Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

PP "New long-term care for the elderly and people with disabilities in the municipality of Lovech-Stage 2-provision of new services" is prepared according to the requirements of the procedure and is in the context of the overall process of creating opportunities for independent living of the elderly and people with disabilities by providing quality, affordable and effective cross-sectoral long-term care services, according with the real needs of people in the community. PP is in accordance with the Action Plan 2018-2021 for the implementation of the National Strategy for Long-Term Care and is part of the overall process of deinstitutionalization of care for people with disabilities and the elderly. PP will provide support to the target groups by opening a new service for residential care-Center for care of people with mental disorders. The service will be provided in the newly built infrastructure under the project "Support for deinstitutionalization of social services for adults and people with disabilities in Lovech". The center has a capacity of 15 seats and aims to provide a range of services and support for people with mental disorders who need help to carry out their daily activities and/or need constant medical care for a long period of time. Through deinstitutionalization of the care for the people from the target group, the most important conditions for guaranteeing their rights will be created, opportunities for living in peace and close to family will be provided with the necessary normal living conditions, professional support, emotional and mental stability, social contacts and community life. The implementation of the project will create and implement a sustainable model for deinstitutionalization of care for people with mental disorders through the provision of quality and sustainable long-term care services in the Municipality of Lovech. The implementation of the project will last 16 months, and the new service will be carried out for 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите: Подбор и назначаване на персонал. Във връзка с предоставянето на социалната услуга в „Център за грижа за лица с психични разстройства“ е необходимо извършването на подбор и наемането на персонал, който да обезпечава новосъздадената услуга и потребителите, настанени в нея. Подборът на персонал е съобразен с изискванията на българското трудово законодателство, капацитета на услугата и спецификите в грижата за потребители с психически разстройства. Предвижда се разкриване на 12 щатни бройки, разпределени в следните длъжности: 1 управител, 1 социален работник, 1 трудотерапевт, 2 медицински сестри, 6 санитари, 1 огняр/поддръжка, съобразени с броя и специфичните потребности на потребителите, които се нуждаят от 24-часова грижа. В планираните длъжности могат да се извършват промени в съответствие с конкретните потребности на потребителите. Дейността е планирана за целия период на изпълнение на ПП, с цел осигуряване на персонал за незаети позиции и назначаване на нови служители при овакантяване на длъжности и липса на резервно класирани кандидати от проведения първоначален подбор. Предвид това, че Центърът е разположен в непосредствена близост до ДПБ и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, лекар-психиатър от ДПБ Ловеч и психолог от Дневен център ще са на разположение на потребителите с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. При започване на работа всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентната услуга ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите. Целта на настоящата дейност е ефективна организация и управление при предоставянето на социалната услуга в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. За да се гарантира качеството на предоставянето на новата услуга ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции, който ще разработи детайлни правила за работа. С разработените вътрешни правила ще се регламентира дейността по функционирането на новосъздадената услуга; ще се осигури предоставяне на грижа в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалната услуга; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността; ще се подпомогне и подкрепи дейността на персонала в ежедневната му работа; ще се предложат методи и средства за подкрепа. Вътрешните правила ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба. В рамките на изпълнявания от АСП проект по процедура BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” - Етап 1, АСП ще извършва оценка на потребностите и ще определи необходимостта от подкрепа на всяко лице. С фактическото преместване на потребителите ще стартира дейността на Центъра за грижа за лица с психични разстройства. В подготвителните дейности за стартиране на дейността на социалната услуга ще се подготвят обществени поръчки по ЗОП и сключат договори с изпълнители, за да се обезпечи услугата: трудова медицина; обучение и супервизия на персонала; обзавеждане и оборудване; материали и консумативи, в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло; доставка на храна - кетъринг. Ще се сключат договори за предоставяне на телевизия, интернет, телефон и др. Ще се проведе въвеждащо обучение на персонала. 2 000.00 1 500.00
Доставка на обзавеждане и оборудване: По проект № BG16RFOP001-5.002-0013-C02 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч”, бе изградена, оборудвана и обзаведена основната материално-техническа база. Преустроената сграда, находяща се в имот на Държавна психиатрична болница - гр. Ловеч, включва: 5 стаи с единично настаняване и 5 стаи с настаняване на двама души, всяка от тях със самостоятелен санитарен възел; стая за персонала със съблекалня и санитарен възел; кухненски бокс и трапезарен тракт, които позволяват участие на потребителите, вкл. тези в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна под формата на трудотерапия; 2 бр. дневни стаи, оборудвани с мека мебел за разговори и почивка и срещи с посетители; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене, гладене и др. По проекта е доставено основно обзавеждане и оборудване за всички помещения. Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на допълнително оборудване и обзавеждане на средни единични цени (с вкл. ДДС), както следва: -- за дневната стая на потребителите: аудио система - 261,60 лв.; 9 стола х 38,30 лв.; бюро за компютър - 50,66 лв.; настолен компютър с прилежаща периферия - 1 529,92 лв.; климатик с монтаж - 1 052,00 лв. -- за 10-те спални на потребителите: допълнително по 5 бр. спално бельо х 40,30 лв., възглавници х 9,00 лв. и завивки х 26,31 лв.; 15 бр. протектори за матраци х 23,03 лв.; 32 бр. комплекта от по 3 бр. закачалки за гардероб (вкл. и за персонала) х 6,83 лв.; 24,2 кв.м. комарници (вкл. за всички помещения с отваряеми прозорци) х 44,60 лв. за кв. м.; -- за 10-те бани на потребителите и банята на персонала: 11 комплекта аксесоари от 6 части х 44,93 лв. ; 11 бр. огледала х 21,61 лв.; 16 бр. двойни закачалки х 6,33 лв.; 11 бр. стенни етажерки х 17,32 лв.; 35 бр. кърпи за ръце х 7,45 лв.; 15 бр. халата за баня за потребителите х 53,96 лв. -- за склада, стаите на персонала и мокрото помещение - по 3 бр. комплекти кофа със стирка х 31,99 лв. и метла с лопата х 9,72 лв.; апарат за кръвно х 40,82 лв.; пералня х 609,33 лв.; 3 бр. сушилник за дрехи х 32,99 лв.; 3 бр. кош за пране х 26,29 лв.; 5 бр. леген х 4,66 лв. -- за трапезарията и кухнята: по 1 бр. комплекти от 4 или 3 части различни размери тенджери х 117,30 лв., тави - 34,90 лв и тигани - 69,73 лв; 3 комплекта от по 24 бр. различни прибори за хранене х 42,79 лв.; комплект за готвене от 6 части прибори - 40,63 лв. и ножове - 28,93 лв.; 3 бр. дъски за рязане х 6,25 лв.; 3 комплекта сервиз за хранене от 19 части х 54,63 лв.; 15 чинии от неръждаема стомана х 11,40 лв.; 15 саханчета от неръждаема стомана х 7,49 лв.; 15 купи от неръждаема стомана х 6,82 лв.; 3 комплекта сервиз за чай/кафе х 18,86 лв.; 3 комплекта по 6 чаши за вода х 8,69 лв; 15 бр. поднос за сервиране х 5,77 лв.; 5 бр. оливерници х 15,52 лв.; 1 бр. сушилник за чинии - 25,66 лв.; миксер с пасатор - 38,43 лв.; тостер - 36,87 лв.; ел. кана за вода - 24,96 лв.; кафе машина - 157,00 лв. -- за коридора: 4 шкафа за обувки х 107,00 лв.; 4 стенни закачалки (4-рни) х 77,27 лв.; 2 бр. пожарогасители х 52,70 лв. 10 690.92 11 462.54
Създаване на Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугата: Предоставянето на новата услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на психическо увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Ще бъдат настанени 15 потребители, определени от АСП, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план на лица, които са изведени от специализирани институции и ДПБ, както и лица от общността, чакащи за настаняване. Ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната - оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация със социални, здравни, образователни и други подкрепящи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. Услугата включва разнообразни медицински, консултативни и терапевтични дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Терапевтичните и консултативните дейности ще се осъществяват от специалисти - социален работник и трудотерапевт, които ще съдействат и подкрепят потребителите, посредством индивидуални и/или групови занимания. Ще имат осигурен достъп, при необходимост от психолог и психиатър. Предоставянето на услугата ще осигури по-добро качество на живот на потребителите, чрез осигуряване на 24-часова индивидуализирана грижа, подкрепа и социално включване. Целта е да се постигне и развие най-добро качество на предоставяните социални услуги от резидентен тип, при спазването на правата и интересите на потребителите на услугата. За оптимално предоставяне на услугата от значение е структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Персоналът, нает по проекта, както и предварително планирания и повтарящ се дневен режим ще осигурят чувството на сигурност и подкрепа. Услугата ще осигури на ползвателите лично пространство, право на предпочитания и личен избор, както и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в новия дом на потребителите, чрез предоставяне на жилище, в което те да живеят възможно най-нормално и пълноценно и да участват в живота на общността. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. В рамките на общо 5 дни - 40 часа ще се проведат обучения на персонала от избран външен експерт: -- Началното обучение ще се проведе непосредствено преди стартиране на дейността по предварително изготвена програма, която включва: запознаване с вътрешните правила, организацията, процедурите и документацията в центъра за грижа; инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; специфики при работата с лица с психични разстройства; оказване на първа долекарска помощ и др. -- Надграждащото обучение се предвижда да се проведе след стартиране дейността на центъра. Надграждащото обучение ще е насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на всеки отделен потребител на услугата, след направена оценка на потребностите и необходимост от индивидуална подкрепа. Осигуряване на супервизия от квалифициран психолог и подкрепа на персонала при предоставянето на услугата: -- Всяко тримесечие се предвижда да се провежда по една групова супервизия на персонала от квалифициран психолог и индивидуални супервизии при поискване от служител, общо в рамките на 20 часа. Целта е снемане на напрежението и професионалния стрес, поддържане на професионалното самочувствие на специалистите и/или консултиране при разрешаване на трудни конфликтни ситуации за работещите в социалната услуга. 273 347.36 268 105.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).