Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Company "Kozirog" Ltd. was established in 2001 and it already has 14 years of development in the field of digital printing. The main activity of the company is prepress, graphic and visual layout of copyright products, printing of catalogs, leaflets, promotional materials, printing and office and technical documentation as well as other related products.
Clients of the company are large organizations with branches throughout the country and abroad as the company offers print-advertising services for all branches of the respective client in Bulgaria - Kaufland, Boyana Film, Zagorka, BTV, Ford, Postbank, DSK Bank Raiffeisen Bank and others. Besides the large customers - established names in the advertising industry, trade, cinema, the financial sector and others.  "Kozirog" Ltd enjoys working relationships with a significant number of partners from the small and medium business, confided of the professionalism of the company.

Digital commercial printing is highly competitive and dynamic market. Every year appears new technologies, allowing greater freedom in artistic expression and special effects. This leads to consumer's demand changes and creates market niches in correlation with available technologies. To respond to market dynamics and customer expectations about the company is vitally important to develop intently. In this regard, a strategic goal of the company and this project is to increase production capacity and export potential of the company. The project foresees the implementation of activities to improve production processes and resource efficiency and effectiveness in the production process by purchasing a total of 12 new asset.
The expected results are to start exporting to the structures of established customers of the company abroad, to increase productivity, to increase the efficiency of production costs and to optimize the consumption rate of resources used in manufacturing - media for printing, inks and consumables, electrical energy, time.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на производствените процеси (чрез закупуване на система за цифров печат, широкоформатен принтер, UV LED принтер и лазерен гравир, машина за рязане на хартия, машина за обличане на твърди корици, машина за биговане и сгъване, машина за производство на фотоалбуми, режещ плотер, електрически нож с въртящо се устрие, студен ламинатор, машина за перфориране на книжни тела): Kакъв е производствения цикъл на дружеството и за какво (като функция) се купуват планираните по проект активи: Етап 1. Доставка на суровини и материали. Етап 2. Предпечатна подготовка (вкл. дизайн) – включва подготовката на файловете за печат, графичен дизайн и авторско оформление. Етап 3. Процес на отпечатване – представлява печатане посредством различни технологии за печат (солвентен, екосолвентен, майлд солвентен и уве печат, CAD печат, дигитален листов печат и др.) върху разнообразни гъвкави и твърди медии (хартия, фотохартия, самозалепваща хартия, висококачествен винил, мономерно фолио, автомобилно фолио, PVC, италбонд, пенокартон, PET и др.). Планираните по проект инвестиции в 4 печатни машини, а именно система за цифров печат, широкоформатен, водно базиран принтер, UV LED принтер и лазерен гравир*, ще се внедрят именно в този ключов етап на производствения процес. Етап 4. Довършителни дейности – извършват се различни последващи дейности, свързани с печатането (сгъване, подвързване, подлепване, рязане, ламиниране, каширане, биговане, шиене и др.). Останалите активи, обект на проекта - машина за рязане на хартия, машина за обличане на твърди корици, машина за биговане и сгъване, машина за производство на фотоалбуми, режещ плотер, електрически нож с въртящо се устрие , студен ламинатор, машина за перфориране на книжни тела, лазерен гравир*, са с приложение в довършителните дейности и ще бъдат част от този етап на производството. Етап 5. Опаковане. Етап 6. Складиране на готовата продукция. Етап 7. Транспорт. *По проект е планирано закупуването на 1 брой лазерен гравир, но поради двойната му функционалност е съотнесен едновременно към 3-тия и 4-тия етап на производство. Планираните по проект активи допринасят за подобряване на производствените процеси като - добавят нови за предприятието технологии за печат и функционалности към настоящето състояние на техниката в дружеството и - като добавят допълнителни производствени мощности. Това ще доведе до значително намаляване ползването на подизпълнители поради липсата на машини с определени възможности като изразни средства и ефекти, като формат на печат, като функционалности в довършителните работи или липса на капацитет, ще позволи едновременното изработване на по-голям обем продукция и съответно намаляване времето за изработка на поръчките. Планираните по проект машини са последно поколение като имплементират най-новите технологии и ноу-хау в полиграфията. В резултат на бързите темпове на технологично развитие в сектора, всяко следващо поколение оборудване е с техническа спецификация и функционалности, които гарантират по-високи нива на оптимизация на процесите от гледна точка на време за изработка на едно изделие (капацитета на работа на единица време се повишава), разходни норми на вложените ресурси, повишаване на автоматизацията и качеството. Относно продуктите, които ще се произвеждат с планираното по проект оборудване, то предприятието не предвижда въвеждането на нови такива, а само разширяване капацитета, качеството и възможностите за печат на традиционните за дружеството изделия, които съгласно определението за креативни индустрии, попадат в обхвата на тематична област “Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“ от ИСИС (продукти на графичния дизайн). Така реализацията на проекта категорично допринася за развитието на посочената тематична област. Реализацията на дейността допринася и за изпълнение хоризонталната политика на ЕС за равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Съгласно планираните обеми на производство вследствие изпълнението на проекта, предприятието планира да назначи 2-ма нови дизайнери и 2-ма души в производствения отдел в рамките на три годишия планов период след приключване на проекта. Избора им ще се извърши на база обективни критерии за квалификация и опит, като всички лица, които отговарят на условията, независимо от техния пол, етническа принадлежност, религия или увреждане, ще бъдат допуснати до конкурса. 720 000.00 711 613.78
Подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (чрез закупуване на всички от посочените в предходната дейност и бюджета на проекта активи): Чрез внедряването на посочените по-горе активи, предприятието "Козирог" ЕООД ще намали генерираните отпадъци от продукция брак. Както вече бе описано, поради липса на капацитет и технологии, дружеството ползва подизпълнители за част продукцията, която реализира на пазара. Тъй като предпечатната подготовка и дизайнерско оформление на изделията се осъществява изцяло от "Козирог" ЕООД, при превъзлаганите поръчки напрактика няма директна връзка между етапите на производство (етапите на производствения цикъл са представени в предходната дейност). Тази липса на оперативност увеличава значително риска от грешки и некоректно изпълнени поръчки, като например при различни версии на определен продукт да не се изпълни правилната за съответния клиент и партида. При непосредствена връзка между креативния и производствения отдел в едно дружество, тези грешки могат да се локализират много по-бързо и съответно корекциите да се направят своевременно, с минимум генериран брак. Намаляването на отпадъците ще се постигне и по чисто технологичен път: - настройките на принтиращите глави на настоящето оборудване се извършват в голяма степен ръчно, т.е. при смяна на формата на продукцията, принтера трябва да спре да работи, височината на принтиращата глава да се позиционира съгласно следващото изделие, което ще се печата и тогава да се продължи процеса. Това удължава срока за изпълнение на дадена поръчка, намалява производителността и увеличава генерирания брак. Планираните по проект машините ще бъдат последно поколение, с интегрирани най-новите достижения на техниката в областта. По данни на доставчици времето за настройки на новите принтерите е минимизирано поради нововъведения във възможностите на управляващите софтуери и автоматизация на процеса, съответно и негодната продукция, използвана само за конкретизиране на настройките ще намалее. - чрез повишаване автоматизацията на довършителните дейности, при които ръчния труд към момента е значителен. Новозакупените машини за рязане, обличане, биговане и сгъване, ламиниране и т.н., ще увеличат прецизността при извършване на конкретните операции, съответно ще се минимизират възможностите за грешки. Освен чрез намаляване на продукцията брак, ефикасността на вложените основни ресурси – медии за печат, мастила и консумативи, ще се повиши и от по-ниската разходна норма на единица продукция, която новозакупеното оборудване гарантира по производствени данни. Ще се намалят и вложените енергийни ресурси на единица продукция. Всички планирани по проект машини отговарят на последните европейски изисквания и норми за екопроектиране и енергийна ефективност. Европейските регламенти и директиви в областта се обновяват средно на 3 години като изискванията към производителите постоянно се повишават. Съответно в съпоставка с по-старото оборудване на компанията и по данни на потенциални доставчици, новозакупеното оборудване гарантира намаляване на разходната норма за ел. енергия на единица продукция. Това ще има пряк положителен ефект не само върху производството на "Козирог" ЕООД, но и върху околната среда като цяло. Повишаването на ресурсната ефективност и ефикасност ще позволят със същия обем ресурси да се произвежда по-голям обем продукция, което пряко допринася за постигане на общата цел на проекта за разширяване на капацитета и експортния потенциал на предприятието. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).