Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project will implement activities related to the establishment and operation of a social enterprise for the production of souvenirs and promotional materials, which will provide opportunities for personal and professional realization, support and assistance to 12 disabled people and / or other vulnerable groups, providing an opportunity to develop their personal potential and social inclusion and integration.
Through the implementation of the project, access to employment will be provided and support for the social inclusion of vulnerable groups will be provided through the creation of a social enterprise for the production of souvenirs, advertising materials and cultural products. period of 12 months.
The project will implement activities related to the selection of representatives of target groups, the establishment of a Support Center providing integrated services, the establishment and functioning of a Social Enterprise and the provision of employment and social support for persons from vulnerable groups, the purchase of equipment, furniture and materials, developing and implementing a Marketing Strategy to ensure the marketing of the output of the social enterprise.
The implementation of the project will require a new successful economic model, representing an alternative way of solving social and social problems and through which a number of social products will be implemented - employment, flexibility, solidarity, innovation, social cohesion, personal and professional development of every person involved. This is an opportunity through which the active social and employment integration of vulnerable groups will be promoted, through the provision of motivational and social support and training.
       The implementation of the project will respect all the basic horizontal principles of HRD OP 2014-2020, with the individual approach and respect for the personality of each of the representatives of the target group as the main place.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: СЪЗДАВАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ"РАБОТИЛНИЦА ЗА СУВЕНИРИ И КУЛТУРА" И ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДЕЙНОСТТА МУ.: Проектът предвижда създаване на ново социално предприятие за изработка и производство на сувенири, рекламни материали и артикули които ще бъдат ръчно изработени. Идеята е да се създават сувенири които да са местни забележителности или да изобразяват красиви места и/или произведения на изкуството, под формата на малки сувенири./магнити, картини, подаръци и др./При създаването на СП, ще се спазят всички изисквания на Насоките за кандидатстване, а именно изготвяне на всички необходими правила, процедури и документи които да удостоверяват неговото създаване а именно: Създаване на правилник за дейността на социалното предприятие, които ще бъде приет от Управителния съвет на Сдружението.За функционирането на социалното предприятие, ще бъде наето помещение което ще осигури територия за 12/дванадесет/ работни места.Социалното предприятие, ще започне да набира екипа си след неговото правно учредяване, които ще се състои от следните длъжности: "Управител" 1бр- ще ръководи предприятието като: определя бюджета и основните дейности, отговаря за човешките ресурси във връзка с дейността на предприятието, контактува с ключови доставчици на суровини и машини, както и с ключови клиенти, отговаря за изпълнението на социалните цели на предприятието. Управителя ще работи и по изпълнение на Дейност 2, ,"Счетоводител"1бр.- ще отговаря за счетоводната отчетност на предприятието, ще извършва необходимите контакти с държавните и общински институции във връзка с дейността и отчетността на предприятието. При подбора ще се изисква релевантно образование (средно-специално, профес.квалификация или висше)."Експерт маркетинт"-1бр-ще изпълнява всички дейности свързани със социалният маркетинг и по популяризирането на социалното предприемачество.,подържането на всички онлайн платформи, и други информационни канали, организиране на кампании за представяне на дейността на СП.,"Ръководител звено"1бр.- ще ръководи пряко поверените му служители/ а именно :Худ. оформител 3 броя, Експерт предпечатна подготовка 2, продавач-разноски2бр./, работещи на специфични техника за конкретни производствени операции, ще носи отговорност за безопасността на труда и ще следи за техническата изправност на машините.При подбора ще се изисква релевантно образование (основно, средно-специално, профес.квалификация или висше). Няма да се изисква опит в конкретната дейност. "Худ. оформител" 3 бр -Ще изработва основно детайли и сувенири ръчно, ще рисува, боядисва детайли, зашива определени части, залепва, опакова, ще разработва дизайна и технологията на изработка на изделията на предприятието и ще следи за правилното им прилагане в производството. "Експерт предпечатна подготовка"-2бр. ще извършва директно производство на определени артикули, чрез 3д принтери, компютърни конфигурации . Ще се профилира дейността на всеки един от тях според конкретните физически възможности и работен опит и образование, ще извършва опаковането на готовите продукти, и/или тяхното сглобяване. "Продавач разноски" -2бр, ще доставя и представя артикулите в различни обекти, също така на различни събития организирани от Общината, изложения, и мероприятия организирани от местната общност или пред чуждестранни гости. Няма да се изисква опит в конкретната дейност."Хигиенист " 1бр.-ще отговоря за хигиената на помещението до 31.10.2020, след което длъжността се трансформира в "Худ. оформител".Всички горепосочени длъжности, ще бъдат насочени към осигуряване на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труд и други социално изключени лица/безработни младежи с по ниска конкорентноспособност до 29години, безработни самотни родители, безработни над 54годинишна възраст.Трудовите и осигурителни отношения, ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Разходите за заплати на всичките 12/дванадесет лица/ са заложени в бюджетно перо 1,1/преки разходи за персонал/, срочни тр.договори от 12 месеца, с общ размер 120372,00 лева. 0.00 124 912.16
ДЕЙНОСТ 2: СОЦИАЛЕН МАРКЕТИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА СОЦИАЛНАТА ИКОНОМИКА И ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: Социалният маркетинг се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалните мрежи имат огромни предимства за изграждане на брандинг, популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и т.н. Те са инструментът, който най-ефективно ще спомогне за изграждане обликът на Социалното предприятие и представянето на произвежданите продукти. Чрез социалните мрежи и различни подходи в социалния маркетинг успешно се достига до голям брой хора и подходяща публика за продуктите, които се предлагат. Социалния маркетинг, ще включва следните дейности: “Популяризиране на каузи” - социалното предприятие, ще вложи част от приходите си, за да увеличи популярността на определена кауза, свързана с целевата група– екология, чистота на природата, образование на децата, борба с болести и др. като ще отделя процент от продажбата на свой продукт за съответната кауза. “Доброволен труд за общността” - компанията ще подкрепя свои служители или партньори, които отделят доброволно от своето време, за да подпомагат местни каузи и обществени организации. Подобен доброволен труд ще е свързан и с обучение на някои основни компютърни умения на деца и представянето им на 3д принтери, които ще имат възможността да наблюдават изработката на определени продукти от една страна и от друга страна да видят как хора от различни целеви групи се справят с работния процес..За популяризирането на дейността на социално предприятие "Работилница за сувенири и куртура" и социалното предприемачество са предвидени следните дейности: - Ще се наблегне основно на дигитален социален маркетинг, който е подходящ за малък бизнес и стартиращи компании. - Ще се направят най-малко 2 публикации (новини, статии) в социалните мрежи – Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, YouTube и др. за популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика. - Ще се наблегне на социалния ефект от дейността на кандидата. За тази цел ще се направят снимки и описания на продуктите и ще се публикуват в Социалните мрежи и Интернет. - Ще се работи по създаването на уеб сайт който да функционира като онлайн магазин и в последствие по неговата оптимизация. Ще се създаде Facebook страница и група. За изпълнението на тази дейности, ще се използват почти всички достъпни дигитални канали за правене на социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.Ще, бъде изготвен маркетингов анализ в рамките на 2 месеца, след като започнат работа наетите лица и започне изработка на различните продукти на база на които, ще се изготви и бъдещата стратегия за работата на социалното предприятие, като то ще извърви няколко стъпки анализиране на това кои продукти ще бъдат актуални, търсени и продаване, създаване на специфичен брандинг, който да отличава търговката марка на социалното предприятие.Част от продуктите, ще бъдат изцяло ръчно изработени или изрисувани/ чанти, картини, шалове, детски играчки/ за което, ще бъдат обозначени с "handmade". 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3: ПРОФЕСИОНАЛНА РЕАЛИЗАЦИЯ, ИНТЕГРАЦИЯ И ПОДКРЕПА НА НАЕТИТЕ ЛИЦА : Проектът предвижда за всички назначени лица, да бъде осигурена подкрепена заетост като съответно, ще бъдат наети наставници които ще подкрепят професионалното вграждане на лицата от различните целеви група. Поради спецификата на целевите групи, се има предвид че това са лица които са с намалени трудови навици поради различни причини, с понижено самочувствие и ниска самоувереност, поради това и ще бъдат назначени 3 броя медиатори/наставници/, които ще бъдат с необходимото образование, но най-вече с необходимият професионален и личен опит в общуването и подкрепата на такива лица. Като същите, ще бъдат ангажирани в рамките на шест месеца с трудов договор или допълнително споразумение, като предварително екипът на проекта ще определи кои лица от целевата група, ще бъдат подкрепени от тях.Като целта, ще бъде медиаторът модерира процеса на включване в трудовият процес на лицата от целевите групи и паралелно с това да се опитва да подобри социалният живот на всеки един от работещите. Наемането на 3 лица за наставници по проекта е много важна дейност за Социалното предприятие, тъй като чрез наставничеството ще се изградят и запазят професионални знания, умения и способности в лицата от целевата група. Наставниците ще им помогнат да се преодолеят известни квалификационни дефицити, да се приспособят към изискванията на работодателя и нуждите на пазара. Наставничеството е много важно, особено за продължително безработните лица от целевата група, тъй като представлява възможност за придобиване на знания и умения в съответствие с растящите изисквания на работодателите. Инвестициите в обучение и наставничество повишават производителността и конкурентноспособността на безработните и насърчават социалното им включване. Измеренията на тази дейност са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателя, който е потребител на този ресурс. Наставниците ще обучават новозаетите лица от целевата група на умения за работа с конкретните машини, ще им оказват съдействие при изработването на детайлите, ще ги наставляват за безопасни условия на труд. Също така, специалистите ще имат ангажимент да подкрепят лицата в процеса на обучението, да стимулират тяхната автономност и независимост, а ако лицето е трудно подвижно да го придружи до работното място.Това, ще даде възможност защитената заетост на част от лицата, да се превърне в незащитена. Другата основна цел на проекта е интеграция на лицата в работна среда, за целта ще бъдат организирани посещения на други работещи социални предприятия които да мотивират още повече служителите, че те могат да се утвърдят и да се справят на пазара на труда и, че вече има хора които са минали по този път с аналогични проекти и подкрепа. Проекта предвижда да се посетят общо 3 /три / такива социални предприятия и /или кооперации за хора с увреждания.По този начин, служителите на социалното предприятие ще могат да видят аналогичен модел на работа, и хора които вече са минали по този път, да проведат разговори с тях да се стимулират от техните успехи и да бъдат по мотивирани за бъдещата си работа. 0.00 3 168.87
ДЕЙНОСТ 4:ЗАКУПУВАНЕ НА ОБОРУДВАНЕ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И МАТЕРИАЛИ, ОБЕЗПЕЧАВАЩИ ТЕХНИЧЕСКОТО И МАТЕРИАЛНО ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ: След като бъде наето помещението, в което ще се осъществяват дейностите по проекта ще започне закупуването на оборудването като първо, ще бъдат закупени следните неща:Столове -10 броя , Бюра -4 броя / за управител, счетоводител, ръководител звено и експерт маркетинг/ , Работни маси - 4 броя, Шкафове за съхранение на материали, консумативи и готови продукти -3 броя. Другата част от оборудването е свързана с компютърната техника, която ще е необходима за няколко неща: предварител дизайн на определените продукти и артикули, изработка на рекламни материали и предпечатната им подготовка, за работата на експертите в социалното предприятие.Като за да има по -голяма ефективност при използването на техниката, ще бъде организиран сменен режим да работа за да може всяко едно от лицата да има повече пространство, време и автономност при работата. Необходимата техника е както следва: Компютърни конфигурации -2 бр. , Лаптопи -2броя, Мултифункционално устройство -1брой, Принтер за печат върху сувенири-1бр, Система от 3d принтер за печат на сувенири от смола и/или метал, пластмаса,дърво и др. суровини-1брой. Също така, ще бъдат закупени материали и консуматива за първоначалната изработка на сувенирите, а именно ленти за 3d принтера, заготовки за магнити, хартия, канаваца, опаковъчни изделия, смола и др., чаши, ключодържатели,магнити/заготовка/, тефтери и др.За целите и дейностите на проекта, ще бъде закупен и касов апарат. Поради спецификата и иновативноста на част от оборудването, ще бъде проведен инструктаж за работата на машините и обучение за експлоатацията им. Също така, ще бъде закупено работно облекло за персонала на социалното предприятие, което да им осигурява удобна и безопасна работа. 0.00 35 148.08
ДЕЙНОСТ 5:ОБУЧЕНИЕ И КВАЛИФИКАЦИЯ ЗА ЛИЦАТА, ЗА КОИТО Е ОСИГУРЕНА ЗАЕТОСТ В СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ: В рамките на дейността ще се осигури обучение по ключови компетентности на лицата, заети в социалното предприятие. Целта на дейността е да се придобият знания, базови умения с цел ефективното управление на социалното предприятие, адекватна работа с компютърните конфигурации и техника свързана с производството на детайли за сувенири.В рамките на дейността ще се проведе обучение по ключови компетентности насочени към лицата:Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Целта на обучението е придобиване на основни умения в областта на ИКТ: използването на компютри за изтегляне, оценка, съхраняване, производство,представяне и обмен на информация, както и общуване и участие в мрежи за съвместна дейност чрез интернет. Изключително важно е обучаваните да придобият способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване на намерената информация. Обръща се внимание на развитието на основните компютърни способности като текстообработка,електронни таблици, бази данни, съхранение и управление на информацията, разбиране на възможностите и потенциалните рискове на Интернет и др. Предвид спецификата на работата, придобиването на ключова компетентност 4 е базова за успешната трудова реализация на лицата заети с администриране на предприятието / директор, счетоводител, организатор по труда/. 1.Хорариум на обучението-45 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица- 12 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).