Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

National Association for Consumer Protection is a non-governmental organization created to protect consumers' interests. The aim of the NACP is to defend one of the leading positions in the process of regulating the economic relations between citizens and traders. To fulfill these responsibilities and aims, the association relies on the experience and professionalism of its staff.
In this connection and in order to develop its activities, the Management Board of the Association wishes with this project proposal to attract new staff, to stimulate the already employed and to engage the persons with their mission in a sustainable employment. 
Through the project all 35 persons will be trained, 30 of them already employed, and the remaining 5 will be unemployed or inactive, with whom after the successful completion of the training, contracts will be concluded. The target group correspond with all the criteria set out in the program.
The project aims providing conditions for professional and career development in the NACP by increasing the qualification of the workforce and increasing the economic activity and improving the access to employment for the jobseekers unemployed or inactive by providing training for professional qualification. The target group includes also the employees in the association who will be provided with incentives and opportunities for flexible forms of employment with which they will be able to fully engage with the project activities.
The implementation of the planned activities will integrate motivated people, regardless of their education and experience, to develop in the area of social services.
Also, the realization of the project indirectly corresponds to the goals set by the OP and will ensure the connection between the necessary qualification and the requirements of the future labor market, which will create the necessary prerequisites for achieving a competitive and developing knowledge- technological development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на персонал: С настоящия проект ще бъдат назначени 5 безработни или неактивни лица в "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" Сдружение, които след успешно преминаване на обученията ще бъдат назначени за минимум 3 месеца на длъжност "оператор контактен център". С тези лица ще бъдат сключени трудови договори след преминаване на обученията и несубсидираната заетост. Нововъведените в сдружението лица ще бъдат отчетени в код на интервенция 102, като трябва да отговарят на критериите да са на възраст между 30 и 54 г. - да са безработни или неактивни лица и/или безработни или неактивни лица с ниско образование. За подбора на лицата ще бъдат изработени изисквания, които ще бъдат съобразени с хоризонталните принципи, с които кореспондира програмата. Ще бъдат насърчавани равните възможности и ще се предотвратява всякаква дискриминация, основана на различни критерии. Равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство на възможностите ще се насърчава по време на изпълнението на проекта. Устойчивите резултати предвидени по проекта са свързани индиректно с качествения подор на персонала. Подборът на персонал е много важен етап от реализирането на целия проект, тъй като чрез него ще се поставят основите за изпълнението на индикаторите и планираните устойчиви резултати. Ръководството на предприятието ще направи всичко по силите си, за да направи правилния избор на кандидатите, но ако някое лице реши да напусне или отпадне по друга причина на негово място ще се назначи друго лице от целева група безработни или неактивни лица. Изискванията за кандидатите ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция. В допълнение ще бъде осъществена връзка с местната община и кметовете и кметските наместници от населените места, както и с представители на местната общност, с оглед идентифицирането и привличането на безработни или неактивни лица, които биха могли да бъдат включени в проекта. Двата месеца от стартирането на проекта ще бъдат отделени за качествения подбор на 5 лица, на които ще бъде осигурена несубсидирана заетост, обучения и стипендии. Ще бъдат оценявани, както настоящето образование, наличието на базисни знания, така и мотивацията за професионално развитие на кандидатите и желанието им за работа в сферата на социалните услуги, в частност услугите за защита на потребителите. В този период също така сдружението ще има време да организира и да насочи ресурсите си към качественото изпълнение на проектните дейности. 0.00 0.00
Обучение от степен втора по професия: 342020 "Анализатор", специалност: 3420201 "Маркетингови проучвания": Целта на дейността е да се осигури наддграждане на знанията и уменията на заетите лица спрямо съвременните изисквания на пазара на труда. Възможностите, които сдружение "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" желае да осигури са свързани със тяхната стратегия за развитие и желание да бъдат адекватни и търсени в бързоразвиващата се социална икономика. В тази връзка на 15 лица на длъжност "анализатор проучване на пазари" с код по НКПД 24316001 ще бъде осигурено обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия 342020 "Анализатор", специалност: 3420201 "Маркетингови проучвания". Сдружение НАЗП не попада в приоритетния сектор, но отговаря на правилата посочени в Условията за кандидатстване и над 50% от заетите лица са със завършена образователна степен по-ниска от ISCED 4 (не притежават образование по-високо от средно). Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 7 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни и/или почивни дни, като това ще бъде уточнено допълнително заедно с избрания изпълнител. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/01.07.2016г. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 660 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част, като минимума теоретични часове е 300, а минимума практически е 360. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. Обучението ще има минимална програма по разделите: - Предприемачество; - Чужд език по професията; - Обща икономическа теория; - Маркетинг; - Организация и техника на търговските дейности; - Счетоводство на предприятието. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. След приключване на обучителните курсове всички обучени 15 лица ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% от първоначално започналите обучението. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по професия: 342020 "Анализатор", специалност: 3420201 "Маркетингови проучвания", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по втора квалификационна степен е 1200 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка, както следва: 15 лица*1200 лв. = 18 000 лв. 18 000.00 18 000.00
Обучение по степен втора по професия 482020 "Контактен център", специалност: 4820201 "Икономическо информационно осигуряване": Целта на дейността е да се осигури наддграждане на знанията и уменията на заетите лица и тези, които ще бъдат включени в заетост, спрямо съвременните изисквания на пазара на труда. Възможностите, които НАЗП желае да предложи са свързани със тяхната стратегия за развитие и желание да бъдат адекватни в бързоразвиващата се социална икономика. На 10 лица на длъжност "оператор контактен център" с код по НКПД 42233002 ще бъде осигурено обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия 482020 "Контактен център", специалност: 4820201 "Икономическо информационно осигуряване". В тази целева група ще бъдат засегнати два индикатора, защото 5 от лицата попадат в групата на заетите, а останалите 5 ще бъдат безработни и/или неактивни лица разпределени в съответния код на интервенция, в зависимост от подбора, които ще бъде осъществен на по-ранен етап. Сдружение НАЗП не попада в приоритетния сектор, но отговаря на правилата посочени в Условията за кандидатстване и над 50% от заетите лица са със завършена образователна степен по-ниска от ISCED 4 (не притежават образование по-високо от средно). Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 7 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни и/или почивни дни, като това ще бъде уточнено допълнително заедно с избрания изпълнител. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/01.07.2016г. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 660 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част, като минимума теоретични часове е 300, а минимума практически е 360. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. Обучението ще има минимална програма по разделите: - Предприемачество; - Чужд език по професията; - Финанси; - Статистика; - Икономическа информатика; - Приложни програми с общо предназначение; - Функционални приложни програми. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. След приключване на обучителните курсове всички 10 обучени лица ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% от първоначално започналите обучението. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по професия 482020 "Контактен център", специалност: 4820201 "Икономическо информационно осигуряване", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по втора квалификационна степен е 1200 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка, както следва: 10 лица*1200 лв. = 12000 лв. Предвидени са и разходи за стипендии на обучаващите се неактивни или безработни лица в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден в населеното място, както следва:5 лица*22дни*7месеца*10лв.=7700 лв. Общата сума за обучения и стипендии възлиза на 19700 лв. 19 700.00 9 600.00
Обучение по степен трета по професия: 481020 "Администратор", специалност: 4810201 "Системно програмиране": Целта на дейността е да се осигури наддграждане на знанията и уменията на заетите лица спрямо съвременните изисквания на пазара на труда. Възможностите, които сдружение "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" желае да осигури са свързани с тяхната стратегия за развитие и желание да бъдат адекватни и търсени в бързоразвиващата се социална икономика. В тази връзка на 5 лица на длъжност "администратор компютърни системи" с код по НКПД 25226005 ще бъде осигурено обучение за придобиване на трета квалификационна степен по професия 481020 "Администратор", специалност: 4810201 "Системно програмиране". Сдружение НАЗП не попада в приоритетния сектор, но отговаря на правилата посочени в Условията за кандидатстване и над 50% от заетите лица са със завършена образователна степен по-ниска от ISCED 4 (не притежават образование по-високо от средно). Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 9 месеца. Учебните занятия ще се провеждат в работни и/или почивни дни, като това ще бъде уточнено допълнително заедно с избрания изпълнител. Обученията ще се извършат от външен изпълнител с валидна лицензия от НАПОО, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/01.07.2016г. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Общата продължителност на обучението ще бъде не по-малка от 960 часа. Обучението ще има теоретична и практическа част, като минимума теоретични часове е 486, а минимума практически е 474. Обучението ще включва задължителна професионална подготовка, задължителна отраслова професионална подготовка, специфична професионална подготовка и практика. Обучението ще има минимална програма по разделите: - Предприемачество; - Чужд език по професията; - Увод в програмирането; - Увод в обектно-ориентираното програмиране; - Увод в алгоритмите и структурите от данни; - Операционни системи; - Приложения с графичен потребителски интерфейс. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. След приключване на обучителните курсове всички обучени лица /5 души/ ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% от първоначално започналите обучението. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по трета квалификационна степен по професия: 481020 "Администратор", специалност: 4810201 "Системно програмиране", която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. Планираните разходи за едно лице обучаващо се по трета квалификационна степен е 1800 лв., като това е регламентирано ясно в Условията за кандидатстване и съгласно чл. 31, пар. 3 от Регламент 651/2014. В тази връзка, както следва: 5 лица*1800 лв. = 9000 лв. 9 000.00 9 000.00
Осигуряване на несубсидирана заетост на безработните или неактивни лицата: Дейността има за цел да се осигури заетост на 5 лица в специфичната категория, както следва по проекта: - безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г., както и тези безработни или неактивни лица с ниско образование в същия възрастов интервал. След приключване на обученията лицата ще бъдат назначени, както следва: - 5 лица на длъжност "оператор контактен център" с код по НКПД 42223002. С лицата ще бъдат сключени трудови договори спрямо Българското Законодателство. Също така "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" Сдружение предвижда всички неактивни или безработни лица, завършили успешно предвидените по проекта обучения, да бъдат включени в несубсидирана заетост при работодател за период от 3 месеца. За тях ще бъде осигурено месечно възнаграждение съгласно Минималния осигурителен доход при пълно или непълно работно време и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на двата кода по НКПД съответно за период от 3 месеца. При подбора на неактивните или безработните лица ще бъдат изготвени изисквания спрямо длъжностите, съобразени с планирания код на интервенция. Ще бъдат предприети конкретни действия и мерки за насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация. Ще се подберат лица, които показват мотивация и желание за работа в сферата, в която се реализира фирмата. По този начин се цели в проекта да се включат лица, които имат намерения за устойчива заетост, такива които имат желание да постигнат повече, като повишат своята квалификацията, такива, които имат желание за самоусъвършенстване и искат активно да участват в различни форми на заетост и учене през целия живот. "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" Сдружение успешно ще подпомогне интегрирането на тази група в една работна среда, като в допълнение ще им предостави възможност за професионално и личностно изграждане. Подобрявайки условията за достъп до работа на безработни или неактивни лица целенасочено ще се постигане социална интеграция и бъдеща реализация на лицата, отговавяща адекватно на изискванията на пазара на труда, което индиректно кореспондира с целите на самата програма. 1 589.25 1 585.76
Осигуряване на стимули на заетите лица във връзка с прилагане на гъвкави форми на заетост: "Национална Асоциация за Защита на Потребителите" Сдружение планира в рамките на изпълнението на проекта да приложи гъвкави форми на заетост за 30 заетите лица на следните длъжности и които ще се включат в проекта: - 15 лица на длъжност "анализатор проучване на пазари" с код по НКПД 224316001; - 5 лица на длъжност "администратор компютърни системи" с код по НКПД 25226005; - 5 лица на длъжност "оператор контактен център" с код по НКПД 42223002; - 3 лица на длъжност "счетоводител" с код по НКПД 24116004; - 2 лица на длъжност "юрисконсулт" с код по НКПД 26117021. С лицата има сключени трудови договори и им е осигурено месечно възнаграждение и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, спрямо Българското законодателство. Ще бъдат предоставени различни възможности за прилагане на гъвкава заетост, като част от тях ще са следните: - почасова работа; - работа на смени; - работа на непълно работно време; - работа на плаващо работно време; - гъвкави работни часове за определен период; - работа на повикване; - работата от разстояние; - ротация на работното място. Благодарение на тази планирана дейност ще се насърчават гъвкави процеси на учене, включително чрез професионална ориентация и утвърждаване на придобитите компетенции. Възможно е след приключване на проекта да бъде трайно установен този метод за гъвкава заетост. Очаква се заетите лица да могат ефективно да разгърнат своя потенциал и лесно да съчетаят професионалните и личните си ангажименти с личностното си изграждане. 29 730.00 19 069.44
обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - английски език: Целта на дейността е да се повиши способностите на заетите в сдружение НАЗП лица да посрещнат настъпващите бързи промени на пазара на труда в резултат на структурни фактори като глобализацията, технологичните промени, застаряването на населението. Планираната дейност, свързана с провеждането на обучение за придобиване на ключови компетентности ще окаже благоприятен ефект върху целевата група, като тези умения ще им дадат възможност адекватно да се адаптират на работните места и да формират конкретни професионални знания и умения в процеса на работа. Тези компетенции ще дадат допълнителни умения и ще доведат до саморазвитие и успешна професионална реализация на работното място. Така ще се отговори на нуждите на целевата група от развиване на ключови компетенции. Чрез придобиване на ключови компетентности лицата ще се усъвършенстват и ще подобрят работата си, което ще рефлектира и на тяхната мотивация и самочувствие, защото ниската самооценка е основен проблем на служителите от настоящия персонал. В рамките на проекта е предвидено 15 лица "анализатор проучване на пазари" с код по НКПД 24316001 да преминат през ключава компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и в частност английски език. Обучението ще отговаря на регламента посочен в Европейската рамка на ключовите компетентности. Изборът на английския език е обусловен от факта, че това е език, който се говори и разбира от най-широк кръг клиенти, независимо от тяхната националност. Планираните за обучението лица трябва да успеят да го преминат, защото от това зависи адекватното им посрещане на настоящите и бъдещите предизвикателства, тъй като бързоразвиващите се информационни и комуникационни технологии промянат изискванията от страна на работодателите към работната сила. Поради тази причина на лицата се дава възможност да посрещнат новите предизвикателстваи да придобият уменията за работа с новите производствени, информационни и комуникационни технологии, както и познанията по чужди езици. Тази инвестиция на знания и компетенции, освен че ще направи лицата желани и качествени кадри, ще спомогне и за тяхното самочувствие и за желание за самоусъвършенстване. Чрез придобиване на ключова компетентност лицата ще повишат качеството на своята работата, което ще рефлектира и на тяхната мотивация, защото ниската самооценка е основен проблем на повечето служителите, както и в настоящия случай. При планирането на дейността и разходите за нея ще се спазва оптималното съотношение между използваните ресурси за осъществяването на набелязаните конкретни цели и постигането на планираните резултати. Обучението по английски език ще е с минимална продължителност от 300 учебни часа и ще обхваща три нива на обучение. Конкретните нива ще бъдат определени за индивидуално за всеки обучаем след полагане на входящ тест. На успешно преминалият обучение по английски език ще бъдат издаден сертификат за преминато обучение по съответните нива. Обучението ще се провежда в продължение на 4 месеца. За обучението на 15 лица сумата ще възлезе на 10 500 лв., изчислени както следва 15 лица * 700 лева за периода на обучение. След изпълнение на дейността очакваните резултати на фирмата съответстват на стремежите на оперативната програма, а именно да се създадат квалифицирани кадри на пазара на труда. Те ще могат да използват придобитите знания, за да се реализират професионално и да имат предимства пред други кандидати. 10 500.00 7 700.00
обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": Целта на дейността е представителите на целевата група да придобият ключови компетентности, които са необходими за качествено изпълнение на служебните им задължения. Обучението ще бъде за работа с програма Excel в рамките на Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" от Европейската рамка за ключови компетентности. То е изключително необходимо за постигането на целите на проекта и успешното развитие на лица на техните работни места, тъй като дейността им е обвързана с познанието на технологиите и предполага детайлно познаване на редица програмни продукти. По проекта е планирано 5-те лица, заети в сдружението, на длъжности: 1 лице на длъжност "счетоводител" и 4 лица на длъжност "Технически сътрудник" да преминат през това обучение. Провеждането на обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" се налага поради ежедневното използването на дигитални технологии /програмиране на операции, въвеждане на статистика за оплакванията на потребителите и т.н./ като ежедневна дейност при реализация на работния процес в сферата на социалните услуги. Сферата, в която работят служителите е бързо променяща се, тъй като бързо се променя модела на "търсене -предлагане" от клиентите, промянат се законовите и нормативните разпоредби. Поради това служителите трябва да се позовават на реални данни и статистики. Това се получава като се налага работа с таблици, формули и графики, които да предоставят информация, по възможно най-разбираемия начин за всички. В тази бързо променяща се технологична среда е важно лицата да имат компетенции и самочувствие за работа с операционните програми, особено с програми като Excel, защото тя дава много добра визуална представа за случващото се по дейности. В днешно време се налага да се използват най-новите системи и най-актуалните програми, за да си не само конкурентоспособен, но и за да можеш главно извършваш своите задължения. Самите технологии са свързани помежду си така, че да се налага да използваш най-новите от тях. Поради това служителите трябва да могат да се справят с подобни промени, като вътрешнофирмените обучения не са достатъчни за ефективността на този процес. Обучението по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" ще бъде с обща продължителност от 45 учебни часа. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител, чиито преподаватели по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Ще бъде изготвен график и план за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 1 месец. Учебните занятия ще се провеждат в работни и почивни дни. В резултат на обучението по ключови компетентности курсистите ще придобият знания и умения за работа с операционна система (Windows), и по конкретно с Електронна таблица (Excel). Минималните параметри на програмата ще бъде: - Прилагане на филтри; - Създаване, редактиране и копиране на формули; - Сортиране на данните по един и по няколко критерия; - Радактиране на графика - внасяне на допълнителни елементи; - Контрол на валидността на данните и др. В резултат служителите ще придобият компетенции, ще могат да развият възможностите си и да повишат ефективността на работния процес. Успешно завършили ключовата компетентност ще получат сертификат, които да доказват придобитите познания. За обучението на 5 лица сумата ще възлезе на 1250 лв., изчислени както следва 5 лица * 250 лева за периода на обучение. 1 250.00 1 250.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).