Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Калояново ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 44 потребители на интегрираните здравно-социални услуги е в размер на 88 704.00 лв за 12 м., като 69 062.40 лв са предвидени разходи за персонала и 19 641.60 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от дирекция в общинска администрация. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 44 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално чрез услугата ще бъдат обхванати нуждаещи се потребители от община Калояново заявили услугата от 15 - те населени места ( Житница, Дуванлий, Ръжево конаре, Калояново, Дълго поле,Ръжево, Черноземен, Долна махала, Горна махала, Иван Вазово, Сухозем , Главатар, Песнопой, Отец Паисиево, Бегово) . Продължителността на услугата ще е за 12 м. Всеки потребител може да получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като: почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги ; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: социален работник на 4 часа, координатор на 8 часа, домашен помощник - НКПД 51521003 - 4 лица или 8 лица на по 4 часа ., медицинска сестра на 8 часа или 2 мед. сестри по на 4 часа, шофьор на 4 ч, психолог и социален работник на граждански договор. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено едно превозно средство от общината. То ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажна грижа по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 м. подготвителни дейности за подбор на потребителите и персонала и провеждане на обученията. Координаторът ще насочва потребителите към конкретния професионалист – домашен помощник, медицинска сестра, психолог, социален работник, в екипа за изпълнение на проекта. 0.00 69 062.40
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в соц. услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дей-ти: •осигуряване на ЛПС на персонала в соц. услуги; въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд и въздуха в/ на социалните услуги, ДДД; тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; •осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на соц. услуги, ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за онлайн консултиране. Общият размер на разхода за тази дейност е 93 416.44 лв., в т.ч. 72 731.37 лв. разходи за персонал и 20 685.07 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме 1 м. подготв. дейности. Община Калояново е доставчик на 2 соц. услуги.Щатната численост на персонала предоставящ услуги в ДДД е 41 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 80 потребители. В Дом за пълнолетни лица с деменция са заети 38 лица и 3 лица са заети в Дневния център за възрастни. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги ДДД. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указат. писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г.,и Ук-е №08-00-4543 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус в соц.услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор хигиенисти/чистачи 5 лица на 8 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълн.мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите ЛПС. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Подкрепата по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълн. средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 21 585,99 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 5 бр. хигиенисти /чистачи, като 4 бр. лица в Дом за пълнолетни лица с деменция и 1 бр. лице в Дневен център за възрастни хора/ код по НКПД 91120004, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650.00 лв. и 19.22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 м. - общо разходи 46 495.80 лв. Предвиждаме: назначаване на координатор човекопоток в социалните услуги в общността ДДД на 4 часов работен ден. Р-те за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650.00 лв. и 19.22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 м. общо разходи 4649,58 лв. Лицето ще има следните функции: координиране на човекопотока на потребителите в социалните услуги ДДД на територията на общ. Калояново с цел превенция на COVID-19 ,спомагателни функции при провеждане на необходимите мерки по дезинфекция и превенция разпространението на COVID -19 в соц. услуги съгласно указанията на Агенцията за соц.подпомагане. Предвиждаме соц.услуги, ДДД, предоставяни от общ. Калояново да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка и с подсигуряване на дистанционна форма на работа. В тази връзка предвиждаме да се осигури допълнителна техника - един лаптоп и два телефона. 0.00 52 948.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).