждение, съгласно МОД при непълно раб. време и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно КТ и КСО за съотв. длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период от 3 месеца. Заплатата ще бъде на база МОД за съответната длъжност и ще бъде поета от работодателя, а осигуровките за негова сметка за непълно раб. време са заложени като разход по проекта.На новоназначеното лице ще бъде разработена длъжн. хар-тика, с която ще бъдат регламентирани задълженията му за длъжността за периода на заетост.За осигуряване на нормално протичане на работния процес, ще се осигурят всички необх; материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за здрав. и безопасен труд.Лицето, което ще бъде включено в заетостта по проекта ще има възможност да прилага своите новопридобити знания и умения от преминатите обучения за работа с клиенти и ще се учи допъл. чрез опита си.Съществена роля за бързата адаптация на новонаетото лице ще има и ръководителя на проекта, който ще следи и подпомага орган.изпълнението на трудовите задължения.Етапите са:- Разпространение на информация за своб. работно място;- Преглед на постъпили кандидатури и оценка по формални критерии;- Провеждане на интервю .с кандидати, отговарящи на формалните критерии;- Избор на безработно/неактивно лице; - вкл;в обучения по проф.кв-я и КК 2 „Общуване на чужди езици“ – италиански ез.;- склю. на договор за несубсидирана заетост при успешно преминати обучения. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане и изплащане на данъци и осигуровки на новонаетото лице. Отговорност за това ще носи счетоводителя на проекта.Компанията си поставя за цел да запази заетостта за още 6 м. след приключване на дейностите по проекта. 161.46 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).